REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

ŁÓDZKIE SPOTKANIE NA STYKU PRAWA, PODATKÓW I BRANŻY TSL

Mariański Group
Profesjonalizm & Pasja
ŁÓDZKIE SPOTKANIE NA STYKU PRAWA, PODATKÓW I BRANŻY TSL
ŁÓDZKIE SPOTKANIE NA STYKU PRAWA, PODATKÓW I BRANŻY TSL

REKLAMA

REKLAMA

Profesor Adam Mariański i Kancelaria Prawno-Podatkowa Mariański Group serdecznie zaprasza na ŁÓDZKIE SPOTKANIE NA STYKU PRAWA, PODATKÓW I BRANŻY TSL, które odbędzie się 10 marca 2016 roku w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej S.A. w Łodzi przy ul. Tymienieckiego 22/24. Portal infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia. Publikujemy list prof. Adama Mariańskiego oraz program konferencji.

Serdecznie zapraszamy na ŁÓDZKIE SPOTKANIE NA STYKU PRAWA, PODATKÓW I BRANŻY TSL, które odbędzie się 10 marca 2016 roku w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej S.A. w Łodzi przy ul. Tymienieckiego 22/24.

REKLAMA

REKLAMA

Z moich doświadczeń, związanych z wieloletnim reprezentowaniem podmiotów z branży TSL i doradzaniem im, wynika, że napotykają one każdego dnia w swojej działalności na szereg problemów prawnych i podatkowych, są też wyjątkowo bacznie obserwowane przez organy podatkowe.

Niewątpliwie, przepisy prawa związanego z transportem, logistyką i spedycją charakteryzują się wysokim stopniem skomplikowania, a poziom techniki ustawodawczej pozostawia wiele do życzenia. Przepisy, szczególnie dotyczące kwestii pracowniczych i podatkowych, bywają tworzone w pośpiechu, bez głębszej refleksji, często są ze sobą niespójne, a nawet wewnętrznie sprzeczne. Problemem jest również praktyka działań administracji państwowej oraz sądów, które w podobnych sytuacjach wydają zupełnie różne rozstrzygnięcia.

Powoduje to (w połączeniu z niepewnością dotyczącą codziennej aktywności, trudnościami z weryfikacją kontrahentów oraz ze skomplikowanymi strukturami prawno-organizacyjnymi prowadzonej działalności), że droga, którą podążają przedsiębiorcy z branży TSL, jest wyjątkowo wyboista.

REKLAMA

ŁÓDZKIE SPOTKANIE NA STYKU PRAWA, PODATKÓW I BRANŻY TSL, które odbędą się 10 marca 2016 roku, ma wskazać przedsiębiorcom bezpieczną drogę rozwoju ich działalności, która oparta będzie na najkorzystniejszych i najbezpieczniejszych rozwiązaniach podatkowych i prawnych. Bezpłatne spotkanie podzielone będzie na cztery bloki tematyczne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pierwszym z nich będzie specyfika sukcesji biznesu w firmach transportowych, a więc problematyka zapewnienia ciągłości biznesu i znalezienia następcy w firmach rodzinnych oraz zabezpieczenia ich przed kryzysem związanym z koniecznością dokonania zmiany pokoleniowej. Przedstawimy wiele aspektów związanych z tym procesem – od prawnych poprzez organizacyjne, aż po budowanie samej strategii sukcesji.

Drugi blok poświęcony zostanie problematyce międzynarodowej dostawy towarów, w szczególności w zakresie używania w praktyce transportowej formuł INCOTERMS oraz Konwencji CMR. Naświetlimy zagrożenia wynikające ze stosowania różnych regulacji oraz rozwiązania ułatwiające prowadzenie przez Państwa działalności, w tym możliwość dofinansowania z funduszy unijnych.

Trzeci blok będzie dotyczył spraw pracowniczych i koncentrował się, m.in., na problemie tzw. kabinówek, a także rozliczeń związanych z samochodami służbowymi, używanymi przez pracowników do celów prywatnych na gruncie podatku dochodowego.

W ramach czwartego bloku przedstawione zostaną najważniejsze zagadnienia podatkowe istotne dla branży TSL – zarówno w kwestiach podatku od towarów i usług (takich jak zasady prawidłowego tworzenia umów świadczonych dla podmiotów zagranicznych, rozliczenia zakupów paliwa do różnego rodzaju pojazdów, zwrot VAT przy zagranicznych usługach transportowych, kontrola VAT w firmach transportowych), jak i kwestii podatku dochodowego. Przedstawione zostaną również zasady kontroli podatkowej, sposoby przygotowania się do niej.

W trakcie spotkania zaproszeni eksperci z jednej strony wskażą Państwu największe zagrożenia, ale również pokażą, jak można ich uniknąć, a często – dzięki wprowadzeniu odpowiednich struktur – nawet zaoszczędzić znaczne kwoty.

Z wyrazami szacunku,

prof. dr hab. Adam Mariański

Doradca podatkowy, adwokat

Profesor nadzwyczajny w Katedrze Materialnego Prawa Podatkowego Uniwersytetu Łódzkiego oraz Partner Zarządzający w Kancelariach Mariański Group

ŁÓDZKIE SPOTKANIE NA STYKU PRAWA, PODATKÓW I BRANŻY TSL - PROGRAM

9.00 – 9.30 Rejestracja uczestników, rozdanie materiałów.

9.30 – 10.00 Powitanie gości, wstęp.

Prof. Adam Mariański – „Największe zagrożenia dla branży TSL”

10.00 – 11.00 Blok 1 Sukcesja biznesu w firmach transportowych.

1. Czym jest sukcesja biznesu?

2. Tajemnice udanej sukcesji. Realizacja sukcesji w 2016 r. – nowe możliwości, nowe wyzwania.

3. Sukcesja w branży transportowej – zagrożenia i najlepsze rozwiązania.

11.00 – 11.15 Przerwa.

11.15 – 13.30 Blok 2 Dostawa towarów – aspekty międzynarodowe.

1. Zasady dostawy Incoterms – analiza praktyczna.

2. Konwencja CMR – aspekty praktyczne.

13.30 – 14.15 Przerwa.

14.15 – 15.45 Blok 3 Rozliczenia dotyczące pojazdów wykorzystywanych w działalności gospodarczej w branży TSL.

1. Polityka samochodowa firmy w kontekście VAT oraz podatku dochodowego:

a. odliczenie 100% czy 50% VAT?

b. ryczałt na użytek prywatny.

2. Kabinówki – jak rozliczać nocleg kierowców w świetle najnowszego orzecznictwa?

3. Jak rozliczać karty paliwowe? Nowe możliwości.

15.45 – 16.00 Przerwa.

16.00 – 17.30 Blok 4 Podatkowe aspekty działania w branży TSL.

1. Rozliczenia w podatku VAT, dotyczące paliwa, usług magazynowych.

2. Kontrole podatkowe – kluczowe aspekty dotyczące branży TSL. Jak się przygotować do kontroli?

17.30 – 18.00 Zakończenie konferencji, networking.

Termin: 10 marca 2016 r.

Miejsce: Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna S.A. Duża Sala Konferencyjna

ul. Ks. Tymienieckiego 22/24, 90-349 Łódź

Zgłoszenia na konferencję prosimy kierować do dnia1 marca 2016 r. przez

e-mail: konferencje@marianskigroup.pl

stronę internetową: http://www.mg-konferencje.pl

oraz telefonicznie: +42 207-76-69

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA