REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak dotrzeć do klienta reklamą mobilną?

Jak dotrzeć do klienta reklamą mobilną? /fot. Fotolia
Jak dotrzeć do klienta reklamą mobilną? /fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Czy wiesz, że wyszukiwania mobilne stanowią ponad połowę wyszukań w wyszukiwarce Google? Urządzenia mobilne – smartfony, tablety, są naszymi nieodłącznymi towarzyszami prawie tak, jak laptopy czy tradycyjne komputery. Ciężko wyobrazić sobie dziś człowieka, który z nich nie korzysta.

Dla reklamodawców jest to prosty sygnał – tworzone przez nich reklamy powinny być dedykowane zarówno tradycyjnym komputerom, jak i urządzeniom mobilnym. Z racji coraz większej dostępności, ale i przystępności (maleją ceny zarówno sprzętu, jak i samego internetu mobilnego), reklama mobilna ma szansę przynieść naprawdę duże zyski. Przyjrzyjmy się zatem dokładniej reklamie mobilnej – czym dokładnie jest, jakie są jej rodzaje oraz w jaki sposób ją tworzyć?

REKLAMA

Co to jest reklama mobilna i… z czym to się je?

Zacznijmy od początku. Reklama mobilna to taki typ reklamy, która może być wyświetlana na stronach internetowych oraz w aplikacjach dedykowanych urządzeniom mobilnym. Reklamy mobilne tworzone są właśnie z myślą o urządzeniach takich jak smartfony czy tablety. Mogą wyświetlać się one w wyszukiwarkach, w witrynach, które zoptymalizowane są pod kątem mobilnym, w YouTube, a także innych aplikacjach.

Jakie są rodzaje reklamy mobilnej?

W zależności od rodzaju konkretnej kampanii, możliwe jest używanie zarówno reklam tekstowych, graficznych, wideo, reklam typu ,,Tylko połączenie”, jak i reklam aplikacji. Aby możliwe było tworzenie reklam graficznych, warto pamiętać o odpowiednim kierowaniu kampanii (musi być ona kierowana na sieć reklamową). W przypadku tego rodzaju reklam, należy mieć również na uwadze dostosowanie rozmiarów grafiki odpowiednio do wymogów Google’a.

Mobilna reklama – jak dostosować jej format?

REKLAMA

Aby reklama mogła zostać wyświetlana na urządzeniach mobilnych, muszą one być wyposażone w przeglądarki internetowe z pełną funkcjonalnością, czyli obsługiwać standardowe strony internetowe w języku HTML. Takie przeglądarki wyświetlają witryny podobne do tych, jakie przeglądamy na komputerach stacjonarnych. Na ogół urządzenia obsługujące przeglądarki z pełną funkcjonalnością, obsługują także aplikacje, które użytkownicy pobierać mogą ze sklepu z aplikacjami lub bezpośrednio z witryn internetowych. Należą do nich głównie urządzenia z systemem iOS oraz Androidem.

Aby nasza reklama mogła dobrze prezentować się w wersji mobilnej, należy utworzyć specjalną, zoptymalizowaną reklamę, wyposażoną w komunikat reklamowy, adres URL oraz zadbać o stworzenie strony docelowej dopasowanej właśnie do kategorii mobile. W przypadku, kiedy posiadamy więcej reklam, na urządzeniach mobilnych wyświetlać będą się tylko te, które dedykujemy właśnie komórkom czy tabletom.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Reklamy mobilne – jak nimi zarządzać?

Użytkownicy mobilnego Internetu nie wykorzystują go tylko do wyszukiwania stron internetowych. Chętnie pobierają również aplikacje oraz wykonują bezpośrednie połączenia (mowa o reklamach typu ,,Tylko połączenie”).

REKLAMA

Co zrobić, aby pozyskać mobilnego klienta? Po pierwsze, musimy zacząć od dostosowania witryny do urządzeń mobilnych. Kluczem do sukcesu będzie umiejętne jej zaprojektowanie, ale i przykładowo czas ładowania. Kolejnym krokiem będzie wybór konkretnego rodzaju reklamy. Najczęściej wybierane reklamy mobilne to reklamy tekstowe.

Kolejny krok to dodanie ustawienia kierowania dostosowanego do komórek – chcemy mieć pewność, że nasze kampanie oraz reklamy mobilne wyświetlają się użytkownikom właśnie urządzeń mobilnych. Następnie możemy również zarządzać stawkami dla wyświetleń na takich urządzeniach, co dodatkowo zwiększy prawdopodobieństwo wyświetlania reklam. Więcej o tym, jak zamienić użytkownika smartfona w klienta znajduje się w naszym artykule.

Kiedy już lepiej ,,rozgryziemy” temat zarządzania reklamą mobilną, sprawdźmy, jak zwiększać ich skuteczność, wykorzystując przeznaczone do tego narzędzia Google’a.

Czy reklama mobilna jest opłacalna?

Jak wynika z badań Deloitte dostęp do smartfonów ma obecnie 80 procent Polaków. Połowa korzysta z tabletów. Aż sześć na siedem osób zerka na swój smartfon przed upłynięciem jednej godziny po obudzeniu, a ponad 75 proc. w ostatniej godzinie przed zaśnięciem. Wyniki badań mówią same za siebie – kategoria mobile to niezwykle obiecujący kanał dotarcia do klienta. Jeśli więc zadbamy o skuteczną reklamę, może okazać się, że przyniesie nam ona widoczne zyski.

Źródło: www.eactive.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

REKLAMA

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

Rynek usług kurierskich w Polsce 2024: ostatni okres przyniósł dynamiczne zmiany w obsłudze przesyłek: jak korzystają na nich klienci

Polski rynek usług kurierskich, określany fachowo: KEP (Kurier, Express, Paczka) w ostatnich latach przeszedł intensywne zmiany. Są one odpowiedzią na szybki rozwój e-commerce, zmieniające się oczekiwania konsumentów i postępującą cyfryzację usług logistycznych.

REKLAMA

Tylko motocykliści odkładają zakup opon na wiosnę, branża notuje więc spektakularną dynamikę sprzedaży w tym kwartale i w całym 2024 roku

Branża oponiarska w Polsce, ale i w całej Europie 2024 rok z pewnością odnotuje jako bardzo udany. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy popyt na opony niemal we wszystkich segmentach rośnie dynamicznie, a klienci finalizują także decyzje zakupowe odkładane na przyszłość  powodu przejściowych problemów finansowych.

Mikro i małe firmy najbardziej boją się rosnących kosztów prowadzenia działalności i podnoszenia składek ZUS-owskich

Czynniki, które bezpośrednio mogą obciążyć finanse firmy w sposób niespodziewany budzą największe obawy małych firm. Zwłaszcza te, które od przedsiębiorcy nie zależ i ma on na nie stosunkowo najmniejszy wpływ. Nie ma w tym nic dziwnego, bo małe firmy w Polsce wciąż cechuje mała płynność finansowa.

REKLAMA