REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak efektywnie wykorzystać firmowe usługi internetowe?

NetArt
Domena internetowa może być bardzo skutecznym narzędziem tworzącym wizerunku firmy.
Domena internetowa może być bardzo skutecznym narzędziem tworzącym wizerunku firmy.

REKLAMA

REKLAMA

Podczas tworzenia strony WWW firma wchodzi w posiadanie usług internetowych, będących zapleczem serwisu internetowego przedsiębiorstwa. Warto w pełni wykorzystać korzyści płynące z posiadania firmowej domeny i serwera.

Domena a marka

REKLAMA

Domena jest niepowtarzalnym adresem internetowym, który po wpisaniu w okno przeglądarki prowadzi do firmowej strony WWW. Bardzo ważny jest wybór odpowiedniej domeny dla przedsiębiorstwa. Powinna być rozpoznawalna oraz budzić skojarzenia z firmą, tak aby była łatwa do zapamiętania dla klientów. Dzięki temu nie będą mieli oni problemów z dotarciem do odpowiedniego serwisu internetowego.

REKLAMA

Potencjał marketingowy Sieci jest bardzo duży. Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez OMD Digital Internet to obecnie jedno z głównych źródeł, w którym Polacy szukają informacji. Badania pokazały, że ponad 50% rodaków korzysta z internetu w celu przeczytania bieżących informacji czy odnalezienia interesujących danych. Dlatego często zdarza się, że domena staje się bardziej rozpoznawalna od nazwy firmy. Warto podejść do strony WWW jak do podstawowej formy promocji przedsiębiorstwa i zamieszczać adres internetowy we wszystkich kreacjach reklamowych. Najprostszą, a jednocześnie bardzo skuteczną formą promocji domeny, jest umieszczanie jej na wszystkich dokumentach, papierze firmowym, kopertach.

Przedsiębiorstwo powinno również umieścić adres strony WWW na wizytówkach pracowników, folderach i ulotkach, a także na gadżetach reklamowych (np. koszulkach, kubkach firmowych) oraz w reklamach outdoorowych (np. na samochodach). W ten sposób wśród odbiorców wzrośnie świadomość marki. Działania takie wpłyną również korzystnie na identyfikację domeny z nazwą firmy.

Domena główna jak ją promować?

REKLAMA

Coraz częściej, w celu zabezpieczenia adresu WWW, firmy decydują się na zakup pakietu domen. W ten sposób przedsiębiorstwa chronią się przed działaniami konkurencji, która pod podobnym adresem internetowym mogłaby zamieścić serwis internetowy. Sprawia to, że do firmowego serwisu internetowego kieruje kilka domen. Warto spośród nich wybrać jedną główną, natomiast pozostałe adresy traktować jako dodatkowe.

Promując stronę WWW od samego początku pod jednym adresem, przedsiębiorstwo zwiększy rozpoznawalność i popularność domeny, a w rezultacie serwisu internetowego firmy. Działania takie przyniosą firmie korzyści wizerunkowe, jak i sprzedażowe, przekładając się na realny zysk firmy. Najkorzystniejszym dla przedsiębiorstwa rozwiązaniem na wyeksponowanie adresu głównego, jest przekierowanie na niego wszystkich pozostałych domen.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Domena internetowa może być bardzo skutecznym narzędziem tworzącym wizerunku firmy. Odpowiednio dobrane rozszerzenie wpływa na obraz firmy w oczach klientów, jako poważnego i profesjonalnego przedsiębiorstwa. 

Przeczytaj także: Gwarancja dożywotnia – jak to wygląda w rzeczywistości?

Przykładowo domena z rozszerzeniem globalnym .com przedstawia firmę, jako działającą na rynku międzynarodowym, natomiast końcówka .eu świadczy o obecności na rynku europejskim. Na wizerunek wpływa również adres poczty elektronicznej, z którego prowadzona jest firmowa korespondencja. Zdecydowanie korzystniej prezentuje się adres e-mail w firmowej domenie, niż w ogólnodostępnym, darmowym adresie popularnego serwisu.

Serwer kreatywnie wykorzystany

Kolejną usługą konieczną do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej jest serwer WWW. Głównym zastosowaniem serwera jest udostępnianie przeglądarkom internetowym wszystkich elementów niezbędnych do wyświetlenia strony WWW. Nie jest to jednak jego jedyne zastosowanie. Serwer sprawdza się również jako zewnętrzny dysk, której można używać do przechowywania firmowych dokumentów, baz danych czy projektów. Takie wykorzystanie serwera usprawnia obieg informacji w firmie. Znajdować się na nim mogą także pliki, które przedsiębiorstwo chce udostępnić firmom zewnętrznym lub kontrahentom.

Na serwerze można również umieścić archiwum korespondencji pracowników. Jest to bardzo przydatne np. w przypadku kiedy współpraca z którymś pracowników zostanie zakończona lub firmowy komputer ulegnie awarii. Możliwe będzie odzyskanie zarówno kontaktów, jak i całej historii korespondencji. Jest to pewniejszy sposób niż zapis danych na CD czy innych nośnikach, które mogą być awaryjne lub ulec zniszczeniu. Zamieszczenie danych na serwerze gwarantuje ich całkowite bezpieczeństwo. Takie zastosowanie serwera pozwala na efektywne wykorzystanie jego parametrów (powierzchni, transferu itp.).

Inwestycja w usługi

Potencjał usług, zakupionych przy okazji tworzenia strony WWW, np. domen, serwera, CMS, jest bardzo wysoki. Korzyści płynące z ich efektywnego wykorzystania są kilkakrotnie większe niż rzeczywista cena, którą firma musi zapłacić za zakup usług. To w jakim stopniu zostaną użyte zależy tylko od inwencji osób, które będą nimi zarządzać. Optymalne wykorzystanie usług jest gwarancją, że inwestycja nie tylko szybko się zwróci, ale także przyniesie przedsiębiorstwu wysokie zyski wizerunkowe i sprzedażowe.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

Dotacje KPO wzmocnią ofertę konkursów ABM 2024 dla przedsiębiorców

Dotacje ABM (Agencji Badań Medycznych) finansowane były dotychczas przede wszystkim z krajowych środków publicznych. W 2024 roku ulegnie to zmianie za sprawą środków z KPO. Zgodnie z zapowiedziami, już w 3 i 4 kwartale możemy spodziewać się rozszerzenia oferty dotacyjnej dla przedsiębiorstw.

REKLAMA

"DGP": Ceneo wygrywa z Google. Sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej

Warszawski sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej. Nie wolno mu też przekierowywać ruchu do Google Shopping kosztem Ceneo ani utrudniać dostępu do polskiej porównywarki przez usuwanie prowadzących do niej wyników wyszukiwania – pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

Drogie podróże zarządu Orlenu. Nowe "porażające" informacje

"Tylko w 2022 roku zarząd Orlenu wydał ponad pół miliona euro na loty prywatnymi samolotami" - poinformował w poniedziałek minister aktywów państwowych Borys Budka. Dodał, że w listopadzie ub.r. wdano też 400 tys. zł na wyjazd na wyścig Formuły 1 w USA.

REKLAMA