REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak efektywnie wykorzystać firmowe usługi internetowe?

NetArt
Domena internetowa może być bardzo skutecznym narzędziem tworzącym wizerunku firmy.
Domena internetowa może być bardzo skutecznym narzędziem tworzącym wizerunku firmy.

REKLAMA

REKLAMA

Podczas tworzenia strony WWW firma wchodzi w posiadanie usług internetowych, będących zapleczem serwisu internetowego przedsiębiorstwa. Warto w pełni wykorzystać korzyści płynące z posiadania firmowej domeny i serwera.

Domena a marka

REKLAMA

Domena jest niepowtarzalnym adresem internetowym, który po wpisaniu w okno przeglądarki prowadzi do firmowej strony WWW. Bardzo ważny jest wybór odpowiedniej domeny dla przedsiębiorstwa. Powinna być rozpoznawalna oraz budzić skojarzenia z firmą, tak aby była łatwa do zapamiętania dla klientów. Dzięki temu nie będą mieli oni problemów z dotarciem do odpowiedniego serwisu internetowego.

REKLAMA

Potencjał marketingowy Sieci jest bardzo duży. Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez OMD Digital Internet to obecnie jedno z głównych źródeł, w którym Polacy szukają informacji. Badania pokazały, że ponad 50% rodaków korzysta z internetu w celu przeczytania bieżących informacji czy odnalezienia interesujących danych. Dlatego często zdarza się, że domena staje się bardziej rozpoznawalna od nazwy firmy. Warto podejść do strony WWW jak do podstawowej formy promocji przedsiębiorstwa i zamieszczać adres internetowy we wszystkich kreacjach reklamowych. Najprostszą, a jednocześnie bardzo skuteczną formą promocji domeny, jest umieszczanie jej na wszystkich dokumentach, papierze firmowym, kopertach.

Przedsiębiorstwo powinno również umieścić adres strony WWW na wizytówkach pracowników, folderach i ulotkach, a także na gadżetach reklamowych (np. koszulkach, kubkach firmowych) oraz w reklamach outdoorowych (np. na samochodach). W ten sposób wśród odbiorców wzrośnie świadomość marki. Działania takie wpłyną również korzystnie na identyfikację domeny z nazwą firmy.

Domena główna jak ją promować?

REKLAMA

Coraz częściej, w celu zabezpieczenia adresu WWW, firmy decydują się na zakup pakietu domen. W ten sposób przedsiębiorstwa chronią się przed działaniami konkurencji, która pod podobnym adresem internetowym mogłaby zamieścić serwis internetowy. Sprawia to, że do firmowego serwisu internetowego kieruje kilka domen. Warto spośród nich wybrać jedną główną, natomiast pozostałe adresy traktować jako dodatkowe.

Promując stronę WWW od samego początku pod jednym adresem, przedsiębiorstwo zwiększy rozpoznawalność i popularność domeny, a w rezultacie serwisu internetowego firmy. Działania takie przyniosą firmie korzyści wizerunkowe, jak i sprzedażowe, przekładając się na realny zysk firmy. Najkorzystniejszym dla przedsiębiorstwa rozwiązaniem na wyeksponowanie adresu głównego, jest przekierowanie na niego wszystkich pozostałych domen.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Domena internetowa może być bardzo skutecznym narzędziem tworzącym wizerunku firmy. Odpowiednio dobrane rozszerzenie wpływa na obraz firmy w oczach klientów, jako poważnego i profesjonalnego przedsiębiorstwa. 

Przeczytaj także: Gwarancja dożywotnia – jak to wygląda w rzeczywistości?

Przykładowo domena z rozszerzeniem globalnym .com przedstawia firmę, jako działającą na rynku międzynarodowym, natomiast końcówka .eu świadczy o obecności na rynku europejskim. Na wizerunek wpływa również adres poczty elektronicznej, z którego prowadzona jest firmowa korespondencja. Zdecydowanie korzystniej prezentuje się adres e-mail w firmowej domenie, niż w ogólnodostępnym, darmowym adresie popularnego serwisu.

Serwer kreatywnie wykorzystany

Kolejną usługą konieczną do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej jest serwer WWW. Głównym zastosowaniem serwera jest udostępnianie przeglądarkom internetowym wszystkich elementów niezbędnych do wyświetlenia strony WWW. Nie jest to jednak jego jedyne zastosowanie. Serwer sprawdza się również jako zewnętrzny dysk, której można używać do przechowywania firmowych dokumentów, baz danych czy projektów. Takie wykorzystanie serwera usprawnia obieg informacji w firmie. Znajdować się na nim mogą także pliki, które przedsiębiorstwo chce udostępnić firmom zewnętrznym lub kontrahentom.

Na serwerze można również umieścić archiwum korespondencji pracowników. Jest to bardzo przydatne np. w przypadku kiedy współpraca z którymś pracowników zostanie zakończona lub firmowy komputer ulegnie awarii. Możliwe będzie odzyskanie zarówno kontaktów, jak i całej historii korespondencji. Jest to pewniejszy sposób niż zapis danych na CD czy innych nośnikach, które mogą być awaryjne lub ulec zniszczeniu. Zamieszczenie danych na serwerze gwarantuje ich całkowite bezpieczeństwo. Takie zastosowanie serwera pozwala na efektywne wykorzystanie jego parametrów (powierzchni, transferu itp.).

Inwestycja w usługi

Potencjał usług, zakupionych przy okazji tworzenia strony WWW, np. domen, serwera, CMS, jest bardzo wysoki. Korzyści płynące z ich efektywnego wykorzystania są kilkakrotnie większe niż rzeczywista cena, którą firma musi zapłacić za zakup usług. To w jakim stopniu zostaną użyte zależy tylko od inwencji osób, które będą nimi zarządzać. Optymalne wykorzystanie usług jest gwarancją, że inwestycja nie tylko szybko się zwróci, ale także przyniesie przedsiębiorstwu wysokie zyski wizerunkowe i sprzedażowe.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Potrzebna pilna decyzja, bo można dużo zyskać lub stracić na podatku, termin 20 lutego

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA