REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zarządzanie, E-learning

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Potencjał firmy tkwi w jej zespole

Skuteczne zarządzanie zespołem przekłada się nie tylko na sprawne funkcjonowanie firmy, ale i na jakość towarów czy świadczonych usług oferowanych klientom firmy.

Stres w pracy a koncepcje zarządzania ludźmi

Przyglądam się koncepcjom zarządzania ludźmi i zastanawiam się nad nimi. Komu służą? Jak motywują i czy pomagają w zarządzaniu stresem?

„Zarządzanie” konfliktami

Konflikty w środowisku pracy są nieuniknione, a z założenia są chwilowe i konieczne do „oczyszczenia atmosfery”. Jednak zdarza się, że przekładają się one na sposób i wyniki pracy.

Delegowanie zadań - czyli jak przydzielać nowe obowiązki

Nierzadko w pracy nad skomplikowanym i długim projektem okazuje się, że początkowy podział obowiązków się nie sprawdza. Może się też zdarzyć, że pojawiły się nowe zadania, których nie sposób było przewidzieć wcześniej. W takich sytuacjach warto poprosić o pomoc współpracowników.

REKLAMA

Atmosfera w pracy - działanie we wspólnym celu

Relacje między pracownikami oraz między pracownikami, a ich bezpośrednim przełożonym są niezwykle ważne. Dobra, przyjazna atmosfera motywuje grupę, a jasno postawiony cel jednoczy ją i zachęca do dalszych działań.

Sztuka dobrej nagrody

Nagrody odgrywają istotną rolę przy wzmocnieniu motywacji w zespole. Tak nagradzanie pochwałą powinno mieć publiczny charakter, im więcej osób o nagrodzie usłyszy tym lepiej.

Rotacji zespołu można zapobiec

Bez wykwalifikowanej kadry nie poradzi sobie nawet najbardziej doświadczony kierownik w branży. Jak zatem pozyskać i zatrzymać dobrych specjalistów, by nie zwabiła ich konkurencja.

Kiedy warto wprowadzić motywację pozafinansową?

Motywacja pozafinansowa to zachęty inne niż ekonomiczne. Obecnie pracodawcy chętnie stosują ten rodzaj motywacji, ponieważ daję on wymierne rezultaty nie nadwyrężając budżetu firmy.

REKLAMA

Motywacja zespołu, czyli pieniądze to nie wszystko

Kierując zespołem menedżer powinien pamiętać o właściwym motywowaniu swoich podwładnych. Skuteczność pracy jest w dużej mierze zależna od tego, w jaki sposób kierownik zachęca pracowników do realizacji zadań.

Konsekwencja główna zaleta menedżera

Sprawność w działaniach managerskich jest z pewnością funkcją czasu i nabieranych doświadczeń. Zestaw wartości, jakie wyznaje pozostaje jednak elementem wyróżniającym go spośród innych.

Szablon na skróty (Excel)

Począwszy od wersji Office XP zmienione zostały opcje tworzenia nowych dokumentów. Rozpoczęcie pracy z programem zaczyna się schematycznie, bez możliwości wyboru szablonu. Dziwi fakt, że Microsoft zdecydował się na taki ruch, gdyż użytkownicy bardzo chwalili uproszczenie z poprzednich edycji.

Definiowanie zakresów (Excel)

Definiowanie zakresów za pomocą polecenia Wstaw->Nazwa -> Definiuj pozwala nadawać wspólną nazwę niezależnym od siebie zakresom komórek. Problem pojawia się gdy chcemy dokować w nich zmian, które przekraczają okno komórki. Oto kilka sposobów na jego rozwiązanie.

Automatyczne zapisywanie (Excel)

Jeśli w pracy nie korzystasz z UPS, czyli specjalnego urządzenia podtrzymującego dane to zapewne nie raz już straciłeś efekty swojej pracy. Taka sama sytuacja może nas spotkać przy awarii systemu. Pora wyciągnąć wnioski i ustawić opcję automatycznego zapisywania, która pozwala zabezpieczyć się przed tego typu wypadkami.

Jak włączyć dwa miejsca po przecinku (Excel)

W pracy często operujemy na danych wymagających podawania dwóch lub więcej liczb po przecinku. Jeśli potrzebujemy takiej opcji warto ustawić opcje tak aby we wszystkich nowych arkuszach liczby wyświetlały się w wybrany przez nas sposób. Możemy modyfikować poziom zaokrąglenia obliczeń z dokładnością od dwóch miejsc po przecinku.

Zaznaczanie błędnych formuł (Excel)

Arkusz kalkulacyjny posiada wbudowaną funkcję odnajdowania błędnych formuł. Dzięki temu zamiast źle wprowadzonych wartości ujrzymy #NAZWA? lub #WARTOŚĆ?. Problem pojawia się gdy nasze tabele rozrastają się i w natłoku informacji ciężko znaleźć newralgiczny punkt. Na szczęście jest sposób na wyszukiwanie komórek zawierających błędy.

Jak pogodzić podróż służbową z innymi obowiązkami?

Podróż służbowa to nie tylko milsza i atrakcyjniejsza część wykonywania swoich obowiązków. Okazuje się, że naprawdę trudno jest pogodzić podróż z innymi obowiązkami, tak by po powrocie nie zostawać „po godzinach” by nadrobić zaległości…

Kiedy komputer nie pomaga?

W dzisiejszych czasach komputer to standard - wiele ułatwia, poprawia błędy ortograficzne, a nawet wykonuje za nas obliczenia. Jednak czy na pewno komputer zawsze usprawnia naszą pracę? Jak uniknąć marnowania czasu, używając komputera efektywnie?

Jak dobrze wykorzystać czas w pracy?

W pracy spędzamy blisko jedną trzecią swojego życia. Etatowe osiem godzin to niemało. Dlaczego zatem niejednokrotnie mamy wrażenie, że czas tak pędzi, a zaległości wciąż przybywa?

Jaka praca taka płaca, czyli o zasadzie równouprawnienia w wynagradzaniu?

Pracownicy (zarówno kobiety, jak i mężczyźni) mają prawo do jednakowego wynagrodzenia na jednakową pracę lub za pracę o jednakowej wartości - mówi art. Kodeksu Pracy. O ile zdefiniowanie pojęcia jednakowej pracy nie powinno nastręczać wieku trudności, o tyle praca o równorzędnej wartości jest określeniem dość enigmatycznym.

Jak eksponować swoje atuty by przekonać pracodawcę?

O eksponowaniu swoich zalet warto pamiętać już na etapie wysyłania CV. Ważne by eksponować te cechy, które są pożądane przez dango pracodawcę.

Jak stworzyć prezentację?

Jak przygotować dobre wystąpienie HR-owe przed zarządem? Jak stworzyć skuteczną prezentację dzięki której uda się przekonać biznes i strategów finansowych do naszych koncepcji?

Kiedy pracoholizm jest zaletą a kiedy jest wadą?

Pracując na stanowiskach zarządzających, jesteś szczególnie narażony na pracoholizm, co zresztą znajduje potwierdzenie naukowe. Ale czy pracoholizm jest tylko wadą? Odpowiedzi szukaj w poniższym artykule.

Skuteczne sposoby na rozwiązywanie konfliktu

Konflikt nie musi być czynnikiem destrukcyjnym. Wręcz przeciwnie, dobrze rozwiązany może wzmocnić twój zespół.

Jak zbudować skuteczny system motywacyjny w swoim zespole?

Dobrze zbudowany system motywacyjny zwiększa efektywność pracy zespołu oraz pozwala na utrzymanie wartościowych pracowników.

Jak włączyć ograniczoną ochronę komórek (Excel)

Excel wyposażony jest w funkcję ochrony arkusza. Pozwala to na zabezpieczenie komórek, które są kluczowe dla naszych obliczeń przed omyłkową modyfikacją. Niestety domyślnie ochroną zostaje objęty cały arkusz. Dla własnej wygody i przejrzystości pracy musimy więc ją ograniczyć do wybranych przez nas komórek.

Jak rysować wykresy bez kompletu danych (Excel)

Jeśli często pracujesz z Excelem to na pewno zdarzyło Ci się przedstawiać jakieś dane w postaci wykresy liniowego. Co jednak zrobić jeśli brakuje kilku wartości, i w efekcie linia jest automatycznie przerywana ? Nie wygląda to w prezentacji zbyt estetycznie więc musimy znaleźć sposób aby arkusz sam uzupełnił brakujące elementy.

Jak skopiować arkusze z pełną zawartością (Excel)

Excel jak każdy program pakietu Office korzysta z elementów sterujących takich jak chociażby przyciski makr. Z jednej strony wygodne rozwiązanie przyspieszające prace, a z drugiej takie elementy nie dają się skopiować w tradycyjny sposób (ani poleceniem kopiuj, ani skrótami klawiszowymi). Wszystko przez kontrolki, które tak modyfikują arkusz, że po skopiowaniu zostają usunięte z duplikatu. Należy więc znaleźć sposób aby skopiować arkusze wraz z całą przypisaną zawartością.

Jak rozdzielić tekst z komórki na kilka kolumn (Excel)

Jeśli w edytowanym przez Ciebie arkuszu komórki zawierają więcej niż jedną informację, a chciałbyś wszystko przedstawić prosto i czytelnie to przeczytaj poniższą poradę. Takie skomplikowane komórki można bowiem rozdzielić na kilka umieszczonych obok siebie.

Magiczny spray na więdnące kwiaty

Grupa amerykańskich naukowców dokonała niecodziennego odkrycia. Podczas gdy ich koledzy główkują nad lekami na raka, najnowszą bronią czy super technologiami oni opracowali magiczny spray, którego przeznaczeniem jest spowolnienie procesu więdnięcia kwiatów.

Ultracienki noktowizor w okularach i komórce

Szaleni naukowcy po raz kolejny wpadli na pomysł jak zarobić miliony. Tym razem chodzi o ultra cienkie noktowizory. Wykorzystując technologię znaną z ekranów TFT opracowali oni urządzenie wyświetlające odbicie promieni podczerwonych na bardzo cienkiej warstwie plastiku. Rozwój tego pomysłu może doprowadzić do powstania noktowizyjnych okularów, komórek itp.

Outdoor Development Center

Zastosowanie klasycznej metody development center nie spełniają Twoich oczekiwań? Wykorzystaj zalety wyjazdów outdoorowych organizując sesję outdoor development center.

Czy stosować metodę Development Center?

Aby zastosować metodę development center musimy odpowiedzieć sobie na pytanie - jaki cel chcemy osiągnąć.

Jakich błędów nie należy popełniać stosując Development Center?

Jedną z metod oceny kompetencji pracowników jest metoda - development center (inaczej ośrodek rozwoju). Jednak choć jest metodą znaną i popularnie stosowaną, jej wyniki bywają wykorzystywane w kontrowersyjny sposób a procedura przeprowadzania sesji budzi nieraz poważne wątpliwości.

Jak zostać menedżerem idealnym?

Kariery i zawodowego sukcesu nie można zaplanować. Wszystko zależy od tego, czy przyszli menedżerowie są przygotowani na wykorzystanie swoich szans, znają swoje mocne strony, preferowany sposób pracy, system wartości.

Różnice kulturowe - jak sobie z nimi poradzić?

Migracje pracowników i globalizacja firm powodują, że coraz więcej ludzi pracuje w zespołach zróżnicowanych kulturowo. Również w Polsce menedżerowie coraz częściej zarządzają ludźmi z różnych stron świata, posługującymi się różnymi językami, mającymi inne wyobrażenia o tym, czym jest dobra współpraca, porządek, obowiązek.

System wartości menedżera

Aby umiejętnie zarządzać samym sobą, menedżer powinien poznać własny system wartości. W odniesieniu do etyki zasady są jednolite dla każdego.

Jak efektywnie zarządzać czasem?

Aby działać sprawnie, menedżer powinien nieustannie podejmować działania w celu doskonalenia organizacji swojej pracy. Do takich działań należy efektywne wykorzystanie swojego czasu, co wiąże się z zarządzaniem czasem, a tym samym zarządzaniem samym sobą.

Praca koncepcyjna menedżera

Sam pomysł wydzielenia czasu na pracę koncepcyjną menedżera może zastanawiać, ponieważ jest on najbardziej typowym pracownikiem koncepcyjnym i stale podejmuje decyzje, tworząc niejako w ten sposób nowe sytuacje, nową rzeczywistość. Tymczasem okazuje się, że w pracy menedżera można zupełnie wyraźnie oddzielić czynności o charakterze doraźnym i zrutynizowanym od namysłu nad zagadnieniami istotnymi, perspektywicznymi, o szerszym zasięgu.

Jak zarządzać samym sobą?

Wyniki badań nad organizacją pracy współczesnych menedżerów nie pozostawiają wątpliwości, że większość czasu pracy jest poświęcana działaniom zainicjowanym przez przełożonego wyższego szczebla oraz klientów — podwładnych i kooperantów. Typowy menedżer pracuje wprawdzie bardzo intensywnie, ale nieregularnie, zajmując się dużą liczbą szybkich zadań i podejmując decyzje spontaniczne.

Cmok nonsens na spotkaniach biznesowych

Buchnięcie w mankiet lub tzw. cmok nonsens, czyli całowanie w dłoń — w kontaktach biznesowych jest praktycznie odradzane, w towarzyskich odchodzi wprawdzie do lamusa, niemniej jest stosowane.

Optymalizacja danych z wieloma niewiadomymi (Excel)

W dzisiejszych czasach, gdy rynek jest niezwykle dynamiczny a na finanse firmy wpływa wiele zewnętrznych czynników. W analizie finansowej pomocna nam będzie optymalizacja danych z wieloma niewiadomymi. Funkcja ta umożliwia maksymalizację, wyniku finansowego i minimalizację kosztów prowadzenia. Za całe zamieszanie odpowiedzialny jest Solver.

Analiza wielowariantowa z wykorzystaniem scenariuszy (Excel)

Microsoft Office Excel 2007 posiada w swoich zasobach bardzo przydatne narzędzie jakim jest Menedżer scenariuszy. Umożliwia on  przeprowadzenie wielowariantowej analizy danych. Scenariusze pomocne są przy budowaniu kilku wariantów działalności firmy, np. optymistyczne przychody, zakładane przychody, oraz sprawdzać, jak przy zdefiniowanych argumentach będą następowały zmiany.

Tablicowanie wzorów w analizie wrażliwości (Excel)

W przypadku analizy wrażliwości często wykorzystuje się jedną zmienną. Łatwiej będzie nam podczas dokonywania obliczeń jeśli skorzystamy z tablicowania wzorów. 

Analiza wrażliwości (Excel 2007)

Analiza wrażliwości jest jedną z najczęściej używanych funkcji Excela 2007. Pozwala ona na ustalenie progu rentowności inwestycji przy zmieniających się czynnikach. Dzięki niej możemy obserwować w jaki sposób dane wyjściowe zawarte w arkuszu zostaną zmienione, gdy zmienimy dane wejściowe.

Równania z jedną niewiadomą (Excel)

Jedną z podstawowych funkcjonalności związanych z optymalizacją danych jest możliwość symulowania równań z jedną niewiadomą. Co stanie się z zyskiem firmy, jeśli zmniejszona zostanie marża, bądź jak będą wyglądały koszty przedsięwzięcia przy użyciu droższych materia!ów wykończeniowych — to podstawowe pytania, na które
firmy muszą odpowiadać codziennie.

Optymalizacja danych (Excel)

Microsoft Office Excel 2007 posiada bardzo rozbudowane możliwości analityczne. Program nie tylko umożliwia obliczanie i właściwą prezentacje danych, pozwala również przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi obliczyć równanie jedną oraz z wieloma niewiadomymi. Możliwe jest także wielowariantowe prezentowanie danych finansowych.

Osobisty PR

Kto chce w dzisiejszych czasach osiągnąć sukces (i go utrzymać), nie może zrezygnować z efektywnego, osobistego PR-u. Ukazanie się w pozytywnym świetle sprawia jednak trudności wielu ludziom. Jedni nie lubią o sobie mówić, lecz w głębi ducha mają nadzieję, że ktoś zauważy ich zasługi. Inni mówią o sobie aż nazbyt chętnie, jednakże nie udaje im się przekonać do siebie swojego rozmówcy. Dobry PR jest czymś innym.

Stosowny strój od stóp do głów

Elegancki garnitur dla mężczyzn i kostium dla kobiet obowiązuje w większości branż jako odpowiedni strój biznesowy. Kolorystycznie dobrana, jasna koszula z naturalnego włókna lub odpowiednia bluzka dopełniają całości. Mężczyźni nie powinni nosić jasnych krawatów do ciemnych koszul, ponieważ często nie wygląda to zbyt poważnie. To samo dotyczy kolorowej muchy. Zasady ubierania się mężczyzn sukcesu zawodowego wciąż są na ogół bardziej konserwatywne, niż można by sądzić.

Stosowne ubranie w każdej sytuacji

„Wygląd zewnętrzny człowieka to strona tytułowa jego wnętrza” – mówi przysłowie perskie. Zadbany wygląd ma decydujące znaczenie dla powodzenia w życiu zawodowym i prywatnym. W ciągu trzech pierwszych minut najsilniej skupia się na nas uwaga rozmówcy i to pierwsze wrażenie jest właśnie wizualne. Aż do 90% tego, co właściwie chcemy powiedzieć, wyrażamy mimiką, gestem i językiem naszego ciała. Dlatego nasz wygląd jest często kartą wstępu do pewnych kręgów.

Wizerunek firmy w internecie

Nie tylko kandydaci poszukujący pracy powinni dbać o to, jak są postrzegani w internecie. Kiedy zapraszasz na rozmowę rekrutacyjną kandydata, kiedy rozpoczynasz współpracę z kimś nowym, bardzo często ta osoba szuka informacji o Twojej firmie w internecie. Zastanów się, co przeczyta o Tobie?

REKLAMA