REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co lepsze – leasing czy kredyt na auto firmowe?

REKLAMA

REKLAMA

Wielu przedsiębiorców poszukuje alternatywnych źródeł finansowania zakupu pojazdów służbowych. Najczęściej brane pod uwagę to kredyt lub leasing. Czym różnią się między sobą? Który jest lepszy?

REKLAMA

Co lepsze – leasing czy kredyt na auto firmowe?

Rozwój każdej firmy uzależniony jest nie tylko od ludzi, którzy w niej pracują, ale i od narzędzi jakimi dane przedsiębiorstwo dysponuje. Sprawna komunikacja jaką zapewnia samochód jest jednym z kluczowych aspektów zapewniających właściwe funkcjonowanie firmy na wolnym rynku. Problemem z jakim musi się zmierzyć każdy przedsiębiorca, zwłaszcza ten, który dopiero rozwija swoją działalność, jest wysoka cena zakupu nowego pojazdu. Dlaczego warto wybrać nowe auto? Bo tylko takie daje gwarancję bezawaryjnej pracy i dostępu do najnowszych zdobyczy techniki, przekładających się zarówno na wyższą ekonomiczność pojazdu jak i szybszą, sprawniejszą i wygodniejszą eksploatację auta w bezpiecznych warunkach. 

Nowoczesne metody finansowania zakupu samochodów, takie jak kredyt czy leasing, pozwalają przedsiębiorcy posiadać auto nawet wtedy, jeśli ten nie dysponuje wystarczająco dużymi środkami finansowymi na jego zakup, lub gdy chce przeznaczyć zgromadzone środki pieniężne na realizację innych celów rozwojowych i inwestycyjnych przedsiębiorstwa. Pytanie brzmi jednak co wybrać – leasing czy kredyt? Aby to sprawdzić, wzięliśmy pod lupę dwa, zupełnie nowe produkty finansowe Forda - Kredyt Ford MultiOpcje oraz leasing Ford Leasing Opcje. W Polsce ogromnym zainteresowaniem cieszy się leasing samochodów, dlatego zacznijmy od tego drugiego produktu.

Nowy rodzaj leasingu – Ford Leasing Opcje

REKLAMA

Ford Leasing Opcje to produkt finansowy, który w porównaniu do klasycznego leasingu wyróżnia się jedną, wyjątkowo ważną cechą – bardzo niską ratą leasingową. Leasingobiorca spłaca bowiem wyłącznie kwotę stanowiącą utratę wartości auta w okresie trwania umowy wraz z odsetkami, a nie wartość zakupu całego pojazdu jak ma to miejsce w przypadku klasycznej umowy leasingowej. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Aby zobrazować korzyści jakie daje Ford Leasing Opcje, posłużmy się konkretnym przykładem. Od samochodu  firmowego coraz częściej wymaga się ekonomicznego silnika, przestronnego, często nawet 7-osobowego wnętrza, bogatego wyposażenia i uniwersalnego w każdych warunkach napędu 4x4.

Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016

Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016

Kamil Fraszkiewicz

Autem, które z nadwyżką spełnia te wymagania jest np. Ford S-MAX z silnikiem Diesla 2.0 TDCi o mocy 150 KM, wyposażony w napęd 4x4. Dla wielu firm przeznaczenie na jego zakup jednorazowo kwoty sięgającej 119 901 zł jest trudne, a często niemożliwe do zrealizowania.

Nowy Ford S-MAX za 726 zł miesięcznie!

REKLAMA

Jeśli jednak przedsiębiorca zdecyduje się zakupić auto z wykorzystaniem nowego narzędzia Ford Leasing Opcje to będzie mógł mieć nowego Forda S-MAX już za 726 zł netto miesięcznie i to w umowie na 2 lata (przy standardowej umowie leasingowej i takich samych założeniach, wysokość raty wynosiłaby aż 3 377 zł). Po tym okresie leasingobiorca będzie mógł albo wykupić auto (za kwotę stanowiącą 66,9% ceny pierwotnej), albo zwrócić je dilerowi.

Oznacza to, że po upływie dwóch lat płacenia niskich rat za samochód, przedsiębiorca ma możliwość wymiany swojego pojazdu na zupełnie nowy, uzyskując w ten sposób dostęp do jeszcze lepszych technologii i rozwiązań, za relatywnie niskie pieniądze.

