REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak dotrzeć do klienta reklamą mobilną?

Subskrybuj nas na Youtube
Jak dotrzeć do klienta reklamą mobilną? /fot. Fotolia
Jak dotrzeć do klienta reklamą mobilną? /fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Czy wiesz, że wyszukiwania mobilne stanowią ponad połowę wyszukań w wyszukiwarce Google? Urządzenia mobilne – smartfony, tablety, są naszymi nieodłącznymi towarzyszami prawie tak, jak laptopy czy tradycyjne komputery. Ciężko wyobrazić sobie dziś człowieka, który z nich nie korzysta.

Dla reklamodawców jest to prosty sygnał – tworzone przez nich reklamy powinny być dedykowane zarówno tradycyjnym komputerom, jak i urządzeniom mobilnym. Z racji coraz większej dostępności, ale i przystępności (maleją ceny zarówno sprzętu, jak i samego internetu mobilnego), reklama mobilna ma szansę przynieść naprawdę duże zyski. Przyjrzyjmy się zatem dokładniej reklamie mobilnej – czym dokładnie jest, jakie są jej rodzaje oraz w jaki sposób ją tworzyć?

REKLAMA

Co to jest reklama mobilna i… z czym to się je?

Zacznijmy od początku. Reklama mobilna to taki typ reklamy, która może być wyświetlana na stronach internetowych oraz w aplikacjach dedykowanych urządzeniom mobilnym. Reklamy mobilne tworzone są właśnie z myślą o urządzeniach takich jak smartfony czy tablety. Mogą wyświetlać się one w wyszukiwarkach, w witrynach, które zoptymalizowane są pod kątem mobilnym, w YouTube, a także innych aplikacjach.

Jakie są rodzaje reklamy mobilnej?

W zależności od rodzaju konkretnej kampanii, możliwe jest używanie zarówno reklam tekstowych, graficznych, wideo, reklam typu ,,Tylko połączenie”, jak i reklam aplikacji. Aby możliwe było tworzenie reklam graficznych, warto pamiętać o odpowiednim kierowaniu kampanii (musi być ona kierowana na sieć reklamową). W przypadku tego rodzaju reklam, należy mieć również na uwadze dostosowanie rozmiarów grafiki odpowiednio do wymogów Google’a.

Mobilna reklama – jak dostosować jej format?

REKLAMA

Aby reklama mogła zostać wyświetlana na urządzeniach mobilnych, muszą one być wyposażone w przeglądarki internetowe z pełną funkcjonalnością, czyli obsługiwać standardowe strony internetowe w języku HTML. Takie przeglądarki wyświetlają witryny podobne do tych, jakie przeglądamy na komputerach stacjonarnych. Na ogół urządzenia obsługujące przeglądarki z pełną funkcjonalnością, obsługują także aplikacje, które użytkownicy pobierać mogą ze sklepu z aplikacjami lub bezpośrednio z witryn internetowych. Należą do nich głównie urządzenia z systemem iOS oraz Androidem.

Aby nasza reklama mogła dobrze prezentować się w wersji mobilnej, należy utworzyć specjalną, zoptymalizowaną reklamę, wyposażoną w komunikat reklamowy, adres URL oraz zadbać o stworzenie strony docelowej dopasowanej właśnie do kategorii mobile. W przypadku, kiedy posiadamy więcej reklam, na urządzeniach mobilnych wyświetlać będą się tylko te, które dedykujemy właśnie komórkom czy tabletom.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Reklamy mobilne – jak nimi zarządzać?

Użytkownicy mobilnego Internetu nie wykorzystują go tylko do wyszukiwania stron internetowych. Chętnie pobierają również aplikacje oraz wykonują bezpośrednie połączenia (mowa o reklamach typu ,,Tylko połączenie”).

REKLAMA

Co zrobić, aby pozyskać mobilnego klienta? Po pierwsze, musimy zacząć od dostosowania witryny do urządzeń mobilnych. Kluczem do sukcesu będzie umiejętne jej zaprojektowanie, ale i przykładowo czas ładowania. Kolejnym krokiem będzie wybór konkretnego rodzaju reklamy. Najczęściej wybierane reklamy mobilne to reklamy tekstowe.

Kolejny krok to dodanie ustawienia kierowania dostosowanego do komórek – chcemy mieć pewność, że nasze kampanie oraz reklamy mobilne wyświetlają się użytkownikom właśnie urządzeń mobilnych. Następnie możemy również zarządzać stawkami dla wyświetleń na takich urządzeniach, co dodatkowo zwiększy prawdopodobieństwo wyświetlania reklam. Więcej o tym, jak zamienić użytkownika smartfona w klienta znajduje się w naszym artykule.

Kiedy już lepiej ,,rozgryziemy” temat zarządzania reklamą mobilną, sprawdźmy, jak zwiększać ich skuteczność, wykorzystując przeznaczone do tego narzędzia Google’a.

Czy reklama mobilna jest opłacalna?

Jak wynika z badań Deloitte dostęp do smartfonów ma obecnie 80 procent Polaków. Połowa korzysta z tabletów. Aż sześć na siedem osób zerka na swój smartfon przed upłynięciem jednej godziny po obudzeniu, a ponad 75 proc. w ostatniej godzinie przed zaśnięciem. Wyniki badań mówią same za siebie – kategoria mobile to niezwykle obiecujący kanał dotarcia do klienta. Jeśli więc zadbamy o skuteczną reklamę, może okazać się, że przyniesie nam ona widoczne zyski.

Źródło: www.eactive.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA