Prezentacja produktu jako czyn nieuczciwej konkurencji
REKLAMA
REKLAMA
w tym również reklamą i marketingiem, które są bezpośrednio związane z promocją lub nabyciem produktu przez konsumenta.
REKLAMA
Jako nieuczciwą określa się szczególnie taką praktykę rynkową, która jest wprowadzającą w błąd, jak również praktykę agresywną. Również stosowanie kodeksu dobrych praktyk, który jest sprzeczny z prawem może prowadzić do uznania go za praktyk nieuczciwą o ile spełnia wyżej wskazane przesłanki.
Za nieuczciwe praktyki rynkowe, niezależnie od okoliczności, w jakich następuje ich ocena, są uznawane wprowadzające w błąd działania, które polegają na twierdzeniu, że zakup produktu doprowadzi lub jest w stanie doprowadzić do zwiększenia szansy na wygraną w grach losowych.
Polecamy: Jakie są obowiązki przedsiębiorców wobec konsumentów?
Dodatkowo także takie, które opierają się na twierdzeniu, że produkt pozwala na leczenie chorób, zaburzeń lub wad rozwojowych, jeżeli jest to niezgodne z prawdą oraz na przekazywaniu informacji, które nie są rzetelne, dotyczących warunków rynkowych lub dostępności produktu, w celu nakłonienia konsumenta do zakupu na warunkach mniej korzystnych niż te podyktowane sytuacją ekonomiczną.
Zagadnienie nieuczciwych praktyk rynkowych reguluje ustawa z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.