REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Konferencja Start-up z przyszłością: „Róbmy biznes, nie start-up”

Polska Izba Biegłych Rewidentów
Samorząd zawodowy biegłych rewidentów
Konferencja Start-up z przyszłością: „Róbmy biznes, nie start-up”
Konferencja Start-up z przyszłością: „Róbmy biznes, nie start-up”

REKLAMA

REKLAMA

– Start-up to nie jest zabawa na rachunek inwestora. O sukcesie zawsze świadczy umiejętność wdrożenia wizji w życie – usłyszeli przyszli biznesmeni podczas konferencji „Start-up z przyszłością” zorganizowanej przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów.

„Start-up z przyszłością” to wydarzenie zorganizowane przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów w ramach IV edycji konferencji „Audyt dla bezpieczeństwa i rozwoju biznesu”. Konferencja w całości została poświęcona tematom ważnym dla rozwoju projektów start-upowych. W warszawskim Centrum Nauki Kopernik 250 uczestników wzięło udział w 3 panelach w pełni poświęconych finansowaniu, rozwojowi i pułapkom jakie czyhają na osoby chcące rozwijać swój własny biznes. Dwudziestu prelegentów dzieliło się swoimi doświadczeniami i radziło start-upowcom, jak stworzyć dochodowy biznes.

REKLAMA

REKLAMA

50 Ściąg Księgowego z aktualizacją online

Innowacja to ludzie

Józef Król, prezes Krajowej Rady Biegłych Rewidentów otwierając konferencję zaznaczył, że dziś - nowatorskie i pomysłowe przedsięwzięcia to klucz do innowacyjnej gospodarki. Ale żeby miały szansę powodzenia, wymagają wsparcia i doświadczenia ludzi biznesu i polityki. Z kolei wicepremier Janusz Piechociński, w trakcie wykładu inauguracyjnego, mówił o potencjale, jaki tkwi w polskiej gospodarce i Polakach. Minister Gospodarki podkreślił, że przed 1,5 mln polskich przedsiębiorców stoi wielka szansa rozwojowa – trzeba jednak pamiętać, że w czasach globalnej gospodarki i ciągłej niepewności trzeba budować konkurencję na zdolności do współpracy, a nie rywalizacji – powiedział premier Piechociński.

Sukces polega na planowaniu i wdrażaniu

Od wizjonerskich słów kolejni prelegenci przeszli do biznesowych konkretów. Tomasz Czapliński prezes zarządu SpeedUp Group, funduszu specjalizującego się w inwestycjach na wczesnym etapie działania przedsiębiorstw, mocno otworzył blok o finansowaniu nowych biznesów mówiąc – Dziś mamy do czynienia z kolejną bańką start-upową, wyceny wielu z nich całkowicie oderwały się od rzeczywistości. Jak tłumaczył Czapliński wielu start-upowców rozpoczyna swój biznes bez pomysłu, jak na nim zarobić. Dlatego poradził słuchaczom – Róbmy biznes, a nie start-up – tłumaczył Czapliński. Prezes SpeedUp podkreślał, jak ważne jest realistyczne policzenie kosztów i możliwych przychodów.

REKLAMA

Ewa Jakubczyk-Cały z KIBR pokazując, jak przejść od wizji do biznesplanu mówiła o kluczowym znaczeniu planowania i budowania strategii wdrożenia pomysłu biznesowego. - Pomysł nieskonkretyzowany w postaci strategii, zostaje tylko pomysłem – tłumaczyła rozkładając tajniki biznesplanu na czynniki pierwsze. W panelu podsumowującym tę część konferencji Jakub Domeracki, prezes funduszu Idea Box przypomniał, że start-upowiec chcący sięgnąć po pieniądze inwestorów nie może odrywać się od rzeczywistości – W relacji z inwestorem pokazujcie spójny projekt, opowiedzcie o swoim doświadczaniu, wskażcie bariery wejścia, sprzedajcie swój pomysł w sposób zrozumiały – radził przyszłym biznesmenom Domeracki.    

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pierwszy rok start-upu i rozwój firmy   

Uczestnicy wskazywali na bardzo praktyczny wymiar konferencji i możliwość bezpośredniego kontaktu z praktykami biznesu i ludźmi, którzy go finansują - Liczyć, planować, twardo stąpać po ziemi, byłem mocno zaskoczony, jak wiele praktycznych problemów wiąże się z robieniem start-upów – powiedział jeden z uczestników. – Dzięki konferencji lepiej poznałem oczekiwania inwestorów wykładających pieniądze na nowe biznesy – zaznaczał inny z uczestników.     

Drugi panel poświęcony był pierwszemu rokowi działania start-upu na rynku i wyzwaniom, jakie mu towarzyszą. Przemysław Wesołowski, prezes zarządu SW Research żartował – Z pierwszym rokiem kojarzy mi się ból, a mówiąc nieco poważniej wyzwania rozwojowe. Do tego wątku nawiązała Ewa Sowińska z KIBR wskazując na możliwe korzyści płynące ze współpracy start-upu z biegłymi rewidentami – Rewident już na wczesnym etapie biznesu może odegrać bardzo ważną rolę. Dziś rewidenci nie tylko kontrolują, ale coraz częściej doradzają. Biegły jako coach albo mentor potrafi zadawać właściwe pytania, bo stoi za nim doświadczenie biznesowe. To duże wsparcie w relacjach z inwestorami – tłumaczyła Ewa Sowińska.    

Koszty pracy po zmianach - multipakiet: książka, program, CD, teleporadnia

Prelegenci kładli duży nacisk na finansową stronę start-upów i ich zdolność do szybkiego generowania zysków. Ale Maciej Grabski, jeden z twórców sukcesu Wirtualnej Polski zaznaczał, że w przypadku technologicznych firm pierwszy rok bez zysku wcale nie oznacza porażki. – Google, czy Facebook długo szukały swojego modelu biznesowego i podobnie może być w przypadku innych start-upów – powiedział Grabski.


Kiedy start-up staje się firmą. Pułapki szybkiego wzrostu 

Na początku ostatniego bloku Wiktor Schmidt, który stoi za sukcesem programistycznej firmy Netguru opowiedział, jak z Poznania wypłynął na rynki Europy i Azji. Mówił o wyzwaniach związanych z rozwojem start-upu w poważne przedsiębiorstwo. Tutaj paneliści wskazywali możliwe ścieżki rozwoju i ekspansji młodego biznesu. Ernest Podgórski, członek Krajowej Rady Biegłych Rewidentów, zaznaczył, że wejście na giełdę nie jest jedyną opcją, którą mają rozwijające się przedsiębiorstwa. Wskazał szczególną rolę biegłego rewidenta, który podpowie, kiedy lepszym rozwiązaniem będzie wypuszczenie obligacji, szukanie inwestora branżowego czy zrobienie przejęcia. – Kluczowa jest transparentność działania, którą biegły rewident zapewni w trakcie rozwoju firmy. A ta przejrzystość jest równie ważna na każdym etapie prowadzenia biznesu, zarówno przy tworzeniu biznesplanu jak i prospektu emisyjnego – powiedział na podsumowanie ostatniego panelu Podgórski.

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA