Jak włączyć ograniczoną ochronę komórek (Excel)
REKLAMA
REKLAMA
Jeśli pracujesz w Excelu nad bardzo złożonym projektem, takim który zawiera makra, formuły i kontroli sterujące to z pewnością zależy Ci aby praca ta nie poszła na marne. Aby zabezpieczyć arkusz przed nieumyślną zmianą zawartości. Problem pojawia się przez niezdefiniowane komórki, które domyślnie umożliwiają nieograniczone pole do edycji.
REKLAMA
Ten problem rozwiązać możemy dzięki ograniczonej ochronie komórek. Aby to zrobić w pierwszej kolejności należy usunąć domyślną blokadę komórek w całym arkuszu.
Sprawdź: Czy warto zarejestrować domenę globalną?
W kolejnym kroku zaznaczamy komórki zawierające formuły. Naciskamy więc skrót CTRL + G (wywołuje okno Przejdź do…) i naciskamy Specjalnie. Teraz już tylko trzeba zaznaczyć opcję Formuły i potwierdzić OK.
Naciskamy ponownie skrót (CTRL + 1) i szukamy karty Ochrona. W niej zaznaczamy pole Zablokuj i potwierdzamy OK. Dzięki temu atrybut blokowania powróci lecz tylko na zaznaczone komórki. . Ponownie naciśnij klawisze [Ctrl 1], przeskocz na kartę Ochrona, zaznacz pole wyboru Zablokuj.
Polecamy: Firmowy blog
Ostatnie co należy zrobić to uruchomić ochronę arkusza. W edycjach 2000,2003, XP wchodzimy w menu Narzędzia -> Ochrona -> Chroń arkusz.
W Excelu 2007 wybieramy wstążkę Recenzja, grupę Zmiany i klikamy na Chroń arkusz.
Aby skonfigurować opcje zaznaczania i kopiowania komórek wejdź w ustawienia w oknie Chronienie arkusza bez zmian. Tam odznacz lub zaznacz opcję Zaznaczanie zablokowanych komórek.
Porady, triki i tutoriale (Windows XP, Vista, MS Office,) - czytaj na komputer.wieszjak.pl
REKLAMA
REKLAMA