REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

App Store Optimization - jak pozycjonować aplikacje mobilne?

App Store Optimization - jak pozycjonować aplikacje mobilne? /fot. Fotolia
App Store Optimization - jak pozycjonować aplikacje mobilne? /fot. Fotolia
Media

REKLAMA

REKLAMA

Pozycjonowanie i optymalizacja zwykle kojarzą się nam ze stronami internetowymi. Jednak jak się okazuje coraz częściej tego rodzaju czynności wykonywane są również wobec aplikacji mobilnych. Dzieje się tak, gdyż konkurencja wśród producentów programów na urządzenia mobilne rośnie z każdym dniem. Sklepy takie jak Google Play, czy Apple AppStore każdego roku odnotowują miliardy ściągnięć. Jak zatem sprawić, by to właśnie nasza aplikacja została ściągnięta, a nie produkt innej firmy? Oto kilka słów o App Store Optimization, czyli optymalizacji i pozycjonowaniu aplikacji mobilnych.

Czym jest ASO – App Store Optimization?

App Store Optimization to szereg czynności związanych z marketingiem mobilny. Mają one na celu sprawienie, że dana aplikacja pojawia się wyżej w wynikach wyszukiwania w poszczególnych sklepach udostępniających aplikacje mobilne. A tutaj, tak jak w przypadku wyszukiwarek internetowych, im wyżej znajdzie się aplikacja, tym więcej osób będzie miało okazję ją zobaczyć, a co za tym idzie, zwiększają się szanse na jej pobranie. Wiele osób określając App Store Optimization używa wyrażenia, że jest to SEO dla aplikacji mobilnych.

REKLAMA

REKLAMA

Podobnie jak w przypadku optymalizacji stron internetowych, tak i tutaj liczy się dobre rozeznanie rynku i sprawdzenie potrzeb potencjalnych klientów, by odpowiednio dobrać słowa kluczowe opisujące aplikację.

Jakie są główne czynniki wpływające na App Store Optimization?

Do głównych czynników, które mogą wpłynąć na App Store Optimization zaliczyć należy przede wszystkim:

  • tytuł;
  • słowa kluczowe;
  • liczbę pobrań;
  • oceny i recenzje.

Pierwsze dwa czynniki, to czynniki główne mające największe znaczenie dla optymalizacji wpisu w sklepie z aplikacjami. Kolejne dwa uzupełniają czynniki główne.

REKLAMA

Jakie czynności należy wykonać w ramach App Store Optimization?

Podobnie jak w przypadku pozycjonowania stron, tak i w przypadku pozycjonowania i optymalizacji aplikacji w sklepie internetowym należy wykonać określone czynności, które pozwolą uzyskać jej wyższą pozycję i zwiększą szanse na większą liczbę pobrań. Oto podstawowe czynności, które należy wykonać w ramach App Store Optimization:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • dobór odpowiednich słów kluczowych – jest to jeden z najważniejszych elementów związanych z ASO, gdyż wpływa na skuteczność pozostałych, podejmowanych później działań związanych z optymalizacją aplikacji. Do zaplanowania i doboru słów kluczowych można wykorzystać takie narzędzia, jak: Google AdWords Keyword Planner, MetricsCat czy SensorTower;
  • przygotowanie nazwy aplikacji – najlepiej, aby nazwa aplikacji zawierała najczęściej wyszukiwane słowo kluczowe, zwiększy to znacznie szansę na wyszukanie tej aplikacji przez klienta oraz podwyższy jej pozycję w sklepie internetowym. Jednocześnie należy pamiętać o tym, aby nazwa nie zawierała upchniętych na siłę słów kluczowych i nie była zbyt długa. Przykładowo sklep marki Apple rekomenduje nazwy aplikacji, których długość nie przekracza 25 znaków, w Google Play to ograniczenie wynosi 30 znaków;
  • opis aplikacji – opis aplikacji musi spełniać warunki dobrego opisu sprzedażowego oraz uwzględniać zalecenia dotyczące optymalizacji pod wyszukiwarkę danego sklepu. W opisie powinny być przedstawione zalety konkretnego programu i jego działanie. Opis w nienachalny sposób powinien zachęcić do pobrania aplikacji. Maksymalna długość opisu to ok 4000 znaków. W opisie powinny znaleźć się także odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Tekst powinien być także atrakcyjny pod względem wizualnym – podzielony na akapity, z wyróżnieniami i wypunktowaniami;
  • ikona wyróżniająca aplikacji – ikona powinna zachęcać do kliknięcia i wyróżniać aplikację na tle konkurencji, najlepiej by była prosta, ale miała swój indywidualny charakter, by było łatwo ją zapamiętać;
  • zrzuty z ekranu – takie „zdjęcia” aplikacji pozwalają zobaczyć użytkownikom jak wygląda aplikacja i ułatwiają podjęcie decyzji dotyczącej ściągnięcia danego programu.

Istnieją również czynniki, na które nie mamy bezpośredniego wpływu, a które mogą zmienić pozycję aplikacji w wyszukiwarce sklepu internetowego. Są to tak zwane działania zewnętrzne i zalicza się do nich przede wszystkim: oceny, jakie uzyskała aplikacja; czy liczbę pobrań aplikacji przez użytkowników sklepu.

Źródło: www.eactive.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zmiany w ubezpieczeniach obowiązkowych w 2026 r. UFG będzie zbierał od firm więcej danych

Prezydent Karol Nawrocki podpisał ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych - poinformowała 15 grudnia 2025 r. Kancelaria Prezydenta RP. Przepisy zezwalają ubezpieczycielom zbierać więcej danych o przedsiębiorcach.

Aktualizacja kodów PKD w przepisach o akcyzie. Prezydent podpisał ustawę

Prezydent Karol Nawrocki podpisał nowelizację ustawy o podatku akcyzowym, której celem jest dostosowanie przepisów do nowej Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). Ustawa ma charakter techniczny i jest neutralna dla przedsiębiorców.

Zamknięcie 2025 r. i przygotowanie na 2026 r. - co muszą zrobić firmy [checklista] Obowiązki finansowo-księgowe

Końcówka roku obrotowego dla wielu firm oznacza czas intensywnych przeglądów finansów, porządkowania dokumentacji i podejmowania kluczowych decyzji podatkowych. To jednak również moment, w którym przedsiębiorcy wypracowują strategie na kolejne miesiące, analizują swoje modele biznesowe i zastanawiają się, jak zbudować przewagę konkurencyjną w nadchodzącym roku. W obliczu cyfryzacji, obowiązków związanych z KSeF i rosnącej presji kosztowej, końcowe tygodnie roku stają się kluczowe nie tylko dla poprawnego zamknięcia finansów, lecz także dla przyszłej kondycji i stabilności firmy - pisze Jacek Goliszewski, prezes BCC (Business Centre Club).

Przedsiębiorcy nie będą musieli dołączać wydruków z KRS i zaświadczeń o wpisie do CEIDG do wniosków składanych do urzędów [projekt ustawy]

Przedsiębiorcy nie będą musieli już dołączać oświadczeń lub wypisów, dotyczących wpisu do CEiDG lub rejestru przedsiębiorców prowadzonego w Krajowym Rejestrze Sądowym, do wniosków składanych do urzędów – wynika z opublikowanego 12 grudnia 2025 r. projektu ustawy.

REKLAMA

Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

REKLAMA

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA