REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

App Store Optimization - jak pozycjonować aplikacje mobilne?

App Store Optimization - jak pozycjonować aplikacje mobilne? /fot. Fotolia
App Store Optimization - jak pozycjonować aplikacje mobilne? /fot. Fotolia
Media

REKLAMA

REKLAMA

Pozycjonowanie i optymalizacja zwykle kojarzą się nam ze stronami internetowymi. Jednak jak się okazuje coraz częściej tego rodzaju czynności wykonywane są również wobec aplikacji mobilnych. Dzieje się tak, gdyż konkurencja wśród producentów programów na urządzenia mobilne rośnie z każdym dniem. Sklepy takie jak Google Play, czy Apple AppStore każdego roku odnotowują miliardy ściągnięć. Jak zatem sprawić, by to właśnie nasza aplikacja została ściągnięta, a nie produkt innej firmy? Oto kilka słów o App Store Optimization, czyli optymalizacji i pozycjonowaniu aplikacji mobilnych.

Czym jest ASO – App Store Optimization?

App Store Optimization to szereg czynności związanych z marketingiem mobilny. Mają one na celu sprawienie, że dana aplikacja pojawia się wyżej w wynikach wyszukiwania w poszczególnych sklepach udostępniających aplikacje mobilne. A tutaj, tak jak w przypadku wyszukiwarek internetowych, im wyżej znajdzie się aplikacja, tym więcej osób będzie miało okazję ją zobaczyć, a co za tym idzie, zwiększają się szanse na jej pobranie. Wiele osób określając App Store Optimization używa wyrażenia, że jest to SEO dla aplikacji mobilnych.

REKLAMA

Podobnie jak w przypadku optymalizacji stron internetowych, tak i tutaj liczy się dobre rozeznanie rynku i sprawdzenie potrzeb potencjalnych klientów, by odpowiednio dobrać słowa kluczowe opisujące aplikację.

Jakie są główne czynniki wpływające na App Store Optimization?

Do głównych czynników, które mogą wpłynąć na App Store Optimization zaliczyć należy przede wszystkim:

  • tytuł;
  • słowa kluczowe;
  • liczbę pobrań;
  • oceny i recenzje.

Pierwsze dwa czynniki, to czynniki główne mające największe znaczenie dla optymalizacji wpisu w sklepie z aplikacjami. Kolejne dwa uzupełniają czynniki główne.

Jakie czynności należy wykonać w ramach App Store Optimization?

Podobnie jak w przypadku pozycjonowania stron, tak i w przypadku pozycjonowania i optymalizacji aplikacji w sklepie internetowym należy wykonać określone czynności, które pozwolą uzyskać jej wyższą pozycję i zwiększą szanse na większą liczbę pobrań. Oto podstawowe czynności, które należy wykonać w ramach App Store Optimization:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • dobór odpowiednich słów kluczowych – jest to jeden z najważniejszych elementów związanych z ASO, gdyż wpływa na skuteczność pozostałych, podejmowanych później działań związanych z optymalizacją aplikacji. Do zaplanowania i doboru słów kluczowych można wykorzystać takie narzędzia, jak: Google AdWords Keyword Planner, MetricsCat czy SensorTower;
  • przygotowanie nazwy aplikacji – najlepiej, aby nazwa aplikacji zawierała najczęściej wyszukiwane słowo kluczowe, zwiększy to znacznie szansę na wyszukanie tej aplikacji przez klienta oraz podwyższy jej pozycję w sklepie internetowym. Jednocześnie należy pamiętać o tym, aby nazwa nie zawierała upchniętych na siłę słów kluczowych i nie była zbyt długa. Przykładowo sklep marki Apple rekomenduje nazwy aplikacji, których długość nie przekracza 25 znaków, w Google Play to ograniczenie wynosi 30 znaków;
  • opis aplikacji – opis aplikacji musi spełniać warunki dobrego opisu sprzedażowego oraz uwzględniać zalecenia dotyczące optymalizacji pod wyszukiwarkę danego sklepu. W opisie powinny być przedstawione zalety konkretnego programu i jego działanie. Opis w nienachalny sposób powinien zachęcić do pobrania aplikacji. Maksymalna długość opisu to ok 4000 znaków. W opisie powinny znaleźć się także odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Tekst powinien być także atrakcyjny pod względem wizualnym – podzielony na akapity, z wyróżnieniami i wypunktowaniami;
  • ikona wyróżniająca aplikacji – ikona powinna zachęcać do kliknięcia i wyróżniać aplikację na tle konkurencji, najlepiej by była prosta, ale miała swój indywidualny charakter, by było łatwo ją zapamiętać;
  • zrzuty z ekranu – takie „zdjęcia” aplikacji pozwalają zobaczyć użytkownikom jak wygląda aplikacja i ułatwiają podjęcie decyzji dotyczącej ściągnięcia danego programu.

Istnieją również czynniki, na które nie mamy bezpośredniego wpływu, a które mogą zmienić pozycję aplikacji w wyszukiwarce sklepu internetowego. Są to tak zwane działania zewnętrzne i zalicza się do nich przede wszystkim: oceny, jakie uzyskała aplikacja; czy liczbę pobrań aplikacji przez użytkowników sklepu.

Źródło: www.eactive.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    REKLAMA

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    REKLAMA

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    Kończy się najostrzejsza zima od 50 lat. Prawie 5 mln zwierząt hodowlanych zginęło z głodu w Mongolii

    Dobiegająca końca zima w Mongolii, najostrzejsza od pół wieku, doprowadziła do śmierci niemal 5 mln kóz, owiec i koni, które nie są w stanie dotrzeć do pożywienia. To duży cios w gospodarkę kraju zamieszkanego przez ok. 3,3 mln ludzi, z których ok. 300 tys. utrzymuje się z hodowli zwierząt - podkreśliło Radio Swoboda.

    REKLAMA