REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wymiana oprogramowania w firmie – jak szybko wdrożyć się w nowy system?

RESET2 Oprogramowanie sp. z o.o. sp.k.
RESET2 Oprogramowanie sp. z o.o. sp.k. istnieje od stycznia 2001 roku i kontynuuje działalność prowadzoną od 1992 roku przez RESET Computer Systems s.c. Spółka zajmuje się tworzeniem oraz wdrażaniem systemów informatycznych, wspomagających zarządzanie firmą. Produkty RESET2 to połączenie bogatych możliwości z łatwą i intuicyjną obsługą.
Wymiana oprogramowania w firmie – jak szybko wdrożyć się w nowy system?
Wymiana oprogramowania w firmie – jak szybko wdrożyć się w nowy system?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Jedną z głównych obaw, która skutecznie wstrzymuje przedsiębiorców przed zmianą oprogramowania jest kwestia związana z obsługą nowego, nieznanego jeszcze systemu. Firmy bardzo często wskazują na fakt, że pomimo iż rozwiązania wdrożone przed laty, obecnie się już nie sprawdzają, inwestycja w nowe jest utrudniona lub nawet niemożliwa, głównie przez wzgląd na inne rozmieszczenie kluczowych funkcji lub nawet zupełnie różny sposób obsługi.

Elastyczność

Rozważając wymianę oprogramowania w firmie, warto zacząć od wewnętrznej analizy potrzeb. Może bowiem okazać się, że przez wzgląd na specyfikę przedsiębiorstwa, żadne gotowe rozwiązanie nie będzie odpowiednie. Wtedy pierwsze kroki należy skierować ku producentom, którzy są elastyczni, a ich oferta umożliwia przygotowanie oprogramowania zgodnego z preferencjami firmy, w którym ma zostać wdrożone.

REKLAMA

Pomoc techniczna na telefon

Poważne i profesjonalne podejście do kwestii związanych z pomocą techniczną będzie równie cenne. Najbardziej pożądana będzie oczywiście telefoniczna pomoc w zakresie obsługi. Należy jednak upewnić się, że dostawca nowych rozwiązań nie pobiera za taką usługę dodatkowych opłat, a jeżeli pobiera, to czy opłaty te nie są zbyt wygórowane lub odwrotnie, czy usługa nie jest za nadto okrojona.

Dedykowane szkolenia

Warto też zwrócić uwagę na to czy producent oprogramowania, w które zamierzamy zainwestować, oferuje dedykowane szkolenia. Znacząco ułatwia to późniejsze wdrożenie pracowników. Często też podczas takich spotkań okazuje się, że to, co początkowo było związane z obawami, docelowo jest zaletą, która usprawnia pracę księgowych i kadrowych. Oczywiście tak jak w przypadku pomocy technicznej, należy zwrócić uwagę na koszt podobnych szkoleń i ocenić czy jest on opłacalny dla firmy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pomoc w programie

Najcenniejsza będzie tzw. kontekstowa, która może zostać wywołana z każdego okna i z każdego miejsca, w którym aktualnie znajduje się użytkownik. Zwykle dotyczy ona jednej, konkretnej funkcji – tej z której aktualnie korzystamy. Dobrze opracowany system pomocy kontekstowej jest pomocny nie tylko na etapie nauki nowego oprogramowania. Często przydaje się także w późniejszych okresach, gdy zachodzi potrzeba wykonania niestandardowej, rzadkiej operacji.

Bezpłatny okres testowy

Przed wyborem oprogramowania, oczywiście warto je przetestować. Dzięki temu dokładnie poznamy dany program i sprawdzimy np. jego szybkość działania przy większej ilości danych i pracy na kilku stanowiskach. Jeśli okres testowy jest odpowiednio długi, będziemy mieli szansę ocenić także, jak często wypuszczane są aktualizacje czy chociażby, jak działa wspomniana pomoc techniczna.

Sprawdź: INFORLEX SUPERPREMIUM

Świadome zakupy

Świadomy zakup to najbardziej istotny czynnik dotyczący wyboru oprogramowania do firmy. Poza przetestowaniem samego programu, warto jest sprawdzić wymienione wyżej koszty związane z jego użytkowaniem. Zwykle będą to koszty aktualizacji w kolejnych latach oraz koszty dostępu do pomocy technicznej. Trzeba także dowiedzieć się czy w przypadku rozwoju firmy, będziemy mogli nabyć wyższą, bardziej rozbudowaną wersję, bez potrzeby wymiany całego systemu.

Autor: RESET2 Sp. z o.o.

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Roczny plan urlopów. Nie każdy pracodawca musi go mieć

Ustalając plan urlopów, pracodawca musi uwzględnić wnioski pracowników oraz konieczność zapewnienia normalnego toku pracy - powiedziała radca prawny dr Monika Wieczorek. Zaznaczyła, że w wyjątkowych sytuacjach wypoczynek może być przesunięty.

Niższe składki dzięki Małemu ZUS plus. Dla kogo ulga i jak z niej skorzystać?

Mały ZUS plus to ulga dla przedsiębiorców, którzy chcą obniżyć składki na ubezpieczenia społeczne. Warunkiem jest dochód z działalności gospodarczej poniżej określonego limitu. Sprawdź, kto może skorzystać z Małego ZUS plus, jakie są limity przychodu i terminy zgłoszeń oraz dlaczego ulga nie obejmuje składki zdrowotnej.

Czym jest przygotowana likwidacja przedsiębiorstwa?

Przygotowana likwidacja pozwala na sprawne pozyskanie pieniędzy niezbędnych do uregulowania należności wobec wierzycieli, a niekiedy także na zachowanie przez dłużnika części swojego majątku. Dlatego jest to procedura warta uwagi przy planowaniu strategii oddłużenia.

Pracownik ma lepsze wyniki, gdy może wziąć psa do biura. Jak polityka prozwierzęca wpływa na firmę?

Wprowadzenie praktyk prozwierzęcych w miejscu pracy może zwiększyć produktywność pracowników i przyczynić się do poprawy wyników firmy. Taki wniosek płynie z tegorocznego badania przeprowadzonego przez portugalskich naukowców. Eksperci ze sklepu zoologicznego zooplus podkreślają, że to tylko jeden z wielu pozytywnych efektów tworzenia biur przyjaznych zwierzętom.

REKLAMA

Kryzys wizerunkowy polskich firm 2024: skutki i działania naprawcze [PRZYKŁADY]

Wizerunek przedsiębiorstwa to kluczowy element jego sukcesu. W Polsce, w ciągu ostatnich lat, wiele firm doświadczyło kryzysów wizerunkowych, które wpłynęły na ich postrzeganie przez klientów, partnerów biznesowych i społeczeństwo. Kryzysy te mają różne przyczyny, od błędów zarządzania po problemy produktowe czy etyczne. W artykule analizujemy przykłady polskich przedsiębiorstw, które w 2024 roku zmagały się z kryzysami wizerunkowymi, oraz przedstawiamy działania, jakie należy podjąć, aby ocieplić wizerunek firmy po tego rodzaju zdarzeniach.

Ważne dla właścicieli małych sklepów internetowych i konsumentów: te trendy w e-commerce mocno zmienią styl e-zakupów w 2025 roku

Po skokowych wzrostach zakupów internetowych z czasu pandemii, mijający rok przyniósł wyraźnie spokojniejsze tempo rozwoju handlu online. Nowe przyspieszenie może jednak pojawić się za sprawą jeszcze wygodniejszych rozwiązań płatniczych, które zyskały na popularności w ostatnich miesiącach.

Kłopoty z finansami w firmie. Do tradycyjnych zagrożeń: zatory płatnicze, problem z uzyskaniem finansowania dołącza w 2025 roku potrzeba wali z hakerami

Największe zagrożenie dla polskiej przedsiębiorczości w 2025 roku eksperci widzą w narastających zatorach płatniczych, ograniczonym dostępie do finansowania i rosnącej liczbie ataków hakerskich. To ostatnie zwiększy zapotrzebowanie firm na inwestycje w cyberbezpieczeństwo.

Nowe technologie całkowicie odmieniają sposób działania firm ochroniarskich. Poza dbałością o bezpieczeństwo ludzi i obiektów pozwalają monitorować pracę ochroniarzy

Wiele czynności, dziś wykonywanych przez pracowników ochrony, zostanie zastąpionych (lub już jest zastępowanych) nowoczesnymi technologiami. Nie znaczy to, że branża pracowników ochrony zniknie, jednak bez wątpienia zmaleje liczba etatów.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości 2025. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o stosowanie jak najniższych stawek

W wielu firmach podatek od nieruchomości to koszt rzędu kilkuset tysięcy złotych w skali roku. Najbardziej odczuwają go firmy działające w branży przemysłowej i w logistyce. Ze względu na duże powierzchnie nieruchomości podatek, który płacą liczony jest w setkach tysięcy złotych.

Które branże skontroluje UODO? Znamy plan na 2025 rok

W 2025 r. kontrolerzy Urzędu Ochrony Danych Osobowych skupią się m.in. na bezpieczeństwie danych medycznych i przetwarzaniu danych dzieci. Plan kontroli uwzględnia te sektory, w których coraz częściej pojawiają się zagrożenia oraz te, które społeczne zainteresowanie.

REKLAMA