REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklama, Prawo

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Kiedy dopuszczalna w reklamie przesada wprowadza w błąd?

Zgodnie z prawem konkurencji przekaz reklamowy powinien opierać się na informacjach prawdziwych. Specyfika języka reklam dopuszcza stosowanie pewnej przesady, posługiwanie się wyrażeniami ocennymi czy wyrazistymi porównaniami. Konsument musi być jednak w stanie oddzielić dozwolone środki perswazyjne od rzetelnej informacji – w przeciwnym wypadku mamy bowiem do czynienia z reklamą wprowadzającą w błąd.

Produkt placement, czyli lokowanie produktu

Do niedawna, wobec braku konkretnych regulacji prawnych, dotyczących tzw. product placement, do tego typu reklamy stosowano ogólnie sformułowane przepisy dotyczące reklamy ukrytej. Sytuację tę zmieniła nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji, precyzyjnie określając, jakie warunki spełnić musi lokowanie produktu, by można było uznać je za dozwolone. Problem polega jednak na tym, że regulacje te wciąż są martwe.

Prawa do artystycznych wykonań oraz prawa do fonogramów i wideogramów

Prawo autorskie obejmuje zagadnienia wykorzystania (oraz jego prawidłowości) utworów. Prawo autorskie reguluje również zasady wykorzystywania wykonań artystycznych oraz prawa do fonogramów i wideogramów. Ekspert wyjaśnia na jakich zasadach się one opierają.

Jaki przekaz może być uznany za reklamę ukrytą?

Duża konkurencja na rynku reklamodawców sprawia, że przedsiębiorcy prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowszych i bardziej zaskakujących sposobów zachwalania swojego produktu. W wyścigu o dotarcie do jak największego kręgu konsumentów odpornych na tradycyjną formę promocji często ukrywają reklamowy cel swojego działania, co jest zakazane na gruncie polskiego prawa konkurencji.

REKLAMA

Ulotka reklamowa - czy warto ją stosować?

Ulotka reklamowa pozostaje wizytówką firmy. Czy warto inwestować w reklamę z jej wykorzystaniem? Eksperci podpowiadają jak promować firmę z wykorzystaniem ulotki reklamowej.

Reklama leków kierowana do profesjonalistów a Charakterystyka Produktu Leczniczego (ChPL) - porada

Zgodnie z Prawem farmaceutycznym ocena dopuszczalności reklamy leków wydawanych wyłącznie na receptę zależy od odbiorcy, do którego przekaz jest kierowany. Co do zasady zabroniona jest reklama przeznaczona dla szerokiej publiczności, natomiast przekaz kierowany do profesjonalistów, choć dopuszczalny, musi spełniać określone prawem wymogi.

Znajomość produktów – czy warto na to kłaść nacisk?

Znajomość produktów to jeden z kluczowych celów, do których dążą reklamodawcy. Czy odgrywa ona tak duże znaczenie w praktyce jak mogłoby się wydawać?

Podpis elektroniczny - jak uzyskać?

Podpis elektroniczny, po spełnieniu pewnych warunków, traktowany jest na równi z podpisem złożonym własnoręcznie przez osobę, która się nim posługuje. Korzystanie z podpisu elektronicznego gwarantuje wygodę i szybkość dokonywania transakcji oraz zawierania umów. Odpowiedni podpis elektroniczny jest również dla osoby, która się nim posługuje oraz dla jej kontrahentów, gwarancją bezpieczeństwa. Jaki podpis elektroniczny uznaje się za bezpieczny? Poniżej przytaczamy opinię wydaną przez Ministerstwo Gospodarki.

REKLAMA

Czy wyciąg z cennika jest niedozwoloną reklamą leków recepturowanych?

Reklama leków, podobnie jak np. alkoholu, ze względu jej społeczne znaczenie podlega szczególnym uregulowaniom prawnym zawartym w ustawie Prawo farmaceutyczne. Specjalne obostrzenia ustawodawca przewidział w przypadku reklamy leków wydawanych wyłącznie na receptę. Nie oznacza to jednak, że właściciele aptek całkowicie stracili możliwość zabiegania o klienta.

Czy podpis elektroniczny może zabezpieczać transakcje dokonywane przez spółki?

Ustawa o podpisie elektronicznym obowiązuje od dnia 16 sierpnia 2002 roku i z tym dniem bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu został zrównany z podpisem własnoręcznym w zakresie wywoływanych skutków prawnych.Czy podpis elektroniczny można stosować w przypadku stosunków między spółkami?

Jakie będą nowe regulacje dla sektora funduszy inwestycyjnych? - UCITS IV

W najbliższym czasie polski sektor funduszy inwestycyjnych czekają duże zmiany, które dotyczyć będą nie tylko funduszy i towarzystw, które nimi zarządzają, ale także inwestorów. Zmiany te wprowadza nowa Dyrektywa Parlamentu Europejskiego, tzw. UCITS IV, która jest kolejną, po Bazyeli II i MiFID inicjatywą regulacyjną ukierunkowaną na standaryzację procesów zarządzania ryzykiem w europejskich instytucjach finansowych.

Jaka jest istota majątkowych praw autorskich? - odpłatność

W istocie majątkowych praw autorskich zawiera się przede wszystkim ich odpłatność. Ta ich cecha w sposób pośredni umożliwia ochronę praw twórców. Poniżej ekspert, podając pomocne przykłady, wyjaśnia to zagadnienie.

Jak przenosić autorskie prawa majątkowe?

Prawa autorskie, jako prawa o charakterze majątkowym, mogą być przenoszone na inne osoby. Przejście majątkowych praw autorskich może przebiegać różnymi drogami. Poniżej ekspert opisuje prawną regulację tego zagadnienia.

Jaka forma reklamy zainteresuje klientów?

Problem z dzisiejszą reklamą jest prosty - mało jest rzeczy, których ludzie jeszcze nie widzieli, a którymi dadzą się w łatwy sposób zaskoczyć. To, co jeszcze wczoraj było atrakcyjne i skuteczne – jutro staje się banalne, wręcz ignorowane przez klientów. Ekspert radzi jakie nowe pomysły mogą zainteresować współczesnego klienta.

Jak zadbać o wizerunek swojej firmy?

Jakie działania, które podejmowane regularnie i rozsądnie, mogą doprowadzić do polepszenia wizerunku firmy? Czy znajomość podstawowych zagadnień z zakresu PR jest konieczna dla przedstawicieli firm niezależnie od branży? Odpowiedzi szukaj w dalszej części porady.

Czym jest pierwszeństwo w kontekście prawa własności przemysłowej?

Zasada swobody prowadzenia działalności gospodarczej umożliwia aktywność przedsiębiorców w bardzo wielu dziedzinach. Istnieją jednak prawne ograniczenia i zasady, których przedsiębiorcy są zobowiązani przestrzegać. Tak jest między innymi w przypadku prowadzenia działalności, do której wykorzystuje się prawnie chronione wynalazki, wzory użytkowe albo przemysłowe, czy tez układy scalone.

Patent na wynalazek – czym jest i w jaki sposób można go uzyskać?

Swoboda prowadzenia działalności gospodarczej pozwala na jej wykonywanie, co do zasady, bez ograniczeń. Możliwe są jedynie ograniczenia wynikające z przepisów prawnych, np. konieczność uzyskania koncesji na obrót paliwami. Oprócz tego istnieje szereg zasad dotyczących już samego funkcjonowania przedsiębiorcy w obrocie, co też może zostać uznane za swoiste ograniczenie. Jednym z nich jest działalność gospodarcza z wykorzystaniem wynalazku, na który ma być udzielony patent. Warto zapoznać się z licznymi zasadami ich dotyczącymi.

Kiedy sąd może orzec przepadek świadczenia na rzecz Skarbu Państwa?

W niektórych wypadkach świadczenie może ulec przepadkowi na rzecz Skarbu Państwa. Kiedy ma to miejsce i kiedy przepadkowi ulega wartość świadczenia?

Czym są udziały uprzywilejowane w spółce z o.o.?

Zasadą jest, że wspólnicy spółki z ograniczoną odpowiedzialnością mają równe prawa i obowiązki w spółce. Niektórzy jednak wspólnicy mogą mieć udziały uprzywilejowane. Kiedy wspólnik może posiadać udział uprzywilejowany, na czym to uprzywilejowanie polega i co się z tym wiąże?

Jak efektywnie wykorzystać firmowe usługi internetowe?

Podczas tworzenia strony WWW firma wchodzi w posiadanie usług internetowych, będących zapleczem serwisu internetowego przedsiębiorstwa. Warto w pełni wykorzystać korzyści płynące z posiadania firmowej domeny i serwera.

Co nabywamy kupując nieruchomość?

Często używa się sformułowania „kupiłem mieszkanie” czy „kupiłem dom”. Mało kto zastanawia się jednak, co tak naprawdę nabył i jakie prawne ograniczenia łącza się z tym.

Na czym polega metoda pomiaru satysfakcji klienta o nazwie „blueprinting”?

Blueprinting ma na celu ukazać tzw. punkty kontaktowe czyli punkty aktywności klienta względem transakcji zawieranych z oferentem. Pozwala to zidentyfikować problemy dotyczące spełnienia oczekiwań klienta i poznać przyczyny niezadowolenia. Zaletą tej metody jest włączenie klienta w procesy wewnętrzne przedsiębiorstwa i odczytanie, które z nich mogą być istotne dla odbiorcy wyrobów bądź usług.

Jak skutecznie prowadzić marketing relacji – 10 kluczowych zasad

Kluczowe zasady działania pełnią taką samą rolę jak prawa fizyki: korzystając z nich, możesz zbudować urządzenia wzmacniające lub umożliwiające pożądany efekt (np. samochody, dźwigi, otwieracze do konserw, maszyny zwijające blachę w konserwy). Prowadzenie marketingu relacji (tj. korzystanie z narzędzi budowania lojalności) musi opierać się na kluczowych zasadach – w przeciwnym razie ten samolot daleko nie poleci.

W jaki sposób małe firmy są narażone na przestępstwa w Sieci?

Coraz częściej prasa donosi o przypadkach przestępstw internetowych, których ofiarami padają znane firmy oraz osoby publiczne. Coraz częściej jednak ofiarami cyberprzestępców padają małe i średnie przedsiębiorstwa. Cenna jest więc wiedza, w jaki sposób można zabezpieczyć się przed działaniami cyber- i typosquatterów.

Jak ubiegać się o promesę koncesji?

Przedsiębiorca, który otrzymał promesę może mieć dużą pewność, że uzyska również koncesję. Jednak już samo ubieganie się o promesę koncesji pozwoli przedsiębiorcy rozpoznać jakie ma szansę na koncesję. Czy warto zatem ubiegać się o promesę koncesji?

Co gdy liczba koncesji jest ograniczona?

Przetarg w postępowaniu koncesyjnym pomoże dokonać wyboru przedsiębiorcy lub też przedsiębiorców spośród tych, którzy najlepiej odpowiadają warunkom podjęcia i wykonywania działalności gospodarczej objętej koncesjonowaniem.

Jakie są uniwersalne zasady ubiegania się o koncesję?

W przypadku postępowania o udzielenie koncesji z pewnością konieczna będzie znajomość przepisów szczegółowych ustaw, które określają zakres i warunki wykonywania działalności gospodarczej podlegającej koncesjonowaniu. Jednak wspólne, uniwersale zasady określone zostały w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej.

Jaka działalność objęta jest monopolem państwa?

Podjęcie niektórych rodzajów działalności gospodarczej nie jest możliwe bez uzyskania koncesji. Koncesjonowanie przez państwo działalności gospodarczej czynione jest w imię ochrony dziedzin szczególnie ważnych dla gospodarki narodowej oraz dla bezpieczeństwa obywateli. Wymóg uzyskania koncesji w znacznym stopniu ogranicza swobodę gospodarczą. W jakim przypadku konieczne jest uzyskanie koncesji?

Kiedy przedsiębiorca ma obowiązek obrotu bezgotówkowego?

Przepisy ustawy o swobodzie działalności gospodarczej w określonych przypadkach przewidują obowiązek dokonywania przez przedsiębiorcę płatności za pośrednictwem rachunku bankowego. Kiedy taka forma rozliczeń jest obowiązkowa?

Kto może prowadzić bingo pieniężne?

Grami losowymi są gry o wygrane pieniężne lub rzeczowe, których wynik w szczególności zależy od przypadku, a warunki gry określa regulamin. Jednym z rodzajów gry losowej jest gra bingo pieniężne.

Jaka reklama gier jest zakazana?

Musisz wiedzieć, że w przypadku reklamy gier ustawodawca wprowadził szereg ograniczeń. Zakazy dotyczą zarówno nadawania reklam, promocji jak i informowania o sponsorowaniu przez podmiot prowadzący działalność w zakresie gier.

Czego dotyczy zakaz reklamy tytoniu?

Ograniczenie wolności działalności gospodarczej jest dopuszczalne tylko w drodze ustawy i tylko ze względu na ważny interes publiczny. Z pewnością ochrona zdrowia zarówno palaczy tytoniu i papierosów, jak i osób, które muszą dym tytoniowy wdychać stanowi przesłankę do wprowadzenie ustawowych zakazów reklamy tytoniu.

Czy przedsiębiorca może swobodnie ustalać ceny za usługi transportowe?

Co do zasady przedsiębiorca może swobodnie kształtować ceny swoich usług. Jednak w przypadku działalności taksówkarzy i firm świadczących usługi przewozowe transportu zbiorowego rada gminy może ustalić ceny urzędowe.

Jak określić ceny urzędowe na produkty lecznicze?

Co do zasady strony mają swobodę w kształtowaniu cen towarów i usług w umowie sprzedaży. Ustawa o cenach przewiduje jednak pewne wyjątki, kiedy swoboda ta może zostać ograniczona. Jednym z tych wyjątków jest określenie cen urzędowych na produkty lecznicze i wyroby medyczne.

Jakie są konsekwencje nieokreślenia ceny w umowie sprzedaży?

Nieodzownym warunkiem umowy sprzedaży jest podanie ceny. Nie musi to być konkretna kwota. Kodeks cywilny dopuszcza możliwość wskazania podstaw do jej ustalenia. A jakie są konsekwencje nieokreślenia w umowie sprzedaży ceny?

Grass roots marketing - co to takiego?

Internet jako najdynamiczniej rozwijające się zjawisko w przeciągu ostatnich kilkunastu lat doprowadził do wykreowania się szeregu różnych innowacji w praktycznie każdej dziedzinie ludzkiego życia. Począwszy od możliwości swobodnej komunikacji w każdym zakątku świata, czy zrewolucjonizowanie systemu wymiany handlowej, Internet niewątpliwie w dużej mierze przyczynił się także do zapoczątkowania wielu technik promocyjnych kreując tym samym nowe rozdziały w nauce marketingu.

Jak określić cenę w umowie sprzedaży?

Nie ulega wątpliwości, że dla zawarcia umowy sprzedaży konieczne jest uzgodnienie przez strony ceny, przy czym, nie zawsze cena wyrażona musi być konkretną kwotą pieniędzy. Jak zatem można określić cenę?

Jak wygląda oferta sprzedaży w świetle prawa?

Zgodnie z art. 543 Kodeksu cywilnego wystawienie rzeczy w miejscu sprzedaży na widok publiczny z oznaczeniem ceny uważa się za ofertę sprzedaży. Oferent jest związany ofertą.

Jakiej reklamy nie mogą stosować apteki?

Reklamą produktu leczniczego jest, co do zasady każda forma informowania z zachęcaniem do nabycia leku, jeżeli jest stosowana w celu zwiększenia jego sprzedaży. Ważnym elementem takiej reklamy jest zamiar wywołania reakcji potencjalnych klientów. Zatem za reklamę produktu leczniczego można uznać każdą działalność, jeżeli jej celem jest zwiększenie sprzedaży. Jednak prawo zabrania niektórych form reklamy.

Czym jest reklama produktu leczniczego?

Specjaliści twierdzą, że prowadzenie aptek i to biznes odporny na recesję. Z pewnością mimo trudnej sytuacji materialnej wiele osób nie zrezygnuje z zakupów w aptece, jednak w obliczu dużej konkurencji na tym rynku apteki muszą walczyć o klienta. Najlepszą metodą jest jak wiadomo – reklama. Sprawdź jednak co mówi prawo farmaceutyczne na ten temat.

Odpowiedzialność organizatora imprezy masowej - porada

Na rynku funkcjonuje obecnie wiele przedsiębiorców zajmujących się organizacją imprez masowych. Przedsiębiorca organizujący tego typu imprezę zobowiązany jest do zapewnienia uczestniczącym w niej osobom bezpieczeństwa. Chodzi tu przede wszystkim o bezpieczeństwo pod względem medycznym, technicznym, przeciwpożarowym oraz sanitarnym. Jaka jest zatem odpowiedzialność organizatora imprezy masowej?

Jakie działania można podjąć aby uchylić europejski nakaz zapłaty?

Po wejściu Polski do Unii Europejskiej przedsiębiorcy zyskali możliwość swobodnego działania na rynku wewnętrznym. Aby równie sprawnie dochodzić roszczeń w postępowaniu przed sądem ukształtowano na mocy przepisów unijnych oraz kodeksu postępowania cywilnego, europejskie postępowanie nakazowe. Jest to postępowanie mające na celu przyspieszenie i usprawnienie dochodzenia bezspornych roszczeń.

Przed sąd jakiego państwa należy wnieść pozew wszczynający europejskie postępowanie nakazowe?

Wraz z wejściem do Unii Europejskiej polscy przedsiębiorcy zyskali możliwość prowadzenia działalności międzynarodowej w ramach rynku unijnego. Aby ułatwić dochodzenie roszczeń na drodze sądowej, przepisy unijne oraz nowelizacja kodeksu postępowania cywilnego powołały do życia przepisy o europejskim postępowaniu nakazowym. Postępowanie to ma na celu ułatwienie oraz przyspieszenie procedury dochodzenia roszczenia, które jest w zasadzie niewątpliwe. Wydany w nim europejski nakaz zapłaty jest akceptowany i wykonalny w każdym państwie Unii.

Czym jest europejskie postępowanie nakazowe i jakie niesie korzyści?

W związku z wejściem Polski do Unii Europejskiej, rozszerzyło się pole działalności przedsiębiorców. Uzyskali oni możliwość działalności międzynarodowej w ramach rynku wspólnotowego. Jednak działalność ta może wiązać się konieczność dochodzenia swoich roszczeń od przedsiębiorcy z innego państwa. W celu usprawnienia tej procedury, w ramach nowelizacjo kodeksu postępowania cywilnego, dodane zostało europejskie postępowanie nakazowe.

Czym jest europejskie postępowanie w sprawach drobnych roszczeń?

Wejście Polski do Unii Europejskiej pozwoliło przedsiębiorcom na większą swobodę działalności na rynku wspólnotowym, również z kontrahentami z innych państw. Jednak działania te mogą się także wiązać ze sporami, które znajdą swój finał w sądach. Dlatego też konieczne było ukształtowanie postępowania, które ujednoliciłby procedurę, a jednocześnie było szybkie i oszczędne oraz łatwiejsze.

Na czym polegam marketing społecznościowy

Nie od dziś wiadomo, że nawet najdoskonalszy produkt nie znajdzie nabywcy, jeśli ten nie będzie miał możliwości dowiedzenia się o jego istnieniu. Nie ważne, czy prowadzimy osiedlowy sklep spożywczy, czy duże przedsiębiorstwo produkcyjne, na początku zawsze borykamy się z tym samym problemem – co zrobić, aby skutecznie dotrzeć do klienta?

Co się dzieje z product placement

Nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji i nie napawa optymizmem specjalistów od product placement. Czy na pewno mają oni powody do obaw?

Czy product placement jest szansą dla małych firm

Tradycyjna reklama przestaje przynosić pożądane efekty. Odbiorca zaczyna ją zwyczajnie ignorować. Jak wybrnąć z tej sytuacji i przekonać konsumenta do swojego produktu nie wydając na kampanię wielu milionów?

W kierunku mobilnego Internetu - reklama w komórce?

Czy internet się zmieni? Czy przeniesie się na urządzenia mobilne. Czy będzie kompletnie na odwrót? Dziś internet w urządzeniach mobilnych jest jeszcze poniekąd rzadkością, a w komputerach stacjonarnych jest standardem. Czy za parę lat, głównym odbiornikiem Internetu będzie komórka i PDA, a komputer będzie służył tylko do nauki i zabawy?

Jak właściwie eksponować domenę?

Każda firma, która chce zaistnieć również w Internecie powinna zastanowić się jak wyeksponować swoja domenę. Odpowiednie przedstawienie adresu www na kreacjach reklamowych może przyczynić się do wzrostu serwisu WWW, a co za tym idzie zwiększenia dochodów przedsiębiorstwa.

REKLAMA