REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Pracownik, Prawa pracownika

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy można umorzyć składki ZUS

Zapłata składek na ubezpieczenia społeczne jest obowiązkowa. Ustawodawca przewidział jednak pewne przypadki, gdy należności te mogą być umarzane w całości lub w części.

Pamiętaj, szef wszystko widzi


Postęp technologiczny spowodował, że dzięki wykorzystaniu skanera tęczówki oka czy czytnika linii papilarnych, pracodawca może pozyskiwać coraz bardziej szczegółowe dane. Pracownicy są poddawani testom psychologicznym oraz badani wykrywaczem kłamstw, a sposób wykonywania przez nich obowiązków zawodowych kontrolowany jest przez kamery. Czy i w jakich przypadkach pracodawca ma prawo kontrolować swojego pracownika?

Składki na emerytury pomostowe

Od 1 stycznia 2010 r. weszły w życie przepisy dotyczące obowiązku opłacania składek na Fundusz Emerytur Pomostowych. Poniżej publikujemy wskazówki ekspertów ZUS odnośnie tej kwestii.

ZUS wypełni druki i formularze za przedsiębiorców

Począwszy od 1 marca 2010 r. płatnicy opłacający składki na własne ubezpieczenia, którzy przekazują do ZUS dokumenty ubezpieczeniowe w formie papierowej, nie będą musieli samodzielnie wypełniać formularzy ubezpieczeniowych. Dokumenty utworzą za nich pracownicy sal obsługi klientów oddziałów ZUS na podstawie informacji uzyskanych prze płatników oraz przy wspomaganiu oprogramowania KSI ZUS.

REKLAMA

GPS w samochodzie – prywatność zagrożona?

Standardem stało się instalowanie w samochodach służbowych nadajników GPS celem kontrolowania położenia samochodu i czasu, jaki pracownik spędza w jednym miejscu. Czy zbieranie takich danych jest jednak całkowicie nieograniczone i legalne?

Kasacja auta a spłata kredytu czy rat leasingowych

Jeżeli pojazd ulega kasacji lub kradzieży, to praktycznie kontynuujesz spłatę kredytu zgodnie z harmonogramem, zgłaszasz szkodę do zakładu ubezpieczeniowego i po otrzymaniu decyzji o kasacji, informujesz bank.

Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich przedsiębiorstwach

Dla części ekspertów warunkiem osiągnięcia sukcesu w biznesie jest stworzenie inspirującego i przyjaznego środowiska pracy. Tylko w takich warunkach pracownicy są w stanie reagować na sytuacje rynkowe, sprawnie i skutecznie rozwiązywać problemy klientów. Ważne jest więc monitorowanie nastrojów w firmie i umiejętne zarządzanie systemem kadr. Ta książka pokazuje jak radzą sobie z tym polskie przedsiębiorstwa. Świetnie służy jako punkt wyjścia do ulepszenia obecnego systemu kadrowego w firmie.

Używanie samochodu służbowego dla celów prywatnych

Udostępnienie przez pracodawcę pracownikowi samochodu służbowego niesie za sobą określone implikacje także w sferze podatkowej.

REKLAMA

Zapach w pracy

Zapachy unoszące się w biurze mają kilka źródeł – higiena pracowników, stosowane dezodoranty, perfumy i wody kolońskie, schorzenia, na które cierpią pracownicy, posiłki spożywane w miejscu pracy, przy biurku.

Jak przeprowadzić zwolnienie dyscyplinarne nietrzeźwego pracownika

Do zwolnienia dyscyplinarnego pracownika nie są konieczne pisemna forma oświadczenia oraz podpis pracownika. Brak formy pisemnej nie przesądza o nieważności takiej czynności, a jedynie o jej wadliwości.

Jak przeprowadzić zwolnienie dyscyplinarne nietrzeźwego pracownika

Do zwolnienia dyscyplinarnego pracownika nie są konieczne pisemna forma oświadczenia oraz podpis pracownika. Brak formy pisemnej nie przesądza o nieważności takiej czynności, a jedynie o jej wadliwości.

Kiedy szefem jest kobieta

Pisałam już o trudnościach jakie mogą się pojawić w relacjach damsko – męskich na płaszczyźnie zawodowej związanych z kulturalnym zachowaniem się obu płci wobec siebie. Szczególnie problematyczne jest to zagadnienie w odniesieniu do kobiet w roli przełożonych.

Szef jest szefem bez względu na wiek

Wiek to ważny czynnik, który determinuje twój stosunek do innych osób i określa twoją pozycję w kontaktach towarzyskich i zawodowych. Jest to cecha, której nie można ukryć, ani zatuszować.

Od dziś Pan Dyrektor

Znacie się do wielu lat. Pracujecie razem, ale też lubicie się prywatnie. Nawet dwa razy wyjechaliście wspólnie na wakacje zabierając całe rodziny. Wszystko się zmieniło, kiedy jeden z was awansował.

Program mentoringu

Zgodnie ze starogrecką mitologią Mentor był mieszkańcem Itaki, przyjacielem Odysa. Jemu król Itaki powierzył opiekę nad synem i żoną. Dlatego dziś o opiekunie, nauczycielu mówimy „mentor”.

Nie można zająć całego wynagrodzenia

Wierzyciel może co do zasady dokonać zajęcia pensji dłużnika u pracodawcy, prawo pracy chroni go jednak, przed pozbawieniem wszelkich środków do życia- pracownicy zarabiający niewielkie pieniądze- mogą w ogóle uniknąć egzekucji.

Jak się zachować wobec nowego pracownika?

Z Tomkiem znaliście się od dawna, był niezastąpionym ogniwem całego waszego zespołu. Zawsze życzliwy i uśmiechnięty, a przede wszystkim przygotowany do pracy zyskał sobie sympatię i uznanie wszystkich współpracowników. Niestety odszedł z pracy, a jego miejsce ma zająć ten „nowy”.

Kiedy jesteś tym „nowym”

Najpierw rozsyłałeś CV, potem entuzjastycznie reagowałeś za każdym razem, gdy słyszałeś dźwięk telefonu, z podnieceniem szedłeś na rozmowę kwalifikacyjną. I pewnego dnia telefon zadzwonił inaczej – „Czy może pan podjąć pracę w naszej firmie z dniem pierwszym …”

Myląca treść wypowiedzi

Poprawność językowa w kontaktach międzyludzkich, a szczególnie biznesowych jest bardzo ważna. Od szybkości i trafności ripost słownych może zależeć twój awans zawodowy lub decyzja o powierzeniu ci nowego projektu

Romans w pracy

Spora część życia prawie każdego człowieka kręci się wokół jego pracy. Nic więc dziwnego, że wielu ludzi właśnie w miejscu pracy szuka również swojej drugiej połówki, ale czy faktycznie romanse w pracy opłacają się?

Jak powinno się prosić o podwyżkę?

Pieniądze nie są łatwym tematem rozmów. Kto nie zadaje sobie pytań w stylu – jak poprosić szefa o podwyżkę, by ten nie poczuł się urażony? Poznaj kilka zasad, które pomogą Ci w tej trudnej sprawie.

Jak wyrażać krytykę i jak ją przyjmować?

Zarówno przyjmowanie słów krytyki z odpowiednią klasą jak i taktowne jej wypowiadanie jest nie lada wyzwaniem. Jak mu sprostać?

Gość w biurze

Zdobywanie nowych kontrahentów, utrzymywanie kontaktów z nimi, to życie codzienne w świecie biznesu. Zastanówmy się jak przyjąć naszego potencjalnego klienta, tak aby zaowocowało to kolejnymi spotkaniami i dalszą współpracą.

Pracownik wizytówką firmy

Firma to nie tylko nazwa, logo, to przede wszystkim ludzie. Zostając pracownikiem danej firmy – stajemy się jej wizytówką i mamy ogromny wpływ na kształtowanie wizerunku firmy. Ważne jest aby pracownik zdawał sobie z tego sprawę, iż jest niejako jej reprezentantem. Powinien on zatem przestrzegać zasad i reguł nie rzutujących negatywnie na ocenę firmy poprzez ocenę jego samego.

Odpowiedzialność kilku pracowników za wyrządzoną szkodę w mieniu pracodawcy

Działalność gospodarcza żołnierza zależy od decyzji dowódcy

Dzisiaj weszło w życie rozporządzenie w sprawie wykonywania pracy zarobkowej lub prowadzenia działalności gospodarczej przez żołnierzy zawodowych.

Jak skorzystać z funduszu socjalnego

Pracuję w niedużej firmie. W tym roku szef poinformował nas, że został utworzony Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych. Zastanawiam się jak mogę z niego korzystać?

Jakie składki od umowy zlecenia

Jestem zatrudniony na stałe na podstawie umowy o pracę na pełen etat. Czasami w firmie u kolegi łapię zlecenia – jedno lub dwa w miesiącu. Kolega twierdzi, że może mi zapłacić więcej niż mój pracodawca, bo nie musi płacić za mnie całego ZUS-u. Trochę się obawiam czy to prawidłowe i czy nie będę musiał kiedyś płacić tych składek z odsetkami?

Kogo nie możesz zwolnić

W dobie kryzysu przedsiębiorcy często redukują zatrudnienie. Niektórzy pracownicy są jednak chronieni przez zwolnieniami. Sprawdź którzy.

Wypowiedzenie umowy o pracę na czas nieokreślony

Umowę o pracę zawarta a czas nieokreślony może wypowiedzieć zarówno pracodawca i pracownika.

Wypowiedzenie umowy na czas określony

Musisz wiedzieć, że w przypadku umowy o pracę zawartej na czas określony ograniczona jest możliwość wypowiedzenia stosunku pracy.

Rodzaje umów o pracę

Przed zawarciem umowy o pracę, musisz podjąć właściwą decyzję przy wyborze odpowiedniej umowy. Jakie zatem umowy o pracę mogą zawierać między sobą pracownik i pracodawca?

Umowa o pracę na czas nieokreślony

Jedną z najbardziej pożądanych umów o prace przez pracownika jest umowa o pracę na czas nieokreślony. Daje ona pracownikom największą stabilność zatrudnienia.

Umowa o pracę na czas określony

Umowa o pracę na czas określony należy do umów terminowych. Umowa ta zawierana jest jak sama nazwa wskazuje, na z góry określony okres. Po upływie którego dochodzi do rozwiązania stosunku pracy.

Wszystko o umowie o pracę na okres próbny

Zanim zdecydujesz się zatrudnić pracownika zawrzyj umowę o prace na oes próbny. Umowa ta ma dać odpowiedź pracownikowi i pracodawcy, czy nadal chcą kontynuować zawarty miedzy nimi stosunek pracy.

Wzór przedwstępnej umowy o pracę

Aby zawrzeć umowa o pracę z pracownikiem możesz ją poprzedzić zawarciem umowy przedwstępnej. W poniższym artykule znajdziesz najważniejsze informację dotyczące przedwstępnej umowy o pracę.

Rynek pracy: grozi nam bezrobocie

W przyszłym roku bezrobocie może sięgnąć nawet 14 proc. Możliwy jest także realny spadek płac.

Jaka powinna być treść umowy o pracę?

Musisz wiedzieć, że poprzez nawiązanie umowy o pracę pracownik zobowiązuje się świadczyć pracę na rzecz i pod kierownictwem pracodawcy w zamian za wynagrodzenie. Pracodawca jest zobowiązany do zatrudnienia pracownika i wypłaty wynagrodzenia za świadczoną pracę. W poniższym artykule zamieszczamy informacje jakie powinny naleźć się w umowie o pracę.

Czym jest umowa o pracę?

Umowa o pracę jest najczęstszą podstawą nawiązania stosunku pracy. Poprzez umowę o pracę pracownik zobowiązuje się do świadczenia za wynagrodzeniem określonej pracy, a pracodawca do wypłaty wynagrodzenia za pracę.

Pracownicy mogą zaszkodzić wizerunkowi firmy w sieci

Aktywność pracowników w serwisach społecznościowych staje się coraz większym zagrożeniem dla wizerunku firm – wynika z badań firmy doradczej Deloitte.

Rozwiązanie umowy o pracę przez pracownika bez wypowiedzenia

Pracownik może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia nie narażając się na zapłatę odszkodowania pracodawcy w kilku następujących okolicznościach.

Odpowiedzialność odszkodowawcza pracownika

Odpowiedzialność odszkodowawcza na zasadach ogólnych w polskim prawie uregulowana jest w kodeksie cywilnym. Obok niej ustawodawca stworzył odrębne przepisy odnoszące się tylko i wyłącznie do pracowników a znajdujące swoje miejsce w kodeksie pracy.

Naucz się pracy w zespole

Uczestnicząc w projektach zbiorowych pamiętaj, że jesteś jednym z ogniwek łańcuszka, który w razie Twojej zawodności zerwie się. Konsekwencje Twoich błędów i niedociągnięć poniesie cała grupa. Empatia, odpowiedzialność, zorganizowanie, terminowość, szczerość i uczynność – to cechy, które powinieneś pielęgnować, aby dobrze poradzić sobie z zadaniami zespołowymi.

Poprawne relacje ze współpracownikami

Wzorowe wypełnianie obowiązków służbowych to nie jedyna umiejętność ceniona przez pracodawcę. Bardzo ważna, choć często niedoceniana staje się sztuka bezkonfliktowej współpracy z kolegami i koleżankami. Umiejętność tę można w sobie wyrobić – wystarczą tylko dobre chęci.

Relacje między szefem a podwładnym

Jak powinna wyglądać nienaganna współpraca z szefem? Co zrobić by była ona dla obu stron zadowalająca? Jak postępować z kobietą-szefem? Co zrobić gdy szefem jest ktoś od nas młodszy? Jakie cechy powinien posiadać dobry szef? O tym wszystkim poniżej.

Jak organizować pracę zespołową?

Przy realizacji projektów praca zespołowa daje większe możliwości niż w przypadku pracy indywidualnej. Uczy umiejętności określania hierarchii zadań przez każdego pracownika, a także wzmaga gotowość niesienia pomocy współpracownikom w problemach związanych z pracą.

Kreowanie wizerunku w biznesie

W stroju biznesowym obowiązują własne zasady. Odpowiednio dobrane elementy i dodatki mogą pomoc w kreowaniu wizerunku, który pomoże w osiągnięciu celów zawodowych.

Jedzenie w biurze

Jedzenie w miejscu pracy jest tematem dość delikatnym. Jedząc w pracy łatwo popełnić mnóstwo niewybaczalnych gaf.

Praca w boksach

Praca w dużych biurach wymaga od nas umiejętnego układania stosunków z innymi ludźmi, szanowania ich prywatności i potrzeby spokoju. Jak zachowywać się, aby nie przeszkadzać kolegom w wykonywaniu czynności służbowych? Co na ten temat mówi biznesowy savoir vivre?

Przygotowane przez Ciebie dokumenty są Twoją wizytówką

Dokumenty firmowe są wizytówką przedsiębiorstwa, jego właściciela i pracowników. Dlatego wystawianie faktur, redagowanie pism, podań i wyciągów wymaga od nas staranności i dbałości o szczegóły.

REKLAMA