Oznaczenie przedsiębiorstwa wprowadzające w błąd
REKLAMA
REKLAMA
Do czynów takich zaliczamy m.in: wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa, fałszywe lub oszukańcze oznaczenie pochodzenia geograficznego towarów albo usług, wprowadzające w błąd oznaczenie towarów lub usług, naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa, nakłanianie do rozwiązania lub niewykonania umowy, naśladownictwo produktów, pomawianie lub nieuczciwe zachwalanie, utrudnianie dostępu do rynku, przekupstwo osoby pełniącej funkcję publiczną,
REKLAMA
REKLAMA
lub niewykonania umowy, naśladownictwo produktów, pomawianie lub nieuczciwe zachwalanie, utrudnianie dostępu do rynku, przekupstwo osoby pełniącej funkcję publiczną, a także nieuczciwą lub zakazaną reklamę, organizowanie systemu sprzedaży lawinowej oraz prowadzenie lub organizowanie działalności w systemie konsorcyjnym.
Czynem nieuczciwej konkurencji jest więc oznaczenie przedsiębiorstwa mogące wprowadzić co do jego tożsamości klientów w błąd poprzez używanie zarówno firmy, nazwy, godła, skrótu literowego jak i innego symbolu wcześniej używanego, który jest charakterystyczny, zgodnie z prawem, do oznaczenia innego przedsiębiorstwa.
W przypadku używania przez przedsiębiorcę nazwiska do oznaczenia prowadzonego przedsiębiorstwa, musi on podjąć środki zmierzające do usunięcie niebezpieczeństwa wprowadzenia w błąd osób trzecich.
Polecamy: Granice zmowy cenowej
Obowiązek ten aktualizuje się jedynie wtedy, gdy oznaczenie przedsiębiorstwa nazwiskiem może wprowadzić klientów w błąd co do tożsamości z innym przedsiębiorstwem, wcześniej używającym podobnego oznaczenia.
Na podstawie wniosku sąd może wydać orzeczenie, które nakazuje przedsiębiorcy podjęcie działań zapobiegawczych. Mogą one polegać na:
wprowadzeniu zmian w oznaczeniu przedsiębiorstwa;
ograniczeniu zakresu terytorialnego używania oznaczenia
używaniu oznaczenia w określony sposób.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.