REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak efektywnie wykorzystać firmowe usługi internetowe?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
NetArt
Domena internetowa może być bardzo skutecznym narzędziem tworzącym wizerunku firmy.
Domena internetowa może być bardzo skutecznym narzędziem tworzącym wizerunku firmy.

REKLAMA

REKLAMA

Podczas tworzenia strony WWW firma wchodzi w posiadanie usług internetowych, będących zapleczem serwisu internetowego przedsiębiorstwa. Warto w pełni wykorzystać korzyści płynące z posiadania firmowej domeny i serwera.

Domena a marka

REKLAMA

Domena jest niepowtarzalnym adresem internetowym, który po wpisaniu w okno przeglądarki prowadzi do firmowej strony WWW. Bardzo ważny jest wybór odpowiedniej domeny dla przedsiębiorstwa. Powinna być rozpoznawalna oraz budzić skojarzenia z firmą, tak aby była łatwa do zapamiętania dla klientów. Dzięki temu nie będą mieli oni problemów z dotarciem do odpowiedniego serwisu internetowego.

REKLAMA

Potencjał marketingowy Sieci jest bardzo duży. Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez OMD Digital Internet to obecnie jedno z głównych źródeł, w którym Polacy szukają informacji. Badania pokazały, że ponad 50% rodaków korzysta z internetu w celu przeczytania bieżących informacji czy odnalezienia interesujących danych. Dlatego często zdarza się, że domena staje się bardziej rozpoznawalna od nazwy firmy. Warto podejść do strony WWW jak do podstawowej formy promocji przedsiębiorstwa i zamieszczać adres internetowy we wszystkich kreacjach reklamowych. Najprostszą, a jednocześnie bardzo skuteczną formą promocji domeny, jest umieszczanie jej na wszystkich dokumentach, papierze firmowym, kopertach.

Przedsiębiorstwo powinno również umieścić adres strony WWW na wizytówkach pracowników, folderach i ulotkach, a także na gadżetach reklamowych (np. koszulkach, kubkach firmowych) oraz w reklamach outdoorowych (np. na samochodach). W ten sposób wśród odbiorców wzrośnie świadomość marki. Działania takie wpłyną również korzystnie na identyfikację domeny z nazwą firmy.

Domena główna jak ją promować?

REKLAMA

Coraz częściej, w celu zabezpieczenia adresu WWW, firmy decydują się na zakup pakietu domen. W ten sposób przedsiębiorstwa chronią się przed działaniami konkurencji, która pod podobnym adresem internetowym mogłaby zamieścić serwis internetowy. Sprawia to, że do firmowego serwisu internetowego kieruje kilka domen. Warto spośród nich wybrać jedną główną, natomiast pozostałe adresy traktować jako dodatkowe.

Promując stronę WWW od samego początku pod jednym adresem, przedsiębiorstwo zwiększy rozpoznawalność i popularność domeny, a w rezultacie serwisu internetowego firmy. Działania takie przyniosą firmie korzyści wizerunkowe, jak i sprzedażowe, przekładając się na realny zysk firmy. Najkorzystniejszym dla przedsiębiorstwa rozwiązaniem na wyeksponowanie adresu głównego, jest przekierowanie na niego wszystkich pozostałych domen.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Domena internetowa może być bardzo skutecznym narzędziem tworzącym wizerunku firmy. Odpowiednio dobrane rozszerzenie wpływa na obraz firmy w oczach klientów, jako poważnego i profesjonalnego przedsiębiorstwa. 

Przeczytaj także: Gwarancja dożywotnia – jak to wygląda w rzeczywistości?

Przykładowo domena z rozszerzeniem globalnym .com przedstawia firmę, jako działającą na rynku międzynarodowym, natomiast końcówka .eu świadczy o obecności na rynku europejskim. Na wizerunek wpływa również adres poczty elektronicznej, z którego prowadzona jest firmowa korespondencja. Zdecydowanie korzystniej prezentuje się adres e-mail w firmowej domenie, niż w ogólnodostępnym, darmowym adresie popularnego serwisu.

Serwer kreatywnie wykorzystany

Kolejną usługą konieczną do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej jest serwer WWW. Głównym zastosowaniem serwera jest udostępnianie przeglądarkom internetowym wszystkich elementów niezbędnych do wyświetlenia strony WWW. Nie jest to jednak jego jedyne zastosowanie. Serwer sprawdza się również jako zewnętrzny dysk, której można używać do przechowywania firmowych dokumentów, baz danych czy projektów. Takie wykorzystanie serwera usprawnia obieg informacji w firmie. Znajdować się na nim mogą także pliki, które przedsiębiorstwo chce udostępnić firmom zewnętrznym lub kontrahentom.

Na serwerze można również umieścić archiwum korespondencji pracowników. Jest to bardzo przydatne np. w przypadku kiedy współpraca z którymś pracowników zostanie zakończona lub firmowy komputer ulegnie awarii. Możliwe będzie odzyskanie zarówno kontaktów, jak i całej historii korespondencji. Jest to pewniejszy sposób niż zapis danych na CD czy innych nośnikach, które mogą być awaryjne lub ulec zniszczeniu. Zamieszczenie danych na serwerze gwarantuje ich całkowite bezpieczeństwo. Takie zastosowanie serwera pozwala na efektywne wykorzystanie jego parametrów (powierzchni, transferu itp.).

Inwestycja w usługi

Potencjał usług, zakupionych przy okazji tworzenia strony WWW, np. domen, serwera, CMS, jest bardzo wysoki. Korzyści płynące z ich efektywnego wykorzystania są kilkakrotnie większe niż rzeczywista cena, którą firma musi zapłacić za zakup usług. To w jakim stopniu zostaną użyte zależy tylko od inwencji osób, które będą nimi zarządzać. Optymalne wykorzystanie usług jest gwarancją, że inwestycja nie tylko szybko się zwróci, ale także przyniesie przedsiębiorstwu wysokie zyski wizerunkowe i sprzedażowe.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

Branża handlowa traci coraz więcej na kradzieżach w sklepach. Jak handlowcy rozwiązują ten problem

Zmorą branży handlowej wciąż są kradzieże sklepowe. Nasiliły się one w okresie wysokiej inflacji, ale teraz nie słabną w oczekiwanym tempie. Kradzieży z powodów ekonomicznych jest mniej, natomiast rozzuchwalili się złodzieje kradnący dla zysku.

Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

REKLAMA

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

REKLAMA

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

REKLAMA