Ford Leasing Opcje Standardowa umowa leasingu
Wysokość miesięcznej raty za Forda S-MAX 2.0 TDCi 150 KM 4x4 (cena 119 910 zł, opłata wstępna 25%, okres umowy 24 miesięcy) z przebiegiem do 80 000 km. 726 zł (netto) 3377 zł brutto

Zobacz też: Auto hybrydowe dla firmy - czy warto?

Co więcej, w porównaniu do standardowego kredytu, leasingobiorca ma prawo zaliczać ratę leasingu w całości jako koszt uzyskania przychodu, obniżając tym samym kwotę podatku dochodowego jaki będzie musiał oddać na koniec roku fiskusowi. Dla naprawdę małych firm przeszkodą może być jedynie tylko jedna rzecz – minimalny wkład własny wynoszący 9 procent wartości pojazdu. Tu z pomocą przychodzi drugi produkt Forda – Kredyt MultiOpcje.

Kredyt Ford MultiOpcje – bardzo niskie raty

Kredyt MultiOpcje może zostać przyznany nawet przy zerowym wkładzie własnym i to nie tylko podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą czy spółkom prawa handlowego, ale także osobom fizycznym, co jest niemożliwe w przypadku leasingu.

Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016

Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016

Kamil Fraszkiewicz

Okres kredytowania może wynosić 2, 3 lub 4 lata (identycznie jak w przypadku Ford Leasing Opcje), a to co wyróżnia ten kredyt na tle innych tego typu produktów finansowych, to bardzo niska rata kredytu. Kredytobiorca spłaca bowiem wyłącznie kwotę stanowiącą utratę wartości auta w okresie trwania umowy wraz z odsetkami. W rezultacie wysokość rat jest znacząco niższa niż przy standardowym kredycie samochodowym, a wspomnianego Forda S-MAX z silnikiem 2.0 TDCi 150 KM 4x4 kredytobiorca może mieć już za 1 282 zł brutto miesięcznie (nawet jeśli nie prowadzi działalności gospodarczej!). W standardowym kredycie, przy identycznych założeniach, rata wynosiłaby 2 163 zł brutto. Różnica w wysokości rat obu kredytów sięga zatem prawie 1000 zł brutto.

Kredyt Ford MultiOpcje Standardowy kredyt
Wysokość miesięcznej raty za Forda S-MAX 2.0 TDCi 150 KM 4x4 (cena 119 910 zł, opłata wstępna 25%, okres umowy 48 miesięcy) z przebiegiem do 130 000 km. 1 282 zł (brutto) 2 163 zł (brutto)

Zobacz też: Co lepsze – leasing czy kredyt na auto firmowe?

Skąd bierze się tak duża różnica w wysokości rat? W kredycie Ford MultiOpcje kredytobiorca spłaca wyłącznie kwotę stanowiącą utratę wartości auta w okresie trwania umowy wraz z odsetkami. Oznacza to, że ostatnia rata, tzw. balonowa, jest bardzo wysoka bowiem uwzględnia rynkową wartość auta na dany moment. Dlatego niewielu klientów ją spłaca, tym bardziej, że nie jest to wymagane. Zamiast tego można oddać auto dilerowi, albo zamienić je na zupełnie nowe, za które nadal będzie można spłacać niskie raty (jeśli klient zdecyduje się ponownie na kredyt Ford MultiOpcje).

Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016

Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016

Kamil Fraszkiewicz

Wybierając pomiędzy kredytem a leasingiem warto także pamiętać o innych różnicach pomiędzy oboma produktami. Kredytobiorca w przeciwieństwie do leasingobiorcy, jest właścicielem pojazdu, przez co auto zaliczane będzie do aktywów trwałych firmy. W rezultacie osłabi ono zdolność kredytową przedsiębiorstwa.  Kredytobiorca nie będzie mógł także zaliczyć w całości raty kredytowej do kosztów prowadzonej działalności, a jedynie odsetki od raty i amortyzację pojazdu.  Odliczy za to VAT od auta. W przypadku leasingu, firma nie jest właścicielem auta, więc nie zalicza się ono do trwałych aktywów firmy, a raty można w całości zakwalifikować do kosztów prowadzonej działalności. Jednak aby wziąć samochód w leasing trzeba posiadać wkład własny, który nie jest wymagany w przypadku kredytu. Każdy przedsiębiorca powinien zatem uzależnić wybór konkretnego produktu finansowego od własnych potrzeb oraz budżetu jakim dysponuje.

Artykuł powstał we współpracy z

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

REKLAMA

ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

REKLAMA