REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wprowadzać nowe rozwiązania informatyczne w firmie

Bartłomiej Ślawski
Country Manager VMware w Polsce
Jak wprowadzać nowe rozwiązania informatyczne w firmie/fot. Fotolia
Jak wprowadzać nowe rozwiązania informatyczne w firmie/fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Przy wybieraniu i wdrażaniu nowych rozwiązań informatycznych w przedsiębiorstwie należy zrozumieć, czego tak naprawdę chce użytkownik, jak będzie z tego korzystać. Należy tak zaprezentować dane rozwiązanie pracownikom, aby wzbudzić ich zainteresowanie oraz uzmysłowić korzyści, jakie na co dzień będzie im przynosić ta technologia.

Problemy współczesnych środowisk IT

REKLAMA

Nikt nie przepada za wypełnianiem firmowych formularzy rozliczania wydatków. Przez całe lata przedsiębiorcom wmawiano jednak, że korzystanie z nich ułatwia wszystkim życie. Ale prawda leży gdzie indziej — formularze są wygodne tylko dla tych, którzy odpowiadają za rozliczanie wydatków innych pracowników.

REKLAMA

Ten prosty przykład pokazuje, że w wielu firmach dział IT w niewłaściwy sposób wpływa na procesy biznesowe. Informatycy mogą spytać pracowników o ich preferencje lub poprosić kadrę kierowniczą o wskazanie parametrów optymalnego systemu. Postępując w ten sposób, koncentrują się jednak na niewłaściwym użytkowniku, ponieważ nie powinni podchodzić do sprawy wyłącznie z perspektywy działu, lecz raczej skoncentrować się na ludziach, którzy na koniec dnia będą korzystać z rozwiązania. Jeśli nie będą oni zadowoleni z danej technologii czy aplikacji i nie uznają jej za intuicyjną w obsłudze, nie będą przecież chętnie włączać jej do swojej codziennej pracy.

Zadanie działów IT stało się jeszcze trudniejsze, gdy na popularności zyskały nowe rozwiązania, a do przedsiębiorstw zaczęło napływać coraz więcej technologii. Jak wynika z badania przeprowadzonego niedawno na zlecenie VMware, dwie trzecie menedżerów w regionie EMEA potwierdza, że upowszechnienie się cloud computingu ułatwiło poszczególnym działom firmy samodzielny zakup rozwiązań IT.

Piony biznesowe ewidentnie przejmują kontrolę nad własnymi potrzebami technologicznymi, co oznacza rozluźnienie kontroli ze strony działu IT. 42% menedżerów przyznaje, że firmowi informatycy nie mają kontroli nad procesem decentralizacji środowiska IT. Wielu menedżerów zdaje sobie sprawę z korzyści, jakie można czerpać dzięki temu trendowi, lecz jednocześnie połowa z nich przyznaje, że praca informatyków jest przez to utrudniona. Decentralizacja środowiska IT sprawia ponadto, że wydatki na rozwiązania informatyczne są powielane, problematyczne staje się określenie, kto w rzeczywistości odpowiedzialny jest za technologie oraz rośnie ryzyko wdrożenia rozwiązań, które nie spełniają standardów bezpieczeństwa.

Słuchajmy pracowników

REKLAMA

To, czego nauczymy się dziś w dziedzinie technologii — z wyjątkiem informacji stanowiących bazę naszej wiedzy — za pięć lat będzie już nieaktualne. Jednocześnie nie ma nic bardziej użytecznego niż umiejętności miękkie – rozumienie ludzkich emocji i motywacji, które wpływają na nasze interakcje. Przy wybieraniu i wdrażaniu rozwiązań technologicznych należy przede wszystkim zrozumieć, czego tak naprawdę chce użytkownik, jak będzie z tego korzystać i jak należy zaprezentować dane rozwiązanie pracownikom, aby wzbudzić ich zainteresowanie i entuzjazm oraz uzmysłowić im liczne korzyści, jakie na co dzień będzie im przynosić ta technologia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowe technologie stają się codziennością, ponieważ przedsiębiorstwa przeprowadzają cyfrową transformację na dużą skalę, przetwarzanie w chmurze zapewnia dostępność nowych aplikacji i usług, a konsumeryzacja IT wyznacza standard intuicyjności obsługi. W tym nowym środowisku konieczne jest, aby firmowi eksperci IT dysponowali odpowiednimi umiejętnościami miękkimi i technicznymi, a pracownicy rozumieli technologię, którą mają na wyciągnięcie ręki, oraz chcieli i potrafili ją wykorzystać. Osiągnięcie tego celu wymaga zrozumienia potrzeb całego personelu firmy. Pozwoli to zwiększyć poparcie pracowników dla nowo wdrażanych technologii i zoptymalizować wpływ rozwiązań informatycznych na całe przedsiębiorstwo.

Sprawdź: INFORLEX SUPERPREMIUM

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA