REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Firmowy serwer - jak go wykorzystać

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Daniel Korytas
Obudowa komputerowa
Obudowa komputerowa

REKLAMA

REKLAMA

Nie ulega wątpliwości, że serwer jest to niezbędne narzędzie pracy w każdym nowoczesnym przedsiębiorstwie. To, w jakim stopniu zostanie wykorzystany potencjał hostingu, zależy od potrzeb firmy.  Wbrew ogólnym opiniom, serwer nie tylko udostępnia firmowe strony WWW przeglądarkom internetowym, ale także usprawnia pracę oraz zwiększa jakość komunikacji na linii klient – firma.

Przez wiele firm, serwer jest wykorzystywany głównie jako miejsce, na którym przechowywane są pliki niezbędne do działania firmowej strony WWW. Pozostałe możliwości, jakie daje hosting często są niedoceniane.

REKLAMA

Komunikacja z klientem

W obecnych czasach, klient dokonując wyboru firmy zwraca szczególną uwagę na poziom obsługi. Wszelkie udogodnienia i usprawnienia, które wpływają na szybkość komunikacji i wymiany danych są dużym plusem dla przedsiębiorstwa. Jednym z takich aspektów jest firmowy serwer, który może służyć jako platforma komunikacji pomiędzy przedsiębiorstwem, a klientami bądź kontrahentami.

REKLAMA

Dlatego wybierając hosting warto zwrócić uwagę zarówno na takie parametry jak: powierzchnia dyskowa czy transfer, ale również na możliwość tworzenia nieograniczonej liczby kont FTP w ramach usługi. To niezwykle istotny aspekt, który dość często jest pomijany bądź niedoceniany przez właścicieli serwera.

Funkcjonalność ta może być wykorzystana na kilka sposobów. Po pierwsze – oddzielne konto FTP dla każdego klienta to duże ułatwienie w wymianie plików między firmą, a zleceniodawcą. To bardzo wygodne rozwiązanie dla przedsiębiorstw, które realizują rozbudowane projekty, gdzie wielkość tworzonych plików (np. graficznych) nie pozwala na przesyłanie ich e-mailem. Wiąże się to również z oszczędnością czasu klienta, ponieważ nie musi on osobiście dostarczać przygotowanych materiałów na nośnikach pamięci.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po drugie - jest to rozwiązanie bezpieczne. Każde z kont FTP, które zostanie utworzone na serwerze, może posiadać indywidualny login oraz hasło zabezpieczające dostęp do konta. Ponadto dla każdego konta FTP dostęp do zasobów serwera może być ograniczony do dowolnego katalogu wraz z podkatalogami znajdującymi się na serwerze. Dzięki temu istnieje możliwość udostępniania wszystkim klientom określonych zasobów serwera. To istotny aspekt w przypadku, gdy firma realizuje zlecenia dla kilku klientów jednocześnie. Zabezpieczenie hasłem każdego z udostępnionych folderów dedykowanych dla innych zleceniodawców zwiększa bezpieczeństwo przechowywanych danych.

Usprawnienia wewnątrz firmy

Serwer to również duże udogodnienie, przyczyniające się do bardziej efektywnego obiegu i archiwizacji informacji wewnątrz firmy. Usprawnia pracę zatrudnionych osób, którzy mogą zamieszczać na nim firmowe dokumenty i bazy danych. Dzięki temu przedsiębiorstwo może łatwo i szybko udostępniać pliki zewnętrznym firmom i kontrahentom. Na serwerze mogą znajdować się także firmowe konta e-mail pracowników, łącznie z historią korespondencji. Jest to bardzo przydatne, np. w przypadku kiedy współpraca z pracownikiem dobiegnie końca lub firmowy komputer ulegnie awarii. Firma nie będzie miała problemów z odzyskaniem archiwum czy kontaktów.

Porównaj: Co zrobić, gdy firmowy serwis nie działa - kilka porad

Możliwość tworzenia wielu kont FTP znajduje również zastosowanie dla osób zatrudnionych w przedsiębiorstwie. Wyznaczenie określonej powierzchni dyskowej dla pracownika, stworzenie konta FTP, zabezpieczenie jego folderu hasłem, daje gwarancję, że nikt niepożądany nie będzie miał dostępu do przechowywanych dokumentów. Dzięki temu pracownik może w bezpieczny sposób archiwizować dokumenty firmowe. Ponadto w razie awarii komputera, pliki zamieszczone na serwerze pozostają w stanie nienaruszonym. To istotny aspekt, który wpływa na bezpieczeństwo danych. Fizyczne dyski komputerów mają to do siebie, że są awaryjne, psują się. Zamieszczenie firmowych danych na serwerze to gwarancja dostępności dokumentów. Nawet jeśli nastąpi awaria to usługodawcy hostingowi wykonują kopie bezpieczeństwa plików zamieszczonych na serwerach czyli, tzw. back-upy.

Transfer serwera i powierzchnia dyskowa

REKLAMA

Wykorzystywanie serwera w ten sposób wymaga od firmy dokładnego przeanalizowania parametrów transferu i powierzchni dyskowej. Częste wymiany plików, upload i download danych z serwera, w dużym stopniu wpływają na wykorzystanie transferu. Dlatego warto dokładnie zapoznać się ze specyfikacją usługi. Jednak należy uważać na niektórych usługodawców ponieważ zdarza się, że podają transfer w skali roku, a rozliczają go miesięcznie. Jest to sytuacja niekorzystna dla użytkownika, ponieważ niewykorzystana w danym miesiącu ilość danych możliwych do przesłania nie przychodzi na kolejnych 30 dni. Jest to procedura, która może przynieść klientowi znaczne straty. Dzieje się tak dlatego, że bardzo często firmy w jednym miesiącu współpracują np. jednym klientem bądź kontrahentem, a w innym okresie z ich usług korzysta dziesięciu interesantów. Dla firmy użytkującej hosting oznacza to dwie rzeczy. Przekroczenie transferu lub jego niepełne wykorzystanie w niektórych miesiącach.

Również powierzchnia dyskowa powinna być jednym z decydujących parametrów przy wyborze usługi. Warto zwrócić uwagę na to, ilu pracowników jest w firmie, jakich rozmiarów są pliki, które tworzą i archiwizują na serwerze, oraz jak duża przestrzeń przeznaczona ma być na firmową korespondencję. Korzystnie jest również sprawdzić, czy powierzchnią dyskową serwera można dysponować dowolnie. Jest to ważna cecha, gdyż umożliwia dostosowanie hostingu do potrzeb firmy (niektóre przedsiębiorstwa stawiają na komunikację z klientem za pośrednictwem poczty e-mail inne natomiast przeznaczają większą przestrzeń dla kont FTP). 

Jak kontrolować wykorzystanie parametry?

W celu zapewnienia odpowiedniego funkcjonowania serwera, a co za tym idzie ciągłości kontaktu między firmą a klientem, warto monitorować jego parametry, by przez nieuwagę ich nie przekroczyć. Zazwyczaj, zbyt duże wykorzystanie możliwości serwera skutkuje zablokowaniem hostingu przez usługodawcę. Dlatego wybierając serwer koniecznie należy zwrócić uwagę na to, czy oprogramowanie do niego dołączone umożliwia dostęp do jego statystyk.

Kontakt pomiędzy firmą, a klientami bądź kontrahentami to bardzo ważny aspekt wpływający na wizerunek firmy. Im lepsze warunki obsługi klienta przedsiębiorstwo prezentuje, tym lepsze wyniki finansowe osiąga. Duży wpływ ma na to serwer WWW, a w szczególności jego efektywne i kreatywne wykorzystanie.

Przeczytaj również: Serwer dla firmy a parametry bezpieczeństwa

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA