Regulamin sprzedaży w internecie
REKLAMA
REKLAMA
Dokonywanie zakupów w sieci zamiast w punktach spotykanych nawet na głównych alejach miast, uzasadnione jest analizą ceny oraz wygodą dla kupujących. Zgodnie z dostarczanymi przez firmy badające rynki danymi statystycznymi coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na poszerzenie działalności poprzez wejście z ofertą do internetu.
REKLAMA
Obok zwiększania rozmiaru prowadzonego biznesu stacjonarnego powstają firmy działające jedynie za pośrednictwem sklepów internetowych.
Wraz z podjęciem decyzji o utworzeniu wizytówki firmy w internecie oraz rozpoczęciu w nim działalności niezbędne jest opracowanie regulaminu e-sklepu.
Polecamy: Ustawa deregulacyjna bis – zmiany ważne dla przedsiębiorców
Prowadzący biznes internetowy przedsiębiorca zobowiązany jest do zamieszczenia na swojej stronie nazwy, adresu siedziby, numerów NIP, REGON, KRS dla spółek handlowych, a w przypadku spółki z o.o. i akcyjnej również określić wysokość kapitału zakładowego.
Niezbędne jest także opracowanie i przyjęcie regulaminu sklepu. Powinien on zawierać m.in. dane dotyczące zasad ochrony danych osobowych oraz postępowań reklamacyjnych.
W regulaminie sklepu powinny znaleźć się m.in. takie elementy jak rodzaj świadczonych drogą elektroniczną usług, warunki ich świadczenia, zasady i sposoby płatności za towar, czy zasady zawierania umowy.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.