Reklama przedsiębiorstwa a czyn nieuczciwej konkurencji
REKLAMA
REKLAMA
Ocena reklamy wprowadzającej w błąd wymaga uwzględnienia wszystkich jej składników, zwłaszcza tych, które dotyczą ilości, jakości, elementów, zasad wykonania, przydatności, możliwych zastosowań, naprawy lub konserwacji reklamowanych towarów (usług) oraz zachowania się klienta.
REKLAMA
Czyn nieuczciwej konkurencji stanowić może również reklama porównawcza, czyli taka, która umożliwiają bezpośrednio lub pośrednio rozpoznanie konkurenta albo towarów lub usług oferowanych przez konkurenta, jeżeli jest sprzeczna z dobrymi obyczajami.
Reklama porównawcza nie stoi w sprzeczności z dobrymi obyczajami, jeżeli łącznie spełnia m.in. następujące przesłanki:
- nie jest reklamą wprowadzającą w błąd;
- w sposób rzetelny, dający się zweryfikować, w oparciu o obiektywne kryteria porównuje towary lub usługi zaspokajające te same potrzeby lub przeznaczone do tego samego celu;
- w obiektywnie dokonuje porównania jednej lub kilku istotnych i typowych cech towarów i usług;
Polecamy: Zezwolenia, pozwolenia, koncesje - opłata skarbowa
W przypadku reklamy porównawczej przedstawiającej lub w inny sposób związanej z ofertą specjalną powinna ona jasno wskazywać datę wygaśnięcia tej oferty.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.