REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Komunikacja z klientem, Start up

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Start-upy w branży rolno-spożywczej

Coraz więcej start-upów działa w branży rolno-spożywczej. Z ich rozwiązań chętnie korzystają najwięksi producenci żywności.

Dofinansowanie dla start-upów z Polski Wschodniej - wnioski do 30 września 2020 r.

Od 31 lipca start-upy będą mogły składać wnioski o dofinansowanie swojego rozwoju. Jakie przedsięwzięcia będą podlegać wsparciu?

Poradnik biznesowy dla przyszłych przedsiębiorców

Książka Macieja Makowskiego pt. "Pomysł na biznes. Własny StartUp czy sprawdzona franczyza?" skierowana jest do osób, które planują otworzyć firmę i szukają praktycznych porad biznesowych, aby zminimalizować ryzyko niepowodzenia. Patronat medialny nad publikacją objął portal Infor.pl.

Dostawca usług IT w start-upie. 5 najczęstszych błędów

Stała cena za projekt, zbyt duży dostawca oraz wykorzystanie outsourcingu do kilku firm to tylko niektóre błędy, których powinni unikać początkujący przedsiębiorcy. 

REKLAMA

Kilka godzin czy kilka tygodni? Ile trwa „mapowanie” doświadczeń klienta?

Jednym z podstawowych narzędzi diagnozowania doświadczeń klienta jest mapa podróży. Jest to zapis drogi jaką klient przebył w relacji z firmą, by zrealizować swój cel. W mapie kluczowe są informacje o poszczególnych etapach drogi, momentach, w których klientowi było łatwo i takich, w których miał trudności. Ma ona tę przewagę nad innymi narzędziami, że informacjom stricte procesowym towarzyszą dane na temat emocji, jakie klient przeżywał w danym momencie. To dzięki nim firmy są w stanie lepiej „wchodzić w buty klienta”, czy też „empatyzować” jego problemy.

Platformy startowe dla start-upów w Polsce Wschodniej 2019

Masz pomysł na start-up w Polsce Wschodniej? Możesz zgłosić się do Platformy startowej. Jak to działa?

Prosta Spółka Akcyjna 2019 – przyszłość dla start-upów?

W projekcie z 15 maja 2018 r. ustawy o zmianie ustawy kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw Minister Przedsiębiorczości i Technologii zaproponował wprowadzenie odrębnego typu spółki kapitałowej – prostej spółki akcyjnej. Poniżej przedstawiono najistotniejsze założenia projektu.

Konferencja "Ubezpieczenia – nowoczesne kanały komunikacji i ich efektywność w sprzedaży" już 19 września 2018 r.

Zapraszamy do debaty z ekspertami podczas konferencji "Ubezpieczenia – nowoczesne kanały komunikacji i ich efektywność w sprzedaży". Portal Infor.pl jest patronem medialnym wydarzenia.

REKLAMA

Prosta Spółka Akcyjna od 2019 r.

Planowane jest utworzenie nowego rodzaju spółki - Prostej Spółki Akcyjnej od 2019 r. Jakie mają być główne cechy nowej spółki? W projekcie ustawy nowelizującej Kodeks spółek handlowych znalazł się nowy rodzaj spółki - Prosta Spółka Akcyjna. Ta nowoczesna forma spółki ma ułatwić rozwój przedsięwzięć, w szczególności start-upów. To kolejne rozwiązanie z pakietu ułatwień dla przedsiębiorców – 100 zmian dla firm.

Konferencja "Ubezpieczenia – nowoczesne kanały komunikacji i ich efektywność w sprzedaży"

Różnorodność produktów ubezpieczeniowych dostępnych na rynku sprawia, że firmy muszą konkurować zarówno na płaszczyźnie pozyskania nowego klienta, jak i utrzymania dotychczasowych kontrahentów zapewniając im kompleksowy i wysoki standard usług. Dobra oferta musi być wielokanałowa. Ponadto, komunikacja we wszystkich kanałach powinna być treściowo spójna, inaczej momentalnie straci wiarygodność. Musi charakteryzować się ciągłością, czyli procesy zapoczątkowane w jednym kanale powinny być płynnie kontynuowane we wszystkich innych, gdziekolwiek podejmie je klient

Wsparcie dla 400 innowacyjnych firm

Wsparcie dla start-upów priorytetem resortu przedsiębiorczości. Na zastrzyk finansowy może liczyć nawet czterysta innowacyjnych firm.

Handlowiec vs. klient – jak poradzić sobie z każdym typem kupującego?

Jeśli uważnie słuchasz rozmówcy, możesz się o nim sporo dowiedzieć – np. tego, w jaki sposób podejmuje decyzje czy też motywuje się do działania. Mogłoby się wydawać, że w biznesie taka „identyfikacja” pomocna jest tylko handlowcom, tymczasem przyda się także na innych stanowiskach. Jeśli na co dzień kontaktujesz się z klientami lub jesteś odpowiedzialny za przekazywanie innym informacji i chcesz robić to skuteczniej, naucz się rozpoznawać pewne wzorce patrzenia na świat.

Elektromobilność i wsparcie dla najmłodszych firm - Impact ’18

Na konferencji Impact'18 Minister Inwestycji i Rozwoju Jerzy Kwieciński rozmawiał o możliwościach współpracy m.in z przedstawicielami Volvo, Siemensa, Scanii i 500 Startups.

Nowy program akcelaryjny dla start-upów

Startuje konkurs na akceleratory, które rozwiną produkty 400 startupów we współpracy ze średnimi i dużymi firmami. Program akceleracyjny ScaleUp kontynuuje pilotaż w ramach Start In Poland, największego programu dla start-upów w Europie Środkowo-Wschodniej.

180 mln euro na start-upy w Polsce Wschodniej

Jest oficjalna zgoda Komisji Europejskiej na kontynuację działania skierowanego do start-upów. Już w połowie roku wybrane zostaną Platformy startowe, które po wakacjach rozpoczną przyjmowanie pomysłów na start-up.

Jak wykorzystać gry do promocji marki czy produktu?

Jeszcze do niedawna gry komputerowe uznawane były za niezbyt wyrafinowaną rozrywkę. Obecnie jednak stały się nieodłącznym elementem życia, a odpowiednio wykorzystane, mogą być dobrym sposobem na promocję marki czy produktu firmy. Gamification, czyli grywalizacja, nie jest już jedynie elementem wirtualnego świata – od kilku lat obecny jest w marketingu. Jak z niego skorzystać?

3 częste błędy w startupach

W ostatnich latach powstaje w Polsce bardzo dużo startupów. Sprzyja im dobra sytuacja ekonomiczna i względna łatwość w pozyskaniu środków na inwestycje. Swoich sił próbują w wielu segmentach rynku, odnosząc często spore sukcesy, nie tylko w kraju, ale i za granicą.

Kim jest dyrektor techniczny w organizacji startupowej i jakie ma kompetencje?

Czym zajmuje się dyrektor techniczny w start-upie, z jakimi trudnościami musi się zmierzyć oraz jaką drogę musi pokonać, by efektywnie zarządzać młodym zespołem?

Jak budować i utrzymywać dobre relacje z kontrahentami i klientami

Z badań przedsiębiorczości wynika, że koszty pozyskania nowego klienta są kilkakrotnie wyższe niż koszty utrzymania dotychczasowego portfela firm, z którymi współpracujemy. Niemniej, budowanie udanych relacji biznesowych nie jest łatwym zadaniem - nieprzypadkowo jest to też jedna z najbardziej pożądanych kompetencji na współczesnym rynku pracy. Jak rozwijać i dbać o kontakty biznesowe? O czym pamiętać, by budować długotrwałe, partnerskie relacje z naszymi klientami? Oto kilka wskazówek.

Czy startupy potrzebują inkubatorów, jak wybrać właściwie?

Startupowcy mogą skorzystać z inkubatorów od początku, niezależnie od funduszy czy stopnia zaawansowania pracy. Inkubatory nie inwestują pieniędzy i nie otrzymują zapłaty za pomoc, za to służą wsparciem mentorów i dają wskazówki biznesowe.

Insurtech – innowacyjne start-upy przyszłością sektora ubezpieczeniowego?

Branża finansowa, tak jak większość segmentów rynku, od dekady poddawana jest zmianom związanym z transformacją cyfrową. Ich wynikiem są coraz prężniej działające w segmencie finansowym nowoczesne firmy technologiczne, zwane fintech-ami. Wyróżnikiem ich strategii jest wykorzystywanie nowoczesnych technologii w pełnym zakresie: od tworzenia produktu, poprzez sprzedaż, kontakt z klientem aż po utrzymywanie relacji z konsumentami.

Przydatne narzędzia do komunikacji w firmie

Każdy startup prędzej czy później musi pokonać własną drogę w poszukiwaniu optymalnych narzędzi komunikacji wewnętrznej i zarządzania pracą. Dmitry Wołoszyn, jeden z założycieli Preply.com, opisuje swoje doświadczenia w poszukiwaniu świętego Graala komunikacji w młodym zespole startupowym. Dokonał wyboru najbardziej intuicyjnych i prostych asystentów codziennej pracy. Poniżej subiektywny przegląd przetestowanych na własnej, startupowej skórze.

Summer Biznes Zone nad Wisłą 6 - 27 czerwca 2017 r.

Fundacja Twój StartUP zaprasza na warsztaty coworkingowe nad Wisłą. Na cykl składają się 4 spotkania z ekspertami oraz przedstawicielami Fundacji, którzy mówić będą o tworzeniu i rozwoju własnej firmy oraz o kosztach związanych w prowadzeniem biznesu.

FutureTech Congress 2017 - It's all about the future!

W dniach 23-24 maja 2017 r. odbył się FuterTech Congress, na którym zaprezentowano wizję zastosowania nowych technologii w biznesie, a w szczególności w branżach FinTech, InsurTech oraz Big Data.

Europejski start up ma szansę zaistnieć na rynku amerykańskim

Każdy start up chce się rozwijać i zaistnieć na rynku amerykańskim. Warto dokładnie zaplanować ten krok i poznać zasady panujące na rynku za oceanem.

Startupowcu, nie popełniaj moich błędów! Czego żałują prezesi?

Światowy Tydzień Przedsiębiorczości dobiegł końca. Z tej okazji w blisko 160 krajach na świecie,w tym także w Polsce, odbywały się darmowe warsztaty i prezentacje dedykowane młodym przedsiębiorcom oraz tym, którzy dopiero myślą o założeniu własnego biznesu. W ramach podsumowania poprosiliśmy dwóch właścicieli dużych spółek technologicznych o stworzenie dekalogu startupowicza.

Założyłem piekarnię. Czy jestem startupowcem? O różnicach między małą firmą a startupem

Czy każda mała firma to starup? Wg polskich mediów tak. Nowa kawiarnia-startup, nowa butik - startup, nowy sklep internetowy- podwójny startup ze względu na to, funkcjonuje w internecie. W rzeczywistości dane pojęcie oznacza zupełnie coś innego. Co się zatem kryje pod tym wyświechtanym nieco słowem?

Polskie start-upy w IT i biotechnologii – ochrona prawna

Jak prawnie uzyskać przewagę na konkurencją i zabezpieczyć własne interesy przy tworzeniu start-upu w Polsce – wyjaśnia Kamil Trzaskoś, prawnik z kancelarii KG LEGAL Kiełtyka Gładkowski Sp.p z siedzibą w Krakowie.

Ulgi podatkowe dla firm na badania i rozwój od 2017 r.

Od 1 stycznia 2017 r. obowiązywać będą nowe ulgi podatkowe dla firm, w tym również start-upów prowadzących działalność badawczo-rozwojową - wynika z tzw. małej ustawy o innowacyjności. Ponadto przewidziano inne ułatwienia dla przedsiębiorstw i start-upów.

Prosta Spółka Akcyjna (PSA) – nowy typ spółki kapitałowej

Ministerstwo Rozwoju proponuje utworzenie nowego rodzaju spółki - Polskiej Spółki Akcyjnej (PSA) - jako alternatywy dla spółki z o.o. i spółki akcyjnej. Pomysł dedykowany jest startupom, stykającym się z wieloma przeszkodami ograniczającymi ich rozwój w fazie początkowej, m.in. trudnościami w rozpoczęciu działalności, pozyskiwaniem kapitału czy likwidacji w przypadku niepowodzenia przedsięwzięcia. PSA ma ułatwić firmom innowacyjnym rozwój, pozyskiwanie finansowania, jak i przygotowanie się do wejścia w dojrzałą fazę działalności. Zarys koncepcji PSA znajduje się na etapie pre-konsultacji.

Fundusz venture capital dla start-up’u

W Polsce stosunkowo dużo podmiotów zajmuje się inwestycjami typu venture capital. VC to specyficzna odmiana inwestycji na niepublicznym rynku kapitałowym. Fundusz działający na tym rynku w szczególności zainteresowany jest inwestycjami na bardzo wczesnym etapie rozwoju przedsiębiorstwa.

Wsparcie informacyjne dla MSP

Od wielu lat Państwowa Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości realizuje plany i projekty szkoleniowe, badawcze ukierunkowane na rozwój i wzrost konkurencyjności w sektorze MSP, mikro przedsiębiorstw i start up. Od 2005 roku PARP wspiera i rozwija sieć Punktów Konsultacyjnych w całym kraju.

Wsparcie finansowe start-upów

Innowacyjne firmy mogą liczyć na coraz większe wsparcie finansowe. Nadal jednak problemem małych firm jest nieznajomość marketingu oraz brak kontaktów biznesowych w skali globalnej.

Ukryty język międzynarodowy

Od zarania dziejów człowiek jako homo symbolicus nadawał elementom otaczającej go rzeczywistości znaczenia, tworzył symbole, znaki, ikony. Starożytne pismo piktograficzne, ideogramy, pismo fonetyczne i alfabetyczne, a nawet istniejące obecnie symbole, takie jak znaki drogowe, znaki informacyjne (np. zakazu palenia czy znaki ewakuacyjne) – wszystko to miało służyć jak najszybszej komunikacji. Obecnie nawet owe symbole nie funkcjonują już tylko w świecie realnym. Pojawiły się także w cyfrowej rzeczywistości pod postacią emoji i na dobre zagościły w naszym codziennym języku. Potwierdza to ich stale zwiększająca się liczba w międzynarodowym systemie Unikod.

Konferencja Start-up z przyszłością: „Róbmy biznes, nie start-up”

– Start-up to nie jest zabawa na rachunek inwestora. O sukcesie zawsze świadczy umiejętność wdrożenia wizji w życie – usłyszeli przyszli biznesmeni podczas konferencji „Start-up z przyszłością” zorganizowanej przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów.

Cztery zasady, które mogą pomóc twojej firmie

Historia Owena, bohatera książki Diany Kander "Startup. Postaw wszystko na jedną firmę", przekazuje cztery proste, lecz przy tym głębokie prawdy, które każdy może zastosować, by znacząco zwiększyć swoje szanse na sukces w biznesie.

Co branża PR ma do zaoferowania dziennikarzom?

Relacje z mediami – pod takim szyldem upłynęła kolejna edycja Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który odbył się w dniach 23-24 kwietnia br. w Rzeszowie. Merytoryczne rozmowy toczyły się podczas prelekcji, ale również w trakcie przerw. To najlepszy dowód na to, że wzajemne relacje obu środowisk są tematem aktualnym i wymagają stałej atencji.

Do tłumaczenia nie wystarczy znajomość języka

W dzisiejszych czasach poziom znajomości języków jest dużo wyższy niż jeszcze pięć lat temu. Nasza codzienna komunikacja biznesowa czy prywatna wykracza poza granice kraju, a nawet kontynentu. Językami obcymi posługujemy się swobodniej, częściej, płynniej – ale czy to oznacza, że pracownik znający dany język na poziomie komunikatywnym jest w stanie poprawnie przetłumaczyć menu restauracji lub ulotkę firmy? A co dopiero jeśli mowa o profesjonalnej dokumentacji?

Dlaczego nie publikują?

Brak newsów, słaba jakość materiałów, częste telefony, wreszcie wysyłanie informacji na oślep – to główne grzechy polskich piarowców w kontaktach z mediami. Zamiast budować relacje wielu z nich nie tylko traci wiarygodność, ale osłabia wizerunek całego środowiska PR. I chociaż dziennikarze wprost wytykają najczęściej popełniane błędy, to nasuwa się pytanie, czy branża reaguje na te sygnały?

Dobry pomysł to tylko połowa sukcesu start-upu

Liczba start-upów w Polsce rośnie lawinowo. Według danych REGON, w połowie ubiegłego roku zarejestrowanych zostało ponad trzy miliony tego typu działalności. Wzrasta zwłaszcza liczba firm związanych z branżą IT, czyli tzw. start-upów. Mimo zwiększającego się zapotrzebowania na nowoczesne usługi, Polska znajduje się jednak w europejskim ogonie innowacyjności – za nami są jedynie Łotwa, Rumunia i Bułgaria. Co stoi na przeszkodzie firmom, które swoją działalność opierają na rozwiązaniach technologicznych?

Polskie start-upy mają szanse na zagranicznych rynkach

Polskie start-upy, głównie z branży IT i teleinformatycznej mają szanse zaistnieć na zagranicznych rynkach, m.in. w Szanghaju, Dolinie Krzemowej czy Londynie. Ważny jest pomysł na produkt bądź usługę oraz możliwość jego komercjalizacji na globalnym rynku.

Start-up sposobem na bezrobocie

Przyspieszenie gospodarki i ustabilizowanie się sytuacji na rynku pracy powodują, że maleje przedsiębiorczość Polaków. Wedle danych Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) na koniec pierwszej połowy 2014 roku zostało złożonych o ponad 5 tys. mniej wniosków o zarejestrowanie działalności gospodarczej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Jak osiągnąć sukces start-upu?

Start - up to dobry pomysł na rozpoczęcie własnej działalności. Najważniejszy jednak jest pomysł na biznes, który stanowi pierwszy krok do sukcesu. Aby osiągnąć zamierzone cele należy pamiętać o kilku ważnych elementach.

Nowoczesne technologie szansą dla polskich firm

- Start-upy tworzą nie tylko miejsca pracy, lecz również oferują rynkowi nowy standard usług oraz innowacyjne rozwiązania - powiedziała podsekretarz stanu w MG Ilona Antoniszyn-Klik podczas inauguracji Polish Tech Boom: the 1st ever Polish start-up Demo Day in NYC. Spotkanie odbyło się 24 września 2014 r. w Nowym Jorku.

Znalezienie inwestora dla start-upu

Znalezienie inwestora to jeden z najczęściej wskazywanych celów strategicznych start-upów. Inwestycja w przedsiębiorstwo może dać olbrzymi zastrzyk gotówki, który pozwoli na rozwój produktu oraz jego wdrożenie na szerszym rynku. Z drugiej strony wejście inwestora wiąże się z istotnymi zmianami pod względem księgowym i prawnym, które znacząco zmieniają sposób funkcjonowania start-upu.

Start-up, szansa na własny dochodowy biznes

Pojęcie Start-up’u jest ostatnimi czasy bardzo popularne. Co w rzeczywistości kryje się za tym terminem i czy warto myśleć o nim, jako o swojej szansie na wielką karierę?

Zmiany w sprzedaży internetowej

Sprzedaż internetowa to obecnie niewielki udział w całej sprzedaży detalicznej w Polsce. Jednakże prognozy wskazują, że handel przez Internet będzie wzrastał. W połowie czerwca zmienią się regulacje dotyczące zawierania umów poza lokalem przedsiębiorstwa. Zmiany będą korzystne dla konsumentów. Czy przedsiębiorcy zyskają na zmianach?

Dobra osobiste przedsiębiorcy

Osoby prawne tak jak i osoby fizyczne posiadają chronione prawem dobra osobiste, do których jako jedno z najbardziej istotnych wliczamy dobre imię przedsiębiorcy. Dzieje się tak ze względu na to, iż ma ono wielki wpływ na działalność przedsiębiorcy na rynku.

Pożyczka na rozpoczęcie działalności gospodarczej

Nowelizacja Ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy wprowadza zmiany związane z systemem udzielania pożyczek na podjęcie działalności gospodarczej. Pożyczki będą stanowiły odrębny instrument zapewniający wsparcie, a o ich ubieganie będą mogli starać się nie tylko bezrobotni ale również poszukujący pracy absolwenci.

Gospodarowanie kredytem handlowym w firmie cz. II.

Wypracowanie procedur weryfikacji wiarygodności, to często proces na lata. Co więcej, to proces ciągły. To znaczy, że jak już dopracujemy się właściwego systemu, to i tak należy na bieżąco sprawdzać i weryfikować jego przydatność w danym czasie. Procedurą najprostszą i chyba najbardziej rozpowszechnioną (kto wie czy nie słusznie, pomimo jej licznych wad) jest zapewne warunek kilku zakupów gotówkowych i przejście na odroczone terminy płatności. Jeżeli się ta procedura sprawdza, to nie ma powodu jej negowania. Często jednak się nie sprawdza i trzeba sięgać po narzędzia bardziej złożone.

REKLAMA