Reklama porównawcza produktów firm a dobre obyczaje
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Reklama porównawcza będzie traktowana jako czyn nieuczciwej nie stoi w sprzeczności z dobrymi obyczajami, jeżeli łącznie spełnia następujące przesłanki: nie jest reklamą wprowadzającą w błąd; w sposób rzetelny, dający się zweryfikować, w oparciu o obiektywne kryteria porównuje towary lub usługi zaspokajające te same potrzeby lub przeznaczone do tego samego celu; w obiektywnie dokonuje porównania jednej lub kilku istotnych i typowych cech towarów i usług; nie powoduje na rynku pomyłek w rozróżnieniu m.in. reklamującego i konkurenta oraz nie dyskredytuje np. towarów, usług oraz działalności konkurenta w stosunku do towarów z chronionym oznaczeniem geograficznym lub chronioną nazwą pochodzenia odnosi się do towarów z takim samym oznaczeniem;
REKLAMA
A także, gdy nie wykorzystuje w nieuczciwy sposób renomy m.in. znaku towarowego, oznaczenia przedsiębiorstwa lub innego oznaczenia odróżniającego konkurenta; nie przedstawia towaru lub usługi m.in. jako imitacji.
W przypadku reklamy porównawczej przedstawiającej lub w inny sposób związanej z ofertą specjalną powinna ona jasno wskazywać datę wygaśnięcia tej oferty. Dodatkowo musi zawierać informację o tym, iż oferta jest ważna jedynie do czasu wyczerpania zapasu towarów bądź zaprzestania wykonywania usług.
Polecamy: Kiedy firma nadużywa pozycji dominującej?
Obowiązkowo wskazać powinna, jeżeli oferta specjalna jeszcze nie obowiązuje, również datę, od której specjalna cena będą obowiązywały.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.