REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co lepsze – leasing czy kredyt na auto firmowe?

REKLAMA

REKLAMA

Wielu przedsiębiorców poszukuje alternatywnych źródeł finansowania zakupu pojazdów służbowych. Najczęściej brane pod uwagę to kredyt lub leasing. Czym różnią się między sobą? Który jest lepszy?

REKLAMA

Co lepsze – leasing czy kredyt na auto firmowe?

Rozwój każdej firmy uzależniony jest nie tylko od ludzi, którzy w niej pracują, ale i od narzędzi jakimi dane przedsiębiorstwo dysponuje. Sprawna komunikacja jaką zapewnia samochód jest jednym z kluczowych aspektów zapewniających właściwe funkcjonowanie firmy na wolnym rynku. Problemem z jakim musi się zmierzyć każdy przedsiębiorca, zwłaszcza ten, który dopiero rozwija swoją działalność, jest wysoka cena zakupu nowego pojazdu. Dlaczego warto wybrać nowe auto? Bo tylko takie daje gwarancję bezawaryjnej pracy i dostępu do najnowszych zdobyczy techniki, przekładających się zarówno na wyższą ekonomiczność pojazdu jak i szybszą, sprawniejszą i wygodniejszą eksploatację auta w bezpiecznych warunkach. 

Nowoczesne metody finansowania zakupu samochodów, takie jak kredyt czy leasing, pozwalają przedsiębiorcy posiadać auto nawet wtedy, jeśli ten nie dysponuje wystarczająco dużymi środkami finansowymi na jego zakup, lub gdy chce przeznaczyć zgromadzone środki pieniężne na realizację innych celów rozwojowych i inwestycyjnych przedsiębiorstwa. Pytanie brzmi jednak co wybrać – leasing czy kredyt? Aby to sprawdzić, wzięliśmy pod lupę dwa, zupełnie nowe produkty finansowe Forda - Kredyt Ford MultiOpcje oraz leasing Ford Leasing Opcje. W Polsce ogromnym zainteresowaniem cieszy się leasing samochodów, dlatego zacznijmy od tego drugiego produktu.

Nowy rodzaj leasingu – Ford Leasing Opcje

REKLAMA

Ford Leasing Opcje to produkt finansowy, który w porównaniu do klasycznego leasingu wyróżnia się jedną, wyjątkowo ważną cechą – bardzo niską ratą leasingową. Leasingobiorca spłaca bowiem wyłącznie kwotę stanowiącą utratę wartości auta w okresie trwania umowy wraz z odsetkami, a nie wartość zakupu całego pojazdu jak ma to miejsce w przypadku klasycznej umowy leasingowej. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Aby zobrazować korzyści jakie daje Ford Leasing Opcje, posłużmy się konkretnym przykładem. Od samochodu  firmowego coraz częściej wymaga się ekonomicznego silnika, przestronnego, często nawet 7-osobowego wnętrza, bogatego wyposażenia i uniwersalnego w każdych warunkach napędu 4x4.

Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016

Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016

Kamil Fraszkiewicz

Autem, które z nadwyżką spełnia te wymagania jest np. Ford S-MAX z silnikiem Diesla 2.0 TDCi o mocy 150 KM, wyposażony w napęd 4x4. Dla wielu firm przeznaczenie na jego zakup jednorazowo kwoty sięgającej 119 901 zł jest trudne, a często niemożliwe do zrealizowania.

Nowy Ford S-MAX za 726 zł miesięcznie!

REKLAMA

Jeśli jednak przedsiębiorca zdecyduje się zakupić auto z wykorzystaniem nowego narzędzia Ford Leasing Opcje to będzie mógł mieć nowego Forda S-MAX już za 726 zł netto miesięcznie i to w umowie na 2 lata (przy standardowej umowie leasingowej i takich samych założeniach, wysokość raty wynosiłaby aż 3 377 zł). Po tym okresie leasingobiorca będzie mógł albo wykupić auto (za kwotę stanowiącą 66,9% ceny pierwotnej), albo zwrócić je dilerowi.

Oznacza to, że po upływie dwóch lat płacenia niskich rat za samochód, przedsiębiorca ma możliwość wymiany swojego pojazdu na zupełnie nowy, uzyskując w ten sposób dostęp do jeszcze lepszych technologii i rozwiązań, za relatywnie niskie pieniądze.

Ford Leasing Opcje Standardowa umowa leasingu
Wysokość miesięcznej raty za Forda S-MAX 2.0 TDCi 150 KM 4x4 (cena 119 910 zł, opłata wstępna 25%, okres umowy 24 miesięcy) z przebiegiem do 80 000 km. 726 zł (netto) 3377 zł brutto

Zobacz też: Auto hybrydowe dla firmy - czy warto?

Co więcej, w porównaniu do standardowego kredytu, leasingobiorca ma prawo zaliczać ratę leasingu w całości jako koszt uzyskania przychodu, obniżając tym samym kwotę podatku dochodowego jaki będzie musiał oddać na koniec roku fiskusowi. Dla naprawdę małych firm przeszkodą może być jedynie tylko jedna rzecz – minimalny wkład własny wynoszący 9 procent wartości pojazdu. Tu z pomocą przychodzi drugi produkt Forda – Kredyt MultiOpcje.

Kredyt Ford MultiOpcje – bardzo niskie raty

Kredyt MultiOpcje może zostać przyznany nawet przy zerowym wkładzie własnym i to nie tylko podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą czy spółkom prawa handlowego, ale także osobom fizycznym, co jest niemożliwe w przypadku leasingu.

Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016

Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016

Kamil Fraszkiewicz

Okres kredytowania może wynosić 2, 3 lub 4 lata (identycznie jak w przypadku Ford Leasing Opcje), a to co wyróżnia ten kredyt na tle innych tego typu produktów finansowych, to bardzo niska rata kredytu. Kredytobiorca spłaca bowiem wyłącznie kwotę stanowiącą utratę wartości auta w okresie trwania umowy wraz z odsetkami. W rezultacie wysokość rat jest znacząco niższa niż przy standardowym kredycie samochodowym, a wspomnianego Forda S-MAX z silnikiem 2.0 TDCi 150 KM 4x4 kredytobiorca może mieć już za 1 282 zł brutto miesięcznie (nawet jeśli nie prowadzi działalności gospodarczej!). W standardowym kredycie, przy identycznych założeniach, rata wynosiłaby 2 163 zł brutto. Różnica w wysokości rat obu kredytów sięga zatem prawie 1000 zł brutto.

Kredyt Ford MultiOpcje Standardowy kredyt
Wysokość miesięcznej raty za Forda S-MAX 2.0 TDCi 150 KM 4x4 (cena 119 910 zł, opłata wstępna 25%, okres umowy 48 miesięcy) z przebiegiem do 130 000 km. 1 282 zł (brutto) 2 163 zł (brutto)

Zobacz też: Co lepsze – leasing czy kredyt na auto firmowe?

Skąd bierze się tak duża różnica w wysokości rat? W kredycie Ford MultiOpcje kredytobiorca spłaca wyłącznie kwotę stanowiącą utratę wartości auta w okresie trwania umowy wraz z odsetkami. Oznacza to, że ostatnia rata, tzw. balonowa, jest bardzo wysoka bowiem uwzględnia rynkową wartość auta na dany moment. Dlatego niewielu klientów ją spłaca, tym bardziej, że nie jest to wymagane. Zamiast tego można oddać auto dilerowi, albo zamienić je na zupełnie nowe, za które nadal będzie można spłacać niskie raty (jeśli klient zdecyduje się ponownie na kredyt Ford MultiOpcje).

Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016

Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016

Kamil Fraszkiewicz

Wybierając pomiędzy kredytem a leasingiem warto także pamiętać o innych różnicach pomiędzy oboma produktami. Kredytobiorca w przeciwieństwie do leasingobiorcy, jest właścicielem pojazdu, przez co auto zaliczane będzie do aktywów trwałych firmy. W rezultacie osłabi ono zdolność kredytową przedsiębiorstwa.  Kredytobiorca nie będzie mógł także zaliczyć w całości raty kredytowej do kosztów prowadzonej działalności, a jedynie odsetki od raty i amortyzację pojazdu.  Odliczy za to VAT od auta. W przypadku leasingu, firma nie jest właścicielem auta, więc nie zalicza się ono do trwałych aktywów firmy, a raty można w całości zakwalifikować do kosztów prowadzonej działalności. Jednak aby wziąć samochód w leasing trzeba posiadać wkład własny, który nie jest wymagany w przypadku kredytu. Każdy przedsiębiorca powinien zatem uzależnić wybór konkretnego produktu finansowego od własnych potrzeb oraz budżetu jakim dysponuje.

Artykuł powstał we współpracy z

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Raport: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe

Raport Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe. Jak firmy operujące na rynku polskim podchodzą do kwestii środowiskowych, społecznych i zarządzania przedsiębiorstwem (ESG)?

Przedsiębiorców Mikołaj uszczęśliwiłby najbardziej, dając im gotówkę na podróże lub rozwój pasji. Poprawa finansów firmy już nie jest priorytetem

W co zainwestowaliby przedsiębiorcy, gdyby dostali 100 tys. zł od Mikołaja? Nieruchomości i firma są daleko. Work life balance jest na topie także u przedsiębiorców, a specyficzna biznesowa jego odmiana wskazuje na podróże i rozwijanie pasji.

Umorzenie składek. Wnioski do ZUS można składać od 6 stycznia 2025 r.

Umorzenie składek. Wnioski do ZUS można składać od 6 stycznia 2025 r. Kto może złożyć wniosek o umorzenie składek? Jakie warunki należy spełniać, by wystąpić z wnioskiem o umorzenie składek? Co będzie podlegało umorzeniu?

Polityka klimatyczna UE. Czy Europejski Zielony Ład osłabia konkurencyjność unijnej gospodarki

Europa ma coraz mniejszy udział w światowej gospodarce. W 2010 r. gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, natomiast w 2020 r. Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. Przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej - mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik.

REKLAMA

W biznesie jest miejsce na empatię

Rozmowa z Agatą Swornowską-Kurto, socjolożką, CEO w Grupie ArteMis i autorką kampanii „Bliżej Siebie”, o tym, dlaczego zrozumienie emocji i troska o zdrowie psychiczne pracowników są dziś podstawą długoterminowego sukcesu organizacji.

Co trapi sektor MŚP? Nie tylko inflacja, koszty zarządzania zasobami ludzkimi i rotacja pracowników

Inflacja przekładająca się na presję płacową, rosnące koszty związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz wysoka rotacja – to trzy główne wyzwania w obszarze pracowniczym, z którymi mierzą się obecnie firmy z sektora MŚP. Z jakimi jeszcze problemami kadrowymi borykają się mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa?

Badania ankietowe GUS: Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej (R-ZW-B) i Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S)

Główny Urząd Statystyczny od 1 do 23 grudnia 2024 r. będzie przeprowadzał obowiązkowe badania statystyczne z zakresu rolnictwa. Chodzi o następujące badania: Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej (R-ZW-B) i Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S).

Dodatkowy dzień wolny od pracy dla wszystkich pracowników w 2025 r.? To już pewne

Dodatkowy dzień wolny od pracy dla wszystkich pracowników? To już pewne. 27 listopada 2024 r. Sejm uchwalił nowelizację ustawy. Wigilia od 2025 r. będzie dniem wolnym od pracy. Co z niedzielami handlowymi? 

REKLAMA

Zeznania świadków w sprawach o nadużycie władzy w spółkach – wsparcie dla wspólników i akcjonariuszy

W ostatnich latach coraz częściej słyszy się o przypadkach nadużyć władzy w spółkach, co stanowi zagrożenie zarówno dla transparentności działania organizacji, jak i dla interesów wspólników oraz akcjonariuszy. Przedsiębiorstwa działające w formie spółek kapitałowych z założenia powinny funkcjonować na zasadach transparentności, przejrzystości i zgodności z interesem wspólników oraz akcjonariuszy. 

BCM w przemyśle: Nie chodzi tylko o przestoje – chodzi o to, co tracimy, gdy im nie zapobiegamy

Przerwa w działalności przemysłowej to coś więcej niż utrata czasu i produkcji. To potencjalny kryzys o wielowymiarowych skutkach – od strat finansowych, przez zaufanie klientów, po wpływ na środowisko i reputację firmy. Dlatego zarządzanie ciągłością działania (BCM, ang. Business Continuity Management) staje się kluczowym elementem strategii każdej firmy przemysłowej.

REKLAMA