Rozpowszechnianie nieprawdziwych wiadomości o przedsiębiorcy
REKLAMA
REKLAMA
Do czynów takich zaliczamy m.in: wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa, fałszywe lub oszukańcze oznaczenie pochodzenia geograficznego towarów albo usług, wprowadzające w błąd oznaczenie towarów lub usług, naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa, nakłanianie do rozwiązania lub niewykonania umowy, naśladownictwo produktów, pomawianie;
REKLAMA
Lub też : nieuczciwe zachwalanie, utrudnianie dostępu do rynku, przekupstwo osoby pełniącej funkcję publiczną, a także nieuczciwą lub zakazaną reklamę, organizowanie systemu sprzedaży lawinowej oraz prowadzenie lub organizowanie działalności w systemie konsorcyjnym.
Polecamy: Kiedy firma nadużywa pozycji dominującej?
REKLAMA
Rozpowszechnianie nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd wiadomości o przedsiębiorcy jest czynem nieuczciwej konkurencji. Dotyczy to również przedsiębiorstwa, a warunkiem, aby takie rozpowszechnianie nabrało cech naruszenia prawa jest zamiar przysporzenia korzyści lub wyrządzenia szkody.
Do takich wiadomości zaliczane są nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd informacje o: 1) osobach, które kierują przedsiębiorstwem; 2) wytwarzanych towarach lub świadczonych usługach; 3) cenach, które są stosowane; 4) gospodarczej lub prawnej sytuacji.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.