REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklama, Przedsiębiorca

Dotacje dla mikroprzedsiębiorstw w województwie lubelskim – Działanie 1.2 RPO WL

W obliczu trudności w pozyskaniu kapitału zewnętrznego na nowe inwestycje i rozwój przedsiębiorstwa warto zainteresować się możliwościami jakie oferuje Unia Europejska w ramach regionalnych programów operacyjnych.

Pozyskiwanie dotacji za pośrednictwem zewnętrznego konsultanta

Przed przystąpieniem do realizacji prac, które zakończą się złożeniem wniosku o dofinansowanie, beneficjent powinien rozwiązać podstawowy dylemat: czy decyduje się na przejście całego procesu samodzielnie, czy będzie współpracował z zewnętrznym konsultantem.

Efektywne czytanie dokumentacji konkursowej

Pozyskanie środków publicznych przez przedsiębiorstwo powinno zostać poprzedzone szczegółowym zapoznaniem się z kilkoma dokumentami.

Ostatnia szansa na zdobycie unijnych środków dla dolnośląskich przedsiębiorców w 2010 roku

Na Dolnym Śląsku kończą się fundusze skierowane bezpośrednio do przedsiębiorców. W 2010 roku będzie możliwość aż trzykrotnie sięgnąć po dotacje unijne na rozwój w ramach Priorytetu 1 "Inwestycje dla przedsiębiorstw".

REKLAMA

Innowacyjność marketingowa - poddziałanie 4.5.1 POIG

Wśród kryteriów oceny, którym podlega dokumentacja aplikacyjna, dodatkowo premiowane będą projekty zakładające wdrożenie innowacyjnych rozwiązań marketingowych oraz organizacyjnych. Czym jest innowacyjność marketingowa i organizacyjna i jak zdobyć dodatkowe punkty i tym samym zwiększyć swoje szanse na otrzymanie wsparcia z UE?

Koszt kampanii reklamowej

Podstawowym źródłem informacji o kosztach reklamy są biura reklamy gazet i czasopism. Udostępniają każdemu zainteresowanemu cenniki, w których są wyszczególnione ceny w zależności od powierzchni i umiejscowienia reklamy w publikacji.

Jak zareklamować się w książce telefonicznej

Książka telefoniczna to miejsce, w którym może reklamować się każda firma. Jest to jeden wielki katalog reklamowy i dlatego musisz wymyślić jakiś sposób, aby reklama wyróżniała się na tle tysięcy innych.

Reklama na biletach


Reklama na biletach komunikacji publicznej również może być atrakcyjna. Oczywiście odbiorcami reklamy są tylko pasażerowie (inaczej niż w przypadku reklamy z tyłu autobusu). Jeżeli należą do Twojego rynku docelowego, dlaczego miałbyś rezygnować z tej możliwości?

REKLAMA

Reklama na autobusach


Reklama na autobusach ma wiele korzyści, zwłaszcza jeżeli chodzi o teren, na którym chcesz przeprowadzić kampanię - istnieje możliwość wyboru konkretnych miast i miejscowości. Ale to nie wszystko - treść reklamowa może być umieszczona wewnątrz lub na zewnątrz autobusu w różnych konfiguracjach, można też wybrać rodzaj autobusu (np. niskopodłogowy), jak również konkretny numer linii autobusowej. I co najważniejsze, ta forma reklamy jest dostępna również dla małych firm.

Artykuły promocyjne w prasie

Artykuły promocyjne, w przeciwieństwie do reklamy w formie bezpośredniej, bliższe są zwykłym artykułom redakcyjnym. Świadczy o tym zarówno ich forma, jak i treść. Czy zamieszczenie artykułu promocyjnego jest lepsze od ogłoszenia reklamowego?

Skuteczność reklamy

Aby reklama odniosła skutek musisz kierować się pewnymi zasadami. Przeprowadzono badania, aby odkryć, w jaki sposób ludzie czytają treści reklam.

Firmowy serwer - jak go wykorzystać

Nie ulega wątpliwości, że serwer jest to niezbędne narzędzie pracy w każdym nowoczesnym przedsiębiorstwie. To, w jakim stopniu zostanie wykorzystany potencjał hostingu, zależy od potrzeb firmy.  Wbrew ogólnym opiniom, serwer nie tylko udostępnia firmowe strony WWW przeglądarkom internetowym, ale także usprawnia pracę oraz zwiększa jakość komunikacji na linii klient – firma.

Jak opracować slogan reklamowy

Slogany odgrywają w reklamach dużą rolę. Postaraj się opracować firmowy slogan, który ściśle wiąże się z tym, co robisz, i jest jednocześnie błyskotliwy.

Zastosuj formułę AIDA

Inny sposób na zainteresowanie odbiorcy reklamą to postępowanie zgodne z formułą AIDA (akronim utworzony od angielskich słów Attention — uwaga, Interest — zainteresowanie, Desire — pożądanie i Action — działanie).

Zarządzanie unijnymi dotacjami w Polsce

Po wejściu Polski do UE ilość środków unijnych przeznaczonych na wspieranie przedsiębiorstw gwałtownie wzrosła. Pojawiło się też wiele różnych programów i działań a wdrażaniem zajęło się wiele instytucji.

Jak samemu napisać reklamę

Napisanie reklamy prasowej, w porównaniu ze scenariuszami do reklam radiowych i telewizyjnych, jest zadaniem prostym. Nie trzeba korzystać z pomocy agencji reklamowej, by przygotować ją w sposób skuteczny. Treść reklamy powinna być krótka, a przekaz prosty w odbiorze.

Jak to jest z reklamą w telewizji

Nie od dzisiaj wiemy, że telewizja jest potężnym środkiem przekazu o wysokiej sile oddziaływania. Błyskotliwy film reklamowy może zmienić zwyczaje konsumentów. Istnieje wiele środków masowego przekazu, w których możesz się zareklamować - prasa, radio i telewizja.

Zareklamuj się w lokalnej stacji radiowej

Możesz dotrzeć do bardzo szerokiego kręgu odbiorców niższym kosztem niż w przypadku reklamy w telewizji. Zareklamuj się w stacjach radiowych.

Reklama w czasopismach branżowych

O wiele łatwiej namierzyć klienta docelowego. Architekci czytują miesięcznik „Architektura”. Tylko ludzie interesujący się domami i ogrodami sięgają po „Dom i Ogród”. Z powodzeniem można skierować komunikat do precyzyjnie określonej grupy interesu lub kręgów zawodowych - zareklamuj się w czasopismach specjalistycznych.

Reklama w gazetach o zasięgu krajowym

Gazety o zasięgu lokalnym i regionalnym

Istnieje wiele środków masowego przekazu, w których możesz się zareklamować. Musisz wybrać taki, przy pomocy którego zrealizujesz swój cel kampanii reklamowej.

Gdzie się reklamować

Ten sam środek przekazu jednemu przedsiębiorcy może zapewnić sukces a innemu porażkę. Wybór środka przekazu jest równie ważny jak komunikat, który chcemy przekazać.

Cele kampanii reklamowej

Zanim rozpoczniesz kampanię reklamową zastanów się czy Twoje cele są mierzalne i konkretne. Jeśli dobrze je wyznaczyłeś, będą Cię dodatkowo motywowały do sukcesu w trakcie jej przeprowadzania.

Założenia kampanii reklamowej

Duże firmy nie wydawałyby na reklamę milionów, gdyby nie miały z tego pożytku. Pamiętaj jednak, że duże firmy mają doskonałych ekspertów, którym płacą wysokie honoraria za usługi doradcze. Wiele małych przedsiębiorstw traci pieniądze na reklamę niskiej jakości, skierowaną do niewłaściwego odbiorcy w niewłaściwym czasie, albo inwestuje środki w nieefektywny sponsoring. Postaraj się nie należeć do tej grupy przedsiębiorców.

Daj się poznać, czyli marketing i PR dla mikro i małych

„Marketing i promocja? To nie dla mnie. Mam stałych klientów, działam lokalnie i tego typu fanaberie nie są mi do niczego potrzebne”. Takie podejście często reprezentują właściciele małych firm.

Osoba nieuprawniona działająca jako pełnomocnik

Udzielenie pełnomocnictwa procesowego osobie nie mogącej być pełnomocnikiem strony jest procesowo bezskuteczne - a więc czynności podjęte przez takiego wadliwego pełnomocnika nie wywołują co do zasady żadnych skutków prawnych (powinny być przez sąd pominięte).

Wsparcie z UE na inwestycje w sektorze produkcyjnym? Poddziałanie 4.5.1 POIG

Ubiegając się o wsparcie z funduszy unijnych, musimy wiedzieć, że po złożeniu wniosku o dofinansowanie zostanie on poddany szczegółowej analizie i weryfikacji. Od jej wyników będzie zależało przyznanie wsparcia finansowego na realizację projektów.

Jak skorzystać z pomocy Promotorów Projektów Innowacyjnych? Działanie 4.2 POIG

Ubiegając się o środki z działania 4.2 POIG mamy możliwość skorzystania z bezpłatnych usług Promotorów Projektów Innowacyjnych (PPI). Na czym konkretnie polega ich wsparcie i jak skorzystać z ich pomocy? Na te i inne pytania odpowie poniższy artykuł.

Wsparcia z UE na wzornictwo przemysłowe - działanie 4.2 POIG

Ubiegając się o środki z UE na wsparcie swojego przedsiębiorstwa należy pamiętać, iż dokumentacja aplikacyjna jest oceniana pod kątem kryteriów obowiązkowych oraz dodatkowych. Większa liczba punktów przyznana podczas oceny kryteriów dodatkowych zwiększa szanse na uzyskanie wsparcia.

Jak otrzymać środki z UE na badania i rozwó? Działanie 4.2 POIG

Aby zwiększyć swoje szanse na uzyskanie wsparcia ze środków unijnych musisz spełnienie dodatkowych kryteriów podczas oceny dokumentacji aplikacyjnej.

Ocena dokumentacji aplikacyjnej dla innowacyjnych produktów - działanie 1.4 i 4.1 POIG

Złożyłeś wniosek o dofinansowanie na innowacyjny produkt i nie wiesz co dalej? Poznaj zasady oceny wniosków i przygotuj się na przyznanie wsparcia.

Przygotuj plan rozwoju eksportu i zdobądź rynki zagraniczne – działanie 6.1 POIG – część II

Przedsiębiorcy zainteresowani wejściem na rynki zagraniczne mogą otrzymać dofinansowanie na tego typu działania ze środków europejskich. Przewiduje to działanie 6.1. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Przypomnijmy – realizacja projektów w ramach działania 6.1 ma charakter dwu etapowy i obejmuje przygotowanie planu rozwoju eksportu (>etap I) oraz jego wdrożenie (etap II).

Wsparcie inwestycji w sektorze produkcyjnym - poddziałanie 4.5.1 POIG

Przedsiębiorcy działający w sektorze produkcyjnym i dokonujący inwestycji w innowacje mogą starać się o wsparcie ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

Przez innowacyjne rozwiązania do konkurencyjnych produktów - działanie 4.4 POIG

W ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka przedsiębiorcy mogą otrzymać dofinansowanie z UE na innowacyjne przedsięwzięcia z przeznaczeniem na nabycie lub wdrożenie nowych rozwiązań technologicznych.

Reklama zawarta w mailu na tle aktualnych wydarzeń

Skuteczność ofert reklamowych wysłanych pocztą elektroniczną można zwiększyć nawiązując do aktualnych wydarzeń. Pokazując tym samym, że Twoja oferta może znaleźć praktyczne zastosowanie i sprawdzić się w konkretnej sytuacji.

Pomoc doradcza dla innowacyjnych przedsiębiorstw - działanie 3.3.2 POIG

W dzisiejszych czasach pozyskiwanie kapitału zewnętrznego na rozwój firmy jest zadaniem trudnym. Może to ułatwić Unia Europejska, dzięki Programowi Operacyjnemu Innowacyjna Gospodarka (POIG).

Zwalczanie nieuczciwej konkurencji

Nieuczciwa konkurencja to takie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami działanie przedsiębiorcy, które zagraża lub narusza interes innego przedsiębiorcy lub klienta. Aktem prawnym regulującym te kwestie jest ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

Racjonalizacja gospodarowania zapasami – optymalizacja stanów magazynowych

Nie rzadko zapasy towarowe znacznie odbiegają od rzeczywistych potrzeb handlowych firmy. Przyczyny tego stanu mogą być różne. Często mają charakter obiektywny i niewiele można zrobić aby to zmienić. Jeszcze częściej jednak przyczyna leży wewnątrz organizacji. Firma nie robi wszystkiego by zoptymalizować strukturę zapasów lub wręcz popełnia błędy w tym zakresie, aktywnie - acz pewnie nie całkiem świadomie, działając na własną szkodę.

Kiedy potrzebne są koncesje, zezwolenia, wpis do rejestru działalności regulowanej, licencje i uprawnienia zawodowe

Niestety nie każdą działalność gospodarczą można tak od razu rozpocząć bazując tylko na wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Legalne podejmowanie i wykonywanie niektórych rodzajów działalności gospodarczej jest możliwe dopiero po uzyskaniu koncesji, wpisu do rejestru działalności regulowanej, zezwolenia, licencji albo zgody. Czasem trzeba też wykazać się posiadaniem odpowiednich uprawnień zawodowych.

Jakie są skutki zastosowania niedozwolonych klauzul umownych?

Umowy zawierane z konsumentem- mimo faktycznej silniejszej pozycji przedsiębiorcy, obarczone są pewnym ryzykiem. Klauzule, które w przypadku równorzędnych kontrahentów podlegałyby negocjacjom (i prawdopodobnie w ich wyniku by się nie ostały)- z uwagi na nieekwiwalentość świadczeń czy wyzysk- w przypadku konsumentów podlegają kontroli sądowej i UOKiK. Sąd może klauzule uchylić- a w skrajnych przypadkach orzec nieważność całej umowy.

Wybór nazwy domeny

Najczęstszym rozwiązaniem wybieranym przez firmy, jest rejestracja domen z użyciem nazwy przedsiębiorstwa, jego podstawowych produktów oraz skrótów tych nazw. Często przedsiębiorcy rejestrują także domeny z użyciem nazwy firmy w połączeniu z innymi słowami lub przedrostkami.

Czym zastąpić postępowanie sądowe?

W powszechnym mniemaniu postępowanie sądowe jest drogie, nieskuteczne i powolne. Powoli się to zmienia, nadal jednak warto rozglądać się za alternatywą- jak sądownictwo polubowne czy mediacja.

Uważaj na cybersquatting

Potencjał, jaki posiadają inwestycje w domeny, nie zawsze wykorzystywany jest zgodnie z prawem oraz w dobrej wierze. Coraz częściej na rejestracji adresów WWW z użyciem nazw popularnych produktów, przedsiębiorstw czy inicjatyw próbują wzbogacić się cyberprzestępcy.

Odwilż w nastrojach i zakupach przedsiębiorców

Jak wynika z najnowszego badania firm sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw,  po raz pierwszy od ubiegłego roku wzrosła liczba optymistów, wśród badanych przedsiębiorców, którzy w tym kwartale oceniali kondycję gospodarczą kraju i własnej firmy.

Jak przygotować należycie stronę do kampanii w wyszukiwarkach

 Zaplanowanie skutecznej reklamy w wyszukiwarkach to nie tylko odpowiednie skonfigurowanie kampanii linków sponsorowanych, ale również właściwe przygotowanie strony internetowej, na którą ma być kierowana promocja.

Wizerunek firmy w sieci - firmowa domena

Rejestracja firmowej domeny to pierwszy krok do zbudowania wizerunku przedsiębiorstwa w Sieci. Ważne jest, by wszystkie elementy składowe adresu internetowego były odpowiednio dobrane. Zakup domeny u rejestratora to czynność zajmująca jedynie kilka minut. Jednak warto poświęcić trochę więcej czasu i odpowiednio się do tego przygotować.

Działalność gospodarcza - od czego zacząć?

Zacznijmy od wyboru rodzaju działalności, którą będziemy w przyszłości prowadzić, a także następnie wyboru formy prawnej tej działalności. Jest to istotne z tego względu, że przed rozpoczęciem wykonywania działalności gospodarczej należy zgłosić jej wpis do właściwego rejestru, a niektóre rodzaje działalności można prowadzić jedynie w określonej formie. Natomiast, przy wyborze rodzaju działalności należy również przeanalizować ewentualną konieczność uzyskania zezwolenia, czy też koncesji.

Myślisz o założeniu własnej działalności i zastanawiasz się skąd wziąć na nią pieniądze?

Planowanie firmy zaczynamy najczęściej od wyszukania możliwych źródeł sfinansowania naszej przyszłej działalności. Osoba, która dopiero planuje rozpocząć działalność gospodarczą i nie ma w tym celu wystarczających środków własnych, może je pozyskać nie tylko przez zaciągnięcie kredytu bankowego, ale także przez pozyskanie dotacji unijnych z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, czy też dotacji przyznawanych przez urzędy pracy.

Sprowadzone auto nie zawsze podlega badaniom technicznym

Od dnia 22 września 2009 roku zaczęła obowiązywać nowelizacja kodeksu drogowego, dzięki której auto sprowadzone z zagranicy, nie będzie musiało ponownie przechodzić badań technicznych. Pod warunkiem, że sprowadzone auto będzie posiadało dotychczas ważne badania w kraju po którym uprzednio się poruszało. Obowiązek tak zwanej pierwszej rejestracji po sprowadzeniu samochodu nie będzie już konieczny.

Przykładowy biznesplan

Biznesplan może przybierać różne formy. Przedstawiony poniżej zarys biznesplanu jest całkowicie wymyślony. Dane finansowe nie przedstawiają prawdziwej sytuacji, a sposób konstrukcji dokumentu jest jednym z wielu możliwych.

REKLAMA