App Store Optimization - jak pozycjonować aplikacje mobilne?
REKLAMA
REKLAMA
Czym jest ASO – App Store Optimization?
App Store Optimization to szereg czynności związanych z marketingiem mobilny. Mają one na celu sprawienie, że dana aplikacja pojawia się wyżej w wynikach wyszukiwania w poszczególnych sklepach udostępniających aplikacje mobilne. A tutaj, tak jak w przypadku wyszukiwarek internetowych, im wyżej znajdzie się aplikacja, tym więcej osób będzie miało okazję ją zobaczyć, a co za tym idzie, zwiększają się szanse na jej pobranie. Wiele osób określając App Store Optimization używa wyrażenia, że jest to SEO dla aplikacji mobilnych.
REKLAMA
Podobnie jak w przypadku optymalizacji stron internetowych, tak i tutaj liczy się dobre rozeznanie rynku i sprawdzenie potrzeb potencjalnych klientów, by odpowiednio dobrać słowa kluczowe opisujące aplikację.
Jakie są główne czynniki wpływające na App Store Optimization?
Do głównych czynników, które mogą wpłynąć na App Store Optimization zaliczyć należy przede wszystkim:
- tytuł;
- słowa kluczowe;
- liczbę pobrań;
- oceny i recenzje.
Pierwsze dwa czynniki, to czynniki główne mające największe znaczenie dla optymalizacji wpisu w sklepie z aplikacjami. Kolejne dwa uzupełniają czynniki główne.
Jakie czynności należy wykonać w ramach App Store Optimization?
Podobnie jak w przypadku pozycjonowania stron, tak i w przypadku pozycjonowania i optymalizacji aplikacji w sklepie internetowym należy wykonać określone czynności, które pozwolą uzyskać jej wyższą pozycję i zwiększą szanse na większą liczbę pobrań. Oto podstawowe czynności, które należy wykonać w ramach App Store Optimization:
- dobór odpowiednich słów kluczowych – jest to jeden z najważniejszych elementów związanych z ASO, gdyż wpływa na skuteczność pozostałych, podejmowanych później działań związanych z optymalizacją aplikacji. Do zaplanowania i doboru słów kluczowych można wykorzystać takie narzędzia, jak: Google AdWords Keyword Planner, MetricsCat czy SensorTower;
- przygotowanie nazwy aplikacji – najlepiej, aby nazwa aplikacji zawierała najczęściej wyszukiwane słowo kluczowe, zwiększy to znacznie szansę na wyszukanie tej aplikacji przez klienta oraz podwyższy jej pozycję w sklepie internetowym. Jednocześnie należy pamiętać o tym, aby nazwa nie zawierała upchniętych na siłę słów kluczowych i nie była zbyt długa. Przykładowo sklep marki Apple rekomenduje nazwy aplikacji, których długość nie przekracza 25 znaków, w Google Play to ograniczenie wynosi 30 znaków;
- opis aplikacji – opis aplikacji musi spełniać warunki dobrego opisu sprzedażowego oraz uwzględniać zalecenia dotyczące optymalizacji pod wyszukiwarkę danego sklepu. W opisie powinny być przedstawione zalety konkretnego programu i jego działanie. Opis w nienachalny sposób powinien zachęcić do pobrania aplikacji. Maksymalna długość opisu to ok 4000 znaków. W opisie powinny znaleźć się także odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Tekst powinien być także atrakcyjny pod względem wizualnym – podzielony na akapity, z wyróżnieniami i wypunktowaniami;
- ikona wyróżniająca aplikacji – ikona powinna zachęcać do kliknięcia i wyróżniać aplikację na tle konkurencji, najlepiej by była prosta, ale miała swój indywidualny charakter, by było łatwo ją zapamiętać;
- zrzuty z ekranu – takie „zdjęcia” aplikacji pozwalają zobaczyć użytkownikom jak wygląda aplikacja i ułatwiają podjęcie decyzji dotyczącej ściągnięcia danego programu.
Istnieją również czynniki, na które nie mamy bezpośredniego wpływu, a które mogą zmienić pozycję aplikacji w wyszukiwarce sklepu internetowego. Są to tak zwane działania zewnętrzne i zalicza się do nich przede wszystkim: oceny, jakie uzyskała aplikacja; czy liczbę pobrań aplikacji przez użytkowników sklepu.
Źródło: www.eactive.pl
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.