| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Technologia > Prognoza rozwoju sektora mediów i rozrywki w Polsce i na świecie do 2020 roku (raport PwC)

Prognoza rozwoju sektora mediów i rozrywki w Polsce i na świecie do 2020 roku (raport PwC)

Wartość polskiego sektora mediów i rozrywki w 2020 roku wyniesie 10,8 mld dol. – wynika z raportu firmy doradczej PwC „Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2016-2020” (Entertainment and Media Outlook). W 2020 roku wydatki na reklamę internetową w Polsce osiągną poziom wydatków na reklamę telewizyjną.

Sektor rozrywki i mediów, choć bardzo zróżnicowany wewnętrznie, charakteryzuje się stałym i zrównoważonym wzrostem. Kurczenie się niektórych rynków, jak np. prasy drukowanej, współistnieje ze spektakularną ekspansją w innych obszarach (produkcji treści wideo), tworząc w ten sposób zmieniający się na wielu poziomach globalny krajobraz mediów. W 36 z 54 zbadanych przez PwC krajów wydatki na rozrywkę i media rosną szybciej niż PKB, często nawet o ponad 50 proc.

Do 2020 r. najszybciej w ujęciu globalnym rozwijać się będzie reklama w Internecie – średniorocznie w tempie 11 proc. Natomiast na drugim miejscu uplasuje się wideo, gdzie na znaczeniu zyskują serwisy streamingowe wideo bez udziału operatorów telewizyjnych (ang. OTT – over the top), tzn. serwisy dostarczające treści filmowe i telewizyjne przez Internet bez potrzeby opłacania abonamentu za telewizję kablową lub satelitarną.

Według szacunków ekspertów PwC wartość rynku rozrywki i mediów w Polsce wyniesie w 2020 r. 10,8 mld dol. Dostęp do Internetu będzie stanowić największy segment tego rynku z 24,1 proc. udziałem. Najszybciej w nadchodzących latach będą rozwijały się segmenty rynku związane z technologiami cyfrowymi, w szczególności reklama w Internecie (średniorocznie w tempie 11,2 proc.), dostęp do Internetu (5,8 proc.) oraz gry wideo (6,2 proc.).

Rynek prasy w Polsce

Polski rynek prasy, obejmujący wydatki konsumentów oraz reklamę, nie zmieni się znacząco. Zdaniem ekspertów PwC w nadchodzących latach będziemy obserwować spadek przychodów ze sprzedaży o 17 proc., spowodowany głównie dalszą migracją czytelników do Internetu i coraz szerszego wykorzystania urządzeń mobilnych. Odwrotna tendencja ujawni się na rynku reklamy prasowej w wydaniach elektronicznych, gdzie spodziewany jest wzrost z 14 do 21 mln dolarów w 2020 r.

Stale rośnie jednak liczba użytkowników płatnych serwisów w naszym kraju, szczególnie osób czytających dzienniki z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. Choć nie są to jeszcze liczby porównywalne z cyfrową rewolucją w Europie Zachodniej, to jednak podobnie jak w latach ubiegłych można się spodziewać dalszych stopniowych wzrostów w tym kanale dystrybucji.

„Liczba Polaków deklarująca regularne czytanie internetowych wydań tytułów prasowych z roku na rok się powiększa, wydawcy w coraz większym stopniu muszą skupiać swoją strategię na rozwoju wielotematycznych platform w sieci, a nie tylko tradycyjnej prasy. Wobec postępującej migracji z prasy tradycyjnej do Internetu, tytuły prasowe, które nie wykorzystają obecności w sieci powinny liczyć się ze znacznymi stratami udziałów w rynku” – mówi Paweł Wesołowski, partner w PwC, lider zespołu ds. rynku telekomunikacji, mediów, rozrywki i technologii.

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

ProfiAuto

ProfiAuto to należąca do firmy Moto-Profil marka zrzeszająca ponad 150 hurtowni, sklepów i warsztatów, znajdujących się w miastach na terenie całej Polski. Pod szyldem ProfiAuto funkcjonują wyselekcjonowane, najlepsze na rynku motoryzacyjnym podmioty.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »