REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Podatek od marketów - projekt ustawy

Podatek od marketów - projekt ustawy. /fot. Fotolia
Podatek od marketów - projekt ustawy. /fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Ministerstwo Finansów zapowiedziało, że kwota wolna zapisana w projekcie o podatku od marketów ulegnie podwyższeniu. Dochody z podatku od marketów mają sięgnąć ok. 2 mld zł rocznie.

Jak podały źródła PAP w MF, projekt jest obecnie modyfikowany po piątkowych konsultacjach z kierowanym przez posła Abramowicza zespołem parlamentarnym. Według nich projekt nadal ma mieć tzw. odrębną ścieżkę legislacyjną i trafić do konsultacji międzyresortowych we wtorek lub środę.

REKLAMA

Źródła wskazały też, że główne założenia projektu miały pozostać niezmienione, w tym np. wyższe opodatkowanie handlu w niedziele.

REKLAMA

Tymczasem - jak powiedział PAP Abramowicz - to nie kwota wolna w podatku od marketów jest kwestią problematyczną w projekcie: "Kwota wolna była dogadana. Ministerstwo było tak dobre, że zwiększyło ją o 50 proc. (w porównaniu z pierwotnym postulatem 12 mln zł do 18 mln zł rocznie, czyli 1,5 mln zł miesięcznie-PAP). Tu żadnych protestów nie było". "Nie bardzo wiem, co chce ministerstwo osiągnąć w ten sposób. Przy 1,5 mln zł miesięcznie to w zasadzie wszystkie małe sklepy nie byłyby objęte tym podatkiem" - zaznaczył poseł. Jego zdaniem, jeśli rzeczywiście kwota wolna zostanie jeszcze podniesiona, to na pewno branża protestować nie będzie.

Abramowicz wskazał, że podczas piątkowego spotkania przedstawiciele branży wyrazili natomiast niezadowolenie z pomysłów opodatkowania przychodów w soboty i niedziele oraz z opodatkowania franczyzy w takiej formie, w jakiej chciało ministerstwo. "W przypadku sklepu osiedlowego, który załóżmy ma 200 tys. zł obrotów, a jest zrzeszony w różnych organizacjach - które to organizacje kupcy tworzyli przez wiele lat, żeby wspólnie działać na rynku i dzięki temu utrzymać się na nim - ministerstwo chciało opodatkować obrót całej organizacji. (...) Siłą rzeczy sklep o obrotach 200 tys. zł zapłaciłby taki sam podatek jak hipermarket. To co proponowało MF nie obejmowało specyfiki polskiej franczyzy" - tłumaczył.

I podkreślił: "Jeśli ministerstwo podniesie kwotę wolną, a tego nie zmieni, to problemu nie załatwi".

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak mówił poseł, drugim problemem jest podatek od sprzedaży w weekendy. "To przecież skomplikuje system. Będzie trzeba prowadzić dodatkową rachunkowość" - argumentował i wyraził nadzieję, że projekt zostanie poprawiony.

REKLAMA

Zgodnie z pierwotną propozycją MF, która trafiła do kancelarii premiera 25 stycznia, podatek ma mieć trzy stawki. Stawka 0,7 proc. ma obciążać przychód nieprzekraczający w danym miesiącu kwoty 300 mln złotych. Stawka 1,3 proc. ma być płacona od nadwyżki przychodu ponad 300 mln złotych w tym miesiącu. Stawka 1,9 proc. ma obowiązywać od przychodów ze sprzedaży detalicznej prowadzonej w soboty, niedziele i inne dni ustawowo wolne od pracy (to ostatnie kryterium odnosić się będzie do tych sprzedawców detalicznych, którzy na mocy przepisów będą prowadzili sprzedaż w takie dni).

"Podatnikami nowej daniny będą wszystkie sieci handlowe oraz sprzedawcy detaliczni. Przedmiotem opodatkowania będzie miesięczny przychód ze sprzedaży towarów. Kwota wolna od opodatkowania to 1,5 mln zł netto miesięcznie (18 mln zł rocznie - PAP). Podatnicy, którzy nie przekroczą tej kwoty będą zwolnieni z podatku i nie będą obowiązani do składania deklaracji podatkowych" - głosił komunikat resortu finansów z 25 stycznia.

