Reklamy wideo i mobile z największym wzrostem
REKLAMA
REKLAMA
PwC w swoim raporcie „Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2016-2020” prognozuje, że w Polsce tempo wzrostu reklamy telewizyjnej będzie szybsze niż globalna średnia - 5,5 proc. rocznego wzrostu będzie skutkowało osiągnięciem przez polski rynek reklamy telewizyjnej wartości 1,2 mld dol. w roku 2020.
REKLAMA
Według ekspertów PwC istotnym czynnikiem kształtującym rynek reklamy telewizyjnej, szczególnie widocznym w Polsce, było przejście od telewizji analogowej do cyfrowej telewizji naziemnej, które otworzyło nowe możliwości oferowania płatnych dodatkowych kanałów cyfrowych.
Dodatkowo pozwoliło to kanałom tematycznym dostępnym dzięki multipleksom cyfrowym dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Efektem jest rosnąca popularność tych kanałów kosztem najpopularniejszych, głównych kanałów, co skutkuje przesunięciem wydatków na reklamy właśnie do nich.
Z kolei polski rynek reklamy internetowej urośnie w rocznym tempie ponad 11 proc. do 1,17 mld dolarów w 2020 r.
REKLAMA
Dominująca obecnie forma reklamy display będzie rozwijać się w tempie jednocyfrowym (ok. 8 proc. rocznie), natomiast największą dynamiką będą charakteryzować się reklama wideo (roczny wzrost o ponad 32 proc.) oraz segment reklamy mobilnej (wzrosty o 16 proc. rocznie). Zgodnie z prognozą PwC wydatki na reklamę w wyszukiwarkach będą rosły w tempie rozwoju całego rynku reklamy w Internecie, tzn. ok. 11 proc. rocznie do roku 2020.
W skali globalnej w br. wydatki na reklamę internetową po raz pierwszy przekroczą wielkość rynku reklamy telewizyjnej. Pomimo wysokiej prognozowanej dynamiki wzrostu rynku (ponad 11 proc. rocznie w latach 2016-2020) w Polsce zrównanie tych segmentów przewidywane jest dopiero na rok 2020, czyli ponad 10 lat po przełamaniu trendu np. w Wielkiej Brytanii.
Źródło: wirtualnemedia.pl
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA