REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

App Store Optimization - jak pozycjonować aplikacje mobilne?

App Store Optimization - jak pozycjonować aplikacje mobilne? /fot. Fotolia
App Store Optimization - jak pozycjonować aplikacje mobilne? /fot. Fotolia
Media

REKLAMA

REKLAMA

Pozycjonowanie i optymalizacja zwykle kojarzą się nam ze stronami internetowymi. Jednak jak się okazuje coraz częściej tego rodzaju czynności wykonywane są również wobec aplikacji mobilnych. Dzieje się tak, gdyż konkurencja wśród producentów programów na urządzenia mobilne rośnie z każdym dniem. Sklepy takie jak Google Play, czy Apple AppStore każdego roku odnotowują miliardy ściągnięć. Jak zatem sprawić, by to właśnie nasza aplikacja została ściągnięta, a nie produkt innej firmy? Oto kilka słów o App Store Optimization, czyli optymalizacji i pozycjonowaniu aplikacji mobilnych.

Czym jest ASO – App Store Optimization?

App Store Optimization to szereg czynności związanych z marketingiem mobilny. Mają one na celu sprawienie, że dana aplikacja pojawia się wyżej w wynikach wyszukiwania w poszczególnych sklepach udostępniających aplikacje mobilne. A tutaj, tak jak w przypadku wyszukiwarek internetowych, im wyżej znajdzie się aplikacja, tym więcej osób będzie miało okazję ją zobaczyć, a co za tym idzie, zwiększają się szanse na jej pobranie. Wiele osób określając App Store Optimization używa wyrażenia, że jest to SEO dla aplikacji mobilnych.

REKLAMA

Podobnie jak w przypadku optymalizacji stron internetowych, tak i tutaj liczy się dobre rozeznanie rynku i sprawdzenie potrzeb potencjalnych klientów, by odpowiednio dobrać słowa kluczowe opisujące aplikację.

Jakie są główne czynniki wpływające na App Store Optimization?

Do głównych czynników, które mogą wpłynąć na App Store Optimization zaliczyć należy przede wszystkim:

  • tytuł;
  • słowa kluczowe;
  • liczbę pobrań;
  • oceny i recenzje.

Pierwsze dwa czynniki, to czynniki główne mające największe znaczenie dla optymalizacji wpisu w sklepie z aplikacjami. Kolejne dwa uzupełniają czynniki główne.

Jakie czynności należy wykonać w ramach App Store Optimization?

Podobnie jak w przypadku pozycjonowania stron, tak i w przypadku pozycjonowania i optymalizacji aplikacji w sklepie internetowym należy wykonać określone czynności, które pozwolą uzyskać jej wyższą pozycję i zwiększą szanse na większą liczbę pobrań. Oto podstawowe czynności, które należy wykonać w ramach App Store Optimization:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • dobór odpowiednich słów kluczowych – jest to jeden z najważniejszych elementów związanych z ASO, gdyż wpływa na skuteczność pozostałych, podejmowanych później działań związanych z optymalizacją aplikacji. Do zaplanowania i doboru słów kluczowych można wykorzystać takie narzędzia, jak: Google AdWords Keyword Planner, MetricsCat czy SensorTower;
  • przygotowanie nazwy aplikacji – najlepiej, aby nazwa aplikacji zawierała najczęściej wyszukiwane słowo kluczowe, zwiększy to znacznie szansę na wyszukanie tej aplikacji przez klienta oraz podwyższy jej pozycję w sklepie internetowym. Jednocześnie należy pamiętać o tym, aby nazwa nie zawierała upchniętych na siłę słów kluczowych i nie była zbyt długa. Przykładowo sklep marki Apple rekomenduje nazwy aplikacji, których długość nie przekracza 25 znaków, w Google Play to ograniczenie wynosi 30 znaków;
  • opis aplikacji – opis aplikacji musi spełniać warunki dobrego opisu sprzedażowego oraz uwzględniać zalecenia dotyczące optymalizacji pod wyszukiwarkę danego sklepu. W opisie powinny być przedstawione zalety konkretnego programu i jego działanie. Opis w nienachalny sposób powinien zachęcić do pobrania aplikacji. Maksymalna długość opisu to ok 4000 znaków. W opisie powinny znaleźć się także odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Tekst powinien być także atrakcyjny pod względem wizualnym – podzielony na akapity, z wyróżnieniami i wypunktowaniami;
  • ikona wyróżniająca aplikacji – ikona powinna zachęcać do kliknięcia i wyróżniać aplikację na tle konkurencji, najlepiej by była prosta, ale miała swój indywidualny charakter, by było łatwo ją zapamiętać;
  • zrzuty z ekranu – takie „zdjęcia” aplikacji pozwalają zobaczyć użytkownikom jak wygląda aplikacja i ułatwiają podjęcie decyzji dotyczącej ściągnięcia danego programu.

Istnieją również czynniki, na które nie mamy bezpośredniego wpływu, a które mogą zmienić pozycję aplikacji w wyszukiwarce sklepu internetowego. Są to tak zwane działania zewnętrzne i zalicza się do nich przede wszystkim: oceny, jakie uzyskała aplikacja; czy liczbę pobrań aplikacji przez użytkowników sklepu.

Źródło: www.eactive.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA