REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

App Store Optimization - jak pozycjonować aplikacje mobilne?

App Store Optimization - jak pozycjonować aplikacje mobilne? /fot. Fotolia
App Store Optimization - jak pozycjonować aplikacje mobilne? /fot. Fotolia
Media

REKLAMA

REKLAMA

Pozycjonowanie i optymalizacja zwykle kojarzą się nam ze stronami internetowymi. Jednak jak się okazuje coraz częściej tego rodzaju czynności wykonywane są również wobec aplikacji mobilnych. Dzieje się tak, gdyż konkurencja wśród producentów programów na urządzenia mobilne rośnie z każdym dniem. Sklepy takie jak Google Play, czy Apple AppStore każdego roku odnotowują miliardy ściągnięć. Jak zatem sprawić, by to właśnie nasza aplikacja została ściągnięta, a nie produkt innej firmy? Oto kilka słów o App Store Optimization, czyli optymalizacji i pozycjonowaniu aplikacji mobilnych.

Czym jest ASO – App Store Optimization?

App Store Optimization to szereg czynności związanych z marketingiem mobilny. Mają one na celu sprawienie, że dana aplikacja pojawia się wyżej w wynikach wyszukiwania w poszczególnych sklepach udostępniających aplikacje mobilne. A tutaj, tak jak w przypadku wyszukiwarek internetowych, im wyżej znajdzie się aplikacja, tym więcej osób będzie miało okazję ją zobaczyć, a co za tym idzie, zwiększają się szanse na jej pobranie. Wiele osób określając App Store Optimization używa wyrażenia, że jest to SEO dla aplikacji mobilnych.

REKLAMA

REKLAMA

Podobnie jak w przypadku optymalizacji stron internetowych, tak i tutaj liczy się dobre rozeznanie rynku i sprawdzenie potrzeb potencjalnych klientów, by odpowiednio dobrać słowa kluczowe opisujące aplikację.

Jakie są główne czynniki wpływające na App Store Optimization?

Do głównych czynników, które mogą wpłynąć na App Store Optimization zaliczyć należy przede wszystkim:

  • tytuł;
  • słowa kluczowe;
  • liczbę pobrań;
  • oceny i recenzje.

Pierwsze dwa czynniki, to czynniki główne mające największe znaczenie dla optymalizacji wpisu w sklepie z aplikacjami. Kolejne dwa uzupełniają czynniki główne.

REKLAMA

Jakie czynności należy wykonać w ramach App Store Optimization?

Podobnie jak w przypadku pozycjonowania stron, tak i w przypadku pozycjonowania i optymalizacji aplikacji w sklepie internetowym należy wykonać określone czynności, które pozwolą uzyskać jej wyższą pozycję i zwiększą szanse na większą liczbę pobrań. Oto podstawowe czynności, które należy wykonać w ramach App Store Optimization:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • dobór odpowiednich słów kluczowych – jest to jeden z najważniejszych elementów związanych z ASO, gdyż wpływa na skuteczność pozostałych, podejmowanych później działań związanych z optymalizacją aplikacji. Do zaplanowania i doboru słów kluczowych można wykorzystać takie narzędzia, jak: Google AdWords Keyword Planner, MetricsCat czy SensorTower;
  • przygotowanie nazwy aplikacji – najlepiej, aby nazwa aplikacji zawierała najczęściej wyszukiwane słowo kluczowe, zwiększy to znacznie szansę na wyszukanie tej aplikacji przez klienta oraz podwyższy jej pozycję w sklepie internetowym. Jednocześnie należy pamiętać o tym, aby nazwa nie zawierała upchniętych na siłę słów kluczowych i nie była zbyt długa. Przykładowo sklep marki Apple rekomenduje nazwy aplikacji, których długość nie przekracza 25 znaków, w Google Play to ograniczenie wynosi 30 znaków;
  • opis aplikacji – opis aplikacji musi spełniać warunki dobrego opisu sprzedażowego oraz uwzględniać zalecenia dotyczące optymalizacji pod wyszukiwarkę danego sklepu. W opisie powinny być przedstawione zalety konkretnego programu i jego działanie. Opis w nienachalny sposób powinien zachęcić do pobrania aplikacji. Maksymalna długość opisu to ok 4000 znaków. W opisie powinny znaleźć się także odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Tekst powinien być także atrakcyjny pod względem wizualnym – podzielony na akapity, z wyróżnieniami i wypunktowaniami;
  • ikona wyróżniająca aplikacji – ikona powinna zachęcać do kliknięcia i wyróżniać aplikację na tle konkurencji, najlepiej by była prosta, ale miała swój indywidualny charakter, by było łatwo ją zapamiętać;
  • zrzuty z ekranu – takie „zdjęcia” aplikacji pozwalają zobaczyć użytkownikom jak wygląda aplikacja i ułatwiają podjęcie decyzji dotyczącej ściągnięcia danego programu.

Istnieją również czynniki, na które nie mamy bezpośredniego wpływu, a które mogą zmienić pozycję aplikacji w wyszukiwarce sklepu internetowego. Są to tak zwane działania zewnętrzne i zalicza się do nich przede wszystkim: oceny, jakie uzyskała aplikacja; czy liczbę pobrań aplikacji przez użytkowników sklepu.

Źródło: www.eactive.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA