Stosowane agresywne praktyki rynkowe
REKLAMA
REKLAMA
Praktyka jest agresywna, gdy przez zainicjowany niedopuszczalny nacisk w istotnym stopniu zostaje ograniczana lub może zostać całkowicie ograniczona swoboda dokonywania wyboru przysługującą przeciętnemu konsumentowi lub też jego zachowanie w stosunku do produktu.
REKLAMA
Tym samym jest to działanie powodujące lub mogące powodować podjęcie przez niego takiej decyzji odnoszącej się do umowy, której w innej sytuacji by nie podjął.
Oceniając agresywność praktyki rynkowej, należy zwrócić uwagę na wszystkie jej elementy i okoliczności towarzyszące wprowadzaniu produktu na rynek, w tym żądanie od konsumenta zgłaszającego roszczenie w odniesieniu do umowy ubezpieczenia,aby przedstawił on dokumenty, które nie są istotne z obiektywnego punktu widzenia i ich żądanie nie może być realnie uzasadnione wytłumaczone przedstawienia dokumentów.
Polecamy: Urzędnicy zapłacą za swoje błędy
Dotyczy to również braku odpowiadania na korespondencję z zamiarem zniechęcenia konsumenta do dochodzenia swoich praw. Przy dokonywaniu oceny należy również uwzględnić możliwą obecność w reklamie nawoływania dzieci do zakupu reklamowanych produktów lub do namawiania ich opiekunów, aby je dla nich nabyli.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.