REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Manager, Pracodawca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Kibic-pracownik a Euro 2012

Euro 2012. Jaki wpływ na efektywność pracy może mieć tak spektakularne wydarzenie, jakim jest Euro 2012? Warto przyjrzeć się temu tematowi z perspektywy zarówno pracodawcy, jak i pracownika.

Bezrobocie w maju spadło

Bezrobocie. W maju spadła stopa bezrobocia. W minionym miesiącu wyniosła 12,6 proc - wynika z szacunków Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. To o 0,3 proc. mniej niż w kwietniu.

HR w firmie

Działy HR są szarą eminencją średnich i większych firm, a już szczególnie korporacji. Przynajmniej powinny być. Tak, pora to w końcu przyznać. Dlaczego? Powodów jest kilka. Przede wszystkim to pracownicy tworzą firmę.

Płaca minimalna rośnie w Polsce najszybciej

Płaca minimalna w 2013 r. wzrośnie w Polsce do 1600 zł. W latach 2005 – 2012 płaca minimalna wzrosła w Polsce o 77%.

REKLAMA

Jakie błędy popełniamy konstruując kreatywne CV?

Kreatywne CV szturmem podbija rynek pracy – przez co decyduje się na nie coraz większa liczba kandydatów. Jaka jest granica między kreatywnym CV, a CV nie spełniającym swego podstawowego zadania?

Jak być asertywnym menedżerem?

Asertywność jest pojęciem, które każdy z nas kojarzy z wyświechtaną regułką - „umiejętność mówienia „nie”. Jednakże definicji tej nie możemy użyć do sprecyzowania, na czym polega postawa asertywna, którą powinien przyjmować każdy dobry menedżer. Jej podstawą jest indywidualny wysiłek dojścia do źródła swojej siły i oparcie się na własnym potencjale.

Kreatywne CV – czy dla każdego?

Współczesny rynek pracy wymaga od kandydata większego niż kiedykolwiek zaangażowania i pomysłowości w poszukiwaniu pracy. Ostatnio bardzo modne stały się tzw. kreatywne CV. Zastanówmy się jednak nad tym czy każdy może sobie na nie pozwolić.

Kluczowe rady dla dobrego mówcy

Wystąpienie publiczne i sztuka przemawiania to chleb powszedni każdego Trenera. Doskonały Trener, poza świetnym przygotowaniem merytorycznym, potrafi uczestnikom swoich szkoleń sprzedać wiedzę, którą ma w głowie. To niezmiernie ważne, aby przemawiać do nich w sposób, który zaangażuje ich w przebieg szkolenia i zmotywuje do wprowadzania w życie nowo zdobytych umiejętności. Zasady dobrego mówcy - trenera można sprowadzić do 7 kluczowych wskazówek.

REKLAMA

Rekrutacja on-line coraz bardziej popularna

Współczesny rynek pracy wymaga od nas coraz większego zaangażowania, kreatywności w szukaniu pracy oraz elastyczności w dostosowywaniu się do proponowanych warunków. Coraz częściej decydujemy się na migracje zarobkowe i udział w rekrutacjach w innych regionach kraju. Rekrutacja on-line staje się coraz bardziej popularną metodą doboru personelu.

Testy rekrutacyjne on-line

Stosunkowo nowym zjawiskiem na rynku pracy jest weryfikacja wiedzy i umiejętności kandydatów do pracy za pośrednictwem testów rekrutacyjnych online. Do niedawna rekruterzy jedynie w trakcie indywidualnego wywiadu zawodowego potwierdzali lub obalali deklarowane przez kandydatów umiejętności.

Żądza władzy najlepszą motywacją menedżera

Pragnienie osiągnięcia dobrych wyników, czy identyfikacja z zespołem – co jest najlepszą motywacją dla menedżera? Okazuje się, że ani jedno, ani drugie – najbardziej efektywni menedżerowie dążą do władzy!

Maleją nierówności dochodowe

Nierówności dochodowe w Polsce stopniowo maleją. Obecnie wynoszą 31,1 proc. Eksperci zapowiadają dalsze równanie poziomów wynagrodzeń.

Praca tymczasowa na umowy śmieciowe

40 proc. Polaków uważa, że praca tymczasowa to wygodna forma zatrudnienia. 60 proc. uważa, że tymczasowe zatrudnienie nie wiąże się z gorszym traktowaniem pracowników - wynika z badania Start People.

Różnice pokoleniowe w zarządzaniu zespołem

Konflikt pokoleniowy to normalna sprawa w społeczeństwie i jest to problem stary jak świat. Tymczasem konflikt międzypokoleniowy nabrał innego charakteru, zmniejszył swój zasięg, jego bohaterowie kryją się pod wyrazistymi literami alfabetu „X” i „Y”, a nie płaszczem historii.

Jak menedżer może rozwijać zespół?

Zespół prowadzony przez menedżera powinien być stale przez niego rozwijany. Jakimi metodami może posłużyć się menadżer zespołu?

Zapotrzebowanie na menedżerów

Kadra kierownicza w firmie to jednocześnie wysokiej klasy specjaliści w swojej branży, ale także osoby doskonale radzący sobie z zarządzaniem zespołem. Wbrew pozorom konkurencja na rynku pracowniczym nie jest aż tak duża, toteż firmom trudno jest wyszukać dobrego kandydata przez tradycyjne ogłoszenie w prasie. Jak więc odbywa się rekrutacja na stanowiska menedżerskie?

Formowanie zespołu przez menedżera

W obecnych czasach w zależności od potrzeb i bieżących projektów firmy tworzą tzw. grupy zadaniowe, złożone ze specjalistów z poszczególnych dziedzin, do wykonania odpowiedniego projektu, po zakończeniu którego zespół ulega rozwiązaniu. Jaka rola w tym procesie przypada menedżerowi?

Zarządzanie w czasach kryzysu

Każdy wie, że sytuacja gospodarcza uległa zmianie. Wymaga to zatem także zmian w naszym działaniu i znalezienia nowych ścieżek. Prosperity przyzwyczaiło niektórych do lenistwa i zamykania drzwi innowacyjności. Nie oszukujmy się. Kto w tych czasach sie nie rozwija - musi ustawić się w kolejce po zasiłek dla bezrobotnych.

Jak właściwie wykorzystywać posiadany czas?

Zarządzanie czasem jest najtrudniejszą z czynności, ponieważ czasu nie posiadamy na własność. Nie można go dokupić ani zgromadzić. Konieczne jest więc odpowiednie jego wykorzystywanie.

Jak motywować pracowników?

W dzisiejszych czasach pracodawca musi dbać nie tylko o bezpieczne i higieniczne warunki pracy, ale również o komfort psychiczny pracowników. Jak to robić?

Czego powinien unikać dobry manager?

Wielu menedżerów popełnia proste błędy w trakcie zarządzania. Warto przyjrzeć się najczęściej popełnianym przez menedżerów błędom przez pryzmat czterech podstawowych funkcji zarządzania: planowania, organizowania, motywowania i kontroli.

Otwarcie zawodów

Trwają prace rządu nad otwarciem niektórych zawodów regulowanych. Zmiany mogą przynieść nawet 100 tys. nowych miejsc pracy.

Polacy szanują pracodawcę

Ponad 80 proc. Polaków odczuwa szacunek wobec swojego pracodawcy, ponad 70 proc. twierdzi, że prywatne firmy tworzą więcej miejsc pracy niż przedsiębiorstwa państwowe - wynika z badań GfK Polonia.

Czy potrafisz zarządzać swoim czasem w pracy?

Efektywne zarządzanie czasem w pracy odgrywa jedną z kluczowych ról na gruncie zawodowym. Dowiedz czy potrafisz zarządzać swoim czasem w pracy.

Pracownik 50+

Pracownik, któremu do emerytury brakuje mniej niż cztery lata jest chroniony przez prawo pracy przed zwolnieniem lub zmianą warunków umowy. Dla zatrudniającego jedynym sposobem rozstania się z pracownikiem jest wówczas porozumienie stron lub rozwiązanie umowy z przyczyn uzasadniających zwolnienie bez zachowania okresu wypowiedzenia.

Instrukcja BHP chroniona prawem autorskim

Utworami w rozumieniu prawa autorskiego są również dzieła wykonane w godzinach naszej pracy. Często to pracownikom należą się prawa autorskie do takich utworów. Może to dotyczyć instrukcji BHP.

Jaki zakres ubezpieczenia firmowego?

Pracodawca ponosi w określonych sytuacjach odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez pracowników oraz przez podwykonawców. Czy szkody te mogą być naprawione z ubezpieczenia pracodawcy?

Kogo szukały firmy w 2011 roku? - podsumowanie

Poprzednia fala kryzysu nie zamroziła rynku pracy. Wśród ofert pracy nadal znajdują się branże, w których to pracownicy dyktują warunki. O jakich zawodach mowa?

Stażysta w firmie - jak zatrudnić

Staż umożliwia osobie bezrobotnej nabycie doświadczenia w wykonywaniu pracy. Dzięki niskim kosztom utrzymania stażystów na ich zatrudnienie często decydują się przedsiębiorcy. Ekspert podpowiada jak zatrudnić stażystę w firmie.

Umiejętność pracy zespołowej a model kapitału ludzkiego

Umiejętność pracy w zespole to jedna z najbardziej cenionych i pożądanych w dzisiejszych czasach zalet pracownika. Coraz więcej przedsiębiorstw uświadamia sobie (jeszcze do niedawna marginalizowany i niedoceniany) wpływ zasobów ludzkich na ostateczny wynik firmy i skłania się ku modelowi kapitału ludzkiego.

Czy można wykorzystać wizerunek pracownika w działalności zakładu pracy?

W działalności zakładów pracy coraz częściej wykorzystywane są wizerunki pracowników. Każdy zakład pracy bowiem tworzą ludzie, którzy w nim pracują – jest to wartość chętnie eksponowana w różnych formach promocji przedsiębiorstw: na stronach internetowych, w broszurach informacyjnych, nagraniach czy na plakatach. Pytanie, które rodzi się na tym tle brzmi: jak wykorzystać wizerunek pracownika zgodnie z prawem, by nie narazić się na zarzut naruszenia jego dóbr osobistych?

Zaległy urlop wypoczynkowy do końca marca w 2012 roku

Pracodawca będzie zobowiązany do udzielania pracownikowi zaległego urlopu do końca marca, a nie września 2012 roku. Eksperci alarmują, że zaległy urlop pracownicy wykorzystają do końca września dopiero w 2013 roku.

Zaległy urlop wypoczynkowy jednak do końca września w 2012 roku

Pracodawca ma obowiązek udzielania pracownikowi zaległego urlopu do końca września 2012 roku, a nie marca, jak wynikało z opinii PIP. Państwowa Inspekcja Pracy zmieniła zdanie. Prawo do wykorzystania zaległego urlopu do końca września 2012 roku potwierdza Ministerstwo Pracy.

Nowe oczekiwania wobec kandydatów aspirujących do pracy w branży IT

W dzisiejszych czasach ekstensywny obszar nowoczesnych technologii informatycznych należy do najbardziej rozwojowych i intratnych. Charakteryzuje go duża dynamika: z niezwykłą wręcz częstotliwością pojawiają się innowacyjne rozwiązania, obejmujące coraz szersze kręgi aspektów życia społecznego i gospodarki. W konsekwencji zaś przyczynia się do tego, iż pojęcie zawodu informatyka i programisty także zwiększa swój zakres i ulega pewnym przeobrażeniom, a w przyszłości prawdopodobnie zostanie poddane gruntownej transformacji. W jaki sposób przekłada się to na sytuację kandydatów ubiegających się o pracę w sektorze IT?

Od stycznia pełny wymiar pracy dla niepełnosprawnych

Nowelizacja ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych spowoduje, że osoby ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności będą pracować od 1 stycznia 2012 r. w pełnym wymiarze. Eksperci twierdzą, że regulacja jest niejednoznaczna. Mogą pojawić się problemy z jej stosowaniem.

Geolokalizacja pracowników a prawo pracy

Nowe formy nadzoru i kontroli pracowników stają się coraz bardziej powszechne. Jedną z takich form monitoringu jest geolokalizacja, tj. lokalizowanie przez pracodawcę miejsca pobytu pracowników wyposażonych w telefony komórkowe. Nadzorowanie pracowników w taki sposób nie jest bezpośrednio uregulowane w przepisach. Nie oznacza to jednak, że taka praktyka nie jest w ogóle objęta prawem i pewnymi ograniczeniami.

Zatrudnianie pracowników w formie telepracy - prawa i obowiązki pracodawcy

Telepraca jest postrzegana jako forma zatrudnienia umożliwiająca pracownikom godzenie życia zawodowego z życiem rodzinnym oraz stosowanie elastycznej organizacji pracy. Czy z punktu widzenia pracodawcy ma ona równie atrakcyjny charakter?

Emerytura w niższym wieku emerytalnym a wcześniejsza emerytura

Pojęciami emerytury w niższym wieku emerytalnym oraz wcześniejszej emerytury zamiennie posługują się dziennikarze, politycy a nawet prawnicy, mimo że są to odrębne rodzaje świadczeń, o odrębnej konstrukcji prawnej.

Bezrobocie nie drgnęło

Stopa bezrobocia w październiku pozostała na tym samym poziomie co we wrześniu - wynika z szacunków Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. Nadal wynosi więc 11,8 proc.

Odpowiedzialność z tytułu chorób zawodowych

Naprawienie szkód wywołanych chorobami zawodowymi następowało w różny sposób. Z reguły były to świadczenia dwojakiego rodzaju, tj. kompensujące utratę zdolności do zarobkowania oraz stanowiące odszkodowanie za utratę zdrowia lub żywiciela. Świadczenia kompensujące utratę zdolności do zarobkowania zawsze pochodziły z ubezpieczenia społecznego i były udzielane na korzystniejszych zasadach. Nieco inaczej kształtowała się kwestia prawa do odszkodowania za doznaną szkodę.

Choroby parazawodowe

Z pojęciem choroby zawodowej pracodawcy stykają się dość często, w szczególności przy okazji dochodzenia przez swoich pracowników świadczeń na podstawie ustawy z dnia 30 października 2002 r. o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych. W ostatnim czasie coraz częściej w obrocie mówi się także o zjawisku chorób parazawodowych. Pojęcie to nie ma charakteru tak powszechnego, wymaga przybliżenia, tym bardziej, że może otwierać pracownikom drogę do dochodzenia od pracodawcy odszkodowania na podstawach prawa cywilnego.

2 miliony pracowników na emigracji

Na emigracji pod koniec 2010 roku przebywało 1 mln 990 tys. Polaków. W stosunku do roku 2009 to wzrost o ponad 120 tys. - podał GUS.

Płaca minimalna wyższa, zatrudnienie niższe?

Rząd zdecydował wczoraj, że w przyszłym roku płaca minimalna wzrośnie z 1386 zł do 1500 zł. Podwyższenie o 8,2 proc. może spowodować zmniejszenie zatrudnieia nowych pracowników - ostrzega PKPP Lewiatan.

Kolejne zmiany w interpretacjach ogólnych

Senat przedstawił obiekcje do uchwalonej przez Sejm ustawy deregulacyjnej bis. Zmiany dotyczą ogólnej interpretacji podatkowej.

Pracownicy częściej kombinują

Pracujesz na etacie, ale w czasie pracy wykonujesz dodatkowe zlecenia dla innego podmiotu? Uważaj, dorabianie u innego pracodawcy w czasie godzin pracy jest niezgodne z prawem.

Emerytury i renty z FUS znowelizowane

Nowelizacja ustawy o emeryturach i rentach z FUS, która pozwala na ponowne przeliczenie wysokości świadczeń niektórych pracujących emerytów, wejdzie w życie. Wczoraj podpisał ją Prezydent Bronisław Komorowski.

Spadło bezrobocie

Stopa bezrobocia w czerwcu wyniosła 11,8 proc., wobec 12,2 w maju - podał GUS. Sezon na prace wakacyjne zachęca przedsiębiorców do zwiększania zatrudnienia.

Jakie są sfery życia menedżera?

Ludziom przepracowanym i znajdującym w natłoku codziennych obowiązków niewiele chwil na chociażby drobne przyjemności zazwyczaj doradza się, aby lepiej zarządzali swoim czasem.

Co jest najważniejsze dla polskich menedżerów?

Wykonywanie pracy zawodowej kojarzone jest ostatnio coraz częściej nie tylko ze źródłem utrzymania, ale także z możliwością spełnienia zawodowego. Jednak aby efektywnie wykorzystać czas spędzony w pracy potrzebna jest odpowiednia motywacja. Pracodawcy tworzą coraz to nowsze systemy wynagrodzeń, dodatkowe premie, oferują bogate pakiety socjalne. Na pytanie „Co Cię motywuje do pracy?” 40 % ankietowanych odpowiedziało, że możliwość rozwoju zawodowego.

Czy pracownik może prowadzić własną firmę?

Dla wielu osób pracujących na etacie zagadką jest czy mogą sobie pozwolić na jednoczesne prowadzenie działalności gospodarczej. Odpowiedź - jak to już bywa w kwestiach prawnych - nie jest jednoznaczna. Wyjaśnień wymaga także zagadnienie wymiaru składek ZUS, jakie obowiązani są uiszczać pracownicy dodatkowo kierujący własną firmą. Wyjaśniamy wszystkie wątpliwości.

REKLAMA