Odpowiedzialność za wprowadzanie klientów przedsiębiorstwa w błąd
REKLAMA
REKLAMA
pod warunkiem, że zagraża albo narusza interes innego przedsiębiorcy czy klienta.
REKLAMA
REKLAMA
Do czynów takich zaliczamy m.in: wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa, fałszywe lub oszukańcze oznaczenie pochodzenia geograficznego towarów albo usług, wprowadzające w błąd oznaczenie towarów lub usług, naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa, nakłanianie do rozwiązania lub niewykonania umowy, naśladownictwo produktów, pomawianie lub nieuczciwe zachwalanie, utrudnianie dostępu do rynku, przekupstwo osoby pełniącej funkcję publiczną, a także nieuczciwą lub zakazaną reklamę oraz organizowanie systemu sprzedaży lawinowej.
W przypadku oznaczania lub braku stosowania oznaczeń towarów lub usług, pomimo obowiązku, wprowadzania klientów w błąd co do pochodzenia, składników, ilości, sposobu wykonania, jakości, przydatności, możliwości zastosowania, naprawy, konserwacji albo innych zróżnicowanych, ale istotnych, cech towarów lub usług, podmiot tego dokonujący podlega karze aresztu albo grzywny.
Polecamy: Jak prawidłowo oznaczać cechy produktów i usług
Warunkiem poniesienia odpowiedzialności może być w tym przypadku również brak informacji o ryzyku, jakie wiąże się z korzystaniem z produktów lub usług, a w rezultacie narażenie klientów na szkodę.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.