Podobieństwo produktów i systemy promocyjne jako czyny nieuczciwej konkurencji
REKLAMA
REKLAMA
w tym również reklamą i marketingiem, które są bezpośrednio związane z promocją lub nabyciem produktu przez konsumenta.
REKLAMA
Za nieuczciwe praktyki rynkowe, niezależnie od okoliczności, w jakich następuje ich ocena, są uznawane wprowadzające w błąd działania polegające na:
- reklamowaniu produktu o cechach podobnych do produktu innego przedsiębiorcy w sposób zamierzony sugerujący konsumentowi, iż produkt ten został wykonany przez tego samego przedsiębiorcę, pod warunkiem, że nie jest to zgodne z prawdą;
- zakładaniu, prowadzeniu lub propagowaniu systemów o charakterze promocji typu piramida, w których konsument wykonuje świadczenie w zamian za możliwość uzyskania korzyści materialnych uzależnionych przede wszystkim od wprowadzenia innych konsumentów do promocji, a nie od sprzedaży lub konsumpcji produktów;
- twierdzeniu, że przedsiębiorca w niedługim czasie, niekoniecznie określonym, zakończy działalność lub zmieni miejsce jej wykonywania, pod warunkiem niezgodności z rzeczywistym stanem rzeczy;
Zagadnienie nieuczciwych praktyk rynkowych reguluje ustawa z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
Polecamy: Odpowiedzialność z tytułu czynu nieuczciwej konkurencji - porada
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.