REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wpływ technologii cyfrowych na rozwój przedsiębiorstw

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dell
Wpływ technologii cyfrowych na rozwój przedsiębiorstw /shutterstock.com
Wpływ technologii cyfrowych na rozwój przedsiębiorstw /shutterstock.com
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

Skutki cyfrowej transformacji przedsiębiorstw można dziś łatwo zaobserwować niemal w każdej branży. Zastosowanie nowoczesnych technologii zwiększa możliwości, jak również często zdecydowanie poprawia sytuację firm, niezależnie od ich wielkości i obszarów prowadzonej działalności.

W badaniu Digital Transformation Index Survey, przeprowadzonym niedawno przez Dell EMC, 52% ankietowanych potwierdziło, że w ostatnich trzech latach w ich sektorze nastąpiły istotne zmiany. Ankieta objęła ponad 4 000 przedstawicieli kadry kierowniczej wyższego szczebla z 16 krajów. Niemal połowa respondentów obawia się, że w ciągu najbliższych pięciu lat sposób działania ich przedsiębiorstw stanie się przestarzały.

REKLAMA

REKLAMA

Wspomniane statystyki dostarczają jednak nie tylko negatywnych informacji. Wskazały one, że sektor przedsiębiorstw wreszcie dostosowuje się do dynamicznych zmian potrzeb klientów i modernizuje swoją infrastrukturę IT. We współczesnym globalnym środowisku biznesowym coraz częściej kluczem do sukcesu jest szybkość docierania do odbiorców i elastyczność działania. Do tego dochodzą zmieniające się oczekiwania pracowników i presja na silniejsze ukierunkowania na klienta. Kadry kierownicze muszą więc pogodzić się z faktem, że inwestycje w modernizację środowiska IT to priorytet.

Sprawdź: INFORLEX SUPERPREMIUM

Technologia daje przewagę konkurencyjną

Technologia zwiększa możliwości, a nierzadko diametralnie zmienia sytuację firm, niezależnie od ich wielkości i obszarów działania. Rywalami dużych, doświadczonych firm z sektora usług, finansów i ubezpieczeń coraz częściej stają się zdecydowanie mniejsze podmioty. Nierzadko są to start-upy, które duży nacisk kładą na technologię, mają niższe koszty operacyjne i znacznie większą elastyczność. Widać to w wynikach badania Dell EMC, w którym 78% ankietowanych przedstawicieli kadry kierowniczej przyznało, że największą konkurencją dla ich firm są i będą start-upy. Kolejne 62% respondentów dostrzegło już w swojej branży nowe podmioty, które powstały dzięki dostępności nowych technologii i narzędzi cyfrowych.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pokonywanie barier

W przypadku firm, które zamierzają dopiero rozpocząć proces transformacji cyfrowej, z danych wyłania się kilka wyraźnych przeszkód, utrudniających modernizację IT. Najczęściej deklarowanym przez badanych problemem jest brak środków finansowych i zasobów — wymieniła go jedna trzecia ankietowanych. Należy tu podkreślić, że ograniczenia budżetowe nie zawsze stanowią barierę nie do pokonania. Oferta dostawców technologii coraz częściej obejmuje usługi finansowe towarzyszące samym produktom, umożliwiające rozłożenie płatności w czasie. Jednocześnie, wraz z pojawieniem się tańszych, bardziej zaawansowanych technologii wirtualizacji i chmur, przedsiębiorstwa uzyskały też szeroką gamę opcji pozwalających im wdrażać przyszłościowe technologie, a jednocześnie oszczędzać na kosztach sprzętu i utrzymania. Technologie tego typu zapewniają większą elastyczność i możliwość rozbudowy środowiska na bieżąco, w miarę pojawiania się nowych potrzeb.

Polecamy: Jednolity Plik Kontrolny - Ewidencja VAT od 1 stycznia 2017


Drugim kluczowym problemem dla przedsiębiorstw dążących do transformacji cyfrowej okazały się kwestie związane ze szkoleniem i pozyskiwaniem wyspecjalizowanych pracowników. Globalny niedobór kwalifikacji rośnie (zwłaszcza w sektorze technologicznym), coraz trudniej jest więc znaleźć doświadczonych specjalistów, którzy mogliby pokierować wprowadzaniem zmian technologicznych. Problem ten można jednak zniwelować poprzez rozpoczęcie współpracy między odseparowanymi dotychczas działami i wymianę wiedzy. Innym rozwiązaniem jest krótkoterminowe zatrudnienie konsultantów zewnętrznych. W przypadku tych przedsiębiorstw, które nie mogą sobie pozwolić na trwałe zwiększenie liczebności personelu, wsparcie z zewnątrz może okazać się niezbędne do udanej instalacji nowych rozwiązań, a jednocześnie pozwoli wewnętrznym ekspertom zdobyć umiejętności niezbędne do obsługi zmodernizowanego środowiska IT.

Przetrwają najszybsi

Szybka ewolucja platform technologicznych dla przedsiębiorstw i użytkowników indywidualnych sprawia, że konieczne jest opracowanie solidnej strategii cyfrowej, która uwzględni aktualne i przyszłe potrzeby, potencjalne wahania rynkowe i pojawianie się nowych rywali. Szefowie firm zdają sobie z tego sprawę, lecz mimo tego nowe wyzwania potrafią trwale blokować proces wdrażania rozwiązań kolejnej generacji.

Aby z powodzeniem wdrożyć strategię transformacji cyfrowej, kierownictwo musi ocenić potrzeby przedsiębiorstwa, przeanalizować trendy rynkowe, wymagania klientów i zasoby dostępne do sfinansowania projektu i pokierowania jego realizacją. Firmy mają dziś do dyspozycji wiele narzędzi cyfrowych oraz wsparcie dostawców, sprzedawców i zewnętrznych konsultantów, dlatego znalezienie optymalnych rozwiązań, dostosowanych do potrzeb i możliwości danego przedsiębiorstwa, jest jak najbardziej możliwe. Nawet kwestie budżetowe stanowią coraz mniejszą barierę, kiedy elastyczne opcje finansowania pomagają stworzyć realny plan płatności, dostosowany do możliwości firmy.

Autor: Adam Wojtkowski, Dyrektor Generalny Dell EMC, Enterprise Business w Polsce

Adam Wojtkowski, Dyrektor Generalny Dell EMC, Enterprise Business w Polsce
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

REKLAMA

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA