REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

E-biznes zyska dzięki programmatic?

Subskrybuj nas na Youtube
E-biznes zyska dzięki programmatic? /fot. Fotolia
E-biznes zyska dzięki programmatic? /fot. Fotolia
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Spersonalizowane reklamy i zakup powierzchni reklamowych w modelu programmatic buying najczęściej wykorzystują sklepy internetowe. Jednak bardzo dobre wyniki innych sektorów uświadamiają, że nie jest to technologia zarezerwowana tylko dla e-handlu. W jakich branżach biznesu internetowego reklama spersonalizowana pozwala uzyskać znacznie lepsze efekty i dlaczego?

Na zachodnich rynkach, takich jak Stany Zjednoczone, na reklamę w modelu programmatic wydaje się już 2/3 budżetów marketingowych, a w przypadku dynamicznie rozwijających się krajów azjatyckich np. Chin – nieco ponad połowę. W Polsce w ubiegłym roku udział programmatic w całości wydatków na e-reklamę szacowano na ok. 10 proc. W tym roku prognozy IAB mówią o tym, że mogą one wzrosnąć 2,5 razy. Jak powyższa technologia może wesprzeć prowadzenie biznesu w różnych branżach, nie tylko w retailu? Wyjaśniają to eksperci z Sociomantic Labs. 

REKLAMA

Nowy poziom bankowości dzięki personalizacji 

REKLAMA

Branża finansowa należy do jednej z najbardziej ostrożnych, jeśli chodzi o wykorzystanie danych o klientach w działaniach marketingowych. Trudno się temu dziwić, ponieważ instytucje finansowe przetwarzają więcej istotnych informacji o konsumentach niż jakikolwiek sklep internetowy. Okazuje się jednak, że można dbać o dane swoich klientów i nadal oferować im dostosowane do ich oczekiwań przekazy reklamowe. Marketerzy mogą przygotowywać efektywniejsze kampanie reklamowe (np. takie, których celem jest zwiększenie ilości leadów sprzedażowych) w oparciu o dane cookies np. informacje o wizycie danego internauty na stronie banku i przeglądaną przez niego podstronę z ofertami lokat czy kredytów gotówkowych bez sięgania po dane wrażliwe.

Eksperci z Sociomantic Labs podkreślają, że kluczowym elementem w przeprowadzeniu efektywnej kampanii w bankowości jest wykorzystanie takich rozwiązań jak segmentacja użytkowników ze względu na ich aktywność na stronie. Podstawowa segmentacja dotyczy rozdzielenia użytkowników, którzy odwiedzają stronę główną banku w celu zalogowania się do strefy klienta od tych, którzy odwiedzają stronę, aby zapoznać się z oferowanymi produktami finansowymi. Do tych drugich może zostać przygotowana kampania ze spersonalizowanymi bannerami mająca na celu np. skłonienie ich do powrotu na stronę www i wypełnienie formularza kontaktowego. Zastosowanie personalizacji w bankowości może w dłuższej perspektywie oznaczać dla klienta mniej niechcianych telefonów z call center banku, a więcej atrakcyjnych i dopasowanych ofert online.

Telekomunikacja – synergia sił mobile i programmatic 

REKLAMA

Dla firm telekomunikacyjnych, producentów telefonów i operatorów sieci komórkowych kanał mobilny wydaje się naturalnym środowiskiem, w którym przebywają potencjalni klienci. Co więcej, za wyborem przez nich tego kanału dotarcia do konsumenta przemawia więcej powodów. Po pierwsze, światowe trendy pokazują, że czas spędzany przez internautów na urządzeniach desktopowych stale maleje, podczas gdy sukcesywnie rośnie użytkowanie internetu za pośrednictwem smartfonów i tabletów. Po drugie, liczne badania pokazują, że reklama mobilna osiąga wyższy CTR, przez co bywa skuteczniejsza od tej w desktopie.

Jak podaje Sociomantic Labs, w przypadku środowiska mobile najwyższy CTR osiągają reklamy w aplikacjach – uzyskując nawet o 70 proc. wyższą konwersję niż reklamy na m-stronach. Rezultaty kampanii reklamowych okazują się jeszcze lepsze, gdy działania marketingowe w mobile’u prowadzone są z wykorzystaniem technologii programmatic. Użytkownik korzystający z różnych urządzeń jest rozpoznawany jako jedna osoba w programmatic. Niezależnie więc, czy odbiorca reklamy najpierw czytał artykuł o najciekawszych aplikacjach mobilnych na laptopie, a potem np. zaczął przeglądać strony www na smartfonie, to i tak będzie w stanie zobaczyć na nim spersonalizowaną reklamę nowego modelu telefonu komórkowego lub promocyjnej oferty operatora telefonii komórkowej. Przekaz reklamowy dostarczony konkretnemu internaucie, we właściwej chwili i miejscu, może szybko zaowocować pożądaną przez marketera akcją. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Turystyka a real time marketing

Dostępność i ceny biletów lotniczych czy wyjazdów organizowanych w ramach biura podróży potrafią zmieniać się z minuty na minutę. Dla klientów oznacza to konieczność dokonywania szybkich decyzji zakupowych, a dla marketerów błyskawicznego dostosowywania ofert prezentowanych na banerach reklamowych. Właśnie dlatego korzystanie z rozwiązań programmatic w tej branży jest tak istotne i efektywne – nawet kilkukrotnie wyższe wyniki internetowej sprzedaży oraz wzrost lojalności wśród stałych klientów usług turystycznych. Wykorzystanie technologii programmatic przebiega na kilku płaszczyznach.

Po pierwsze – technologia RTB. Wykorzystuje się ją w celu zautomatyzowanego licytowania każdej odsłony reklamy tak, aby budżet został najefektywniej wykorzystany, a sama reklama dopasowana pod konkretnego użytkownika.

Po drugie – segmentacja. Marketerzy wyodrębniają grupy konsumentów dzieląc ich na podstawie analizy danych ze strony czy bazy CRM na takich, których dana oferta może z dużym prawdopodobieństwem zainteresować np. z racji tego, że w ostatnim czasie szukali biletów lotniczych do danego miasta lub co roku wyjeżdżają we wrześniu na wakacje i wybierają oferty last minute. Po trzecie – data streaming. Kreacje reklamowe są na bieżąco aktualizowane i dostosowywane pod kątem aktualnych cen czy dostępności oferty. W ten sposób marketerzy próbują zminimalizować ryzyko, że kampania reklamowa co prawda odniesie pożądany skutek w postaci zainteresowania konsumenta ofertą, jednak gdy będzie on próbował sfinalizować transakcję okaże się, że dany produkt lub usługa są niedostępne, albo mają inną cenę.

Jak wynika z badania IAB, zdaniem 60 proc. marketerów programmatic stanowi dużą oszczędność czasu i pozwala na precyzyjniejsze dotarcie do grupy docelowej, a 59 proc. badanych respondentów zgadza się, że technologia umożliwia lepszą optymalizację kampanii reklamowej. Nic zatem dziwnego, że programmatic w ciągu najbliższych lat będzie coraz chętniej wykorzystywany przez specjalistów z wielu branż, jako powszechna metoda na zdobycie klienta w ramach prowadzonych działań marketingowych.

Źródło: interaktywnie.com

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA