REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wymiana oprogramowania w firmie – jak szybko wdrożyć się w nowy system?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
RESET2 Oprogramowanie sp. z o.o. sp.k.
RESET2 Oprogramowanie sp. z o.o. sp.k. istnieje od stycznia 2001 roku i kontynuuje działalność prowadzoną od 1992 roku przez RESET Computer Systems s.c. Spółka zajmuje się tworzeniem oraz wdrażaniem systemów informatycznych, wspomagających zarządzanie firmą. Produkty RESET2 to połączenie bogatych możliwości z łatwą i intuicyjną obsługą.
Wymiana oprogramowania w firmie – jak szybko wdrożyć się w nowy system?
Wymiana oprogramowania w firmie – jak szybko wdrożyć się w nowy system?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Jedną z głównych obaw, która skutecznie wstrzymuje przedsiębiorców przed zmianą oprogramowania jest kwestia związana z obsługą nowego, nieznanego jeszcze systemu. Firmy bardzo często wskazują na fakt, że pomimo iż rozwiązania wdrożone przed laty, obecnie się już nie sprawdzają, inwestycja w nowe jest utrudniona lub nawet niemożliwa, głównie przez wzgląd na inne rozmieszczenie kluczowych funkcji lub nawet zupełnie różny sposób obsługi.

Elastyczność

Rozważając wymianę oprogramowania w firmie, warto zacząć od wewnętrznej analizy potrzeb. Może bowiem okazać się, że przez wzgląd na specyfikę przedsiębiorstwa, żadne gotowe rozwiązanie nie będzie odpowiednie. Wtedy pierwsze kroki należy skierować ku producentom, którzy są elastyczni, a ich oferta umożliwia przygotowanie oprogramowania zgodnego z preferencjami firmy, w którym ma zostać wdrożone.

REKLAMA

REKLAMA

Pomoc techniczna na telefon

Poważne i profesjonalne podejście do kwestii związanych z pomocą techniczną będzie równie cenne. Najbardziej pożądana będzie oczywiście telefoniczna pomoc w zakresie obsługi. Należy jednak upewnić się, że dostawca nowych rozwiązań nie pobiera za taką usługę dodatkowych opłat, a jeżeli pobiera, to czy opłaty te nie są zbyt wygórowane lub odwrotnie, czy usługa nie jest za nadto okrojona.

Dedykowane szkolenia

Warto też zwrócić uwagę na to czy producent oprogramowania, w które zamierzamy zainwestować, oferuje dedykowane szkolenia. Znacząco ułatwia to późniejsze wdrożenie pracowników. Często też podczas takich spotkań okazuje się, że to, co początkowo było związane z obawami, docelowo jest zaletą, która usprawnia pracę księgowych i kadrowych. Oczywiście tak jak w przypadku pomocy technicznej, należy zwrócić uwagę na koszt podobnych szkoleń i ocenić czy jest on opłacalny dla firmy.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pomoc w programie

Najcenniejsza będzie tzw. kontekstowa, która może zostać wywołana z każdego okna i z każdego miejsca, w którym aktualnie znajduje się użytkownik. Zwykle dotyczy ona jednej, konkretnej funkcji – tej z której aktualnie korzystamy. Dobrze opracowany system pomocy kontekstowej jest pomocny nie tylko na etapie nauki nowego oprogramowania. Często przydaje się także w późniejszych okresach, gdy zachodzi potrzeba wykonania niestandardowej, rzadkiej operacji.

Bezpłatny okres testowy

Przed wyborem oprogramowania, oczywiście warto je przetestować. Dzięki temu dokładnie poznamy dany program i sprawdzimy np. jego szybkość działania przy większej ilości danych i pracy na kilku stanowiskach. Jeśli okres testowy jest odpowiednio długi, będziemy mieli szansę ocenić także, jak często wypuszczane są aktualizacje czy chociażby, jak działa wspomniana pomoc techniczna.

Sprawdź: INFORLEX SUPERPREMIUM

Świadome zakupy

Świadomy zakup to najbardziej istotny czynnik dotyczący wyboru oprogramowania do firmy. Poza przetestowaniem samego programu, warto jest sprawdzić wymienione wyżej koszty związane z jego użytkowaniem. Zwykle będą to koszty aktualizacji w kolejnych latach oraz koszty dostępu do pomocy technicznej. Trzeba także dowiedzieć się czy w przypadku rozwoju firmy, będziemy mogli nabyć wyższą, bardziej rozbudowaną wersję, bez potrzeby wymiany całego systemu.

Autor: RESET2 Sp. z o.o.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny webinar: Ostatnia prosta do Systemu e-Faktur (KSeF). Zgodność dziś i architektura na lata

Stało się – ustawa podpisana, zegar tyka. Po latach zwrotów i nagłych zahamowań, Krajowy System e-Faktur niczym prawdziwy rollercoaster wjedzie na główny tor i zrewolucjonizuje naszą codzienność biznesową już od 1 lutego 2026 roku. Samo „podpięcie wagoników” do platformy to dopiero pierwszy zjazd. Prawdziwe wyzwanie zaczyna się w chwili, gdy kolejka rusza pełną prędkością i konieczne jest utrzymanie stałej zgodności w świecie nieustannych zakrętów regulacyjnych, w Polsce i za granicą.

Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

REKLAMA

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

REKLAMA

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

REKLAMA