REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co lepsze – leasing czy kredyt na auto firmowe?

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Wielu przedsiębiorców poszukuje alternatywnych źródeł finansowania zakupu pojazdów służbowych. Najczęściej brane pod uwagę to kredyt lub leasing. Czym różnią się między sobą? Który jest lepszy?

REKLAMA

Co lepsze – leasing czy kredyt na auto firmowe?

Rozwój każdej firmy uzależniony jest nie tylko od ludzi, którzy w niej pracują, ale i od narzędzi jakimi dane przedsiębiorstwo dysponuje. Sprawna komunikacja jaką zapewnia samochód jest jednym z kluczowych aspektów zapewniających właściwe funkcjonowanie firmy na wolnym rynku. Problemem z jakim musi się zmierzyć każdy przedsiębiorca, zwłaszcza ten, który dopiero rozwija swoją działalność, jest wysoka cena zakupu nowego pojazdu. Dlaczego warto wybrać nowe auto? Bo tylko takie daje gwarancję bezawaryjnej pracy i dostępu do najnowszych zdobyczy techniki, przekładających się zarówno na wyższą ekonomiczność pojazdu jak i szybszą, sprawniejszą i wygodniejszą eksploatację auta w bezpiecznych warunkach. 

Nowoczesne metody finansowania zakupu samochodów, takie jak kredyt czy leasing, pozwalają przedsiębiorcy posiadać auto nawet wtedy, jeśli ten nie dysponuje wystarczająco dużymi środkami finansowymi na jego zakup, lub gdy chce przeznaczyć zgromadzone środki pieniężne na realizację innych celów rozwojowych i inwestycyjnych przedsiębiorstwa. Pytanie brzmi jednak co wybrać – leasing czy kredyt? Aby to sprawdzić, wzięliśmy pod lupę dwa, zupełnie nowe produkty finansowe Forda - Kredyt Ford MultiOpcje oraz leasing Ford Leasing Opcje. W Polsce ogromnym zainteresowaniem cieszy się leasing samochodów, dlatego zacznijmy od tego drugiego produktu.

Nowy rodzaj leasingu – Ford Leasing Opcje

REKLAMA

Ford Leasing Opcje to produkt finansowy, który w porównaniu do klasycznego leasingu wyróżnia się jedną, wyjątkowo ważną cechą – bardzo niską ratą leasingową. Leasingobiorca spłaca bowiem wyłącznie kwotę stanowiącą utratę wartości auta w okresie trwania umowy wraz z odsetkami, a nie wartość zakupu całego pojazdu jak ma to miejsce w przypadku klasycznej umowy leasingowej. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Aby zobrazować korzyści jakie daje Ford Leasing Opcje, posłużmy się konkretnym przykładem. Od samochodu  firmowego coraz częściej wymaga się ekonomicznego silnika, przestronnego, często nawet 7-osobowego wnętrza, bogatego wyposażenia i uniwersalnego w każdych warunkach napędu 4x4.

Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016

Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016

Kamil Fraszkiewicz

Autem, które z nadwyżką spełnia te wymagania jest np. Ford S-MAX z silnikiem Diesla 2.0 TDCi o mocy 150 KM, wyposażony w napęd 4x4. Dla wielu firm przeznaczenie na jego zakup jednorazowo kwoty sięgającej 119 901 zł jest trudne, a często niemożliwe do zrealizowania.

Nowy Ford S-MAX za 726 zł miesięcznie!

REKLAMA

Jeśli jednak przedsiębiorca zdecyduje się zakupić auto z wykorzystaniem nowego narzędzia Ford Leasing Opcje to będzie mógł mieć nowego Forda S-MAX już za 726 zł netto miesięcznie i to w umowie na 2 lata (przy standardowej umowie leasingowej i takich samych założeniach, wysokość raty wynosiłaby aż 3 377 zł). Po tym okresie leasingobiorca będzie mógł albo wykupić auto (za kwotę stanowiącą 66,9% ceny pierwotnej), albo zwrócić je dilerowi.

Oznacza to, że po upływie dwóch lat płacenia niskich rat za samochód, przedsiębiorca ma możliwość wymiany swojego pojazdu na zupełnie nowy, uzyskując w ten sposób dostęp do jeszcze lepszych technologii i rozwiązań, za relatywnie niskie pieniądze.

Ford Leasing Opcje Standardowa umowa leasingu
Wysokość miesięcznej raty za Forda S-MAX 2.0 TDCi 150 KM 4x4 (cena 119 910 zł, opłata wstępna 25%, okres umowy 24 miesięcy) z przebiegiem do 80 000 km. 726 zł (netto) 3377 zł brutto

Zobacz też: Auto hybrydowe dla firmy - czy warto?

Co więcej, w porównaniu do standardowego kredytu, leasingobiorca ma prawo zaliczać ratę leasingu w całości jako koszt uzyskania przychodu, obniżając tym samym kwotę podatku dochodowego jaki będzie musiał oddać na koniec roku fiskusowi. Dla naprawdę małych firm przeszkodą może być jedynie tylko jedna rzecz – minimalny wkład własny wynoszący 9 procent wartości pojazdu. Tu z pomocą przychodzi drugi produkt Forda – Kredyt MultiOpcje.

Kredyt Ford MultiOpcje – bardzo niskie raty

Kredyt MultiOpcje może zostać przyznany nawet przy zerowym wkładzie własnym i to nie tylko podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą czy spółkom prawa handlowego, ale także osobom fizycznym, co jest niemożliwe w przypadku leasingu.

Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016

Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016

Kamil Fraszkiewicz

Okres kredytowania może wynosić 2, 3 lub 4 lata (identycznie jak w przypadku Ford Leasing Opcje), a to co wyróżnia ten kredyt na tle innych tego typu produktów finansowych, to bardzo niska rata kredytu. Kredytobiorca spłaca bowiem wyłącznie kwotę stanowiącą utratę wartości auta w okresie trwania umowy wraz z odsetkami. W rezultacie wysokość rat jest znacząco niższa niż przy standardowym kredycie samochodowym, a wspomnianego Forda S-MAX z silnikiem 2.0 TDCi 150 KM 4x4 kredytobiorca może mieć już za 1 282 zł brutto miesięcznie (nawet jeśli nie prowadzi działalności gospodarczej!). W standardowym kredycie, przy identycznych założeniach, rata wynosiłaby 2 163 zł brutto. Różnica w wysokości rat obu kredytów sięga zatem prawie 1000 zł brutto.

Kredyt Ford MultiOpcje Standardowy kredyt
Wysokość miesięcznej raty za Forda S-MAX 2.0 TDCi 150 KM 4x4 (cena 119 910 zł, opłata wstępna 25%, okres umowy 48 miesięcy) z przebiegiem do 130 000 km. 1 282 zł (brutto) 2 163 zł (brutto)

Zobacz też: Co lepsze – leasing czy kredyt na auto firmowe?

Skąd bierze się tak duża różnica w wysokości rat? W kredycie Ford MultiOpcje kredytobiorca spłaca wyłącznie kwotę stanowiącą utratę wartości auta w okresie trwania umowy wraz z odsetkami. Oznacza to, że ostatnia rata, tzw. balonowa, jest bardzo wysoka bowiem uwzględnia rynkową wartość auta na dany moment. Dlatego niewielu klientów ją spłaca, tym bardziej, że nie jest to wymagane. Zamiast tego można oddać auto dilerowi, albo zamienić je na zupełnie nowe, za które nadal będzie można spłacać niskie raty (jeśli klient zdecyduje się ponownie na kredyt Ford MultiOpcje).

Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016

Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016

Kamil Fraszkiewicz

Wybierając pomiędzy kredytem a leasingiem warto także pamiętać o innych różnicach pomiędzy oboma produktami. Kredytobiorca w przeciwieństwie do leasingobiorcy, jest właścicielem pojazdu, przez co auto zaliczane będzie do aktywów trwałych firmy. W rezultacie osłabi ono zdolność kredytową przedsiębiorstwa.  Kredytobiorca nie będzie mógł także zaliczyć w całości raty kredytowej do kosztów prowadzonej działalności, a jedynie odsetki od raty i amortyzację pojazdu.  Odliczy za to VAT od auta. W przypadku leasingu, firma nie jest właścicielem auta, więc nie zalicza się ono do trwałych aktywów firmy, a raty można w całości zakwalifikować do kosztów prowadzonej działalności. Jednak aby wziąć samochód w leasing trzeba posiadać wkład własny, który nie jest wymagany w przypadku kredytu. Każdy przedsiębiorca powinien zatem uzależnić wybór konkretnego produktu finansowego od własnych potrzeb oraz budżetu jakim dysponuje.

Artykuł powstał we współpracy z

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA