REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ponad połowa internautów ogląda wideo na urządzeniach mobilnych

Ponad połowa internautów ogląda wideo na urządzeniach mobilnych /fot. Fotolia
Ponad połowa internautów ogląda wideo na urządzeniach mobilnych /fot. Fotolia
ALERT MEDIA Communications Sp. z o.o.

REKLAMA

REKLAMA

54% internautów ogląda treści wideo na urządzeniach mobilnych. Robimy to znacznie częściej na smartfonach niż na tabletach, co jest efektem niższej penetracji tabletów wśród polskich internautów - wynika z raportu IRCenter.

Smartfony towarzyszą internautom znacznie częściej niż tablety. Wśród osób oglądających wideo na urządzeniach mobilnych znacznie więcej jest heavy-userów na smartfonach niż na tabletach.

REKLAMA

Wg danych z platformy Mobigate dla systemu Android z sierpnia 2016 r., aplikacją mobilną o największym zasięgu jest YouTube (65%), przewyższającym Facebooka (51%), na którym też można oglądać wideo. Warto zwrócić uwagę na średni czas korzystania z tych aplikacji – 13 minut w przypadku YouTube i 10 minut w przypadku Facebooka.

REKLAMA

Z kolei wg Gemiusa, w sierpniu 2016 r. strona mobilna YouTube miała zasięg 20%. Co ciekawe, w rankingu Top 20 domen na platformach mobilnych, oprócz YouTube nie ma ani jednej strony poświęconej bezpośrednio wideo. Czyli jest ono najczęściej oglądane - jeśli nie w aplikacjach i na YouTube - na Facebooku i Onecie (najczęściej oglądanych stronach WWW).

Na urządzeniach mobilnych najczęściej ogląda się teledyski: 49% użytkowników wideo na smartfonach i 38% na tabletach. Drugim najczęściej wybieranym rodzajem treści wideo są programy informacyjne (38% wśród użytkowników obu rodzajów urządzeń). 1/3 użytkowników wideo na mobile ogląda na tych urządzeniach filmy.

REKLAMA

Jeśli się przyjrzeć rodzajom wybieranych treści wideo na różnych urządzeniach, widać, że te oglądane na telewizorach i komputerach PC nie mają wiele wspólnego z wyborem treści na urządzeniach mobilnych. Wśród użytkowników wideo na urządzeniach mobilnych można wyróżnić 3 kategorie użytkowników: osoby oglądające na smartfonach głównie teledyski i wiadomości, nie stroniący od oglądania relacji sportowych (wiodąca kategoria), osoby oglądające wiadomości na tabletach (nieco starsze i zamożniejsze) oraz osoby oglądające filmy na smartfonach (najmłodsza, nieliczna grupa użytkowników).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ponad 3/4 (77%) użytkowników wideo na mobile najczęściej ogląda te treści w domu. W tym sensie tablet i smartfon to "małe ekrany do puszczania muzyki i oglądania wiadomości". Oprócz sytuacji domowych, wideo na urządzeniach mobilnych jest najczęściej oglądane w trakcie wyjazdów i wakacji – to zarówno sposób spędzania wolnego czasu w pociągu/autobusie, jak i "mały telewizorek" zabierany na wyjazd. W trakcie typowego dnia, poza domem, wideo na urządzeniach mobilnych jest najczęściej oglądane w komunikacji miejskiej (29% użytkowników wideo na mobile) i w szkole/miejscu pracy (27%).

Wideo na urządzeniach mobilnych oglądają głównie osoby młodsze. Warto zwrócić uwagę na to, że kobiety sięgają po wideo na mobile w młodszym wieku niż panowie.

Dane pochodzą z syndykatowego projektu IRCenter Multiscreening 2016 (badanie CAWI realizowane na reprezentatywnej próbie n=1457 internautów, wakacje 2016), dane Gemius i Mobigate za sierpień 2016.

Źródło: wirtualnemedia.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przewoźnicy w 2025 r. zapłacą wyższe składki ZUS od wynagrodzeń kierowców międzynarodowych, nie podwyższając im nawet płacy

Pod koniec sierpnia rząd przyjął projekt ustawy budżetowej na 2025 roku, z którego wynika, że przeciętne prognozowane wynagrodzenie wzrośnie blisko o 850 zł. Podwyższenie tej kwoty oznacza dla przewoźników, że muszą przygotować się do wzrostu składek do ZUS.

Firmy niechętnie upominają się o pieniądze u dłużników, a po upływie pół roku windykacja może być bezskuteczna

Dlaczego dłużnicy nie płacą na czas należności za faktury? Nie mam pieniędzy, zapomniałem o fakturze, klienci zalegają mi z zapłatą, więc i ja nie płacę – to najczęstsze usprawiedliwienia, jakie słyszą właściciele firm od swoich klientów, którzy nie regulują należności za dostarczone towary czy wykonane usługi.

10 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy

Outsourcing staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Jednak dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, zlecanie im zadań może być wyzwaniem. Oto szczegółowy poradnik, który pomoże przygotować się do efektywnej współpracy z niezależnym specjalistom.

Korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową

Ulga badawczo-rozwojowa (B+R) to korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową, skierowane zarówno do podatników PIT (opodatkowanych skalą podatkową lub tzw. podatkiem liniowym) jak i do podatników CIT (którzy uzyskują przychody z działalności gospodarczej, inne niż zyski kapitałowe). Ulga ta stanowi istotne wsparcie dla firm inwestujących w innowacje, technologie i rozwój nowych produktów.

REKLAMA

Budownictwo mocno wyhamowało, ale to wciąż najbardziej optymistyczna branża, bo liczy na wydatkowanie pieniędzy przez rząd

Optymizm w branży budowlanej utrzymuje się już od wielu miesięcy. Ponieważ jednak jego motorem napędowym są inwestycje ze środków Krajowego Planu Odbudowy oraz kredytu #naStart, entuzjazm słabnie. Wszystko przez ślamazarną pracę rządu.

Szykują się milionowe kary. Kontrola stron internetowych: kogo dotyczy, kto kontroluje, jaka kara i za co

Nie tylko skarbówka kontroluje i nakłada kary za złamanie przepisów. I nie tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do akcji coraz częściej wkracza też Urząd Ochrony Danych Osobowych – UODO, a kontrole kończą się karami – nawet w milionach złotych.

Otwieranie dziś restauracji to samobójstwo? Pewniejsze jest pójść śladem Żabki do własnego sklepu z ofertą gotowych dań

Rewolucja dzieje się w całej branży fachowo określanej jako HoReCa. Ale największa w jej gastronomicznej części. Świadczą o tym dane gospodarcze dotyczące liczby otwieranych placówek, zawieszanych działalności, długów i kredytów oraz tempa ich spłaty. Restauracje tracą na popularności, zyskują sklepy oferujące gotowe dania - ciepłe lub do odgrzania w domu.

Jak odblokować innowacyjność małego biznesu?

Innowacyjność w małej firmie to wyzwanie. Małemu biznesowi jest trudniej na wielu płaszczyznach. Często jest to jedna osoba do podejmowania decyzji i brak jest kogoś kto spojrzałby obiektywnie na działania i krytycznie na trendy. Jak odblokować innowacyjność małej działalności podpowiada Zuzanna Mikołajczyk, innowatorka i strateg innowacji.

REKLAMA

Kawa z INFORLEX. Wakacje składkowe - bezpłatne spotkanie online

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu kawa z INFORLEX, które odbędzie się 3 września 2024 r. Tematem spotkania będą wakacje składkowe. 

Firma spedycyjna. Jak założyć? Czy to się opłaca?

Branża TSL to jeden z najlepiej trzymających się sektorów gospodarki, nawet mimo kryzysu. Działalność spedycyjna daje wiele możliwości i ma ogromny potencjał. O czym trzeba wiedzieć zaczynając w tej branży na własny rachunek? 

REKLAMA