Jakie informacje uznaje się za istotne przy praktykach rynkowych przedsiębiorstw?
REKLAMA
REKLAMA
W przypadku propozycji nabycia produktu, za takie informacje, uznaje się m.in.:
REKLAMA
- istotne cechy produktu w zakresie właściwym dla danego środka komunikowania się z konsumentami i produktu; podstawowe dane przedsiębiorcy (imię, nazwisko, siedziba, adres);
- cenę, która uwzględnia m.in.: podatki lub dodatkowe opłaty za transport, dostawę lub usługi pocztowe;
- uzgodnienia, które odnoszą się do sposobu płatności, dostawy albo wykonania produktu oraz procedury rozpatrywania reklamacji;
- informacje stanowiące o funkcjonowaniu prawa do odstąpienia od umowy albo jej rozwiązania, o ile prawo takie wynika z ustawy lub umowy.
Dokonując oceny, czy określona praktyka rynkowa w ogóle wprowadza w błąd w drodze zaniechania, trzeba uwzględnić wszystkie jej składniki oraz okoliczności wprowadzenia produktu na rynek, w szczególności sposób jego prezentacji.
Polecamy: Sprzeciw na czynności kontrolne
Jeżeli ze specyfiki środka komunikowania się z konsumentami, który jest używany dla danej praktyki rynkowej wynikają ograniczenia traktowane jako przestrzenne lub czasowe, zarówno je, jak i wszystkie inne środki zainicjowane przez przedsiębiorcę, w celu udostępnienia informacji konsumentom należy uwzględnić badając czy dokonano pominięcia informacji.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.