REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak osiągnąć sukces start-upu?

Subskrybuj nas na Youtube
Jak osiągnąć sukces start-upu?
Jak osiągnąć sukces start-upu?

REKLAMA

REKLAMA

Start - up to dobry pomysł na rozpoczęcie własnej działalności. Najważniejszy jednak jest pomysł na biznes, który stanowi pierwszy krok do sukcesu. Aby osiągnąć zamierzone cele należy pamiętać o kilku ważnych elementach.

Edukacja klientów

Im bardziej radykalna innowacja, tym więcej czasu musisz zainwestować w nauczenie klientów, czym jest Twój projekt, ale również wytworzenie u nich nawyku korzystania z produktu. Rozwijając swoje pomysły, przedsiębiorcy często skupiają się na tym, w jaki sposób  powinni odkryć niezrealizowane potrzeby konsumentów. Często jednak okazuje się, że mimo iż produkt jest przydatny, klienci nie mogą się do niego przekonać i pozostają przy poprzednich rozwiązaniach, nawet jeśli były mniej optymalne.

REKLAMA

Polecamy: Nowe obowiązki dla prowadzących księgę przychodów i rozchodów

Poszukiwanie pracowników

Truizmem byłoby stwierdzenie, że firma jest tak dobra, jak jej pracownicy. Wyzwanie związane z poszukiwaniem pracowników jest tym istotniejsze w przypadku start-upów, że działają one w warunkach dużej niepewności oraz mają ograniczone środki na swoje działania. Powoduje to, że pracownik start-upu nie ma jednego stanowiska, ale jest równocześnie koderem, projektantem, marketingowcem i sprzedawcą. Kluczem do rekrutacji dobrych pracowników start-upów jest znalezienie osób, które uczą się szybko  i mają szeroką wiedzę. Muszą to być też osoby, dla których główną motywacją do działania jest chęć tworzenia i wiara w projekt. Start-up to nie jest miejsce dla ludzi którzy cenią sobie stabilną pensję i pracę od 8 do 16 – mówi Paweł Chuchła, właściciel platformy BIURI, polskiego start-upu zajmującego się organizacją dokumentów w firmie przy wykorzystaniu technologii OCR.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Jaką firmę założyć? – najlepsze pomysły na własny biznes

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Strategia finansowania

Każdy start-upowiec wie, że najważniejszym celem jest znalezienie inwestora gotowego wesprzeć projekt. Jednakże decyzja o inwestycji powinna być strategicznym i sprecyzowanym planem. Firmy, które potencjalnym inwestorom przedstawią tylko pomysł na pewno zdobędą mniejsze dofinansowanie niż te, które mogą pokazać, jak rynek reaguje na ich pomysł, jakie jest zainteresowanie konsumentów, itp. Przy decyzji o podjęciu współpracy z inwestorem, najważniejsze jest wyczucie odpowiedniego momentu. Trzeba znaleźć złoty środek między możliwościami finansowymi przedsiębiorstwa i idealną wersją produktu.  Przy tym moment wejścia inwestora zależy od kondycji całej gospodarki. W warunkach spowolnienia gospodarczego lepiej skupić się na rozwoju produktu, w warunkach dynamicznego wzrostu gospodarki można szukać inwestorów na wcześniejszych etapach – dodaje Paweł Chuchła.

Analizy

Myśląc o start-upowcach często wyobrażamy sobie kreatywny typ innowatora. Jednak najbardziej efektywne start-upy w dużej mierze wykorzystują twarde dane – liczby, analizy rynku, konsumentów.  Badania rynku są sporym wydatkiem, dlatego warto wykorzystać dane wtórne, a także dane pochodzące z samej organizacji. Po wprowadzeniu prototypu na rynek warto przyjrzeć się klientom, ich potrzebom, nawykom zakupowym. Warto poznać segmenty potencjalnych klientów i w kolejnych wersjach produktu dostosowywać się do ich oczekiwań.

Jak ograniczyć koszty w firmie?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Harmonique PR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

REKLAMA

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA