REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Auto hybrydowe dla firmy - czy warto?

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Floty samochodowe najczęściej zaopatrują się w pojazdy napędzane silnikami Diesla. Duże przebiegi aut sprawiają, że przedsiębiorcy poszukują ekonomicznych środków transportu. Niskie zużycie paliwa do niedawna było domeną wyłącznie samochodów z silnikami wysokoprężnymi. Obecnie sytuacja ulega zmianie. Przedsiębiorcy coraz chętniej spoglądają bowiem w stronę aut z napędem hybrydowym. Dlaczego?

REKLAMA

Wzrost zainteresowania autami z napędem hybrydowym - główne przyczyny

REKLAMA

Popularność hybryd, czyli aut z napędem spalinowo-elektrycznym, zaczęła wzrastać wraz z zaostrzającymi się normami emisji spalin. Aby nowoczesne silniki Diesla zachowały wysokie osiągi przy relatywnie małej szkodliwości dla środowiska, inżynierowie wyposażyli je w szereg skomplikowanych, a przy tym awaryjnych i drogich w naprawach podzespołów.

Rozbudowane katalizatory spalin, wydajne piezowtryskiwacze paliwa czy skomplikowane układy turbodoładowania to najbardziej problematyczne podzespoły nowoczesnych diesli. Koszt ich naprawy często przewyższa oszczędności jakie silnik wysokoprężny może wygenerować na przestrzeni tysięcy kilometrów swoim niskim zużyciem paliwa. Co więcej, nowoczesne diesle, nie przepadają za miejską eksploatacją na krótkich dystansach, bowiem w takich warunkach nie są w stanie osiągnąć swojej temperatury roboczej. W rezultacie zużywają więcej paliwa, a ich filtry cząstek stałych ulegają przedwczesnemu zapychaniu. I właśnie z takich powodów przedsiębiorcy coraz chętniej spoglądają w stronę hybryd.

Rynek pojazdów hybrydowych w Polsce

Na chwilę obecną niewielu producentów może zaoferować klientowi tego typu pojazdy a nawet jeśli, to ich ceny są zazwyczaj bardzo wysokie. Tu ze swojej ofertą wyraźnie przebija się Ford. Od niedawna ma on bowiem w swojej gamie aut niedrogą limuzynę klasy średniej, napędzaną zespołem hybrydowym. Mowa  jest o Mondeo HEV czyli Hybrid Electric Vehicle.

Ford Mondeo HEV hybryda

Kamil Fraszkiewicz

Ford Mondeo to uznane na rynku auto, cieszące się niezwykle dużą popularnością wśród przedsiębiorców. Najnowszy model imponuje przestronną kabiną, wygodnymi w długich trasach fotelami (także z tyłu), pojemnym bagażnikiem i szeregiem nowoczesnych i niezwykle funkcjonalnych rozwiązań. Wśród tych najciekawszych są podgrzewane i wentylowane przednie siedzenia (dostępne także z funkcją masażu!), asystent parkowania równoległego i prostopadłego, ogrzewana przednia szyba, adaptacyjne zawieszenie z regulacją siły tłumienia nierówności czy w pełni LED-owe reflektory dopasowujące wiązkę światła do warunków panujących na drodze.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ford Mondeo HEV hybryda

Kamil Fraszkiewicz

W Mondeo nie brakuje także nowoczesnych systemów dbających o bezpieczeństwo pracownika i jego pasażerów takich jak aktywny tempomat, asystent pasa ruchu czy układ monitorujący koncentrację kierowcy. Czymś zupełnie niespotykanym są nadmuchiwane pasy bezpieczeństwa dla pasażerów dwóch tylnych, skrajnych siedzeń. Nie dziwi zatem fakt, że Mondeo cieszy się na rynku tak dużym powodzeniem.

Ford Mondeo z napędem hybrydowym!

Ford postanowił zatem jeszcze bardziej zachęcić floty do zakupu swojego topowego modelu i wyposażył go w napęd hybrydowy. Układ zbudowany w oparciu o 2,0-litrowy, benzynowy motor pracujący w cyklu Attkinsona (dużo bardziej wydajny i znacznie oszczędniejszy niż zwykły silnik pracujący w cyklu Otta) oraz zespół dwóch silników elektrycznych zasilanych potężnymi bateriami (drugi silnik zapewnia ładowanie litowo-jonowego  akumulatora 1,4 kWh zlokalizowanego za tylnymi siedzeniami), okazuje się niezwykle oszczędny. Zdaniem producenta hybrydowe Mondeo powinno zużywać w mieście zaledwie 2,8 l benzyny na 100 km, a na trasie ok. 5,0 l/100 km.  

Ford Mondeo HEV hybryda

Kamil Fraszkiewicz

Sekret niskiego zużycia paliwa w Mondeo HEV

Tak doskonałe rezultaty są możliwe do osiągnięcia w Mondeo HEV za sprawą silnika elektrycznego, który  potrafi  rozpędzić pojazd do prędkości 135 km/h korzystając wyłącznie z energii elektrycznej. Motor posiłkuje się pomocą jednostki benzynowej tylko podczas gwałtownych przyspieszeń lub w trakcie doładowywania baterii.  Co więcej, podczas hamowania umieszczone w kołach prądnice ładują baterie auta, zwiększając tym samym dystans jaki Mondeo HEV może pokonać na energii elektrycznej.

Ford Mondeo HEV hybryda

Kamil Fraszkiewicz

Osiągi auta hybrydowego

Mimo tak niskiego zapotrzebowania na paliwo hybrydowe Mondeo okazuje się być dynamiczne. Dzięki łącznej mocy wszystkich obu jednostek napędowych sięgającej 187 KM, auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,2 sekundy i niezwykle liniowo osiąga maksymalną prędkość wynoszącą 187 km/h. Biorąc pod uwagę wielkość auta i jego masę osiągi trzeba uznać za naprawdę dobre.

Główne zalety użytkowania auta hybrydowego w firmie – wysoka bezawaryjność!

Niskie zużycie paliwa to jednak nie jedyne korzyści jakie niesie przedsiębiorcy napęd hybrydowy w aucie. Ta nowoczesna technika w gruncie rzeczy  wymaga znacznie mniej skomplikowanego osprzętu niż przeciętny diesel, a do tego lepiej znosi sobie eksploatacje w zakorkowanym mieście.

Ford Mondeo HEV hybryda

Kamil Fraszkiewicz

Paradoksalnie, im bardziej zatłoczona aglomeracja, tym korzyści wynikające z użytkowania hybrydy są wyższe. Auto nie tylko zużywa mniej paliwa wykorzystując do napędu  przede wszystkim silnik elektryczny, ale też nie jest narażone na usterki typowe wśród nowoczesnych diesli takie jak awarie wtryskiwaczy paliwa, turbosprężarki, koła dwumasowego czy filtra DPF. Dlaczego? Bowiem hybryda po prostu nie posiada takich podzespołów.

Dłuższa żywotność części eksploatacyjnych

Co więcej, prądnice generujące prąd w trakcie hamowania auta, przejmują ogromną część pracy układu hamulcowego, przez co jego klocki i tarcze zużywają się o wiele wolniej. Jakby tego było mało, zastosowana w Fordzie Mondeo HEV bezstopniowa skrzynia biegów należy do grupy przekładni zaliczanych do najtrwalszych i najmniej awaryjnych, które bardzo dobrze znoszą nawet wyjątkowo ciężką eksploatację.

Ford Mondeo HEV hybryda

Kamil Fraszkiewicz

Atrakcyjna cena

Koszty eksploatacji związane z zakupem paliwa i części do hybrydowego auta wydają się być zatem zdecydowanie niższe niż w przypadku auta z konwencjonalnym napędem. Wiemy jednak, że pojazdy hybrydowe nie należą do najtańszych w zakupie. Okazuje się jednak, że oferta Forda jest bardzo konkurencyjna. Nowe Mondeo HEV w wersji Titanium z napędem hybrydowym kosztuje obecnie 119 600 zł czyli dokładnie tyle samo co odmiana z silnikiem Diesla 2.0 TDCi 150 KM. Biorąc pod uwagę ceny konkurencyjnych aut hybrydowych tej klasy, jest to niezwykle  atrakcyjna propozycja.

Artykuł powstał we współpracy z

Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

REKLAMA

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

REKLAMA

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

REKLAMA