REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy wiesz jak stworzyć skuteczną reklamę dla małej firmy?

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Niewielki budżet na marketing to dla właściciela małego biznesu nie lada wyzwanie. Nie staraj się walczyć z konkurencją na billboardy i inne tradycyjne formy reklamy - wybierz marketing szeptany.

Na początku postaraj się poznać istotę buzz marketingu, bo o tym tu mowa. Zasady są stosunkowo "luźne" - nie ma ustalonych technik, narzędzi ani reguł prowadzenia takich kampanii. Wszystko skupia się na tym, aby klienci wyrażali pozytywne opinie o użytkowanym produkcie. Według różnych badań metoda "z polecenia" jest jedną z najskuteczniejszych form reklamy, więc warto się nią zainteresować.

REKLAMA

REKLAMA

Kolejnym etapem jest "burza mózgów" i zebranie pomysłów na to, jak takie pozytywne opinie zbierać i gdzie je publikować. Ostatnim wielkim odkryciem marketerów są w tej dziedzinie social media, czyli miejsce, gdzie użytkownicy - a więc nasi klienci - odtwarzają swoje realne znajomości. W takim miejscu łatwo zbierać pozytywne komentarze, które automatycznie pojawiają się w miejscach widocznych dla znajomych komentującego.

Zanim założymy swoje konto firmowe w social media, trzeba rozpoznać konkurencję. Nie robimy tego po to, by się na niej wzorować - wręcz przeciwnie; należy dokładnie przeanalizować funkcjonowanie profili innych firm po to, by nie popełnić ich błędów oraz by stworzyć coś innowacyjnego. Na tej podstawie można już tworzyć strategię, jaka pomoże nam angażować i zdobywać nowych klientów.

Polecamy: Dobre obyczaje w reklamie - porada

Następnym krokiem jest wreszcie założenie profilu firmy w social media. Najlepiej użyć do tego oficjalnego logo, znaków towarowych i kolorystyki. W profilu firmy można i trzeba umieścić szczegółowe informacje o jej działalności oraz dane kontaktowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kiedy mamy już konto, możemy zapraszać do znajomości innych użytkowników. Na początku powinni to być nasi prawdziwi znajomi. Po jakimś czasie - jeśli zdołamy ich zaangażować w naszą działalność - użytkowników zacznie przybywać. Metody na wywołanie interakcji są różne - czasami wystarczy, że ktoś skomentuje nasze wpisy czy zdjęcia. Można się również wspomagać reklamą płatną lub organizować konkursy z nagrodami. Tutaj nie liczy się duży budżet, ale dobre i oryginalne pomysły.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA

Branża budowlana: mimo działań prewencyjnych liczba wypadków przy pracy nie chce spadać

Brokerzy ubezpieczeniowi alarmują> Firmy budowlane nieraz bagatelizują skalę oraz prawdopodobieństwo wypadków i zawierają ubezpieczenia OC działalności z niskimi sumami gwarancyjnymi i limitami. Tymczasem rośnie liczba wypadków ze skutkiem śmiertelnym.

Rząd opóźnia obowiązek raportowania ESG. Raportowanie dopiero od 2028 i 2029 r. [projekt ustawy przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy odraczający o dwa lata obowiązek raportowania ESG dla firm. Nowe przepisy mają ograniczyć biurokratyczne obciążenia i dać przedsiębiorcom więcej czasu na dostosowanie się do unijnych regulacji.

Jak założyć klub fitness lub siłownię? [Poradnik eksperta]

Obecnie w Polsce działa ponad trzy tysiące siłowni i klubów fitness, z czego przeważająca większość funkcjonuje w ramach większych sieci. Dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną stało się globalnym i nieprzemijającym trendem, co można zawdzięczać m.in. influencerom z branży fitness (trenerom i instruktorom).

Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

REKLAMA

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

REKLAMA