REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co lepsze – leasing czy kredyt na auto firmowe?

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Wielu przedsiębiorców poszukuje alternatywnych źródeł finansowania zakupu pojazdów służbowych. Najczęściej brane pod uwagę to kredyt lub leasing. Czym różnią się między sobą? Który jest lepszy?

REKLAMA

REKLAMA

Co lepsze – leasing czy kredyt na auto firmowe?

Rozwój każdej firmy uzależniony jest nie tylko od ludzi, którzy w niej pracują, ale i od narzędzi jakimi dane przedsiębiorstwo dysponuje. Sprawna komunikacja jaką zapewnia samochód jest jednym z kluczowych aspektów zapewniających właściwe funkcjonowanie firmy na wolnym rynku. Problemem z jakim musi się zmierzyć każdy przedsiębiorca, zwłaszcza ten, który dopiero rozwija swoją działalność, jest wysoka cena zakupu nowego pojazdu. Dlaczego warto wybrać nowe auto? Bo tylko takie daje gwarancję bezawaryjnej pracy i dostępu do najnowszych zdobyczy techniki, przekładających się zarówno na wyższą ekonomiczność pojazdu jak i szybszą, sprawniejszą i wygodniejszą eksploatację auta w bezpiecznych warunkach. 

Nowoczesne metody finansowania zakupu samochodów, takie jak kredyt czy leasing, pozwalają przedsiębiorcy posiadać auto nawet wtedy, jeśli ten nie dysponuje wystarczająco dużymi środkami finansowymi na jego zakup, lub gdy chce przeznaczyć zgromadzone środki pieniężne na realizację innych celów rozwojowych i inwestycyjnych przedsiębiorstwa. Pytanie brzmi jednak co wybrać – leasing czy kredyt? Aby to sprawdzić, wzięliśmy pod lupę dwa, zupełnie nowe produkty finansowe Forda - Kredyt Ford MultiOpcje oraz leasing Ford Leasing Opcje. W Polsce ogromnym zainteresowaniem cieszy się leasing samochodów, dlatego zacznijmy od tego drugiego produktu.

REKLAMA

Nowy rodzaj leasingu – Ford Leasing Opcje

Ford Leasing Opcje to produkt finansowy, który w porównaniu do klasycznego leasingu wyróżnia się jedną, wyjątkowo ważną cechą – bardzo niską ratą leasingową. Leasingobiorca spłaca bowiem wyłącznie kwotę stanowiącą utratę wartości auta w okresie trwania umowy wraz z odsetkami, a nie wartość zakupu całego pojazdu jak ma to miejsce w przypadku klasycznej umowy leasingowej. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Aby zobrazować korzyści jakie daje Ford Leasing Opcje, posłużmy się konkretnym przykładem. Od samochodu  firmowego coraz częściej wymaga się ekonomicznego silnika, przestronnego, często nawet 7-osobowego wnętrza, bogatego wyposażenia i uniwersalnego w każdych warunkach napędu 4x4.

Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016

Kamil Fraszkiewicz

Autem, które z nadwyżką spełnia te wymagania jest np. Ford S-MAX z silnikiem Diesla 2.0 TDCi o mocy 150 KM, wyposażony w napęd 4x4. Dla wielu firm przeznaczenie na jego zakup jednorazowo kwoty sięgającej 119 901 zł jest trudne, a często niemożliwe do zrealizowania.

Nowy Ford S-MAX za 726 zł miesięcznie!

Jeśli jednak przedsiębiorca zdecyduje się zakupić auto z wykorzystaniem nowego narzędzia Ford Leasing Opcje to będzie mógł mieć nowego Forda S-MAX już za 726 zł netto miesięcznie i to w umowie na 2 lata (przy standardowej umowie leasingowej i takich samych założeniach, wysokość raty wynosiłaby aż 3 377 zł). Po tym okresie leasingobiorca będzie mógł albo wykupić auto (za kwotę stanowiącą 66,9% ceny pierwotnej), albo zwrócić je dilerowi.

Oznacza to, że po upływie dwóch lat płacenia niskich rat za samochód, przedsiębiorca ma możliwość wymiany swojego pojazdu na zupełnie nowy, uzyskując w ten sposób dostęp do jeszcze lepszych technologii i rozwiązań, za relatywnie niskie pieniądze.

Ford Leasing Opcje Standardowa umowa leasingu
Wysokość miesięcznej raty za Forda S-MAX 2.0 TDCi 150 KM 4x4 (cena 119 910 zł, opłata wstępna 25%, okres umowy 24 miesięcy) z przebiegiem do 80 000 km. 726 zł (netto) 3377 zł brutto

Zobacz też: Auto hybrydowe dla firmy - czy warto?

Co więcej, w porównaniu do standardowego kredytu, leasingobiorca ma prawo zaliczać ratę leasingu w całości jako koszt uzyskania przychodu, obniżając tym samym kwotę podatku dochodowego jaki będzie musiał oddać na koniec roku fiskusowi. Dla naprawdę małych firm przeszkodą może być jedynie tylko jedna rzecz – minimalny wkład własny wynoszący 9 procent wartości pojazdu. Tu z pomocą przychodzi drugi produkt Forda – Kredyt MultiOpcje.

Kredyt Ford MultiOpcje – bardzo niskie raty

Kredyt MultiOpcje może zostać przyznany nawet przy zerowym wkładzie własnym i to nie tylko podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą czy spółkom prawa handlowego, ale także osobom fizycznym, co jest niemożliwe w przypadku leasingu.

Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016

Kamil Fraszkiewicz

Okres kredytowania może wynosić 2, 3 lub 4 lata (identycznie jak w przypadku Ford Leasing Opcje), a to co wyróżnia ten kredyt na tle innych tego typu produktów finansowych, to bardzo niska rata kredytu. Kredytobiorca spłaca bowiem wyłącznie kwotę stanowiącą utratę wartości auta w okresie trwania umowy wraz z odsetkami. W rezultacie wysokość rat jest znacząco niższa niż przy standardowym kredycie samochodowym, a wspomnianego Forda S-MAX z silnikiem 2.0 TDCi 150 KM 4x4 kredytobiorca może mieć już za 1 282 zł brutto miesięcznie (nawet jeśli nie prowadzi działalności gospodarczej!). W standardowym kredycie, przy identycznych założeniach, rata wynosiłaby 2 163 zł brutto. Różnica w wysokości rat obu kredytów sięga zatem prawie 1000 zł brutto.

Kredyt Ford MultiOpcje Standardowy kredyt
Wysokość miesięcznej raty za Forda S-MAX 2.0 TDCi 150 KM 4x4 (cena 119 910 zł, opłata wstępna 25%, okres umowy 48 miesięcy) z przebiegiem do 130 000 km. 1 282 zł (brutto) 2 163 zł (brutto)

Zobacz też: Co lepsze – leasing czy kredyt na auto firmowe?

Skąd bierze się tak duża różnica w wysokości rat? W kredycie Ford MultiOpcje kredytobiorca spłaca wyłącznie kwotę stanowiącą utratę wartości auta w okresie trwania umowy wraz z odsetkami. Oznacza to, że ostatnia rata, tzw. balonowa, jest bardzo wysoka bowiem uwzględnia rynkową wartość auta na dany moment. Dlatego niewielu klientów ją spłaca, tym bardziej, że nie jest to wymagane. Zamiast tego można oddać auto dilerowi, albo zamienić je na zupełnie nowe, za które nadal będzie można spłacać niskie raty (jeśli klient zdecyduje się ponownie na kredyt Ford MultiOpcje).

Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016

Kamil Fraszkiewicz

Wybierając pomiędzy kredytem a leasingiem warto także pamiętać o innych różnicach pomiędzy oboma produktami. Kredytobiorca w przeciwieństwie do leasingobiorcy, jest właścicielem pojazdu, przez co auto zaliczane będzie do aktywów trwałych firmy. W rezultacie osłabi ono zdolność kredytową przedsiębiorstwa.  Kredytobiorca nie będzie mógł także zaliczyć w całości raty kredytowej do kosztów prowadzonej działalności, a jedynie odsetki od raty i amortyzację pojazdu.  Odliczy za to VAT od auta. W przypadku leasingu, firma nie jest właścicielem auta, więc nie zalicza się ono do trwałych aktywów firmy, a raty można w całości zakwalifikować do kosztów prowadzonej działalności. Jednak aby wziąć samochód w leasing trzeba posiadać wkład własny, który nie jest wymagany w przypadku kredytu. Każdy przedsiębiorca powinien zatem uzależnić wybór konkretnego produktu finansowego od własnych potrzeb oraz budżetu jakim dysponuje.

Artykuł powstał we współpracy z

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA