REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Obliczanie średniej warunkowej w Excelu

Łukasz Plewa

REKLAMA

REKLAMA

Najlepszym przykładem ilustrującym zastosowanie średniej warunkowej jest podsumowanie sprzedaży przedstawicieli handlowych w danym okresie i na określonym terenie. Pierwszy zawiera dane odnośnie przedstawicieli , drugi zestawienie regionów. Jeśli zatem chcesz obliczyć średnią wartość sprzedaży użyj następującej formuły.

Zakładamy że adresy komórek (numery kolumn i wierszy są umowne) w swoim przypadku zastosuj odpowiednik z własnej tabeli.

REKLAMA

=SUMA.JEŻELI(sprzedaż!$B$2:$B$19;średnia!B2;sprzedaż!$D$2:$D$19)/LICZ.JEŻELI(sprzedaż!$B$2:$B$19;średnia!B2)

SUMA.JEŻELI - od tej funkcji zależy sprawdzenie jak poszczególne wartości wpisane jako pierwszy argument mają się do równości z wartościami podanymi jako argument drugi. W W wypadku zgodności funkcja bierze do sumy odpowiednią wartość z zakresu trzeciego argumentu. Funkcja LICZ.JEŻELI liczy nam ilość komórek z zakresu pierwszego argumentu jest równych wartości argumentu drugiego.

Pamiętaj, ze poszczególne komórki podane w przykładzie musisz dostosować do swoich tabel.

Teraz zgodnie z powyższą formułą zaznaczamy C2 i wchodzimy w menu Edycja -> Kopiuj. Następnie zaznaczamy komórki od C3 do C6 i wybieramy polecenie Wklej z menu Edycja. Polecenia Kopiuj / Wklej możemy zastąpić w następujący sposób: po najechaniu myszką na komórkę C2 kierujemy kursor myszki na prawy dolny róg tej komórki i po pojawieniu się czarnego krzyżyka przeciągamy w dowolne miejsce.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Jak napisać regulamin sklepu internetowego

Od tego momentu kolumna C wyświetlać będzie średnią sprzedaż przedstawicieli dla określonego rejonu sprzedaży.

W Excelu 2007 dostępna jest jeszcze jedna, bardzo przydatna funkcja - ŚREDNIA.JEŻELI. Argumenty tej funkcji są dokładnie takie same jak w przypadku funkcji SUMA.JEŻELI. Aby jej użyć do komórki C2 wpisujemy poniższą formułę:

=ŚREDNIA.JEŻELI (sprzedaż!$B$2:$B$19;B2;sprzedaż!$D$2:$D$19)

Sprawdź: Corel Home Office

Pamiętaj jednak, że ta funkcja nie działa w poprzednich edycjach arkusza. 

Porady internetowe, newsy i ciekawostki - czytaj na internet.wieszjak.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA