REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

ŁÓDZKIE SPOTKANIE NA STYKU PRAWA, PODATKÓW I BRANŻY TSL

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Mariański Group
Profesjonalizm & Pasja
ŁÓDZKIE SPOTKANIE NA STYKU PRAWA, PODATKÓW I BRANŻY TSL
ŁÓDZKIE SPOTKANIE NA STYKU PRAWA, PODATKÓW I BRANŻY TSL

REKLAMA

REKLAMA

Profesor Adam Mariański i Kancelaria Prawno-Podatkowa Mariański Group serdecznie zaprasza na ŁÓDZKIE SPOTKANIE NA STYKU PRAWA, PODATKÓW I BRANŻY TSL, które odbędzie się 10 marca 2016 roku w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej S.A. w Łodzi przy ul. Tymienieckiego 22/24. Portal infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia. Publikujemy list prof. Adama Mariańskiego oraz program konferencji.

Serdecznie zapraszamy na ŁÓDZKIE SPOTKANIE NA STYKU PRAWA, PODATKÓW I BRANŻY TSL, które odbędzie się 10 marca 2016 roku w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej S.A. w Łodzi przy ul. Tymienieckiego 22/24.

REKLAMA

REKLAMA

Z moich doświadczeń, związanych z wieloletnim reprezentowaniem podmiotów z branży TSL i doradzaniem im, wynika, że napotykają one każdego dnia w swojej działalności na szereg problemów prawnych i podatkowych, są też wyjątkowo bacznie obserwowane przez organy podatkowe.

Niewątpliwie, przepisy prawa związanego z transportem, logistyką i spedycją charakteryzują się wysokim stopniem skomplikowania, a poziom techniki ustawodawczej pozostawia wiele do życzenia. Przepisy, szczególnie dotyczące kwestii pracowniczych i podatkowych, bywają tworzone w pośpiechu, bez głębszej refleksji, często są ze sobą niespójne, a nawet wewnętrznie sprzeczne. Problemem jest również praktyka działań administracji państwowej oraz sądów, które w podobnych sytuacjach wydają zupełnie różne rozstrzygnięcia.

Powoduje to (w połączeniu z niepewnością dotyczącą codziennej aktywności, trudnościami z weryfikacją kontrahentów oraz ze skomplikowanymi strukturami prawno-organizacyjnymi prowadzonej działalności), że droga, którą podążają przedsiębiorcy z branży TSL, jest wyjątkowo wyboista.

REKLAMA

ŁÓDZKIE SPOTKANIE NA STYKU PRAWA, PODATKÓW I BRANŻY TSL, które odbędą się 10 marca 2016 roku, ma wskazać przedsiębiorcom bezpieczną drogę rozwoju ich działalności, która oparta będzie na najkorzystniejszych i najbezpieczniejszych rozwiązaniach podatkowych i prawnych. Bezpłatne spotkanie podzielone będzie na cztery bloki tematyczne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pierwszym z nich będzie specyfika sukcesji biznesu w firmach transportowych, a więc problematyka zapewnienia ciągłości biznesu i znalezienia następcy w firmach rodzinnych oraz zabezpieczenia ich przed kryzysem związanym z koniecznością dokonania zmiany pokoleniowej. Przedstawimy wiele aspektów związanych z tym procesem – od prawnych poprzez organizacyjne, aż po budowanie samej strategii sukcesji.

Drugi blok poświęcony zostanie problematyce międzynarodowej dostawy towarów, w szczególności w zakresie używania w praktyce transportowej formuł INCOTERMS oraz Konwencji CMR. Naświetlimy zagrożenia wynikające ze stosowania różnych regulacji oraz rozwiązania ułatwiające prowadzenie przez Państwa działalności, w tym możliwość dofinansowania z funduszy unijnych.

Trzeci blok będzie dotyczył spraw pracowniczych i koncentrował się, m.in., na problemie tzw. kabinówek, a także rozliczeń związanych z samochodami służbowymi, używanymi przez pracowników do celów prywatnych na gruncie podatku dochodowego.

W ramach czwartego bloku przedstawione zostaną najważniejsze zagadnienia podatkowe istotne dla branży TSL – zarówno w kwestiach podatku od towarów i usług (takich jak zasady prawidłowego tworzenia umów świadczonych dla podmiotów zagranicznych, rozliczenia zakupów paliwa do różnego rodzaju pojazdów, zwrot VAT przy zagranicznych usługach transportowych, kontrola VAT w firmach transportowych), jak i kwestii podatku dochodowego. Przedstawione zostaną również zasady kontroli podatkowej, sposoby przygotowania się do niej.

W trakcie spotkania zaproszeni eksperci z jednej strony wskażą Państwu największe zagrożenia, ale również pokażą, jak można ich uniknąć, a często – dzięki wprowadzeniu odpowiednich struktur – nawet zaoszczędzić znaczne kwoty.

Z wyrazami szacunku,

prof. dr hab. Adam Mariański

Doradca podatkowy, adwokat

Profesor nadzwyczajny w Katedrze Materialnego Prawa Podatkowego Uniwersytetu Łódzkiego oraz Partner Zarządzający w Kancelariach Mariański Group

ŁÓDZKIE SPOTKANIE NA STYKU PRAWA, PODATKÓW I BRANŻY TSL - PROGRAM

9.00 – 9.30 Rejestracja uczestników, rozdanie materiałów.

9.30 – 10.00 Powitanie gości, wstęp.

Prof. Adam Mariański – „Największe zagrożenia dla branży TSL”

10.00 – 11.00 Blok 1 Sukcesja biznesu w firmach transportowych.

1. Czym jest sukcesja biznesu?

2. Tajemnice udanej sukcesji. Realizacja sukcesji w 2016 r. – nowe możliwości, nowe wyzwania.

3. Sukcesja w branży transportowej – zagrożenia i najlepsze rozwiązania.

11.00 – 11.15 Przerwa.

11.15 – 13.30 Blok 2 Dostawa towarów – aspekty międzynarodowe.

1. Zasady dostawy Incoterms – analiza praktyczna.

2. Konwencja CMR – aspekty praktyczne.

13.30 – 14.15 Przerwa.

14.15 – 15.45 Blok 3 Rozliczenia dotyczące pojazdów wykorzystywanych w działalności gospodarczej w branży TSL.

1. Polityka samochodowa firmy w kontekście VAT oraz podatku dochodowego:

a. odliczenie 100% czy 50% VAT?

b. ryczałt na użytek prywatny.

2. Kabinówki – jak rozliczać nocleg kierowców w świetle najnowszego orzecznictwa?

3. Jak rozliczać karty paliwowe? Nowe możliwości.

15.45 – 16.00 Przerwa.

16.00 – 17.30 Blok 4 Podatkowe aspekty działania w branży TSL.

1. Rozliczenia w podatku VAT, dotyczące paliwa, usług magazynowych.

2. Kontrole podatkowe – kluczowe aspekty dotyczące branży TSL. Jak się przygotować do kontroli?

17.30 – 18.00 Zakończenie konferencji, networking.

Termin: 10 marca 2016 r.

Miejsce: Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna S.A. Duża Sala Konferencyjna

ul. Ks. Tymienieckiego 22/24, 90-349 Łódź

Zgłoszenia na konferencję prosimy kierować do dnia1 marca 2016 r. przez

e-mail: konferencje@marianskigroup.pl

stronę internetową: http://www.mg-konferencje.pl

oraz telefonicznie: +42 207-76-69

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Eksport do Arabii Saudyjskiej - nowe przepisy od 1 października. Co muszą zrobić polskie firmy?

Każda firma eksportująca towary do Arabii Saudyjskiej musi dostosować się do nowych przepisów. Od 1 października 2025 roku obowiązuje certyfikat SABER dla każdej przesyłki – bez niego towar nie przejdzie odprawy celnej. Polskie firmy muszą zadbać o spełnienie nowych wymogów, aby uniknąć kosztownych opóźnień w dostawach.

Koszty uzyskania przychodu w praktyce – co fiskus akceptuje, a co odrzuca?

Prawidłowe kwalifikowanie wydatków do kosztów uzyskania przychodu stanowi jedno z najczęstszych źródeł sporów pomiędzy podatnikami a organami skarbowymi. Choć zasada ogólna wydaje się prosta, to praktyka pokazuje, że granica między wydatkiem „uzasadnionym gospodarczo” a „nieuznanym przez fiskusa” bywa niezwykle cienka.

Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

REKLAMA

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA