Sprzedaż z przyznaniem premii jako czyn nieuczciwej konkurencji
REKLAMA
REKLAMA
Do czynów takich zaliczamy m.in: wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa, fałszywe lub oszukańcze oznaczenie pochodzenia geograficznego towarów albo usług, wprowadzające w błąd oznaczenie towarów lub usług, naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa, nakłanianie do rozwiązania; lub także : niewykonania umowy, naśladownictwo produktów, pomawianie lub nieuczciwe zachwalanie, utrudnianie dostępu do rynku, przekupstwo osoby pełniącej funkcję publiczną, a także nieuczciwą lub zakazaną reklamę oraz organizowanie systemu sprzedaży lawinowej.
REKLAMA
Czynem nieuczciwej konkurencji jest także sprzedaż konsumentom towarów lub usług, która pozostaje połączona z przyznaniem wszystkim lub tylko niektórym nabywcom towarów. Dotyczy to również usług nieodpłatnej premii, w postaci towarów lub usług odmiennych od stanowiących przedmiot sprzedaży.
Polecamy: Co zrobić, aby nie popełnić czynu nieuczciwej konkurencji
Jeżeli premie stanowią towary lub usługi to sprzedaż ta nie stanowi czynu nieuczciwej, o ile są one: niewielkiej wartości lub stanowią próbki towaru; są wygranymi w loteriach o charakterze promocyjnym, organizowanych na podstawie przepisów o grach losowych, zakładach wzajemnych i grach na automatach lub w konkursach, których wynik jest uniezależniony od przypadku.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.