Projekt miałby wejść w życie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Podatek od marketów ma być jednym z dodatkowych źródeł dochodów, z których sfinansowany ma być, według programu PiS, m.in. program 500+. W myśl projektu budżetu na 2016 rok dochody z podatku od marketów powinny wynieść ok. 2 mld zł rocznie.

Źródło: PAP

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
10 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy

Outsourcing staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Jednak dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, zlecanie im zadań może być wyzwaniem. Oto szczegółowy poradnik, który pomoże przygotować się do efektywnej współpracy z niezależnym specjalistom.

Korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową

Ulga badawczo-rozwojowa (B+R) to korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową, skierowane zarówno do podatników PIT (opodatkowanych skalą podatkową lub tzw. podatkiem liniowym) jak i do podatników CIT (którzy uzyskują przychody z działalności gospodarczej, inne niż zyski kapitałowe). Ulga ta stanowi istotne wsparcie dla firm inwestujących w innowacje, technologie i rozwój nowych produktów.

Budownictwo mocno wyhamowało, ale to wciąż najbardziej optymistyczna branża, bo liczy na wydatkowanie pieniędzy przez rząd

Optymizm w branży budowlanej utrzymuje się już od wielu miesięcy. Ponieważ jednak jego motorem napędowym są inwestycje ze środków Krajowego Planu Odbudowy oraz kredytu #naStart, entuzjazm słabnie. Wszystko przez ślamazarną pracę rządu.

Szykują się milionowe kary. Kontrola stron internetowych: kogo dotyczy, kto kontroluje, jaka kara i za co

Nie tylko skarbówka kontroluje i nakłada kary za złamanie przepisów. I nie tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do akcji coraz częściej wkracza też Urząd Ochrony Danych Osobowych – UODO, a kontrole kończą się karami – nawet w milionach złotych.

REKLAMA

Otwieranie dziś restauracji to samobójstwo? Pewniejsze jest pójść śladem Żabki do własnego sklepu z ofertą gotowych dań

Rewolucja dzieje się w całej branży fachowo określanej jako HoReCa. Ale największa w jej gastronomicznej części. Świadczą o tym dane gospodarcze dotyczące liczby otwieranych placówek, zawieszanych działalności, długów i kredytów oraz tempa ich spłaty. Restauracje tracą na popularności, zyskują sklepy oferujące gotowe dania - ciepłe lub do odgrzania w domu.

Jak odblokować innowacyjność małego biznesu?

Innowacyjność w małej firmie to wyzwanie. Małemu biznesowi jest trudniej na wielu płaszczyznach. Często jest to jedna osoba do podejmowania decyzji i brak jest kogoś kto spojrzałby obiektywnie na działania i krytycznie na trendy. Jak odblokować innowacyjność małej działalności podpowiada Zuzanna Mikołajczyk, innowatorka i strateg innowacji.

Kawa z INFORLEX. Wakacje składkowe - bezpłatne spotkanie online

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu kawa z INFORLEX, które odbędzie się 3 września 2024 r. Tematem spotkania będą wakacje składkowe. 

Firma spedycyjna. Jak założyć? Czy to się opłaca?

Branża TSL to jeden z najlepiej trzymających się sektorów gospodarki, nawet mimo kryzysu. Działalność spedycyjna daje wiele możliwości i ma ogromny potencjał. O czym trzeba wiedzieć zaczynając w tej branży na własny rachunek? 

REKLAMA

Compliance a ochrona danych - co przedsiębiorcy muszą wiedzieć

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie prawnym, przedsiębiorcy muszą być na bieżąco z otoczeniem prawnym firmy, w tym regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych. Compliance, czyli zgodność z przepisami prawa, staje się kluczowym elementem w działalności każdej firmy, niezależnie od jej wielkości. W obliczu surowych kar finansowych i rosnącej świadomości konsumentów, ochrona danych osobowych przestała być jedynie formalnością, a stała się fundamentem odpowiedzialnego prowadzenia biznesu.

120 tys. zł dla rolników jeszcze tylko do 22 sierpnia

Właściciele małych gospodarstw, którzy prowadzą produkcję ekologiczną lub planują wprowadzanie żywności na rynek w ramach krótkich łańcuchów dostaw, jeszcze do 22 sierpnia mogą ubiegać się o wsparcie nawet 120 tys. zł. Pomoc pochodzi z interwencji „Rozwój małych gospodarstw” Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej 2023-2027.

REKLAMA