REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przydatne narzędzia do komunikacji w firmie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kirill Bigai
Współzałożyciel i dyrektor generalny platformy Preply dla poszukiwania korepetytorów online
Przydatne narzędzia do komunikacji w firmie /Fot. Shutterstock
Przydatne narzędzia do komunikacji w firmie /Fot. Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Każdy startup prędzej czy później musi pokonać własną drogę w poszukiwaniu optymalnych narzędzi komunikacji wewnętrznej i zarządzania pracą. Dmitry Wołoszyn, jeden z założycieli Preply.com, opisuje swoje doświadczenia w poszukiwaniu świętego Graala komunikacji w młodym zespole startupowym. Dokonał wyboru najbardziej intuicyjnych i prostych asystentów codziennej pracy. Poniżej subiektywny przegląd przetestowanych na własnej, startupowej skórze.

Slack – komunikator dla leniwych

W skrócie - darmowy czat dla małych zespołów. W praktyce to zestaw kanałów dla poszczególnych projektów, w obrębie których toczą się zamknięte dyskusje wcześniej zdefiniowanej grupy uczestników. Nadzór nad czatem sprawuje administrator, który może włączać kolejne osoby w rozmowę. Wśród pozytywnych cech Slacka na pewno należy wyróżnić przyjazny dla użytkownika interfejs przypominający niegdyś popularny IRC oraz możliwość integracji z najbardziej popularnymi narzędziami dla programistów. Dodatkowy plus to spore i zawsze dostępne archiwum i pokaźna przestrzeń dyskowa do przechowywania danych w chmurze. Bonus - kilka dodatkowych funkcjonalności, które w codziennym użytkowaniu są bardzo przydatne: tworzenie podglądu linków i obrazów w wygodnym formacie, wyszukiwanie słów nie tylko w pokoju rozmów, ale także w dokumentach pdf dołączonych do rozmowy. Jakieś minusy? Slack może nie spełnić oczekiwań w zarządzaniu wieloma projektami jednocześnie, co po jakimś czasie może wymóc na zespole korzystanie z innych komunikatorów. Również inwestycja w wersję premium nie przyniesie spodziewanych korzyści – w praktyce zwiększy tylko pojemność pamięci.

REKLAMA

Dla kogo? startupy do 5-15 osób
Dlaczego? darmowa wersja podstawowa, niedroga wersja premium, wygodny interface
Kiedy przestaje spełniać oczekiwania? kiedy liczba projektów rośnie.

Redakcja poleca: Dotacje unijne – jak pozyskać środki dla firmy

Trello - proste na pierwszy rzut oka

REKLAMA

Kolejna przydatna aplikacja dla startupów z małym zespołem – Trello. Umożliwia wizualne zarządzanie notatkami, przypisanymi do danych projektów. Trelo adaptuje zasady japońskiej metodyki zarządzania projektami Kanban i pozwala śledzić postęp w realizacji na bieżąco. Oprócz tego daje możliwość wpisywania komentarzy pod każdym tematem, dołączania plików, tworzenie checklisty oraz szacowanie czasu przeznaczonego na zadania. Trello uważane jest za jeden z najbardziej wygodnych systemów zarządzania projektami, jest jednak dość minimalistyczny co przy małych projektach jest zaletą, a przy dużych wadą i wówczas musimy poszukać czegoś bardziej zaawansowanego.

Dla kogo? zespoły, które pracują nad jednym lub maksymalnie kilkoma projektami jednocześnie.
Dlaczego? Najbardziej prosty i przystępny interface, możliwość do monitorowania realizacji zadań.
Kiedy przestaje spełniać oczekiwania? Kiedy liczba projektów rośnie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jira

REKLAMA

Jira – task tracker od Atlassian, nazywana również Godzillą – ulepszoną i rozszerzona wersja Bugzilli, jest przystosowana nie tylko do wyłapywania błędów, ale przede wszystkim do wewnętrznej koordynacji wielu projektów. Panel przypomina prawdziwe centrum dowodzenia – mnóstwo zaawansowanych funkcji i ustawień, które początkowo mogą być sporym wyzwaniem. Program pozwala tworzyć dla każdego projektu system zabezpieczeń i notyfikacji, ma mnóstwo wtyczek ułatwiających planowanie projektu i raportowanie, m.in. tworzenie wykresów Gantta oraz integrację z systemem kontroli wersji Git. W ramach każdego projektu można zastosować narzędzia automatyzujące proces. Zadania utworzone w Jira mogą być ze sobą połączone w rozmaitych zależnościach i konfiguracjach, np. niewykonanie danego zadań może blokować realizację kolejnych i ukończenie całego procesu a złożone zadania mogą być dzielone na mniejsze, składowe tzw. Subtaski. Cena usługi to chyba jedyny minus tego rozwiązania - zależy od liczby licencji dla osób, które korzystają z oprogramowania.

Dla kogo? Startupy, które przekroczyły 30 osób, a także zespoły techniczne pracujące nad rozwojem oprogramowania.
Dlaczego? Umożliwia ograniczenie dostępu do informacji, bardzo elastyczna konfiguracja.
Kiedy przestaje spełniać oczekiwania? Kiedy w grę wchodzą ograniczenia budżetowe.

Zobacz: Zarządzanie

Wystarczające, ale można lepiej

Dla konserwatywnych miłośników sprawdzonych rozwiązań pozostają znane narzędzia Google’a: Gmail, Kalendarz Google, panel Google +, dysk Google Drive, Google Hangouts. Każdy użytkownik, w szczególności fan urządzeń z systemem Android, prędzej czy później stanie w obliczu konieczności korzystania z prostych i darmowych narzędzi pakietu Google’a. Doskonała aplikacja do powiadomień, dzięki której zawsze będziesz pamiętać o planowanym spotkaniu czy rozmowie przez Skype’a, prosty czat, funkcjonalna poczta, którą z powodzeniem można dopasować do biznesowych wymagań zapewniają obsługę firmowej ewidencji i komunikacji w zasadzie na każdym etapie rozwoju firmy. Dodatkowy plus to fakt, że darmowa aplikacja nie wymaga dodatkowych nakładów na rozbudowę i nie będziesz miał trudności w korzystaniu z tych narzędzi.

Dla kogo? Dla wszystkich.
Dlaczego? Dostępna, darmowa.
Kiedy przestaje spełniać oczekiwania? Kiedy pojawia się potrzeba ochrony i kontrolowania danych w bardziej usystematyzowanej formie.

Zobacz: Szkolenia

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Reputacja przedsiębiorcy to jedno z kluczowych aktywów firmy. Tak uważa coraz więcej właścicieli firm w Polsce

Firmy w Polsce coraz częściej traktują reputację jako kapitał, który warto chronić, nawet kosztem wyników finansowych. To po części efekt walki stereotypu przedsiębiorcy, który chce osiągać zyski za wszelką cenę. Jest on wciąż głęboko zakorzeniony w świadomości społecznej.

Sztuczna inteligencja. McKinsey: Tylko 1 proc. menedżerów określa wdrożenia AI w swoich organizacjach jako dojrzałe

Choć zastosowanie gen-AI w 2024 r. znacząco wzrosło, a 78 proc. respondentów deklarowało w ub.r. użycie co najmniej jednej funkcji biznesowej tego rozwiązania w porównaniu do 55 proc. rok wcześniej, to jedynie 1 proc. menedżerów określa wdrożenie AI w ich w organizacjach jako dojrzałe.

Obligacje korporacyjne: wciąż wysoki popyt u inwestorów

W pierwszym kwartale tego roku emitenci przeprowadzili cztery publiczne emisje obligacji korporacyjnych o wartości 286,5 mln zł. Popyt inwestorów ponownie przekroczył wartość emisji i wyniósł 747 mln zł, a średni poziom redukcji dla emisji sięgnął 44 proc.

Przedsiębiorcy na całym świecie już nie patrzą w przyszłość optymistycznie

Spada poziom optymizmu przedsiębiorców na świecie. Powodem niepewność i nieprzewidywalność w globalnym handlu i wysokie stopy procentowe, tak wynika z przeprowadzonego przez Dun & Bradstreet badania na próbie ponad 10 tys. przedsiębiorców.

REKLAMA

Wystawianie faktur przez freelancerów w 2025 r. Zasady, narzędzia, terminy, opłaty, najczęstsze błędy przy wystawianiu faktur

Praca freelancera daje dużą swobodę – pozwala samodzielnie zarządzać czasem, projektami i klientami. Z tą niezależnością wiąże się jednak także odpowiedzialność za kwestie formalne, takie jak wystawianie faktur. Kto może wystawiać faktury jako freelancer? Co powinno znaleźć się na fakturze? Jakie są najczęstsze błędy?

Susza rolnicza może w tym roku być wcześniej

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że susza rolnicza może w tym roku rozwinąć się wcześniej. W raporcie podał także, ze prognozy dotyczące opadów są optymistyczne.

Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

REKLAMA

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA