REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Porady internautów

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy wiesz jak wypełnić formularz CEIDG-1?

Żeby zarejestrować firmę przez Internet trzeba złożyć wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Poniżej krok po kroku wyjaśniam jak należy wypełnić formularz CEIDG-1.

Czy wiesz jak zarejestrować firmę przez Internet?

Od 1 lipca 2011 będzie można zarejestrować swoją firmę przez Internet. Udogodnienie wprowadza Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Podpowiadam jak założyć własną firmę przez Internet.

Czy handel na Allegro jest działalnością gospodarczą?

Handel w serwisie internetowym Allegro.pl w przypadku większości podmiotów wystawiających przedmioty na aukcje można traktować jako działalność gospodarczą.

Czy wiesz jak wybrać i rozliczyć lokal dla firmy?

W zależności od tego gdzie działa firma - w wynajętym lokalu, czy własnym domu przedsiębiorcy – zależy jakie wydatki można zaliczyć do kosztów, które obniżają dochód do opodatkowania. Oto kilka wskazówek, jak wybrać i rozliczyć lokal dla firmy.

REKLAMA

Czy wiesz jak uzyskać dotacje z Unii Europejskiej na rozwój firmy?

Dotacje unijne to bardzo prosty sposób, na otrzymanie dodatkowych środków na dofinansowanie twojego przedsiębiorstwa.

Czy wiesz jak rozliczyć zakupiony samochód w firmowym budżecie?

Jeśli chcesz zakupić auto na firmę musisz wziąć pod uwagę to, że jest to jeden z najgorszych do rozliczenia kosztów w firmowym budżecie. Dlatego dobrze się zastanów, na co się porywasz.

Czy wiesz jak tanio rozreklamować swój biznes?

Marketing to często bardzo droga inwestycja. Nie każdego stać na billboard w środku miasta. Jak sobie radzić?

Czy wiesz jak uzyskać dotacje unijne na rozwój swojej firmy?

Dotacje unijne to świetny zastrzyk energii dla Twojej firmy. Sprawdź jak możesz je uzyskać.

REKLAMA

Czy wiesz jak rozpocząć działalność twojego nowego salonu kosmetycznego?

Chcesz mieć salon kosmetyczny? Przeczytaj co musisz wziąć pod uwagę.

Czy wiesz jak dobrze zareklamować swój produkt?

Jak sprawić, aby twoja reklama była popularna i przyciągnęła uwagę konsumentów. Oto kilka wskazówek.

Czy wiesz jak stworzyć skuteczną reklamę dla małej firmy?

Niewielki budżet na marketing to dla właściciela małego biznesu nie lada wyzwanie. Nie staraj się walczyć z konkurencją na billboardy i inne tradycyjne formy reklamy - wybierz marketing szeptany.

Czy wiesz jak zrobić dobrą reklamę?

Dlaczego jest tak, że niektóre reklamy przyciągają jak magnes, a innych po prostu nie znosimy? To proste. Ważny jest dobór słów i dobry pomysł.

Nieuczciwe praktyki rynkowe z zakresu podawania informacji

Praktyki rynkowe są takim działaniem lub zaniechaniem przedsiębiorcy lub sposobem postępowania, oświadczeniem albo informacją handlową, w tym również reklamą i marketingiem, które są bezpośrednio związane z promocją lub nabyciem produktu przez konsumenta.

Niewypłacalność a orzeczenie zakazu prowadzenia działalności

Niewypłacalność może doprowadzić do orzeczenia przez sąd zakazu prowadzenia działalności gospodarczej. Pozbawienie przedsiębiorcy praw może obejmować okres od trzech do dziesięciu lat.

Uchylenie decyzji Prezesa UOKIK w przedmiocie koncentracji

Zgodę na przeprowadzenie koncentracji, w następstwie której konkurencja na rynku nie zostanie istotnie ograniczona, wydaje Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Nieuczciwe praktyki rynkowe z zakresu reklamy

Praktyki rynkowe są takim działaniem lub zaniechaniem przedsiębiorcy lub sposobem postępowania, oświadczeniem albo informacją handlową, w tym również reklamą i marketingiem, które są bezpośrednio związane z promocją lub nabyciem produktu przez konsumenta.

Odpowiedzialność karna przedsiębiorcy za nieuczciwe praktyki rynkowe

Przedsiębiorca, który dopuścił się dokonania nieuczciwych praktyk rynkowych ponosi odpowiedzialność cywilną oraz karną.

Odpowiedzialność karna za popełnienie czynu nieuczciwej konkurencji

Dopuszczenie się czynu nieuczciwej konkurencji to działanie w sprzeczności z prawem lub dobrymi obyczajami, o ile zagraża albo narusza interes innego przedsiębiorcy czy klienta. Wiąże się ono z odpowiedzialnością karną.

Odpowiedzialność za nieuczciwe kopiowanie postaci produktu i sprzedaż lawinową

Dopuszczenie się czynu nieuczciwej konkurencji to działanie w sprzeczności z prawem lub dobrymi obyczajami, o ile zagraża albo narusza interes innego przedsiębiorcy czy klienta. Wiąże się ono z odpowiedzialnością karną.

Odpowiedzialność za rozpowszechnianie nieuczciwych informacji o przedsiębiorcy

Dopuszczenie się czynu nieuczciwej konkurencji to działanie w sprzeczności z prawem lub dobrymi obyczajami, o ile zagraża albo narusza interes innego przedsiębiorcy czy klienta.

Odpowiedzialność za wprowadzanie klientów przedsiębiorstwa w błąd

Czyn nieuczciwej konkurencji polega na takim działaniu, które pozostaje w sprzeczności z prawem lub dobrymi obyczajami,

Organizowanie systemu sprzedaży lawinowej jako czyn nieuczciwej konkurencji

Czyn nieuczciwej konkurencji to działanie w sprzeczności z prawem lub dobrymi obyczajami, o ile zagraża albo narusza interes innego przedsiębiorcy czy klienta.

Oznaczenie przedsiębiorstwa wprowadzające w błąd

Czyn nieuczciwej konkurencji to działanie w sprzeczności z prawem lub dobrymi obyczajami, o ile zagraża albo narusza interes innego przedsiębiorcy czy klienta.

Podobieństwo produktów i systemy promocyjne jako czyny nieuczciwej konkurencji

Praktyki rynkowe są takim działaniem lub zaniechaniem przedsiębiorcy lub sposobem postępowania, oświadczeniem albo informacją handlową,

Podstawy ogłoszenia upadłości

W stosunku do dłużników upadłość ogłaszana jest wówczas, gdy staną się oni niewypłacalni. Oznacza to sytuację, w której nie wykonują swoich wymagalnych zobowiązań pieniężnych.

Porozumienia ograniczające konkurencję

Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów wprowadza zakaz porozumień ograniczających konkurencję. Zasada ta nie ma charakteru bezwzględnego.

Powiatowy rzecznik konsumentów a przedsiębiorcy

Obowiązki samorządu powiatowego z zakresu ochrony praw konsumentów realizuje powiatowy rzecznik konsumentów.

Prawa konsumenta przy nieuczciwych praktykach rynkowych

Przedsiębiorca, który dopuścił się dokonania nieuczciwych praktyk rynkowych ponosi odpowiedzialność cywilną oraz karną. Konsumentowi, który został poszkodowany przysługują określone uprawnienia.

Prezentacja produktu jako czyn nieuczciwej konkurencji

Praktyki rynkowe są takim działaniem lub zaniechaniem przedsiębiorcy lub sposobem postępowania, oświadczeniem albo informacją handlową,

Prowadzenie działalności gospodarczej w formie spółki

Prowadzenie działalności gospodarczej może wiązać się z założeniem spółki lub jednoosobowym prowadzeniem firmy.

Przedsiębiorca a sprzedaż konsumencka

Umowa sprzedaży konsumenckiej jest najczęściej zawieraną umową w obrocie powszechnym. Jej stronami są przedsiębiorca i konsument.

Przedsiębiorca jednoosobowy

Osoby fizyczne mogą podjąć się prowadzenia działalności gospodarczej jako jednoosobowi przedsiębiorcy. Warunkiem jest wpis do ewidencji.

Przejęcie kontroli według ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów

Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów zawiera definicje terminu przejęcia kontroli, która jest istotna z punktu widzenia przedsiębiorcy. Podstawą definicji jest rozumienie pojęcia przedsiębiorcy.

Regulamin sprzedaży w internecie

Internet umożliwia zwiększenie rozmiaru sprzedaży prowadzonej trybem stacjonarnym. Rynek umożliwia prowadzenie e-sklepu przy stosunkowo niższych kosztach niż zwykła działalność.

Czy wiesz jak reklama wpływa na funkcjonowanie firmy?

Funkcjonowanie firmy na rynku nie zależy jedynie od jakości usług, jakie oferuje. Przekonać się o tym mogą zwłaszcza ci przedsiębiorcy, którzy dopiero otwierają swoją działalność.

Reklama porównawcza produktów firm a dobre obyczaje

Reklama porównawcza to taka, która umożliwiają bezpośrednio lub pośrednio rozpoznanie konkurenta albo towarów lub usług oferowanych przez konkurenta.

Reklama przedsiębiorstwa a czyn nieuczciwej konkurencji

Czyn nieuczciwej konkurencji to działanie w sprzeczności z prawem lub dobrymi obyczajami, o ile zagraża albo narusza interes innego przedsiębiorcy czy klienta. Reklama może być taki czynem.

Czy wiesz na czym polega reklama szeptana?

Reklama stanowi istotny czynnik działalności przedsiębiorstwa.

Roszczenia przedsiębiorcy w przypadku czynu nieuczciwej konkurencji

Czyn nieuczciwej konkurencji to działanie w sprzeczności z prawem lub dobrymi obyczajami, o ile zagraża albo narusza interes innego przedsiębiorcy czy klienta.

Tajemnica przedsiębiorstwa a czyn nieuczciwej konkurencji

Czyn nieuczciwej konkurencji to działanie w sprzeczności z prawem lub dobrymi obyczajami, o ile zagraża albo narusza interes innego przedsiębiorcy czy klienta.

Stwarzanie wrażenia jako przejaw nieuczciwej konkurencji

Praktyki rynkowe są takim działaniem lub zaniechaniem przedsiębiorcy lub sposobem postępowania, oświadczeniem albo informacją handlową,

Stosowane agresywne praktyki rynkowe

Praktyka rynkowa może zostać uznana za agresywną. Główną przesłanką jej wystąpienia jest pojawienie się nacisku w stosunku do klienta.

Sprzedaż z przyznaniem premii jako czyn nieuczciwej konkurencji

Czyn nieuczciwej konkurencji polega na takim działaniu, które pozostaje w sprzeczności z prawem lub dobrymi obyczajami, pod warunkiem, że zagraża albo narusza interes innego przedsiębiorcy czy klienta.

Spłacanie kredytu

Kredyt oznacza przekazanie kredytobiorcy przez bank lub inną instytucję finansową środków pieniężnych. Zasady spłacania kredytu nierzadko pozostają skomplikowane.

Sektor MŚP (MSP)

Sektor MŚP jest powszechnie stosowanym skrótem dla określenia sektora małych i średnich przedsiębiorców. Sektor ten jest szczegółowo regulowany przez prawo gospodarcze.

Rozpowszechnianie nieprawdziwych wiadomości o przedsiębiorcy

Czyn nieuczciwej konkurencji to działanie w sprzeczności z prawem lub dobrymi obyczajami, o ile zagraża albo narusza interes innego przedsiębiorcy czy klienta.

Jakie informacje uznaje się za istotne przy praktykach rynkowych przedsiębiorstw?

Praktyka rynkowa będzie zaniechaniem wprowadzającym w błąd, jeżeli m.in. pomija istotne informacje niezbędne przeciętnemu konsumentowi do podjęcia ostatecznej decyzji.

Kiedy przedsiębiorcy nie zgłaszają zamiaru koncentracji?

Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów wprowadza obowiązek zgłoszenia zamiaru koncentracji. Organem właściwym w tym przedmiocie jest Prezes UOKIK.

Kiedy sprzedaż lawinowa nie jest czynem nieuczciwej konkurencji?

Czyn nieuczciwej konkurencji to działanie w sprzeczności z prawem lub dobrymi obyczajami, o ile zagraża albo narusza interes innego przedsiębiorcy czy klienta.

Kim jest przedsiębiorca według ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów?

Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów zawiera definicje pojęcia przedsiębiorcy. Podstawą definicji jest rozumienie pojęcia przedsiębiorcy przez ustawę o SDG.

REKLAMA