REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przydatne narzędzia do komunikacji w firmie

Kirill Bigai
Współzałożyciel i dyrektor generalny platformy Preply dla poszukiwania korepetytorów online
Przydatne narzędzia do komunikacji w firmie /Fot. Shutterstock
Przydatne narzędzia do komunikacji w firmie /Fot. Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Każdy startup prędzej czy później musi pokonać własną drogę w poszukiwaniu optymalnych narzędzi komunikacji wewnętrznej i zarządzania pracą. Dmitry Wołoszyn, jeden z założycieli Preply.com, opisuje swoje doświadczenia w poszukiwaniu świętego Graala komunikacji w młodym zespole startupowym. Dokonał wyboru najbardziej intuicyjnych i prostych asystentów codziennej pracy. Poniżej subiektywny przegląd przetestowanych na własnej, startupowej skórze.

Slack – komunikator dla leniwych

W skrócie - darmowy czat dla małych zespołów. W praktyce to zestaw kanałów dla poszczególnych projektów, w obrębie których toczą się zamknięte dyskusje wcześniej zdefiniowanej grupy uczestników. Nadzór nad czatem sprawuje administrator, który może włączać kolejne osoby w rozmowę. Wśród pozytywnych cech Slacka na pewno należy wyróżnić przyjazny dla użytkownika interfejs przypominający niegdyś popularny IRC oraz możliwość integracji z najbardziej popularnymi narzędziami dla programistów. Dodatkowy plus to spore i zawsze dostępne archiwum i pokaźna przestrzeń dyskowa do przechowywania danych w chmurze. Bonus - kilka dodatkowych funkcjonalności, które w codziennym użytkowaniu są bardzo przydatne: tworzenie podglądu linków i obrazów w wygodnym formacie, wyszukiwanie słów nie tylko w pokoju rozmów, ale także w dokumentach pdf dołączonych do rozmowy. Jakieś minusy? Slack może nie spełnić oczekiwań w zarządzaniu wieloma projektami jednocześnie, co po jakimś czasie może wymóc na zespole korzystanie z innych komunikatorów. Również inwestycja w wersję premium nie przyniesie spodziewanych korzyści – w praktyce zwiększy tylko pojemność pamięci.

REKLAMA

Dla kogo? startupy do 5-15 osób
Dlaczego? darmowa wersja podstawowa, niedroga wersja premium, wygodny interface
Kiedy przestaje spełniać oczekiwania? kiedy liczba projektów rośnie.

Redakcja poleca: Dotacje unijne – jak pozyskać środki dla firmy

Trello - proste na pierwszy rzut oka

REKLAMA

Kolejna przydatna aplikacja dla startupów z małym zespołem – Trello. Umożliwia wizualne zarządzanie notatkami, przypisanymi do danych projektów. Trelo adaptuje zasady japońskiej metodyki zarządzania projektami Kanban i pozwala śledzić postęp w realizacji na bieżąco. Oprócz tego daje możliwość wpisywania komentarzy pod każdym tematem, dołączania plików, tworzenie checklisty oraz szacowanie czasu przeznaczonego na zadania. Trello uważane jest za jeden z najbardziej wygodnych systemów zarządzania projektami, jest jednak dość minimalistyczny co przy małych projektach jest zaletą, a przy dużych wadą i wówczas musimy poszukać czegoś bardziej zaawansowanego.

Dla kogo? zespoły, które pracują nad jednym lub maksymalnie kilkoma projektami jednocześnie.
Dlaczego? Najbardziej prosty i przystępny interface, możliwość do monitorowania realizacji zadań.
Kiedy przestaje spełniać oczekiwania? Kiedy liczba projektów rośnie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jira

REKLAMA

Jira – task tracker od Atlassian, nazywana również Godzillą – ulepszoną i rozszerzona wersja Bugzilli, jest przystosowana nie tylko do wyłapywania błędów, ale przede wszystkim do wewnętrznej koordynacji wielu projektów. Panel przypomina prawdziwe centrum dowodzenia – mnóstwo zaawansowanych funkcji i ustawień, które początkowo mogą być sporym wyzwaniem. Program pozwala tworzyć dla każdego projektu system zabezpieczeń i notyfikacji, ma mnóstwo wtyczek ułatwiających planowanie projektu i raportowanie, m.in. tworzenie wykresów Gantta oraz integrację z systemem kontroli wersji Git. W ramach każdego projektu można zastosować narzędzia automatyzujące proces. Zadania utworzone w Jira mogą być ze sobą połączone w rozmaitych zależnościach i konfiguracjach, np. niewykonanie danego zadań może blokować realizację kolejnych i ukończenie całego procesu a złożone zadania mogą być dzielone na mniejsze, składowe tzw. Subtaski. Cena usługi to chyba jedyny minus tego rozwiązania - zależy od liczby licencji dla osób, które korzystają z oprogramowania.

Dla kogo? Startupy, które przekroczyły 30 osób, a także zespoły techniczne pracujące nad rozwojem oprogramowania.
Dlaczego? Umożliwia ograniczenie dostępu do informacji, bardzo elastyczna konfiguracja.
Kiedy przestaje spełniać oczekiwania? Kiedy w grę wchodzą ograniczenia budżetowe.

Zobacz: Zarządzanie

Wystarczające, ale można lepiej

Dla konserwatywnych miłośników sprawdzonych rozwiązań pozostają znane narzędzia Google’a: Gmail, Kalendarz Google, panel Google +, dysk Google Drive, Google Hangouts. Każdy użytkownik, w szczególności fan urządzeń z systemem Android, prędzej czy później stanie w obliczu konieczności korzystania z prostych i darmowych narzędzi pakietu Google’a. Doskonała aplikacja do powiadomień, dzięki której zawsze będziesz pamiętać o planowanym spotkaniu czy rozmowie przez Skype’a, prosty czat, funkcjonalna poczta, którą z powodzeniem można dopasować do biznesowych wymagań zapewniają obsługę firmowej ewidencji i komunikacji w zasadzie na każdym etapie rozwoju firmy. Dodatkowy plus to fakt, że darmowa aplikacja nie wymaga dodatkowych nakładów na rozbudowę i nie będziesz miał trudności w korzystaniu z tych narzędzi.

Dla kogo? Dla wszystkich.
Dlaczego? Dostępna, darmowa.
Kiedy przestaje spełniać oczekiwania? Kiedy pojawia się potrzeba ochrony i kontrolowania danych w bardziej usystematyzowanej formie.

Zobacz: Szkolenia

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CPK w zakresie lotniska jest na półmetku projektowania, kolejne etapy związane z budową po pozyskaniu finansowania

Prezes Centralnego Portu Komunikacyjnego Filip Czernicki podczas Kongresu Infrastruktury Polskiej poinformował, że po pierwszych analizach rekomendacje są u pana ministra i premiera i czekamy na decyzję, która w dużej mierze da nam impuls i zastrzyk. Większość zleceń i obowiązków, które ciążyły spółce są realizowane, ale do rozpoczęcia kolejnych etapów przedsięwzięcia trzeba pozyskać finansowanie.

Żeby proces inwestycyjny był sprawniejszy fundusz kolejowy musi mieć mechanizm stabilizacji tak jak fundusz drogowy

Podczas Kongresu Infrastruktury Polskiej, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Piotr Malepszak ocenił, że jeżeli chodzi o kwestię finansowania branży, fundusz kolejowy musi mieć mechanizm jak w funduszu drogowym, żeby iść w normalność. Nie widzę innej podstawy dla zachowania normalności, ten mechanizm stabilizacji jest absolutną koniecznością.

Sektor finansowy jednym z bardziej zainteresowanych wykorzystaniem Gen-AI

Jego przedstawiciele – w tym także z Polski – widzą w tej technologii dużo korzyści. Jak radzić sobie z wyzwaniami, a także generować pomysły, które są później realizowane?

Wprowadzenie w Polsce systemu kaucyjnego w styczniu 2025 r. wymaga wprowadzenia i korzystania z recyklomatów

Przedstawiciele firm produkujących tzw. recyklomaty podczas debaty eksperckiej „Technologia w służbie ochrony środowiska” dyskutowali o stanie przygotowań do uruchomienia już za kilka miesięcy polskiego systemu kaucyjnego. 

REKLAMA

Bankructwo, niewypłacalność i odpowiedzialność członków zarządu w Polsce i USA

Zapraszamy do udziału w bezpłatnym webinarze na temat: Bankructwo, niewypłacalność i odpowiedzialność członków zarządu w Polsce i USA.

Zorza polarna, wiatr słoneczny, burza geomagnetyczna. Dlaczego warto znać prognozę kosmicznej pogody

Badania kosmicznej pogody, w tym aktywności Słońca będą coraz bardziej potrzebne - twierdzi prof. Iwona Stanisławska z Centrum Prognoz Heliogeofizycznych w CBK PAN. Dlaczego? Bo wpływ tych zjawisk na życie na Ziemi i funkcjonowanie naszej cywilizacji jest znaczący. Tym bardziej, że naukowcy potrafią przygotowywać coraz lepsze prognozy, pozwalające unikać wielu problemów z wpływem pogody kosmicznej na telekomunikację, nawigację i infrastrukturę.

Implementacja dyrektywy DAC7 niebawem. Co to oznacza dla platform internetowych?

Od 1 lipca 2024 r. mają zacząć obowiązywać w Polsce przepisy wynikające z implementacji Dyrektywy DAC7. Przepisy te mają dotyczyć przede wszystkim raportowania przez platformy sprzedażowe dochodów uzyskiwanych przez ich użytkowników.

W tych bankomatach wypłacisz jedynie 200 zł

We wtorek Euronet przeprowadza akcję protestacyjną mającą na celu zwrócenie uwagi na sytuację operatorów bankomatów. Tego dnia z bankomatów będzie można wypłacić jednorazowo maksymalnie do 200 zł.

REKLAMA

Hotele podnoszą ceny, ale to nie odstrasza Polaków. Ich obłożenie rośnie

Według informacji przekazanych przez "Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego", obłożenie hoteli w Polsce systematycznie rośnie z miesiąca na miesiąc. Wyniki majowe okazały się lepsze niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

W Polsce pije się coraz mniej piwa i coraz więcej browarów ma kłopoty finansowe

Browary w Polsce mając oraz więcej problemów, a zwłaszcza kłopotów finansowych. W ciągu ostatnich pięciu lat spożycie piwa spadło o jedną czwartą a długi branży są 23 razy wyższe (!) niż w 2018 roku. Rynek kurczy się choć piwo to wciąż najchętniej kupowany alkohol w Polsce.

 

REKLAMA