| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Technologia > Wzrost budżetów reklamowych na kanały cyfrowe

Wzrost budżetów reklamowych na kanały cyfrowe

W 2016 i 2017 r. w skali globalnej wzrośnie udział nakładów na reklamy w przestrzeni cyfrowej w całkowitych wydatkach na reklamy w mediach. Najszybciej udział ten będzie rósł w regionie Azji i Pacyfiku - prognozuje firma eMarketer.

W bieżącym roku udział reklamy cyfrowej w całym rynku reklamy ma w skali globalnej sięgnąć 34,4 proc., a w roku przyszłym wzrosnąć do 37,4 proc.

W ujęciu regionalnym, liderem pod tym względem ma być region Azji i Pacyfiku, z udziałem reklamy cyfrowej w całkowitych nakładach na reklamę na poziomie 38,8 proc. w 2016 r. i 43,1 proc. w 2017 r. Ponad 30-proc. udział ma zostać odnotowany w Ameryce Północnej, Europie Zachodniej oraz Europie Środkowo-Wschodniej. W tyle za tymi regionami, ale także ze wzrostem, mają pozostać Ameryka Łacińska oraz Bliski Wschód i Afryka.

W Wielkiej Brytanii, gdzie w 2016 r. wydatki reklamowe mają sięgnąć blisko 26 miliardów dolarów, ponad połowa (53,1 proc.) tej kwoty ma zostać skierowana w kanały cyfrowe.

Z kolei w samych Chinach - największym rynku regionu Azji i Pacyfiku - nakłady na reklamę w przestrzeni cyfrowej mają w tym roku sięgnąć 40,42 miliarda dolarów. Najwięcej w ten kanał inwestują tam firmy z branży motoryzacyjnej, dóbr konsumpcyjnych, nieruchomości oraz telekomunikacyjnej.

Z badania przeprowadzonego w marcu br. przez Kantar CTR Market Research wynika, że 41 proc. osób odpowiedzialnych za marketing w chińskich firmach - tyle samo co w roku ubiegłym - zamierza w tym roku zwiększyć swoje budżety. Zmalał natomiast odsetek respondentów planujących mniejsze nakłady marketingowe - z 29 proc. do 25 proc. Jednocześnie niemal co piąty badany stwierdził, że nie wie jaka będzie decyzja w tym zakresie lub też odmówił udzielenia odpowiedzi.

www.wirtualnemedia.pl

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kirill Bigai

Współzałożyciel i dyrektor generalny platformy Preply dla poszukiwania korepetytorów online

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »