REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak sprawdzić wiarygodność producenta aplikacji działającej w chmurze?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Jarosz
Ekspert z zakresu marketingu i PR
wiarygodność producenta aplikacji działającej w chmurze
wiarygodność producenta aplikacji działającej w chmurze
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Aplikacje działające w chmurze mają do siebie to, że kwestie bezpieczeństwa danych powierzane przez potencjalnych użytkowników budzą głośne dyskusje. Czy wina leży po stronie dostawców? A może użytkownik nie weryfikuje dostatecznie ich wiarygodności?

Firmy działające współcześnie w branżach usługowych wykorzystują w swojej pracy Internet.

REKLAMA

REKLAMA

Korzystanie chociażby ze skrzynki e-mail i szukanie nowych kanałów dystrybucji dowodzi temu, że bez stałego dostępu do sieci niektóre firmy miałyby problem z utrzymaniem się na rynku.

Pomocną rolę jaką pełni dzisiaj Internet stanowią także aplikacje przeznaczone dla biznesu.

O ile jej znalezienie nie stanowi większego problemu, o tyle samo powierzanie danych firmowych budzi spore wątpliwości wśród potencjalnych użytkowników. Profesjonalne rozwiązania internetowe dla biznesu posiadają odpowiednie zabezpieczenia, jednak do obowiązku użytkownika należy sprawdzenie wiarygodności ich twórców.

REKLAMA

Często zdarza się, że aplikacja wygląda dobrze wizualnie a jedynym sposobem kontaktu ze wsparciem technicznym lub twórcami jest adres email podany na stronie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Taki sposób prezentowania wiarygodności nie wzbudza należytego zaufania szczególnie w stosunku do przedsiębiorców chcących powierzyć ważne dla nich dane firmowe na bądź, co bądź, obcych serwerach. Co więc należy zrobić, aby dokładnie sprawdzić informacje na temat firmy tworzącej i sprzedającej aplikacje?

1. Oficjalna strona www aplikacji i dostawcy

Pierwsze, co należy zrobić to dokładnie zapoznać się ze stroną www aplikacji. Sprawdzić jej zawartość, czy wyszczególniono najważniejsze informacje dotyczące bezpieczeństwa oraz jak na temat jej działania wypowiadają się realni, obecni klienci.

Jeśli twórca jest wiarygodny z pewnością zamieści link do strony głównej swojej firmy. Warto także napisać na adres email podany na stronie kilka pytań związanych z aplikacją i przekonać się jak będzie przebiegać rozmowa np. z działem technicznym oraz jak szybko reaguje na zgłaszany problem.

2. Regulamin

Istotne jest by na stronie głównej aplikacji dostępny był regulamin. Dzięki niemu użytkownik jest w stanie zdobyć szczegółowe informacje związane z działaniem aplikacji, kwestiami odpowiedzialności, reklamacjami, czy uzyskać wiedzę z zakresu wykorzystania powierzanych danych firmowych przez producenta aplikacji.

3. Dane personalne i kontaktowe dostawcy lub osób tworzących rozwiązanie

Coraz częściej profesjonalni dostawcy decydują się na pokazanie osób tworzących dane rozwiązanie na jego stronie głównej. Użytkownik odwiedzając taką stronę wiedzą, ile osób pracuje nad tym by aplikacja działała w pełni poprawnie oraz ma dostęp do ich imion, nazwisk i zdjęć.

Jeśli firma produkująca dane rozwiązanie zajmuje się tym profesjonalnie z pewnością posiada także osobę zajmującą się kontaktami z mediami lub kreowaniem wizerunku. Dane kontaktowe oraz jej zdjęcie widoczne są zawsze w specjalnie przeznaczonym do tego miejscu jakim jest wirtualne biuro prasowe, nazywane zazwyczaj „dla mediów”.

Aby upewnić się, co do wiarygodności aplikacji można zatelefonować do takiej osoby i zapytać o kilka informacji związanych z aplikacją. Osoba taka jest dostępna przez większą część dnia i odpowie wyczerpująco na każde pytanie.

Centrum danych w chmurze – zabezpieczenia

Mieszkanie dla Młodych gorsze niż Rodzina na Swoim

VAT 2013 - nowelizacje ustawy o VAT skierowane do Sejmu


4. Portale społecznościowe

Sprawdzenie aktywności osób współtworzących aplikację na poszczególnych portalach społecznościowych jest działaniem, które potwierdzi że za danym rozwiązaniem stoją ludzie,
a nie tylko twarze pobrane z internetowego banku zdjęć.

Powyższe wskazówki pomagają uniknąć sytuacji, gdzie przed ostateczną decyzją zakupu dostępu do aplikacji firma dokonała wcześniej zapłaty za pięć różnych rozwiązań. Sytuacja taka wbrew pozorom ma bardzo często miejsce. Należy więc pamiętać o dokładnym przetestowaniu aplikacji, jej funkcjonalności i oczywiście sprawdzeniu wiarygodności jej twórców.

Potraktowanie tego jako obowiązku pomoże wybrać odpowiednie narzędzie internetowe wspomagające każdy mniejszy biznes.

Test: Apple iPhone 5

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA