REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

180 mln euro na start-upy w Polsce Wschodniej

Subskrybuj nas na Youtube
180 mln euro na start-upy w Polsce Wschodniej /Fot. Fotolia
180 mln euro na start-upy w Polsce Wschodniej /Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jest oficjalna zgoda Komisji Europejskiej na kontynuację działania skierowanego do start-upów. Już w połowie roku wybrane zostaną Platformy startowe, które po wakacjach rozpoczną przyjmowanie pomysłów na start-up.

Rok 2018 przyniesie kolejne szanse dla młodych przedsiębiorców – rusza kontynuacja działania skierowanego do start-upów! Podczas spotkania rocznego z Komisją Europejską (24 listopada 2017 r.) Program Polska Wschodnia dostał zielone światło na odblokowanie 180 mln euro alokacji w działaniu 1.1. Komisja potwierdziła to oficjalnym pismem. 

REKLAMA

REKLAMA

"Od początku postęp w Platformach startowych przekraczał nasze oczekiwania - tak co do liczby zgłoszonych pomysłów, jak i zaangażowania startuperów w rozwijanie firm przy wsparciu ekspertów. To potwierdziło potencjał tkwiący w młodych ludziach i samej Polsce Wschodniej - tu można i warto robić biznes" - skomentował minister Adam Hamryszczak.

"Także instytucje biorące udział (Platformy, ich partnerzy jak i Ministerstwo Rozwoju razem z PARP) nie szczędziły wysiłku aby zapracować na sukces przedsięwzięcia. Dlatego ani przez chwilę nie wątpiłem, że pilotaż zakończy się powodzeniem, a zgoda Komisji Europejskiej będzie formalnością. Liczę, że zwiększony budżet da jeszcze lepsze efekty" - dodał minister.

Polecamy: RODO. Ochrona danych osobowych. Przewodnik po zmianach

Sukces pilotażu działania 1.1. Platformy startowe dla nowych pomysłów był głównym tematem drugiego dnia spotkania przeglądowego z Komisją Europejską. Szczególnie wiele uwagi poświęcono efektom programu i realizacji założonych celów, a także zebranym doświadczeniom.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Potwierdzono, że oferta Platform startowych uruchomiła znaczący potencjał kreatywności i przedsiębiorczego myślenia wśród młodych ludzi z całej Polski i z zagranicy. Model Platform startowych doskonale dopasował się do potrzeb, będąc narzędziem „szytym na miarę” dla młodych, ambitnych osób chcących zacząć swoją przygodę z przedsiębiorczością. O popularności i trafności oferty Platform startowych świadczy ogromne zainteresowanie, czyli ponad 2 tys. zgłoszonych, nowych pomysłów biznesowych.

Co uzyskały startupy w ramach działania 1.1. POPW. 2293 pomysły - Ekspercka ocena pomysłu i informacja zwrotna -możliwość udoskonalenia pomysłu, 210 inkubacji - wsparcie prac nad rozwojem pomysłu (opiekun, usługi, mentorzy, networking) - MVP i model biznesowy, 103 startupy dostały wsparcie finansowe na dalszy rozwój.

REKLAMA

Pilotaż Platform startowych pokazał, w jaki sposób można efektywnie wspomagać rozwój innowacyjnej przedsiębiorczości bez budowania nowych instytucji. Wykorzystując potencjał już istniejących podmiotów (np. parki naukowo-technologiczne), motywuje się je do systematycznego rozwoju i dalszej profesjonalizacji. Pilotaż stał się także katalizatorem budowy środowiska sprzyjającego rozwojowi przedsiębiorczości startupowej – tzw. ekosystemów startupowych, w których instytucje wsparcia biznesu, uczelnie i ośrodki badawcze, samorządy, doświadczeni przedsiębiorcy i inwestorzy wspólnie wspierają startupy.

Najlepszymi ambasadorami Platform startowych i dowodem na skuteczność tej formy wsparcia są jednak same zespoły startupowe, które z sukcesem zakończyły inkubację i przekształciły innowacyjny pomysł w przedsiębiorstwa o znaczących perspektywach rozwoju i ekspansji na nowe rynki.

Logo start-upów, które wzięły udział w działaniu 1.1.2: eBUS Monitor, Plantalux, CinematicVR, Megacity, Sundose, Revas, Asami, Slavic Monsters, Prognosis, DGF, Flyps, SAL, Challengerocket, Noxon, Predictail

Platformy startowe, jako kompleksowy program akceleracji, okazały się trafną odpowiedzią Funduszy Europejskich na potrzeby makroregionu Polski Wschodniej. Warto zwrócić uwagę, że przekraczające oczekiwania efekty osiągnięto w relatywnie krótkim czasie trwania pilotażu, co pozwala liczyć na to, że działanie uruchomione w pełnej skali przyniesie równie dobre i ważne gospodarczo rezultaty.

Analizując dotychczasową realizację działania 1.1. zaproponowano także kilka niewielkich zmian, które będą sprzyjać zwiększaniu efektywności i skuteczności oferowanego wsparcia. Wśród propozycji padło m.in. zastąpienie limitu wieku (do 35 lat) – preferencją dla osób młodych, co z jednej strony otworzy Platformy startowe na nowe grupy pomysłodawców, zwiększając podaż wartościowych pomysłów biznesowych, a z drugiej stanowi odpowiedź na obserwowany trend rosnącego średniego wieku założycieli startupów w Polsce i na świecie.

Terminarz kolejnych naborów kształtuje się następująco:

Harmonogram działania 1.1, luty 2018 roku - KM POPW ustala kryteria, marzec 2018 roku - ogłoszenie konkursu 1.1.1 POPW, trzeci kwartał 2018 roku - wybór Platform startowych, czwarty kwartał - uruchomienie kolejnej edycji programów inkubacyjnych, pierwszy kwartał 2019 roku - uruchomienie naboru w poddziałaniu 1.1.2 POPW

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Ministerstwo Rozwoju

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

Deregulacja: rząd naprawia prawo, ale przedsiębiorcy nie są zadowoleni z zakresu i tempa zmian w przepisach

Przedsiębiorcy przekonują, że Polska musi być krajem ze sprawną strukturą przepisów. Mimo postępów nadal wiele zagadnień z prawa budowlanego, pozwoleń na zatrudnienie czy przepisów związanych z regulacją handlu i usług zdają się być niepotrzebnym mnożeniem administracji.

Czy konto firmowe jest obowiązkowe?

Przy założeniu firmy musisz dopełnić wielu formalności. O ile wybór nazwy przedsiębiorstwa, wskazanie adresu jego siedziby, czy wskazanie właściwego PKD są obligatoryjne, o tyle otworzenie rachunku firmowego niekoniecznie. Jednak dużo zależy przy tym od tego, jaka forma działalności jest prowadzona, jakie transakcje są wykonywane i wreszcie, czy chce ona korzystać z mechanizmu split payment.

Blisko LUDZI i dla LUDZI. Czym Emtor wyróżnia się jako pracodawca na rynku wózków widłowych?

Na przestrzeni lat firma Emtor udowodniła, że sukces w biznesie nie zależy wyłącznie od produktów czy wyników finansowych, ale przede wszystkim od ludzi, którzy ten biznes tworzą. To dzięki zaangażowaniu, lojalności i codziennej pracy zespołów połączenie tradycji z nowoczesnością jest możliwe. Emtor stawia na człowieka – nie tylko jako pracownika, ale jako partnera w budowaniu wspólnej przyszłości. Bo gdy ludzie czują się docenieni, chcą zostać na dłużej. Jak zatem firma buduje swoją przewagę na konkurencyjnym rynku?

REKLAMA

Poczta Polska nawiązuje partnerstwo z Temu. Wszyscy dołożymy się do chińskiego giganta?

Poczta Polska poinformowała o nawiązaniu współpracy logistycznej z platformą Temu. Państwowe przedsiębiorstwo rozwija obsługę przesyłek e-commerce. Przesyłki zakupione na chińskiej platformie zakupowej będą dostarczane do klientów w ciągu kilku dni.

6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć

Przedsiębiorcy pozytywnie oceniają 6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny zakładający uproszczenie prowadzenia działalności nierejestrowanej czy milczącą zgodę w wyszczególnionych w ustawie zagadnieniach gospodarczych, ale to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć.

Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

REKLAMA

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

REKLAMA