Wybieranie określonej wartości tabeli (Excel)
REKLAMA
REKLAMA
Dla uproszczenia przyjmijmy, że korzystamy z komórek C2 i C3 oraz C5 w kolejnym arkuszu podsumowującym.
REKLAMA
1. Komórkę C5 należy oznaczyć funkcją INDEKS oraz PODAJ.POZYCJĘ, która zwróci odpowiednią wartość. Formuła będzie w tym wypadku następująca:
=INDEKS(Dane!$B$2:$M$11;PODAJ.POZYCJĘ(C2;Dane
!$A$2:$A$11;0);PODAJ.POZYCJĘ(C3;Dane!$B$1:$M$1;0))
Czytaj: Ransomware - komputerowi szantażyści
1. Pierwszy argument funkcji INDEKS zawiera zakres komórek całej tabeli.
2. Drugi argument to funkcja PODAJ.POZYCJĘ, która wśród komórek zawierających nazwy działów firmy odnajdzie ten właściwy, który akurat chcemy podsumować.
3. Trzeci argument funkcji INDEKS szukamy w jakiej pozycji występuje nazwa miesiąca którą chcemy podsumować.
Sprawdź: Ukryte możliwości GPS
Formuła ta wydaję się skomplikowana, ale ma to swoje zalety. W przyszłości jeśli chcemy możemy bowiem do niej dodać kolejne kolumny, kolejne działy i miesiące.
Formuła zawarta w komórce C5 musi tylko zostać skopiowana do następnej komórki po jej prawej stronie (np. C6).
Pamiętajmy przy tym, że znak $ powoduje, że po skopiowaniu adres komórki nie ulega zmianie, w przeciwieństwie do adresów bez tego znaku.
Porady internetowe, newsy i ciekawostki - czytaj na internet.wieszjak.pl
REKLAMA
REKLAMA