reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Porady internautów > Nieuczciwe praktyki rynkowe z zakresu podawania informacji

Nieuczciwe praktyki rynkowe z zakresu podawania informacji

Praktyki rynkowe są takim działaniem lub zaniechaniem przedsiębiorcy lub sposobem postępowania, oświadczeniem albo informacją handlową, w tym również reklamą i marketingiem, które są bezpośrednio związane z promocją lub nabyciem produktu przez konsumenta.

 Nieuczciwymi praktykami rynkowymi, niezależnie od okoliczności, w jakich następuje ocena, są wprowadzające w błąd działania polegające na: podawaniu przez przedsiębiorcę informacji, z których wynika, że zobowiązał się do przestrzegania kodeksu dobrych praktyk, gdy jest to niezgodne z prawdą; posługiwaniu się certyfikatem, znakiem jakości albo równorzędnym oznaczeniem.

Natomiast, gdy nie ma się do tego uprawnienia; wykazywaniu, że kodeks dobrych praktyk został zatwierdzony poprzez organ określany jako publiczny lub inny organ, jeśli jest to niezgodne z prawdą; twierdzeniu, zgodnie z którym uważa się, że: a) przedsiębiorca uzyskał odpowiednie uprawnienia od organu publicznego lub innego podmiotu prywatnego, b) praktyki rynkowe lub produkt zostały zaakceptowane, zaaprobowane lub zdobyły inne odpowiednie uprawnienia od organu publicznego lub podmiotu prywatnego - nie spełniając jednocześnie warunków zatwierdzenia, aprobaty lub innych warunków niezbędnych do uzyskania odpowiedniego uprawnienia.

Polecamy: Czego nie wolno robić, chroniąc swoją firmę przed konkurencją

reklama

Czytaj także

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Nieuczciwe praktyki rynkowe z zakresu podawania informacji
Nieuczciwe praktyki rynkowe z zakresu podawania informacji

Zatrudnianie i zwalnianie pracowników. Obowiązki pracodawców59.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Dotacje dla firm

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Anna Książek

Ekonomistka, posiada wieloletnie doświadczenie w działach personalnych, obecnie samodzielny specjalista ds. kadr i płac.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama