REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak sprawdzić wiarygodność producenta aplikacji działającej w chmurze?

Kamil Jarosz
Ekspert z zakresu marketingu i PR
wiarygodność producenta aplikacji działającej w chmurze
wiarygodność producenta aplikacji działającej w chmurze
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Aplikacje działające w chmurze mają do siebie to, że kwestie bezpieczeństwa danych powierzane przez potencjalnych użytkowników budzą głośne dyskusje. Czy wina leży po stronie dostawców? A może użytkownik nie weryfikuje dostatecznie ich wiarygodności?

Firmy działające współcześnie w branżach usługowych wykorzystują w swojej pracy Internet.

REKLAMA

Korzystanie chociażby ze skrzynki e-mail i szukanie nowych kanałów dystrybucji dowodzi temu, że bez stałego dostępu do sieci niektóre firmy miałyby problem z utrzymaniem się na rynku.

Pomocną rolę jaką pełni dzisiaj Internet stanowią także aplikacje przeznaczone dla biznesu.

O ile jej znalezienie nie stanowi większego problemu, o tyle samo powierzanie danych firmowych budzi spore wątpliwości wśród potencjalnych użytkowników. Profesjonalne rozwiązania internetowe dla biznesu posiadają odpowiednie zabezpieczenia, jednak do obowiązku użytkownika należy sprawdzenie wiarygodności ich twórców.

Często zdarza się, że aplikacja wygląda dobrze wizualnie a jedynym sposobem kontaktu ze wsparciem technicznym lub twórcami jest adres email podany na stronie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Taki sposób prezentowania wiarygodności nie wzbudza należytego zaufania szczególnie w stosunku do przedsiębiorców chcących powierzyć ważne dla nich dane firmowe na bądź, co bądź, obcych serwerach. Co więc należy zrobić, aby dokładnie sprawdzić informacje na temat firmy tworzącej i sprzedającej aplikacje?

1. Oficjalna strona www aplikacji i dostawcy

REKLAMA

Pierwsze, co należy zrobić to dokładnie zapoznać się ze stroną www aplikacji. Sprawdzić jej zawartość, czy wyszczególniono najważniejsze informacje dotyczące bezpieczeństwa oraz jak na temat jej działania wypowiadają się realni, obecni klienci.

Jeśli twórca jest wiarygodny z pewnością zamieści link do strony głównej swojej firmy. Warto także napisać na adres email podany na stronie kilka pytań związanych z aplikacją i przekonać się jak będzie przebiegać rozmowa np. z działem technicznym oraz jak szybko reaguje na zgłaszany problem.

2. Regulamin

Istotne jest by na stronie głównej aplikacji dostępny był regulamin. Dzięki niemu użytkownik jest w stanie zdobyć szczegółowe informacje związane z działaniem aplikacji, kwestiami odpowiedzialności, reklamacjami, czy uzyskać wiedzę z zakresu wykorzystania powierzanych danych firmowych przez producenta aplikacji.

3. Dane personalne i kontaktowe dostawcy lub osób tworzących rozwiązanie

REKLAMA

Coraz częściej profesjonalni dostawcy decydują się na pokazanie osób tworzących dane rozwiązanie na jego stronie głównej. Użytkownik odwiedzając taką stronę wiedzą, ile osób pracuje nad tym by aplikacja działała w pełni poprawnie oraz ma dostęp do ich imion, nazwisk i zdjęć.

Jeśli firma produkująca dane rozwiązanie zajmuje się tym profesjonalnie z pewnością posiada także osobę zajmującą się kontaktami z mediami lub kreowaniem wizerunku. Dane kontaktowe oraz jej zdjęcie widoczne są zawsze w specjalnie przeznaczonym do tego miejscu jakim jest wirtualne biuro prasowe, nazywane zazwyczaj „dla mediów”.

Aby upewnić się, co do wiarygodności aplikacji można zatelefonować do takiej osoby i zapytać o kilka informacji związanych z aplikacją. Osoba taka jest dostępna przez większą część dnia i odpowie wyczerpująco na każde pytanie.

Centrum danych w chmurze – zabezpieczenia

Mieszkanie dla Młodych gorsze niż Rodzina na Swoim

VAT 2013 - nowelizacje ustawy o VAT skierowane do Sejmu


4. Portale społecznościowe

Sprawdzenie aktywności osób współtworzących aplikację na poszczególnych portalach społecznościowych jest działaniem, które potwierdzi że za danym rozwiązaniem stoją ludzie,
a nie tylko twarze pobrane z internetowego banku zdjęć.

Powyższe wskazówki pomagają uniknąć sytuacji, gdzie przed ostateczną decyzją zakupu dostępu do aplikacji firma dokonała wcześniej zapłaty za pięć różnych rozwiązań. Sytuacja taka wbrew pozorom ma bardzo często miejsce. Należy więc pamiętać o dokładnym przetestowaniu aplikacji, jej funkcjonalności i oczywiście sprawdzeniu wiarygodności jej twórców.

Potraktowanie tego jako obowiązku pomoże wybrać odpowiednie narzędzie internetowe wspomagające każdy mniejszy biznes.

Test: Apple iPhone 5

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA