REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Przedsiębiorca, Zarządzanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Stres w pracy a koncepcje zarządzania ludźmi

Przyglądam się koncepcjom zarządzania ludźmi i zastanawiam się nad nimi. Komu służą? Jak motywują i czy pomagają w zarządzaniu stresem?

„Zarządzanie” konfliktami

Konflikty w środowisku pracy są nieuniknione, a z założenia są chwilowe i konieczne do „oczyszczenia atmosfery”. Jednak zdarza się, że przekładają się one na sposób i wyniki pracy.

Sklep z artykułami dla zwierząt – lokalizacja

Otwierając sklep zoologiczny trzeba dobrze zastanowić się nad jego usytuowaniem. Prawidłowa lokalizacja będzie niezwykle ważna w osiągnięciu dobrych obrotów i zysków.

Delegowanie zadań - czyli jak przydzielać nowe obowiązki

Nierzadko w pracy nad skomplikowanym i długim projektem okazuje się, że początkowy podział obowiązków się nie sprawdza. Może się też zdarzyć, że pojawiły się nowe zadania, których nie sposób było przewidzieć wcześniej. W takich sytuacjach warto poprosić o pomoc współpracowników.

REKLAMA

Atmosfera w pracy - działanie we wspólnym celu

Relacje między pracownikami oraz między pracownikami, a ich bezpośrednim przełożonym są niezwykle ważne. Dobra, przyjazna atmosfera motywuje grupę, a jasno postawiony cel jednoczy ją i zachęca do dalszych działań.

Sztuka dobrej nagrody

Nagrody odgrywają istotną rolę przy wzmocnieniu motywacji w zespole. Tak nagradzanie pochwałą powinno mieć publiczny charakter, im więcej osób o nagrodzie usłyszy tym lepiej.

Rotacji zespołu można zapobiec

Bez wykwalifikowanej kadry nie poradzi sobie nawet najbardziej doświadczony kierownik w branży. Jak zatem pozyskać i zatrzymać dobrych specjalistów, by nie zwabiła ich konkurencja.

Kiedy warto wprowadzić motywację pozafinansową?

Motywacja pozafinansowa to zachęty inne niż ekonomiczne. Obecnie pracodawcy chętnie stosują ten rodzaj motywacji, ponieważ daję on wymierne rezultaty nie nadwyrężając budżetu firmy.

REKLAMA

Motywacja zespołu, czyli pieniądze to nie wszystko

Kierując zespołem menedżer powinien pamiętać o właściwym motywowaniu swoich podwładnych. Skuteczność pracy jest w dużej mierze zależna od tego, w jaki sposób kierownik zachęca pracowników do realizacji zadań.

Konsekwencja główna zaleta menedżera

Sprawność w działaniach managerskich jest z pewnością funkcją czasu i nabieranych doświadczeń. Zestaw wartości, jakie wyznaje pozostaje jednak elementem wyróżniającym go spośród innych.

Jak pogodzić podróż służbową z innymi obowiązkami?

Podróż służbowa to nie tylko milsza i atrakcyjniejsza część wykonywania swoich obowiązków. Okazuje się, że naprawdę trudno jest pogodzić podróż z innymi obowiązkami, tak by po powrocie nie zostawać „po godzinach” by nadrobić zaległości…

Kiedy komputer nie pomaga?

W dzisiejszych czasach komputer to standard - wiele ułatwia, poprawia błędy ortograficzne, a nawet wykonuje za nas obliczenia. Jednak czy na pewno komputer zawsze usprawnia naszą pracę? Jak uniknąć marnowania czasu, używając komputera efektywnie?

Jak dobrze wykorzystać czas w pracy?

W pracy spędzamy blisko jedną trzecią swojego życia. Etatowe osiem godzin to niemało. Dlaczego zatem niejednokrotnie mamy wrażenie, że czas tak pędzi, a zaległości wciąż przybywa?

Pięć kroków do ogłoszenia upadłości

W czasach, gdy kryzys zbiera żniwo nie tylko na rynku finansowym, są przedsiębiorcy, którzy nie widzą dla siebie innego wyjścia jak ogłoszenie upadłości. Nie wiedzą jednak, od czego znacząc i jak się do tego zabrać. Pomoże im w tym poniższy artykuł.

Jakie są skutki upadłości?

Upadłość nie powoduje śmierci cywilnej upadłego. Nie prowadzi bowiem do pozbawienia go praw obywatelskich, ani zdolności do czynności prawnych. Jednocześnie oznacza dla niego utratę lub znaczne ograniczenie możliwości rozporządzania własnym majątkiem.

Przedsiębiorco, ubezpieczając majątek zadeklaruj jego pełną wartość

Wielu przedsiębiorców korzysta z ubezpieczeń należącego do nich majątku przed skutkami klęsk żywiołowych. Na etapie podpisywania umowy ubezpieczyciel standardowo pyta, jaka jest wartość mienia znajdującego się w ubezpieczanym miejscu. Zadeklarowana wartość w istotny sposób wpływa na wysokość składki ubezpieczeniowej – im większej wartości mienie przechowujemy np. w ubezpieczanym magazynie, tym wyższą składkę zapłacimy.

Jakie korzyści daje potrącenie?

Potrącenie wierzytelności to coś więcej, niż prosta operacja rachunkowa polegająca na umiejętności odejmowania dwóch kwot pieniężnych. Niemal wszyscy znają skutki potrącenia. W jego wyniku wygasa mniejsza z podlegających kompensacie wierzytelności, zaś większa ulega odpowiedniej redukcji. Jednak nie każdy zdaje sobie sprawę z korzyści wynikających z potrącenia.

Kto może ustanowić prokurenta?

Prokura to rodzaj pełnomocnictwa, którego udzielić może wyłącznie przedsiębiorca podlegający obowiązkowi wpisu do rejestru przedsiębiorców. Tak stanowi Kodeks cywilny. Kogo jednak należy uznać za przedsiębiorcę podlegającego obowiązkowi wpisu do rejestru przedsiębiorców? Czy chodzi tu zarówno o przedsiębiorców, którzy podlegają wpisowi do KRS jak i o osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, które to z kolei wpisywane są do Ewidencji Działalności gospodarczej?

Jak pozyskać Anioła Biznesu?

W Polsce funkcjonuje wiele sieci Aniołów Biznesu, czy prywatnych inwestorów, którzy dążą do wsparcia wybranych pomysłów biznesowych w początkowej fazie ich działalności (tzw. start – up).

Kupiłeś firmę – odpowiadasz za zobowiązania zbywcy przedsiębiorstwa

Nabywca przedsiębiorstwa jest odpowiedzialny ze zbywcą za jego zobowiązania związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa. Odpowiedzialność taka dotyczy nabycia przedsiębiorstwa zarówno w drodze sprzedaży, jak i darowizny czy również zamiany, do której zastosowanie mają odpowiednie przepisy o sprzedaży (umowa taka powinna wymieniać poszczególne składniki przedsiębiorstwa).

Kiedy można odstąpić od umowy za zapłatą odstępnego?

Odstępne to określona kwota, którą strony wspólnie ustaliły w umowie. Strony zamieszczają zapis taki w umowie, gdy przewidują możliwość odstąpienia od umowy każdej, bądź jednej ze stron.

Jak postąpić gdy nie dojdzie do zawarcia umowy przyrzeczonej?

W obrocie gospodarczym strony, zanim przystąpią do zawarcia finalnej transakcji, niejednokrotnie decydują się, aby w pierwszej kolejności podpisać tzw. umowę przedwstępną. Co powinna zawierać umowa przedwstępna? Jakie uprawnienia przysługują stronie gdy kontrahent uchyla się od zawarcia umowy przyrzeczonej?

Jaka praca taka płaca, czyli o zasadzie równouprawnienia w wynagradzaniu?

Pracownicy (zarówno kobiety, jak i mężczyźni) mają prawo do jednakowego wynagrodzenia na jednakową pracę lub za pracę o jednakowej wartości - mówi art. Kodeksu Pracy. O ile zdefiniowanie pojęcia jednakowej pracy nie powinno nastręczać wieku trudności, o tyle praca o równorzędnej wartości jest określeniem dość enigmatycznym.

Jaki jest biznes Dariusza Michalczewskiego?

Dariusz Michalczewski, były bokser i wielokrotny mistrz świata, jest od wielu lat przedsiębiorcą. Inwestował w wielu branżach, między innymi w gastronomii i nieruchomościach. Obecnie jest twórcą, właścicielem oraz twarzą marki najpopularniejszego w Polsce napoju energetyzującego Tiger Energy Drink. W rozmowie z Kawą mówi o działalności biznesowej w Polsce i za granicą.

Jak eksponować swoje atuty by przekonać pracodawcę?

O eksponowaniu swoich zalet warto pamiętać już na etapie wysyłania CV. Ważne by eksponować te cechy, które są pożądane przez dango pracodawcę.

Jak stworzyć prezentację?

Jak przygotować dobre wystąpienie HR-owe przed zarządem? Jak stworzyć skuteczną prezentację dzięki której uda się przekonać biznes i strategów finansowych do naszych koncepcji?

Kiedy pracoholizm jest zaletą a kiedy jest wadą?

Pracując na stanowiskach zarządzających, jesteś szczególnie narażony na pracoholizm, co zresztą znajduje potwierdzenie naukowe. Ale czy pracoholizm jest tylko wadą? Odpowiedzi szukaj w poniższym artykule.

Skuteczne sposoby na rozwiązywanie konfliktu

Konflikt nie musi być czynnikiem destrukcyjnym. Wręcz przeciwnie, dobrze rozwiązany może wzmocnić twój zespół.

Jak zbudować skuteczny system motywacyjny w swoim zespole?

Dobrze zbudowany system motywacyjny zwiększa efektywność pracy zespołu oraz pozwala na utrzymanie wartościowych pracowników.

Jaka jest alternatywa dla spotkań biznesowych?

Mimo niewątpliwych zalet zwoływania zebrań, w niektórych przypadkach ich przeprowadzanie jest po prostu nieopłacalne. Często zaburzają one rozkład dnia pracy w firmie, a jego uczestnicy mają wrażenie, że marnują swój czas. Nie rzadko zdarza się też, że spotkanie zamienia się w pole bitwy, gdzie podjęcie jakichkolwiek decyzji nie jest możliwe.

Outdoor Development Center

Zastosowanie klasycznej metody development center nie spełniają Twoich oczekiwań? Wykorzystaj zalety wyjazdów outdoorowych organizując sesję outdoor development center.

Czy stosować metodę Development Center?

Aby zastosować metodę development center musimy odpowiedzieć sobie na pytanie - jaki cel chcemy osiągnąć.

Jakich błędów nie należy popełniać stosując Development Center?

Jedną z metod oceny kompetencji pracowników jest metoda - development center (inaczej ośrodek rozwoju). Jednak choć jest metodą znaną i popularnie stosowaną, jej wyniki bywają wykorzystywane w kontrowersyjny sposób a procedura przeprowadzania sesji budzi nieraz poważne wątpliwości.

Spółka komandytowa - podstawowe informacje

Z wyborem spółki komandytowej wiąże się niewątpliwie zaleta w postaci ograniczenia odpowiedzialności komandytariusza za zobowiązania tylko do wysokości sumy komandytowej, a także brak ustawowych wymagań odnośnie sumy komandytowej. Ale istnieją też zagrożenia.

Jak zostać menedżerem idealnym?

Kariery i zawodowego sukcesu nie można zaplanować. Wszystko zależy od tego, czy przyszli menedżerowie są przygotowani na wykorzystanie swoich szans, znają swoje mocne strony, preferowany sposób pracy, system wartości.

Różnice kulturowe - jak sobie z nimi poradzić?

Migracje pracowników i globalizacja firm powodują, że coraz więcej ludzi pracuje w zespołach zróżnicowanych kulturowo. Również w Polsce menedżerowie coraz częściej zarządzają ludźmi z różnych stron świata, posługującymi się różnymi językami, mającymi inne wyobrażenia o tym, czym jest dobra współpraca, porządek, obowiązek.

System wartości menedżera

Aby umiejętnie zarządzać samym sobą, menedżer powinien poznać własny system wartości. W odniesieniu do etyki zasady są jednolite dla każdego.

Jak efektywnie zarządzać czasem?

Aby działać sprawnie, menedżer powinien nieustannie podejmować działania w celu doskonalenia organizacji swojej pracy. Do takich działań należy efektywne wykorzystanie swojego czasu, co wiąże się z zarządzaniem czasem, a tym samym zarządzaniem samym sobą.

Praca koncepcyjna menedżera

Sam pomysł wydzielenia czasu na pracę koncepcyjną menedżera może zastanawiać, ponieważ jest on najbardziej typowym pracownikiem koncepcyjnym i stale podejmuje decyzje, tworząc niejako w ten sposób nowe sytuacje, nową rzeczywistość. Tymczasem okazuje się, że w pracy menedżera można zupełnie wyraźnie oddzielić czynności o charakterze doraźnym i zrutynizowanym od namysłu nad zagadnieniami istotnymi, perspektywicznymi, o szerszym zasięgu.

Jak zarządzać samym sobą?

Wyniki badań nad organizacją pracy współczesnych menedżerów nie pozostawiają wątpliwości, że większość czasu pracy jest poświęcana działaniom zainicjowanym przez przełożonego wyższego szczebla oraz klientów — podwładnych i kooperantów. Typowy menedżer pracuje wprawdzie bardzo intensywnie, ale nieregularnie, zajmując się dużą liczbą szybkich zadań i podejmując decyzje spontaniczne.

Cmok nonsens na spotkaniach biznesowych

Buchnięcie w mankiet lub tzw. cmok nonsens, czyli całowanie w dłoń — w kontaktach biznesowych jest praktycznie odradzane, w towarzyskich odchodzi wprawdzie do lamusa, niemniej jest stosowane.

Spotkania biznesowe, czyli jak podajemy dłoń

O ile zwyczaj nakazuje osobie niższej rangą powitać przełożonego, to już wyciągniecie dłoni leży w gestii tego drugiego, czyli ważniejszego. Gafą, zatem będzie, jeżeli mówiąc naszemu przełożonemu „dzień dobry”, od razu wyciągniemy doń rękę. W wielu firmach może być praktykowany inny zwyczaj, np., kto pierwszy, ten lepszy, bez zwracania uwagi na rangę.

Kiedy korzystać z EMS?

W systemie spotkań w sieci (EMS – Electronic Meeting Support – Elektroniczny System Wsparcia Spotkania) uczestnicy piszą do siebie na oddzielnych komputerach. EMS ma charakter mediacyjny (wykorzystuje wypróbowane rozwiązania techniczne) i zazwyczaj synchroniczny (wszyscy biorą jednocześnie udział w dyskusji).

Spotkania bezpośrednie a e-spotkania

Kiedyś wszystkie spotkania miały charakter bezpośredni. Dzisiejsza technologia oferuje wiele innych możliwości.

Wsparcie małych przedsiębiorstw w województwie małopolskim – dokumentacja

Przedsiębiorcy zainteresowani otrzymaniem wsparcia na działania inwestycyjne w swoich firmach powinni złożyć wymaganą dokumentację aplikacyjną w terminie do 19 maja 2010 roku. Nabór wniosków prowadzi Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości z siedzibą w Krakowie.

Loteria promocyjna wymaga zezwolenia

Prowadzę księgowość niedużej hurtowni artykułów pościelowych. Mój szef postanowił, że wśród klientów, którzy w pierwszym półroczu bieżącego roku dokonają zakupów powyżej określonej kwoty, zostanie rozlosowana nagroda w formie wycieczki do Tunezji dla dwóch osób. Ogłoszenie w tej sprawie już od dwóch tygodni wisi w naszej hurtowni, a na wystawionych fakturach dział handlowy przybija dużą pieczątkę informującą odbiorców o promocji. Wczoraj jeden z klientów zapytał w jaki sposób załatwiliśmy pozwolenie na zorganizowanie loterii, czym zarówno szefa jak i mnie wprawił w zdumienie. Żadne z nas nie traktowało tej formy promocji sprzedaży jako loterii. Poproszę o informację czy rzeczywiście to co robimy należy zakwalifikować jako zorganizowanie loterii oraz jakie są skutki podatkowe?

Dotacje dla mikroprzedsiębiorstw w województwie lubelskim – Działanie 1.2 RPO WL

W obliczu trudności w pozyskaniu kapitału zewnętrznego na nowe inwestycje i rozwój przedsiębiorstwa warto zainteresować się możliwościami jakie oferuje Unia Europejska w ramach regionalnych programów operacyjnych.

Pozyskiwanie dotacji za pośrednictwem zewnętrznego konsultanta

Przed przystąpieniem do realizacji prac, które zakończą się złożeniem wniosku o dofinansowanie, beneficjent powinien rozwiązać podstawowy dylemat: czy decyduje się na przejście całego procesu samodzielnie, czy będzie współpracował z zewnętrznym konsultantem.

Efektywne czytanie dokumentacji konkursowej

Pozyskanie środków publicznych przez przedsiębiorstwo powinno zostać poprzedzone szczegółowym zapoznaniem się z kilkoma dokumentami.

Ostatnia szansa na zdobycie unijnych środków dla dolnośląskich przedsiębiorców w 2010 roku

Na Dolnym Śląsku kończą się fundusze skierowane bezpośrednio do przedsiębiorców. W 2010 roku będzie możliwość aż trzykrotnie sięgnąć po dotacje unijne na rozwój w ramach Priorytetu 1 "Inwestycje dla przedsiębiorstw".

REKLAMA