Czy wiesz na czym polega reklama szeptana?
REKLAMA
REKLAMA
Odbiorcy komunikatów promocyjnych są jednak coraz bardziej na nie obojętni, przez co specjaliści szukają nowych rozwiązań na zwiększenie zainteresowania produktem.
REKLAMA
Okazuje się, że w ostatnich latach, gdzie cyberprzestrzeń jest dla wielu środowiskiem naturalnym, wszechobecna reklama traci na znaczeniu, a jej potencjalni odbiorcy uodpornili się na jej działanie. Na znaczeniu zyskuje tzw. reklama szeptana polegająca na przekazywaniu informacji na temat produktu lub usługi „z ust do ust”.
Poczta pantoflowa, bo tak też bywa ona nazywana, jest bardzo skuteczną formą reklamy, gdyż opiera się na plotce. Oprócz tego, że jest skuteczna, to nie wymaga też tak dużych nakładów finansowych, jak w przypadku zmasowanej kampanii promocyjnej.
Polecamy: Ustawa deregulacyjna bis – zmiany ważne dla przedsiębiorców
W tradycyjnym modelu marketingu mamy do czynienia z zespołem specjalistów, który tworzy treść przekazu, wykupuje powierzchnię reklamową lub czas antenowy, a następnie obserwuje, jak przekaz dociera do odbiorców.
REKLAMA
Natomiast w przypadku marketingu szeptanego proces zaczyna się w ten sam sposób, jednak po wysłaniu przekazu do potencjalnego klienta następuje wysłanie przez niego tego samego komunikatu do swoich znajomych lub potencjalnie zainteresowanych, a ci do kolejnych itd.
Co można zrobić, aby rozpocząć działanie reklamy szeptanej: udzielać się na forach tematycznych i rekomendować usługi, prowadzić blog oraz rozsyłać emaile do stałych klientów z informacją o rabacie oraz z zachętą do przesłania wiadomości dalej do swoich przyjaciół np. dwóch znajomych.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.