REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak efektywnie wykorzystać firmowe usługi internetowe?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
NetArt
Domena internetowa może być bardzo skutecznym narzędziem tworzącym wizerunku firmy.
Domena internetowa może być bardzo skutecznym narzędziem tworzącym wizerunku firmy.

REKLAMA

REKLAMA

Podczas tworzenia strony WWW firma wchodzi w posiadanie usług internetowych, będących zapleczem serwisu internetowego przedsiębiorstwa. Warto w pełni wykorzystać korzyści płynące z posiadania firmowej domeny i serwera.

Domena a marka

Domena jest niepowtarzalnym adresem internetowym, który po wpisaniu w okno przeglądarki prowadzi do firmowej strony WWW. Bardzo ważny jest wybór odpowiedniej domeny dla przedsiębiorstwa. Powinna być rozpoznawalna oraz budzić skojarzenia z firmą, tak aby była łatwa do zapamiętania dla klientów. Dzięki temu nie będą mieli oni problemów z dotarciem do odpowiedniego serwisu internetowego.

REKLAMA

REKLAMA

Potencjał marketingowy Sieci jest bardzo duży. Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez OMD Digital Internet to obecnie jedno z głównych źródeł, w którym Polacy szukają informacji. Badania pokazały, że ponad 50% rodaków korzysta z internetu w celu przeczytania bieżących informacji czy odnalezienia interesujących danych. Dlatego często zdarza się, że domena staje się bardziej rozpoznawalna od nazwy firmy. Warto podejść do strony WWW jak do podstawowej formy promocji przedsiębiorstwa i zamieszczać adres internetowy we wszystkich kreacjach reklamowych. Najprostszą, a jednocześnie bardzo skuteczną formą promocji domeny, jest umieszczanie jej na wszystkich dokumentach, papierze firmowym, kopertach.

Przedsiębiorstwo powinno również umieścić adres strony WWW na wizytówkach pracowników, folderach i ulotkach, a także na gadżetach reklamowych (np. koszulkach, kubkach firmowych) oraz w reklamach outdoorowych (np. na samochodach). W ten sposób wśród odbiorców wzrośnie świadomość marki. Działania takie wpłyną również korzystnie na identyfikację domeny z nazwą firmy.

Domena główna jak ją promować?

Coraz częściej, w celu zabezpieczenia adresu WWW, firmy decydują się na zakup pakietu domen. W ten sposób przedsiębiorstwa chronią się przed działaniami konkurencji, która pod podobnym adresem internetowym mogłaby zamieścić serwis internetowy. Sprawia to, że do firmowego serwisu internetowego kieruje kilka domen. Warto spośród nich wybrać jedną główną, natomiast pozostałe adresy traktować jako dodatkowe.

REKLAMA

Promując stronę WWW od samego początku pod jednym adresem, przedsiębiorstwo zwiększy rozpoznawalność i popularność domeny, a w rezultacie serwisu internetowego firmy. Działania takie przyniosą firmie korzyści wizerunkowe, jak i sprzedażowe, przekładając się na realny zysk firmy. Najkorzystniejszym dla przedsiębiorstwa rozwiązaniem na wyeksponowanie adresu głównego, jest przekierowanie na niego wszystkich pozostałych domen.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Domena internetowa może być bardzo skutecznym narzędziem tworzącym wizerunku firmy. Odpowiednio dobrane rozszerzenie wpływa na obraz firmy w oczach klientów, jako poważnego i profesjonalnego przedsiębiorstwa. 

Przeczytaj także: Gwarancja dożywotnia – jak to wygląda w rzeczywistości?

Przykładowo domena z rozszerzeniem globalnym .com przedstawia firmę, jako działającą na rynku międzynarodowym, natomiast końcówka .eu świadczy o obecności na rynku europejskim. Na wizerunek wpływa również adres poczty elektronicznej, z którego prowadzona jest firmowa korespondencja. Zdecydowanie korzystniej prezentuje się adres e-mail w firmowej domenie, niż w ogólnodostępnym, darmowym adresie popularnego serwisu.

Serwer kreatywnie wykorzystany

Kolejną usługą konieczną do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej jest serwer WWW. Głównym zastosowaniem serwera jest udostępnianie przeglądarkom internetowym wszystkich elementów niezbędnych do wyświetlenia strony WWW. Nie jest to jednak jego jedyne zastosowanie. Serwer sprawdza się również jako zewnętrzny dysk, której można używać do przechowywania firmowych dokumentów, baz danych czy projektów. Takie wykorzystanie serwera usprawnia obieg informacji w firmie. Znajdować się na nim mogą także pliki, które przedsiębiorstwo chce udostępnić firmom zewnętrznym lub kontrahentom.

Na serwerze można również umieścić archiwum korespondencji pracowników. Jest to bardzo przydatne np. w przypadku kiedy współpraca z którymś pracowników zostanie zakończona lub firmowy komputer ulegnie awarii. Możliwe będzie odzyskanie zarówno kontaktów, jak i całej historii korespondencji. Jest to pewniejszy sposób niż zapis danych na CD czy innych nośnikach, które mogą być awaryjne lub ulec zniszczeniu. Zamieszczenie danych na serwerze gwarantuje ich całkowite bezpieczeństwo. Takie zastosowanie serwera pozwala na efektywne wykorzystanie jego parametrów (powierzchni, transferu itp.).

Inwestycja w usługi

Potencjał usług, zakupionych przy okazji tworzenia strony WWW, np. domen, serwera, CMS, jest bardzo wysoki. Korzyści płynące z ich efektywnego wykorzystania są kilkakrotnie większe niż rzeczywista cena, którą firma musi zapłacić za zakup usług. To w jakim stopniu zostaną użyte zależy tylko od inwencji osób, które będą nimi zarządzać. Optymalne wykorzystanie usług jest gwarancją, że inwestycja nie tylko szybko się zwróci, ale także przyniesie przedsiębiorstwu wysokie zyski wizerunkowe i sprzedażowe.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA