REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.
W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.
Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.
W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym, skuteczne zarządzanie zespołem jest kluczowym czynnikiem sukcesu każdej organizacji. Budowanie relacji, współpraca oraz efektywna komunikacja stanowią fundamenty, na których opiera się sprawne funkcjonowanie zespołu.
REKLAMA
Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.
Jedynie 44 proc. firm w Polsce ma sformalizowaną politykę zarządzania ryzykiem. Podejście do zarządzania ryzykiem w biznesie wciąż wymaga jeszcze dużo pracy. Co firmy ubezpieczają najczęściej?
W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji.
W październikowym komentarzu rynkowym eksperci VIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe po silnej obniżce stopy referencyjnej przez RPP, a także dokładnie przyglądają się globalnym i krajowym rynkom akcji w obliczu rekordowego podnoszenia stóp procentowych przez Fed.
REKLAMA
W sierpniowym komentarzu rynkowym eksperci VIG/C-QUADRAT TFI:
- analizują otoczenie makro-ekonomiczne Polski, USA i Strefy Euro w kontekście postępujących procesów dezinflacyjnych,
- dokładnie przyglądają się globalnym i krajowym rynkom akcji oraz odpowiadają m.in. na pytanie, dlaczego sektor energetyczny został „gwiazdą miesiąca”,
- sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe.
Beata Drzazga, znana jako Kobieta Inspiracja, dzieli się swoimi refleksjami na temat osiągania sukcesów i inspiruje innych do działania w kierunku własnego sukcesu. Opowiada o znaczeniu nieustannej nauki i dzieli się swoimi przemyśleniami na temat doświadczania porażek i wyciągania z nich cennych lekcji.
Według raportu PMI (Project Management Institute) aż 3 na 5 firm otwarcie przyznaje, że nie rozumie wartości zarządzania projektami – przekłada się to na zmarnowanie średnio nawet 12 proc. budżetu na projekty z powodu złego zarządzania, nieproduktywnych zachowań i złych decyzji. Dodatkowo, według badań PwC tylko 2,5 proc. firm kończy wszystkie zaplanowane projekty, a średnio 1 na 6 projektów przekroczyło koszty o 200 proc. lub więcej.
W dobie nieustających wyzwań, to właśnie umiejętności przywódcze naszych liderów są najsilniej wystawione na próbę. Każdy kryzys stanowi egzamin ich siły oraz magnetyzmu. Beata Drzazga – przedsiębiorca wizjoner, konsultant biznesowy i prelegent na konferencjach związanych z przywództwem i biznesem, opowiada czy urodzony lider to mit czy rzeczywistość.
Obecnie wiele firm boryka się z trudnościami w prowadzeniu działalności. Rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny, klienci stawiają coraz wyższe wymagania, a pozyskanie finansowania jest coraz trudniejsze. W takiej sytuacji, jedynym sposobem na utrzymanie dynamiki rozwoju biznesu może być jeszcze większe zaangażowanie w działalność.
Sukces nie jest dziełem przypadku. Jest sumą pasji połączonej z odwagą i ciężką pracą. O drodze do międzynarodowej kariery rozmawiamy z Beatą Drzazgą, wizjonerem, doradcą biznesowym, twórcą BetaMed SA - największej w Polsce firmy oferującej opiekę długoterminową i specjalistyczne usługi lekarskie.
Obecnie liczy się trafna identyfikacja nadchodzących trendów, znalezienie w nich szansy na rozwój dla swojego biznesu oraz skuteczne przygotowanie zespołów na ich wdrożenie.
Beata Drzazga – wizjoner, przedsiębiorca, doradca życiowy i biznesowy opowiada o tym jak zarządzać odwagą i ryzykiem w biznesie. Wyznaje, czy warto podejmować biznesowe decyzje na podstawie intuicji i wewnętrznego poczucia pewności czy coś ma lub nie ma sensu.
Jak każdy czynny przedsiębiorca jestem ciągle w podróży między moimi rozrzuconymi po Polsce i świecie firmami, między jednym a drugim biznesowym spotkaniem, kongresem czy wreszcie wywiadem prasowym. Chcąc w międzyczasie „złapać oddech”, by troszczyć się o swój work-life balance podróżuję jeszcze więcej. Mówią o mnie – kobieta inspirująca, a ja przepakowując kolejną walizkę czasem uśmiecham się do siebie i myślę – raczej kobieta podróżująca.
Początki pandemii były ogromnym wyzwaniem dla zarządzających. Był to dla nas prawdziwy sprawdzian umiejętności kierowania ludźmi w nadzwyczajnych okolicznościach, odporności psychicznej, elastyczności decyzyjnej, ale również egzamin z empatii, zaradności, gotowości do podejmowania ryzyka.
Sukces w biznesie to suma wielu elementów. Doświadczenie, pasja, szczęście, wytrwałość, determinacja, ale i intuicja. Bo jeśli jesteśmy całkiem „zieloni” w biznesie, ale chcemy zacząć pracować u siebie, to pierwsze czemu musimy zawierzyć to właśnie naszej intuicji.
Teorie zarządzania to modele bez gwarancji sukcesu. Dlaczego,? A to dlatego, że podejmując się działalności gospodarczej, nie zastanawiamy się w jakim stylu będziemy zarządzać. To my przedsiębiorcy tworzymy biznes i my kreujemy udane lub czasami mniej udane kryteria kierowania firmą. Szczególnie ważne to, jakimi szefami jest się w firmach, które nie są ogromnymi, globalnymi korporacjami, traktującymi anonimowo swoich pracowników, będących jedynie numerkami w Excelu.
Ubiegły rok na rynkach finansowych stał bez wątpienia pod znakiem obligacji. Wzrosty oprocentowania obligacji wystąpiły na niemal wszystkich znaczących rynkach. Oprocentowanie obligacji rosło zarówno w krajach Unii Europejskiej, w tym w Polsce, jak i na amerykańskim rynku obligacji. Roczny wzrost na amerykańskich obligacjach dziesięcioletnich wyniósł 62,35%.
Z rozszerzonego, lutowego komentarza rynkowego opracowanego przez Ekspertów VIG/C-QUADRAT TFI dowiedzą się Państwo:
- jaki wpływ na sytuację rynkową wywarły ostatnie komunikaty banków centralnych oraz polityka pieniężna Chin,
- jak kształtują się kluczowe wskaźniki ekonomiczne,
- dlaczego krajowy rynek akcji ponownie dzieli się na dwie prędkości,
- jakie są dalsze perspektywy dla obligacji.
Poniżej prezentujemy wybrane informacje z tego raportu.
O tym jak od podstaw buduje się firmę i wynosi na szczyt jej możliwości opowiada przedsiębiorca – Beata Drzazga – kobieta wyróżniona setkami nagród m.in. za wkład w polską przedsiębiorczość, tak w Polsce jak i poza jej granicami.
Z rozszerzonego, lutowego komentarza rynkowego opracowanego przez Ekspertów VIG/C-QUADRAT TFI dowiedzą się Państwo:
REKLAMA