Kategorie

Narzędzia plikowe

Bezpieczne akcesoria ogrodnicze dla dzieci to nowa propozycja od Fiskars. W skład narzędzi wchodzą: łopatka, szufelka, zmiotka i narzędzie do formowania oraz wygładzania piasku. Akcesoria są dość uniwersalne, przydadzą się nie tylko przy pracy w ogródku, ale i podczas zabawy w piaskownicy lub na plaży.
Niekiedy ręczne wpisywanie poleceń w systemie Windows jest niezbędne, jeśli chcemy dostać się do ukrytych i zaawansowanych funkcji. Jedną z takich funkcji, jest możliwość sterowania ustawieniami zasilania w systemie. Dzięki temu można na przykład pozbyć się hibernacji. Poznajmy polecenie PowerCfg.
Standardowo w programie Internet Explorer nałożone są limity pobierania plików. Limity te uniemożliwiają jednoczesne ściąganie więcej niż dwóch plików w programie Internet Explorer 7 oraz ośmiu plików w Internet Explorer 8. Jest to szczególnie uciążliwe dla użytkowników z szybkim łączem, którzy chcą jednocześnie pobierać wiele plików. Możemy jednak pozbyć się tej niedogodności zwiększając do 10 jednocześnie pobieranych plików.
Bardzo dużo aplikacji i programów zaprojektowano tak, żeby uruchamiały się automatycznie wraz ze startem systemu. Producenci oprogramowania często ustawiają swoje narzędzia w taki sposób, aby otwierały się w tle. Użytkownik wtedy nie wie, że zostały uruchomione, jednak po włączeniu okienko programu otwiera się niemal natychmiast. To przydatne, gdy używamy jakiegoś programu dość często, jednak aplikacje, z których korzystamy rzadko lub w ogóle nie powinny niepotrzebnie zajmować zasobów systemowych. Czasami warto samodzielnie zdecydować, który program powinien startować wraz z Windows, czy nie.
Przeglądanie witryn internetowych w osobnych kartach przeglądarki internetowej jest niewątpliwie o wiele wygodniejsze niż skakanie między osobnymi oknami. Takie rozwiązanie pozwala na sprawniejsze i szybsze odwiedzanie ulubionych stron. Jest jednak sposób na to, aby wykonywać codzienne operacje na kartach jeszcze wygodniej.
System Windows 7 oferuje swoim użytkownikom odpowiednie motywy Aero dobierane na podstawie języka i lokacji. Istnieje jednak łatwy sposób, aby uzyskać dostęp do wszystkich motywów graficznych, przeznaczonych dla innych państw.
Chcesz wysłać ważną wiadomość do klienta, którego nazwisko i adres e-mail znajdują się w specjalnym podfolderze folderu Kontakty tak aby nie mieć problemów z jego znalezieniem - ale kiedy klikasz w oknie nowej wiadomości przycisk Do, nie możesz znaleźć katalogu z potrzebnym ci kontaktem. To żaden problem, musisz po prostu wskazać specjalny folder. Sposób zależy od konfiguracji programu.
Charakter Twojej pracy zmusza cię do ciągłego utrzymywania kontaktów przez pocztę elektroniczną z klientami. Ich adresy znajdują się w specjalnym podfolderze folderu Kontakty. Za każdym razem gdy adresujesz wiadomość do jednego z tych klientów, musisz dodatkowo wejść do podfolderu, zanim będziesz mógł kliknąć nazwę klienta. Chciałbyś pominąć ten krok i określić podfolder z adresami klientów jako domyślny folder książki adresowej.
Gdy wykonujesz w Outlooku jakąś czynność np. otwierasz program lub usuwasz wiadomość domyślnie towarzyszy jej dźwięk. Jeśli dźwięki towarzyszące denerwują cię możesz je wyłączyć.
Dźwięki przypomnienia towarzyszące przypomnieniom w Kalendarzu i w Zadaniach mają na celu zaalarmowanie cię, że zbliża się zadanie lub spotkanie. Jeśli nie słyszysz alarmu (a chciałbyś) musisz poszukać miejsca w którym wyłączono dźwięk. Przypomnienia mogą być wyłączone lub włączone do wszystkich zadań, spotkań i wydarzeń nawet jeśli pojawiają się przypomnienia wizualne.
Drukujesz widok miesięczny ale na stronie z 42 polami daty znajdują się we wszystkich polach (kilka ostatnich dni poprzedniego miesiąca i kilka następnego). Chciałbyś widzieć na wydruku tylko jeden miesiąc to zastosuj się do poniższej porady.
Jeżeli szukasz wiadomości poczty elektronicznej, którą otrzymałeś kilka miesięcy temu, a teraz nie możesz jej znaleźć ? Jeśli jesteś pewien, że nie usunąłeś poszukiwanego elementu, przyczyn  może być to, że element ten został zarchiwizowany.
Szukasz wiadomości poczty elektronicznej, którą otrzymałeś kilka miesięcy temu, a teraz nie możesz jej znaleźć ? Jeśli jesteś pewien, że nie usunąłeś poszukiwanego elementu, przyczyn Twoich problemów może być kilka - może szukasz w niewłaściwym folderze, może w bieżącym widoku zastosowano filtr, który ukrywa część danych, a może element został zarchiwizowany.
Jeśli Twoja firmowa baza danych pracowników jest w postaci arkusza kalkulacyjnego to zapewne często sortujesz ją w różnych ustawieniach. Zamieniając miejscami pracowników lub inne dane tabeli najwygodniej jest ustawić wszystko tak aby odpowiednie numery pozostawały na swoich miejscach. Oto sposób jak jednym kliknięciem posortować taką tabelę.
Porada ta z pewnością przyda się wszystkim właścicielom firm. Zestawiając dwa arkusze, jeśli jeden zawiera dane z bazą kosztów poszczególnych działów w rozbiciu na miesiące. Drugi jako podsumowanie ma w dwóch komórkach odpowiednio nazwę działu i miesiąc. Zestawieni to ma na celu po uzupełnieniu dwóch komórek wyświetlenie razem wartości z komórek miesiąca i działu. Oto potrzebna do zbudowania takiego zestawienia funkcja.
Jeśli zbudowaliśmy duży i rozbudowany arkusz, który dodatkowo podzielony jest na kilka części z pewnością mamy nie lada kłopot z odnalezieniem wybranych informacji. Excel na szczęście wyposażony jest w podgląd zawartości, który umożliwi nam obserwację najważniejszych danych z wybranego arkusza. Nasza porada powinna przybliżyć wam funkcję podglądu.
Filtry pomagają wszystkim którzy stworzyli dużą tabelę pełna różnego rodzaju danych. Za ich pomocą możemy szybko wydzielić najważniejsze w danej chwili wiadomości np. wielkość sprzedaży w danym kwartale. Korzystanie z filtrów to bez wątpienia wygoda i szybkość odnajdywania kluczowym informacji.
W Excelu jest specjalna formuła, która pozwala wstawić w formacie rok/miesiąc/dzień aktualną datę. Wraz z datą możemy wstawić również czas. Obie funkcje możemy uruchamiać za pomocą skrótów klawiaturowych o ile zastosujemy się do poniższej porady
Jeśli podczas pracy z Excelem masz potrzebę skopiować wszystkie dane do innego/nowego arkusza to poniższa porada powinna podpowiedzieć Ci jak najszybciej zakończyć tę operację.
W Excelu mamy możliwość szybkiego wysłania stworzonego przez nas arkusza pocztą e-mail. Ta szybka i wygodna funkcja działa niestety tylko z domyślnymi programami pocztowymi Microsoftu (Outlook / Outlook Express). Poniższa wskazówka powinna wytłumaczyć jak sprawnie wysyłać arkusze w ten sposób.
Excel daje nam możliwość kolorowania co drugiego wiersza w arkuszu. Jest to wygodna i potrzebna funkcja jeśli tworzymy tabelę z dużą ilością danych, a chcemy zachować jej przejrzystość. Poniższa porada powinna pomóc w takim ustawieniu swojego arkusza.
Jeśli stworzyłeś w Excelu duża tabelę to z pewnością irytuję Cię fakt, że musisz ją przewijać non stop w górę i w dół aby zobaczyć to co jest poza ekranem. Na domiar złego zjeżdżając w dół tracisz z oczu nagłówki kolumn i wierszy przez co nie wiesz jakie dane sprawdzasz. Z pomocą przychodzą specjalne okienka do podglądu, oto jak je stworzyć.
W tej poradzie przyjrzymy się bliżej różnego rodzaju niestandardowym formatom w programie Excel, które mogą nam się przydać w obliczeniach naszych firmowym i domowych budżetów.
Przypuśćmy, że na komputerze w pracy lub w firmie zainstalowane masz dwie wersje pakiet u Office. Pewnym jest fakt, że otwierając pliki np. Excela z poziomu Eksploratora Windows dokument otworzy się za każdym razem w losowo wybranym programie. Jeśli chcesz odzyskać kontrolę nad tym zjawiskiem musisz dodać w systemie akcje do plików z określonym rozszerzeniem.
Najlepszym przykładem ilustrującym zastosowanie średniej warunkowej jest podsumowanie sprzedaży przedstawicieli handlowych w danym okresie i na określonym terenie. Pierwszy zawiera dane odnośnie przedstawicieli , drugi zestawienie regionów. Jeśli zatem chcesz obliczyć średnią wartość sprzedaży użyj następującej formuły.
Jeśli jeszcze nigdy nie drukowaliśmy niczego z arkusza kalkulacyjnego po pierwsze powinniśmy sobie zanotować – nie drukujemy na ustawieniach domyślnych. Dlaczego ?? Jeśli chcemy się przekonać na własnej skórze drukujemy, lecz efekt naszej pracy na 90% będzie wyglądał inaczej niż na ekranie komputera.
Gdy pracujemy z wieloma arkuszami jednocześnie warto ułatwić sobie pracę przy pomocy obszarów roboczych. Dzięki nim nie będzie musimy otwierać wszystkich plików osobno.
Tabele przestawne, choć dość skomplikowane w budowie są jedną z najlepszych technik analitycznych i prezentacyjnych. Choć tworzenie tabel nie jest łatwe to każdy kto obcuje z Excelem w kilka godzin do perfekcji możemy opanować całą technikę.
Ta porada w prosty sposób wytłumaczy Wam jak tworzyć odwołania pomiędzy komórkami znajdującymi się w różnych arkuszach.
Jeśli często pracujemy na markach wiemy jak czasochłonne jest ich stworzenie. Aby nie tracić czasu po sformatowaniu dysku i ponownej instalacji arkusza warto je zabezpieczyć i zapisać na pendrive lub płytę.
Jeśli pracujemy z arkuszem kalkulacyjnym na kilku komputerach możemy mieć nie raz kłopot z formatowaniem wielu tabel. Aby wszystko było w porządku zaleca się przenoszenie również plików szablonu. Jak to zrobić ?
Excel od edycji z 2000 roku wyposażony jest w funkcję autokorekty. Niestety jak to bywa ze wszystkim co automatyczne korekta taka również często zawodzi. Sprawdźmy jak ja szybko wyłączyć w wypadku gdy zacznie szkodzić i spowalniać naszą pracę.
Jeśli w swojej pracy potrzebujesz aby wybrana komórka wyświetlała zawsze wartość ostatniej komórki wybranego wiersza to zastosuj się do poniższej porady. Za pomocą formuły tablicowej ustawisz wszystko w kilka minut.
Odwieczny problem wszystkich pracujących w Excelu – co zrobić z długimi tytułami które są dłuższe niż kolumny w komórkach poniżej nich ? Poszerzanie nie zdaje egzaminu gdyż cała tabela staje się mało czytelna. Jak sobie z tym poradzić ?
Gdy edytujemy rozbudowane tabele czasami ciężko jest ogarnąć zgromadzone tam dane. W wielu przypadkach przydałaby się opcja zamiany wiersza w kolumnę i odwrotnie. Oczywiście z możliwością zachowania wszystkich utworzonych wcześniej działań i kontrolek.
W skomplikowanym arkuszu, gdzie edytowane przez nas komórki zawierają czasami po kilkanaście lub więcej elementów oddzielonych przecinkami lub spacjami łatwo zgubić istotne informacje. Aby poprawić wygląd arkusza i jego przejrzystość tabel warto zamienić te znaki na specjalne znaki końca wiersza. Oto instrukcja.
Jeśli tworzysz duży skoroszyt w Excelu to zazwyczaj składa się on z wielu arkuszy. Warto ułatwić sobie pracę i orientację w dokumencie oznaczając wybrane karty kolorami.
Jeśli korzystasz z Windows Vista wiesz na pewno, ze domyślnie nie ma on ikony przeglądarki internetowej na pulpicie. Jest to trochę denerwujące jeśli wcześniej przyzwyczailiśmy się do tego w poprzednich edycjach Windowsa. Na szczęście w kilka chwil możemy odtworzyć stan znany z XP i cieszyć się skrótem do Internet Explorera na pulpicie.
Począwszy od wersji Office XP zmienione zostały opcje tworzenia nowych dokumentów. Rozpoczęcie pracy z programem zaczyna się schematycznie, bez możliwości wyboru szablonu. Dziwi fakt, że Microsoft zdecydował się na taki ruch, gdyż użytkownicy bardzo chwalili uproszczenie z poprzednich edycji.
Definiowanie zakresów za pomocą polecenia Wstaw->Nazwa -> Definiuj pozwala nadawać wspólną nazwę niezależnym od siebie zakresom komórek. Problem pojawia się gdy chcemy dokować w nich zmian, które przekraczają okno komórki. Oto kilka sposobów na jego rozwiązanie.
Jeśli w pracy nie korzystasz z UPS, czyli specjalnego urządzenia podtrzymującego dane to zapewne nie raz już straciłeś efekty swojej pracy. Taka sama sytuacja może nas spotkać przy awarii systemu. Pora wyciągnąć wnioski i ustawić opcję automatycznego zapisywania, która pozwala zabezpieczyć się przed tego typu wypadkami.
W pracy często operujemy na danych wymagających podawania dwóch lub więcej liczb po przecinku. Jeśli potrzebujemy takiej opcji warto ustawić opcje tak aby we wszystkich nowych arkuszach liczby wyświetlały się w wybrany przez nas sposób. Możemy modyfikować poziom zaokrąglenia obliczeń z dokładnością od dwóch miejsc po przecinku.
Arkusz kalkulacyjny posiada wbudowaną funkcję odnajdowania błędnych formuł. Dzięki temu zamiast źle wprowadzonych wartości ujrzymy #NAZWA? lub #WARTOŚĆ?. Problem pojawia się gdy nasze tabele rozrastają się i w natłoku informacji ciężko znaleźć newralgiczny punkt. Na szczęście jest sposób na wyszukiwanie komórek zawierających błędy.
Excel wyposażony jest w funkcję ochrony arkusza. Pozwala to na zabezpieczenie komórek, które są kluczowe dla naszych obliczeń przed omyłkową modyfikacją. Niestety domyślnie ochroną zostaje objęty cały arkusz. Dla własnej wygody i przejrzystości pracy musimy więc ją ograniczyć do wybranych przez nas komórek.
Jeśli często pracujesz z Excelem to na pewno zdarzyło Ci się przedstawiać jakieś dane w postaci wykresy liniowego. Co jednak zrobić jeśli brakuje kilku wartości, i w efekcie linia jest automatycznie przerywana ? Nie wygląda to w prezentacji zbyt estetycznie więc musimy znaleźć sposób aby arkusz sam uzupełnił brakujące elementy.
Excel jak każdy program pakietu Office korzysta z elementów sterujących takich jak chociażby przyciski makr. Z jednej strony wygodne rozwiązanie przyspieszające prace, a z drugiej takie elementy nie dają się skopiować w tradycyjny sposób (ani poleceniem kopiuj, ani skrótami klawiszowymi). Wszystko przez kontrolki, które tak modyfikują arkusz, że po skopiowaniu zostają usunięte z duplikatu. Należy więc znaleźć sposób aby skopiować arkusze wraz z całą przypisaną zawartością.
Jeśli w edytowanym przez Ciebie arkuszu komórki zawierają więcej niż jedną informację, a chciałbyś wszystko przedstawić prosto i czytelnie to przeczytaj poniższą poradę. Takie skomplikowane komórki można bowiem rozdzielić na kilka umieszczonych obok siebie.
Dokumenty Microsoft Office często zawierają poufne dane, dotyczące finansów firmy bądź szczegółów transakcji. Jeśli chcesz możesz zabezpieczyć swoje pliki hasłem i umożliwić tylko wybranym osobom edycję dokumentu. Począwszy od Office 2000 użytkownik ma do dyspozycji funkcje nadawania dwóch haseł, jedno dla odczytu, drugie dla pozwalające również na edycje. Które z nich jest skuteczniejsze?
W dzisiejszych czasach, gdy rynek jest niezwykle dynamiczny a na finanse firmy wpływa wiele zewnętrznych czynników. W analizie finansowej pomocna nam będzie optymalizacja danych z wieloma niewiadomymi. Funkcja ta umożliwia maksymalizację, wyniku finansowego i minimalizację kosztów prowadzenia. Za całe zamieszanie odpowiedzialny jest Solver.
Microsoft Office Excel 2007 posiada w swoich zasobach bardzo przydatne narzędzie jakim jest Menedżer scenariuszy. Umożliwia on  przeprowadzenie wielowariantowej analizy danych. Scenariusze pomocne są przy budowaniu kilku wariantów działalności firmy, np. optymistyczne przychody, zakładane przychody, oraz sprawdzać, jak przy zdefiniowanych argumentach będą następowały zmiany.