Internet narzędziem wspierającym sprzedaż
REKLAMA
REKLAMA
Wykorzystanie Internetu
Dostęp zdalny to użyteczna funkcja dodatkowa, która zazwyczaj opiera się wyłącznie o przeglądarkę internetową, uruchomioną na dowolnym urządzeniu – komputerze, tablecie, smartfonie – w dowolnym miejscu na świecie. W zależności od posiadanej wersji programu, dostęp przez Internet może oferować nawet pełną funkcjonalność, tj.: wystawianie faktur, wprowadzanie kontrahentów i asortymentów, ewidencjonowanie płatności oraz przeglądanie rozrachunków i stanów magazynowych, a także drukowanie dokumentów i zestawień.
REKLAMA
Korzyści płynące z dostępu zdalnego
Dla pracowników firmy jest to użyteczne pod kątem wyjazdowej pracy w programie. Bez problemu mogą wystawić fakturę lub przyjąć płatność i wydrukować stosowne dokumenty, będąc chociażby w siedzibie klienta. Dla zarządu jest to narzędzie do kontroli sytuacji przedsiębiorstwa z dowolnego miejsca na świecie. Wystarczy laptop, tablet lub nawet smartfon z dostępem do Internetu, by sprawdzić sprzedaż w zadanym okresie lub stan kasy albo rachunków bankowych. Z kolei dla kontrahentów, dostęp zdalny to możliwość samodzielnego wglądu we własne dane oraz faktury i rozrachunki. Bezpośrednio przekłada się to na odciążenie działu księgowości w firmie.
Jak sprawdzić wiarygodność producenta aplikacji działającej w chmurze?
Podstawowe a równie ważne
Oczywiście, podstawowe funkcjonalności nadal pozostają najważniejsze. Każdy program do kompleksowej obsługi sprzedaży musi zatem posiadać pełną obsługę magazynu wraz z możliwością generowania niezbędnych dokumentów, takich jak PZ, MM, WZ, RW czy PR. W przypadku modułu do obsługi sprzedaży, warto też zwrócić uwagę na możliwość wysyłania faktur w postaci elektronicznej, comiesięcznego wystawiania powtarzających się dokumentów oraz wystawiania faktur walutowych w językach obcych, wraz z automatycznymi przeliczeniami EUR-PLN i rozliczaniem różnic kursowych.
Kradzież danych z systemów firmy, czyli ataki ukierunkowane
Warto zapamiętać
Świadomy zakup to jednak najbardziej istotny czynnik, dotyczący wyboru oprogramowania do kompleksowej obsługi sprzedaży. Poza przetestowaniem samego programu, należy zweryfikować jakie koszty związane są z jego użytkowaniem. Warto także sprawdzić czy w przypadku rozwoju firmy, uda się nabyć wyższą, bardziej rozbudowaną wersję. Rozważenie ww. kwestii daje dużą szansę na wybór odpowiedniego programu, który następnie przez wiele lat będzie skutecznie wspierał prowadzoną działalność.
Autor: RESET2 Sp. z o.o. (www.reset2.pl)
REKLAMA
REKLAMA