REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Auto hybrydowe dla firmy - czy warto?

REKLAMA

REKLAMA

Floty samochodowe najczęściej zaopatrują się w pojazdy napędzane silnikami Diesla. Duże przebiegi aut sprawiają, że przedsiębiorcy poszukują ekonomicznych środków transportu. Niskie zużycie paliwa do niedawna było domeną wyłącznie samochodów z silnikami wysokoprężnymi. Obecnie sytuacja ulega zmianie. Przedsiębiorcy coraz chętniej spoglądają bowiem w stronę aut z napędem hybrydowym. Dlaczego?

REKLAMA

REKLAMA

Wzrost zainteresowania autami z napędem hybrydowym - główne przyczyny

Popularność hybryd, czyli aut z napędem spalinowo-elektrycznym, zaczęła wzrastać wraz z zaostrzającymi się normami emisji spalin. Aby nowoczesne silniki Diesla zachowały wysokie osiągi przy relatywnie małej szkodliwości dla środowiska, inżynierowie wyposażyli je w szereg skomplikowanych, a przy tym awaryjnych i drogich w naprawach podzespołów.

Rozbudowane katalizatory spalin, wydajne piezowtryskiwacze paliwa czy skomplikowane układy turbodoładowania to najbardziej problematyczne podzespoły nowoczesnych diesli. Koszt ich naprawy często przewyższa oszczędności jakie silnik wysokoprężny może wygenerować na przestrzeni tysięcy kilometrów swoim niskim zużyciem paliwa. Co więcej, nowoczesne diesle, nie przepadają za miejską eksploatacją na krótkich dystansach, bowiem w takich warunkach nie są w stanie osiągnąć swojej temperatury roboczej. W rezultacie zużywają więcej paliwa, a ich filtry cząstek stałych ulegają przedwczesnemu zapychaniu. I właśnie z takich powodów przedsiębiorcy coraz chętniej spoglądają w stronę hybryd.

Rynek pojazdów hybrydowych w Polsce

Na chwilę obecną niewielu producentów może zaoferować klientowi tego typu pojazdy a nawet jeśli, to ich ceny są zazwyczaj bardzo wysokie. Tu ze swojej ofertą wyraźnie przebija się Ford. Od niedawna ma on bowiem w swojej gamie aut niedrogą limuzynę klasy średniej, napędzaną zespołem hybrydowym. Mowa  jest o Mondeo HEV czyli Hybrid Electric Vehicle.

REKLAMA

Ford Mondeo HEV hybryda

Kamil Fraszkiewicz

Ford Mondeo to uznane na rynku auto, cieszące się niezwykle dużą popularnością wśród przedsiębiorców. Najnowszy model imponuje przestronną kabiną, wygodnymi w długich trasach fotelami (także z tyłu), pojemnym bagażnikiem i szeregiem nowoczesnych i niezwykle funkcjonalnych rozwiązań. Wśród tych najciekawszych są podgrzewane i wentylowane przednie siedzenia (dostępne także z funkcją masażu!), asystent parkowania równoległego i prostopadłego, ogrzewana przednia szyba, adaptacyjne zawieszenie z regulacją siły tłumienia nierówności czy w pełni LED-owe reflektory dopasowujące wiązkę światła do warunków panujących na drodze.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ford Mondeo HEV hybryda

Kamil Fraszkiewicz

W Mondeo nie brakuje także nowoczesnych systemów dbających o bezpieczeństwo pracownika i jego pasażerów takich jak aktywny tempomat, asystent pasa ruchu czy układ monitorujący koncentrację kierowcy. Czymś zupełnie niespotykanym są nadmuchiwane pasy bezpieczeństwa dla pasażerów dwóch tylnych, skrajnych siedzeń. Nie dziwi zatem fakt, że Mondeo cieszy się na rynku tak dużym powodzeniem.

Ford Mondeo z napędem hybrydowym!

Ford postanowił zatem jeszcze bardziej zachęcić floty do zakupu swojego topowego modelu i wyposażył go w napęd hybrydowy. Układ zbudowany w oparciu o 2,0-litrowy, benzynowy motor pracujący w cyklu Attkinsona (dużo bardziej wydajny i znacznie oszczędniejszy niż zwykły silnik pracujący w cyklu Otta) oraz zespół dwóch silników elektrycznych zasilanych potężnymi bateriami (drugi silnik zapewnia ładowanie litowo-jonowego  akumulatora 1,4 kWh zlokalizowanego za tylnymi siedzeniami), okazuje się niezwykle oszczędny. Zdaniem producenta hybrydowe Mondeo powinno zużywać w mieście zaledwie 2,8 l benzyny na 100 km, a na trasie ok. 5,0 l/100 km.  

Ford Mondeo HEV hybryda

Kamil Fraszkiewicz

Sekret niskiego zużycia paliwa w Mondeo HEV

Tak doskonałe rezultaty są możliwe do osiągnięcia w Mondeo HEV za sprawą silnika elektrycznego, który  potrafi  rozpędzić pojazd do prędkości 135 km/h korzystając wyłącznie z energii elektrycznej. Motor posiłkuje się pomocą jednostki benzynowej tylko podczas gwałtownych przyspieszeń lub w trakcie doładowywania baterii.  Co więcej, podczas hamowania umieszczone w kołach prądnice ładują baterie auta, zwiększając tym samym dystans jaki Mondeo HEV może pokonać na energii elektrycznej.

Ford Mondeo HEV hybryda

Kamil Fraszkiewicz

Osiągi auta hybrydowego

Mimo tak niskiego zapotrzebowania na paliwo hybrydowe Mondeo okazuje się być dynamiczne. Dzięki łącznej mocy wszystkich obu jednostek napędowych sięgającej 187 KM, auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,2 sekundy i niezwykle liniowo osiąga maksymalną prędkość wynoszącą 187 km/h. Biorąc pod uwagę wielkość auta i jego masę osiągi trzeba uznać za naprawdę dobre.

Główne zalety użytkowania auta hybrydowego w firmie – wysoka bezawaryjność!

Niskie zużycie paliwa to jednak nie jedyne korzyści jakie niesie przedsiębiorcy napęd hybrydowy w aucie. Ta nowoczesna technika w gruncie rzeczy  wymaga znacznie mniej skomplikowanego osprzętu niż przeciętny diesel, a do tego lepiej znosi sobie eksploatacje w zakorkowanym mieście.

Ford Mondeo HEV hybryda

Kamil Fraszkiewicz

Paradoksalnie, im bardziej zatłoczona aglomeracja, tym korzyści wynikające z użytkowania hybrydy są wyższe. Auto nie tylko zużywa mniej paliwa wykorzystując do napędu  przede wszystkim silnik elektryczny, ale też nie jest narażone na usterki typowe wśród nowoczesnych diesli takie jak awarie wtryskiwaczy paliwa, turbosprężarki, koła dwumasowego czy filtra DPF. Dlaczego? Bowiem hybryda po prostu nie posiada takich podzespołów.

Dłuższa żywotność części eksploatacyjnych

Co więcej, prądnice generujące prąd w trakcie hamowania auta, przejmują ogromną część pracy układu hamulcowego, przez co jego klocki i tarcze zużywają się o wiele wolniej. Jakby tego było mało, zastosowana w Fordzie Mondeo HEV bezstopniowa skrzynia biegów należy do grupy przekładni zaliczanych do najtrwalszych i najmniej awaryjnych, które bardzo dobrze znoszą nawet wyjątkowo ciężką eksploatację.

Ford Mondeo HEV hybryda

Kamil Fraszkiewicz

Atrakcyjna cena

Koszty eksploatacji związane z zakupem paliwa i części do hybrydowego auta wydają się być zatem zdecydowanie niższe niż w przypadku auta z konwencjonalnym napędem. Wiemy jednak, że pojazdy hybrydowe nie należą do najtańszych w zakupie. Okazuje się jednak, że oferta Forda jest bardzo konkurencyjna. Nowe Mondeo HEV w wersji Titanium z napędem hybrydowym kosztuje obecnie 119 600 zł czyli dokładnie tyle samo co odmiana z silnikiem Diesla 2.0 TDCi 150 KM. Biorąc pod uwagę ceny konkurencyjnych aut hybrydowych tej klasy, jest to niezwykle  atrakcyjna propozycja.

Artykuł powstał we współpracy z

Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
80% instytucji stawia na cyfrowe aktywa. W 2026 r. w FinTechu wygra zaufanie, nie algorytm

Grudzień 2025 roku to dla polskiego sektora nowoczesnych finansów moment „sprawdzam”. Podczas gdy blisko 80% globalnych instytucji (raport TRM Labs) wdrożyło już strategie krypto, rynek mierzy się z rygorami MiCA i KAS. W tym krajobrazie technologia staje się towarem. Prawdziwym wyzwaniem nie jest już kod, lecz asymetria zaufania. Albo lider przejmie stery nad narracją, albo zrobią to za niego regulatorzy i kryzysy wizerunkowe.

Noworoczne postanowienia skutecznego przedsiębiorcy

W świecie dynamicznych zmian gospodarczych i rosnącej niepewności regulacyjnej coraz więcej przedsiębiorców zaczyna dostrzegać, że brak świadomego planowania podatkowego może poważnie ograniczać rozwój firmy. Prowadzenie biznesu wyłącznie w oparciu o najwyższe możliwe stawki podatkowe, narzucone odgórnie przez ustawodawcę, nie tylko obniża efektywność finansową, ale także tworzy bariery w budowaniu międzynarodowej konkurencyjności. Dlatego współczesny przedsiębiorca nie może pozwolić sobie na bierność – musi myśleć strategicznie i działać w oparciu o dostępne, w pełni legalne narzędzia.

10 813 zł na kwartał bez ZUS. Zmiany od 1 stycznia 2026 r. Sprawdź, kto może skorzystać

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się zasady, które mogą mieć znaczenie dla tysięcy osób dorabiających bez zakładania firmy, ale także dla emerytów, rencistów i osób na świadczeniach. Nowe przepisy wprowadzają inny sposób liczenia limitu przychodów, który decyduje o tym, czy można działać bez opłacania składek ZUS. Sprawdzamy, na czym polegają te zmiany, jaka kwota obowiązuje w 2026 roku i kto faktycznie może z nich skorzystać, a kto musi zachować szczególną ostrożność.

Będą zmiany w fundacji rodzinnej w 2026 r.

Będą zmiany w fundacji rodzinnej w 2026 r. Zaplanowano przegląd funkcjonowania fundacji. Zapowiedziano konsultacje i harmonogram prac od stycznia do czerwca 2026 roku. Komentuje Małgorzata Rejmer, ekspertka BCC.

REKLAMA

Fakty i mity dotyczące ESG. Dlaczego raportowanie to nie „kolejny obowiązek dla biznesu” [Gość Infor.pl]

ESG znów wraca w mediach. Dla jednych to konieczność, dla innych modne hasło albo zbędny balast regulacyjny. Tymczasem rzeczywistość jest prostsza i bardziej pragmatyczna. Biznes będzie raportował kwestie środowiskowe, społeczne i ładu korporacyjnego. Dziś albo za chwilę. Pytanie nie brzmi „czy”, tylko „jak się do tego przygotować”.

Zmiany w ubezpieczeniach obowiązkowych w 2026 r. UFG będzie zbierał od firm więcej danych

Prezydent Karol Nawrocki podpisał ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych - poinformowała 15 grudnia 2025 r. Kancelaria Prezydenta RP. Przepisy zezwalają ubezpieczycielom zbierać więcej danych o przedsiębiorcach.

Aktualizacja kodów PKD w przepisach o akcyzie. Prezydent podpisał ustawę

Prezydent Karol Nawrocki podpisał nowelizację ustawy o podatku akcyzowym, której celem jest dostosowanie przepisów do nowej Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). Ustawa ma charakter techniczny i jest neutralna dla przedsiębiorców.

Zamknięcie roku 2025 i przygotowanie na 2026 r. - co muszą zrobić firmy [lista spraw do załatwienia] Obowiązki finansowo-księgowe

Końcówka roku obrotowego dla wielu firm oznacza czas intensywnych przeglądów finansów, porządkowania dokumentacji i podejmowania kluczowych decyzji podatkowych. To jednak również moment, w którym przedsiębiorcy wypracowują strategie na kolejne miesiące, analizują swoje modele biznesowe i zastanawiają się, jak zbudować przewagę konkurencyjną w nadchodzącym roku. W obliczu cyfryzacji, obowiązków związanych z KSeF i rosnącej presji kosztowej, końcowe tygodnie roku stają się kluczowe nie tylko dla poprawnego zamknięcia finansów, lecz także dla przyszłej kondycji i stabilności firmy - pisze Jacek Goliszewski, prezes BCC (Business Centre Club).

REKLAMA

Przedsiębiorcy nie będą musieli dołączać wydruków z KRS i zaświadczeń o wpisie do CEIDG do wniosków składanych do urzędów [projekt ustawy]

Przedsiębiorcy nie będą musieli już dołączać oświadczeń lub wypisów, dotyczących wpisu do CEiDG lub rejestru przedsiębiorców prowadzonego w Krajowym Rejestrze Sądowym, do wniosków składanych do urzędów – wynika z opublikowanego 12 grudnia 2025 r. projektu ustawy.

Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA