Organizowanie systemu sprzedaży lawinowej jako czyn nieuczciwej konkurencji
REKLAMA
REKLAMA
Do czynów takich zaliczamy m.in: wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa, fałszywe lub oszukańcze oznaczenie pochodzenia geograficznego towarów albo usług, wprowadzające w błąd oznaczenie towarów lub usług, naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa, nakłanianie do rozwiązania lub niewykonania umowy, naśladownictwo produktów,
REKLAMA
REKLAMA
pomawianie lub nieuczciwe zachwalanie, utrudnianie dostępu do rynku, przekupstwo osoby pełniącej funkcję publiczną, a także nieuczciwą lub zakazaną reklamę, organizowanie systemu sprzedaży lawinowej oraz prowadzenie lub organizowanie działalności w systemie konsorcyjnym.
Wobec powyższego do czynów nieuczciwej konkurencji zaliczane jest organizowanie systemu sprzedaży lawinowej. Polega ono na tym, że następuje proponowanie nabywania towarów lub usług poprzez składanie nabywcom tych towarów lub usług obietnicy uzyskania korzyści materialnych, gdy oni zobowiążą się do nakłonienia innych osób do dokonania takich samych transakcji.
Polecamy: Odpowiedzialność z tytułu czynu nieuczciwej konkurencji - porada
Osoby te wówczas uzyskałyby podobne korzyści materialne wskutek nakłonienia kolejnych osób do udziału w systemie.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.